Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Razormaid kirjoitti: Onko kirjaa mahdollista saada halvemmalla jostain (esim käytettynä) tai osaako joku sanoa jonkun edullisemmat, mutta yleispätevän suomen kielioppia käsittelevän kirjan?
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=72152932
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

EveryWoman kirjoitti:Tahtotila merkitsee mielentilaa, ei mielipidettä. Sellaista energistä ja syvällistä tunnetta, että tosissaan haluaa toimia jonkin asian suhteen.
Halu toimia on ytimessä. 'Haluamista' ei voi käyttää, koska kaikki haluavat kaikkea haluamatta laittaa tikkua ristiin. 'Tahtoa' olisi muuten hyvä, mutta vaatisi tahdon kohteen tarkkaa määritystä. Tahtotilaa käytetäänkin tilanteissa, joissa on halu toimia ja muuttaa nykytilaa, mutta tarkka määränpää ei ole vielä hahmottunut.
Geep

Viesti Kirjoittaja Geep »

Oon surkea googlettaja, surkea verosivujen selaaja, ttu! Jos joku sattuu käsittämään salamana mitä meinaan niin please oikeita sanoja suuhuni. Hävettää jonottaa veropalveluun sönkötyksieni kanssa. Vielä nolompaa kun en ymmärtänyt pikkuveljen selostusta asiasta. Isi ei vastaa puhelimeen. Lapset häiritsee. Verottaja menee koht kai nukkumaan.

Työsuhdeauto vuonna 2006. Kilometrejä - vain ja ainoastaan omia ajoja - 11 500. On olemassa joku 18 000:n raja (vaiko vain päässäni) ja tolta erotukselta pitäis kai saada takasin jotain. Mun. 6500*mitä? 4 senttiä / km? Äyh...

Oikaisuvaatimus, ei kai ne vanhene aikoihin, lisää äyh? Jonkun aleneminen mitä häh minkä? Huomaisko ne kumittelut ajopäiväkirjasta? 8)
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja ak »

Geep

Viesti Kirjoittaja Geep »

KIITOS!!
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Razormaid kirjoitti: Onko kirjaa mahdollista saada halvemmalla jostain (esim käytettynä) tai osaako joku sanoa jonkun edullisemmat, mutta yleispätevän suomen kielioppia käsittelevän kirjan?
Terho Itkonen, Kieliopas
Pirkko Leino, Hyvää suomea
Pirkko Leino, Suomen kielioppi

Jokin noista tai muu vastaava voi olla tarkoitukseesi jopa käyttökelpoisempi kuin Iso suomen kielioppi, koska Isossa suomen kieliopissa on paljon kielenparannustarkoitusta ajatellen tarpeetonta kielen ilmiöiden kuvailua (sehän ei kerro, mikä on "oikein", vaan millaista suomen kieli kokonaisuudessaan kaikkine versoineen on).
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Otetaan vastaan ohjeita parempaan elämään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SaintJohnPerse

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

.................................
Viimeksi muokannut SaintJohnPerse, 20.03.2008 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Kun täällä päästiin veroasioihin, niin paljastanpa minäkin tietämättömyyteni ja kysyn, jos menen työhöni liittyvään koulutukseen omalla kustannuksellani, saanko vähentää koulutuksen verotuksessa tulonhankkimismenona?
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

aimohaiku kirjoitti:Kun täällä päästiin veroasioihin, niin paljastanpa minäkin tietämättömyyteni ja kysyn, jos menen työhöni liittyvään koulutukseen omalla kustannuksellani, saanko vähentää koulutuksen verotuksessa tulonhankkimismenona?
Todennäköisesti.
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Tix kirjoitti:
aimohaiku kirjoitti:Kun täällä päästiin veroasioihin, niin paljastanpa minäkin tietämättömyyteni ja kysyn, jos menen työhöni liittyvään koulutukseen omalla kustannuksellani, saanko vähentää koulutuksen verotuksessa tulonhankkimismenona?
Todennäköisesti.
Riippuuko se siis tapauskohtaisesti verottajan harkinnasta?
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

aimohaiku kirjoitti:
Tix kirjoitti:
aimohaiku kirjoitti:Kun täällä päästiin veroasioihin, niin paljastanpa minäkin tietämättömyyteni ja kysyn, jos menen työhöni liittyvään koulutukseen omalla kustannuksellani, saanko vähentää koulutuksen verotuksessa tulonhankkimismenona?
Todennäköisesti.
Riippuuko se siis tapauskohtaisesti verottajan harkinnasta?
Periaatteessa ei, käytännössä kuitenkin kysyisin paikallisesta verotoimistosta. Jossain menee kaikki sukkana läpi, joissain nysvätään ja nuuskitaan kaikki. Ei tuu ylläreitä ku kysyy.
SaintJohnPerse

Viesti Kirjoittaja SaintJohnPerse »

.................................
Viimeksi muokannut SaintJohnPerse, 20.03.2008 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Kiitos kumpaisellekin. Yritän vielä suostutella työnantajaa... :)
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Suvinen kirjoitti: Villakoiran ydin: Ottaako pesti vastaan mukisematta, kääriä ylimääräiset taalat ja glooria ja unohtaa lapselliset festarireissut? Meneekö kesälomareissusta hohto jos alan pätkimään sitä?

Vai mennäkkö alkuperäisen suunnitelman mukaan, tuhlata rahat ja reissata kuin elämää kesän jälkeen ei olisikaan?
Ota viikko tai kaksi palkatonta vapaata, jos ei pomo muuten suostu niin "opintovapaa" on hieno. Sillisalatttii ja BIM! Ongelma ratkaistu.
Kirjoitan tätä alasti
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Kellään kokemusta Omronin (tai jonkun muun) askelmittarista? Kannattaako sellasta ostaa....?
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Bliss kirjoitti:Kellään kokemusta Omronin (tai jonkun muun) askelmittarista? Kannattaako sellasta ostaa....?
Mulla on Omron, sain sen korruptiolahjana. Toimii kyllä hyvin, mutten ole kokenut saavani siitä mitään hyötyä kun käytän urheillessani sykemittaria enivei. Lähinnä ton avulla oppii tajuamaan päivätyönsä keveyden ja voi arvioida arkipuuhastelun keveyttä/raskautta. Päivässähän pitäisi saada yli 10t askelta, mä saan toimistolla vietyn päivän aikana ilman erillistä lenkkiä n. 3t.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

BettyB. kirjoitti:Päivässähän pitäisi saada yli 10t askelta, mä saan toimistolla vietyn päivän aikana ilman erillistä lenkkiä n. 3t.
Enkat päivän aikana palttiarallaa 38t. Ja hyvin on toiminut, korruptiolahja kanssa (ikinä ymmärtänyt miksi joku jakaa askelmittareita lahjoina, ois se konjakkipullo kelvannut ennemmin).
pix
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 176
Liittynyt: 15.08.2005 22:35
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja pix »

1108 kirjoitti: ikinä ymmärtänyt miksi joku jakaa askelmittareita lahjoina
mä taas en oo ikinä käsittäny miks joku ostas sellasen, ite panostasin ennemmin sit sykemittariin
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

pix kirjoitti:
1108 kirjoitti: ikinä ymmärtänyt miksi joku jakaa askelmittareita lahjoina
mä taas en oo ikinä käsittäny miks joku ostas sellasen, ite panostasin ennemmin sit sykemittariin
Jos se menee lahjaksi ihan vtun (70 kg+) ylipainoiselle ihmiselle, joka on pikkuhiljaa alkanut laihduttaa ja yrittää liikkua? Ymmärrätkö sitten?
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Bliss kirjoitti:Jos se menee lahjaksi ihan vtun (70 kg+) ylipainoiselle ihmiselle
Painan perkele 82kg ja pituutta 183cm. Väitätkö minua läskiksi??? Joillakin on lihaksia, kato.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

1108 kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Jos se menee lahjaksi ihan vtun (70 kg+) ylipainoiselle ihmiselle
Painan perkele 82kg ja pituutta 183cm. Väitätkö minua läskiksi??? Joillakin on lihaksia, kato.
Jos olisit yli 70 kiloa ylipainoinen, lukemasi olisivat jotain ihan muuta (niinku 150+ kiloa).
Ilmaisinko itseni jotenkin epäselvästi?
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Miksi mies marmattaa?
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Zeb kirjoitti:Miksi mies marmattaa?
Se on sisäänrakennettu ominaisuus. Ei pysty korjaamaan.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Zeb kirjoitti:Miksi mies marmattaa?
Että saisi mitä haluaisi, kun ei muuta keinoa keksi.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin