Lapsen ruumiillinen kurittaminen

Yleinen lätinä jä kitinä

Saako lasta kurittaa fyysisesti?

Kyllä, ainakin joissain tilanteissa
21
54%
Ei missään tilanteessa
18
46%
 
Ääniä yhteensä: 39

Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ai vitsi kun voisi meilläkin antaa tympeälle pomolle luunappeja ja vähän tukasta vetää, kun oikein vittumaiseksi alkaa.

Sinänsä hassua, että ruumiillista kurittamista kannattavat nimenomaan ne, jotka sitä ovat saaneet kokea. EW jo asiasta puhuikin, mutta puhe on oudosti samankaltaista kuin esimerkiksi perheväkivaltatapauksissa. Uhri syyllistää itsensä ja hakee syitä toisen epäasialliseen käyttäytymiseen omasta toiminnastaan. Kun tähän yhdistetään vielä pohjoismainen uhrinsyyllistämismentaliteetti, niin ihmekös tuo, jos kaikki on oikein ja kohtuullista, kohteessahan se vika on.
Paras päivä ikinä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Jos ajatellaan sinua, et ole ihan kynäniskaisimmasta päästä, repimässä kymmenkiloista hiuksista niin eivät ole lyömisvertaukset kaukana.
No voi hyvänen aika. Sähän olet kukkahattutäti pahimasta päästä. Oletko tosiaan niin hölmö, että kuvittelet tukistuksen antajan repivän jälkikasvuaan täysin voimin hiuksista? Ethän sä nyt oikeasti ole noin naivi?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Riemumieli kirjoitti: Sinänsä hassua, että ruumiillista kurittamista kannattavat nimenomaan ne, jotka sitä ovat saaneet kokea.
En minä mitään ruumillista kuritusta kannata. Koetan vaan pitää lyömisen ja tukistamisen erillään. Niitä kun ei todellakaan voi verrata toisiinsa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:No voi hyvänen aika. Sähän olet kukkahattutäti pahimasta päästä. Oletko tosiaan niin hölmö, että kuvittelet tukistuksen antajan repivän jälkikasvuaan täysin voimin hiuksista? Ethän sä nyt oikeasti ole noin naivi?
Olen vai?

Siis tukkapöllyhän on sellainen kevyt pieni hurautus vain, luunapista puhumattakaan. Siis vanhempi, joka käyttää ruumiillista väkivaltaa "kasvattamiseen" tietysti tekee siitä niin kevyttä, että lapset suorastaan tekevät lisää pahuutta kun näin ihanaa huomiota lisää isukilta saavat.

*Paskapuhehälytys*

Tehotakseen ruumiillisen kurituksen pitää olla niin kivuliasta, että lapsi tekee kaikkensa välttääkseen sen. Se taas ei sievillä pikku napautuksilla onnistu. Ei ainakaan kahdesti.

P.S. Olen nuorena saanut oikein kunnolla selkään yhden kerran (muistaakseni). Päätin jo teini-iässä, että tuollaiseen pelkotilaan en ketään lasta pakota.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: P.S. Olen nuorena saanut oikein kunnolla selkään yhden kerran (muistaakseni). Päätin jo teini-iässä, että tuollaiseen pelkotilaan en ketään lasta pakota.
Kunnon selkäsaunaa ja tuklistamista ei voi verrata toisiinsa. Eihän? Jos et tiedä mitä eroa selkäänsaamisella ja ohimokarvoista tukistamisella on, niin voin tulla tukistamaan sua. Katsotaan paskotko housuihisi?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

exPertti kirjoitti:Tuossa Teille pieksäjille "kiihkotonta" infoa:
http://www.nospank.net/pt-finn.pdf
Muuten ihan mielenkiintoista, mutta kun aletaan puhua 1900-luvun diktaattoreista ja luonnottamasta seksuaalisuudesta, niin homma meni hieman yli. Olen 100-prosenttisen varma, että suurinta osaa ihmiskunnasta on kuritettu Hitlerin tai Stalinin aikana, joten se siitä. Eikä SM taida olla vastuullisten aikuisten kesken sen luonnottomampaa kuin munan työntäminen pimppaan. Onneksi ei sentään sanottu, että ruumiillinen kuritus altistaa kaikkein pahimmalle eli homoseksuaalisuudelle.
Paras päivä ikinä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:Kunnon selkäsaunaa ja tuklistamista ei voi verrata toisiinsa. Eihän? Jos et tiedä mitä eroa selkäänsaamisella ja ohimokarvoista tukistamisella on, niin voin tulla tukistamaan sua. Katsotaan paskotko housuihisi?
Et nyt ymmärrä. Ruumiillista kurittamista voi käyttää vain itseään heikompiin. Minä lyön kyllä takaisin jos näen sen ainoaksi vaihtoehdoksi.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Riemumieli kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Tuossa Teille pieksäjille "kiihkotonta" infoa:
http://www.nospank.net/pt-finn.pdf
Muuten ihan mielenkiintoista, mutta kun aletaan puhua 1900-luvun diktaattoreista ja luonnottamasta seksuaalisuudesta, niin homma meni hieman yli. Olen 100-prosenttisen varma, että suurinta osaa ihmiskunnasta on kuritettu Hitlerin tai Stalinin aikana, joten se siitä. Eikä SM taida olla vastuullisten aikuisten kesken sen luonnottomampaa kuin munan työntäminen pimppaan. Onneksi ei sentään sanottu, että ruumiillinen kuritus altistaa kaikkein pahimmalle eli homoseksuaalisuudelle.
Siitä ne lainausmerkit. Olihan se aika tuubaa, mutta näytti olevan melko stereotyyppisesti mitalin toinen puoli.
Came here for school, graduated to the high life
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:P.S. Olen nuorena saanut oikein kunnolla selkään yhden kerran (muistaakseni). Päätin jo teini-iässä, että tuollaiseen pelkotilaan en ketään lasta pakota.
Mielenkiintoista on, että teitä kiihkeimpiä kurituksen vastustajia näkyy yhdistävän traumaatisoitunut lapsi-vanhempisuhde. Puhutte pelkotiloista, kauhusta ja vaikka mistä.

Ei sillä, en minäkään pidä ruumiillista kurittamista kasvatuskeinona. Kun katselen veljien touhua lastensa kanssa, niin ei se ole tarpeen edes rasavillien poikien kanssa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Et nyt ymmärrä. Ruumiillista kurittamista voi käyttää vain itseään heikompiin.
Ei, vaan sinä et ymmärrä. Minä en ole puollustamassa ruumiillista kurittamista, vaan sanomassa että tukistaminen ei ole lyömiseen verrattava asia. Ymmärrätkö?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:Ei, vaan sinä et ymmärrä. Minä en ole puollustamassa ruumiillista kurittamista, vaan sanomassa että tukistaminen ei ole lyömiseen verrattava asia. Ymmärrätkö?
Minä olen juuri kokoeroon ja puolustuskykyeroon viitaten tästä eri mieltä. Oletattavasti keskustelua voisi jatkaa kauankin eikä kummankaan mielipide muuttuisi. Eli hyväksyn sinun olevan tuota mieltä.

Mutta kommenttisi antaa ymmärtää, että pallotit vastausvaihtoehdon "ei", koska et puolusta ruumiillista kurittamista.
Came here for school, graduated to the high life
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

masa kirjoitti:Minä en ole puollustamassa ruumiillista kurittamista, vaan sanomassa että tukistaminen ei ole lyömiseen verrattava asia. Ymmärrätkö?
Ymmärtänee siinä vaiheessa, kun se laitetaan lauantaiyönä klo 4 seisomaan klassiseen snagarijonoon, ja ekana tulee tyyppi joka tukistaa ja seuraavaksi toinen joka lyö. Kokemuksen kautta niinq. :roll:

Okei, meen pois.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Tix kirjoitti:Mielenkiintoista on, että teitä kiihkeimpiä kurituksen vastustajia näkyy yhdistävän traumaatisoitunut lapsi-vanhempisuhde. Puhutte pelkotiloista, kauhusta ja vaikka mistä.
Kyllä myönnän, että muistan tapauksen vieläkin. Ja takuulla jotakin tarpeellista katosi isäni ja minun väliltä silloin. Syytä koko tapahtumaan en muista.

Ja päätin, että täytyy olla jokin toinen keino. Siitä pidän kiinni.
Came here for school, graduated to the high life
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tukistat lastasi = et saisi syystettä pahoinpitelystä

Lyöt lastasi naamaan = saisit syytteen pahoinpitelystä

Mikä tossa on niin vaikea ymmärtää? Helvetin filosofian maisteri- wannabet :wink:
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Elppis kirjoitti:Tukistat lastasi = et saisi syystettä pahoinpitelystä

Lyöt lastasi naamaan = saisit syytteen pahoinpitelystä

Mikä tossa on niin vaikea ymmärtää? Helvetin filosofian maisteri- wannabet :wink:
Ei mitään epäselvää. Riittääkö sinulle tuossa, että poliisit eivät tulisi hakemaan sinua?

Taisit olla kyllä -kansaa?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Elppis kirjoitti:Tukistat lastasi = et saisi syystettä pahoinpitelystä
Lyöt lastasi naamaan = saisit syytteen pahoinpitelystä
Mikä tossa on niin vaikea ymmärtää? Helvetin filosofian maisteri- wannabet :wink:
Kyllä tuo ensimmäinen kohta täyttäisi lievän pahoinpitelyn tunnusmerkistön ja alle 15-vuotiaille kohdistettuna se on virallisen syytteen alainen rikos. Vastaavia tapauksia on ainakin tutkittu, en tiedä sitten onko menty käräjille vai onko tehty syyttämättäjättämispäätös.
Paras päivä ikinä.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Riemumieli kirjoitti:Kyllä tuo ensimmäinen kohta täyttäisi lievän pahoinpitelyn tunnusmerkistön ja alle 15-vuotiaille kohdistettuna se on virallisen syytteen alainen rikos. Vastaavia tapauksia on ainakin tutkittu, en tiedä sitten onko menty käräjille vai onko tehty syyttämättäjättämispäätös.
Erotilanteissahan näitä joskus käytetään sillä lailla, että tehdään jokaisesta äänen korottamisestakin ilmoitus kun haetaan huoltajuutta, mutta eivät syyttäjät siihen halpaan kovin helposti mene. Muistelisin muutaman tukistustuomion nähneeni, syyttämättä tai rankaisematta jättämisiin ne taitavat päätyä paitsi jos kyse on ollut oikeasti hiuksista repimisestä tms.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tix kirjoitti:Erotilanteissahan näitä joskus käytetään sillä lailla, että tehdään jokaisesta äänen korottamisestakin ilmoitus kun haetaan huoltajuutta, mutta eivät syyttäjät siihen halpaan kovin helposti mene.
:off:

Olisi hauska tietää, ovatko ilmoitukset äitien vai isien tekemiä. Jotenkin jo arvaan kumman, samaan tapaan kuin ilmoitukset pedofiliasta ja muusta sairaasta vastaavissa tilanteissa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Viesti Kirjoittaja Mida »

Riemumieli kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Tuossa Teille pieksäjille "kiihkotonta" infoa:
http://www.nospank.net/pt-finn.pdf
Muuten ihan mielenkiintoista, mutta kun aletaan puhua 1900-luvun diktaattoreista ja luonnottamasta seksuaalisuudesta, niin homma meni hieman yli. Olen 100-prosenttisen varma, että suurinta osaa ihmiskunnasta on kuritettu Hitlerin tai Stalinin aikana, joten se siitä.
Ja Alice Millerin katsantokannan mukaan juuri ruumiillisen kurituksen vahva kannatus on ollut voimakas tekijä siinä, että esimerkiksi Führer sai kansalta sen kannatuksen ja hyväksynnän minkä sai. Ja mikäs siinä, voimakas kansallinen vakuuttava isähahmo. Samaan tyyliin mitä itse kunkin kotona. Ja maan lapsilla syvään hakattu tarve miellyttää tätä auktoriteettia, totella, toivoa rakkaudenosoituksia ja hyväksyntää.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Mida kirjoitti:Ja Alice Millerin katsantokannan mukaan juuri ruumiillisen kurituksen vahva kannatus on ollut voimakas tekijä siinä, että esimerkiksi Führer sai kansalta sen kannatuksen ja hyväksynnän minkä sai. Ja mikäs siinä, voimakas kansallinen vakuuttava isähahmo. Samaan tyyliin mitä itse kunkin kotona. Ja maan lapsilla syvään hakattu tarve miellyttää tätä auktoriteettia, totella, toivoa rakkaudenosoituksia ja hyväksyntää.
:rofl:
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tämä ketju muuttui juuri hauskasta naurettavaksi.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

"Hitler-kortti" sai juuri uuden merkityksen.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

masa kirjoitti:"Hitler-kortti" sai juuri uuden merkityksen.
Ja kukkahattutätiys ihan uuden asteen.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tämä ketju on vallan absurdi.
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

exPertti kirjoitti:Kyllä myönnän, että muistan tapauksen vieläkin. Ja takuulla jotakin tarpeellista katosi isäni ja minun väliltä silloin. Syytä koko tapahtumaan en muista.
Eli et ole meille vihainen vaan isällesi. Ja projisoit tätä vihaa nykyään naisiin.
Vastaa Viestiin