Kitkat vai nastat?
Kitkat vai nastat?
Ajattelin tuoda tämän ikuisuusaiheen tännekin.
Areena on vapaa.
Itselläni ovat nastat, mutta olen kitka-curious.
Entäpä rengasmerkit?
Areena on vapaa.
Itselläni ovat nastat, mutta olen kitka-curious.
Entäpä rengasmerkit?
Molemmilla ajellut. Omassa autossa kitkat ja hyvin olen toimeen tullut. Tietysti jää nastoille, kun on täysin sileä jää alla. Ottaen kuitenkin tämänkin talven huomioon, niin ei ole tainnut vielä kertaakaan olla sellaisia kelejä.
Ja voin nastoillakin ajaa. Jotkut sanoo, että kitkat ovat hiljaisemmat, mutta tiedä nyt sitten niin jos se "rapina" haittaakaan ... Vähän mielipidejuttu tämäkin kumpia käyttää.
Merkeistä tullut lähinnä ostettua Contimentaalia tai Nokian ...
Näissä kestää nastat tosi hyvin. Eivät katkeile tai irtoa. Tosin Hakkapeliitta 2 vs 4 näytti olevan selkeä ero, eli kakkosista irtoavat helpommin. Myös runkorakenne ja sitä myöden kantokyky ei ole kakkosissa nelosten luokkaa.
Ja voin nastoillakin ajaa. Jotkut sanoo, että kitkat ovat hiljaisemmat, mutta tiedä nyt sitten niin jos se "rapina" haittaakaan ... Vähän mielipidejuttu tämäkin kumpia käyttää.
Merkeistä tullut lähinnä ostettua Contimentaalia tai Nokian ...
Näissä kestää nastat tosi hyvin. Eivät katkeile tai irtoa. Tosin Hakkapeliitta 2 vs 4 näytti olevan selkeä ero, eli kakkosista irtoavat helpommin. Myös runkorakenne ja sitä myöden kantokyky ei ole kakkosissa nelosten luokkaa.
Viimeksi muokannut Hermann Hoth, 10.01.2008 9:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen lukenut ja tehnyt vertailujen perusteella hyviä hankintoja (Gislavedit) ja katastrofaalisia valintoja (Michelinin X-Ice Northit). Ei testeihin täysin voi luottaa.Vihtahousu kirjoitti:Pertsa lukee TM:ää tai jotain muuta samantyylistä lehteä, niissä on paljon rengasvertailuja.
Tällä hetkellä alla ovat kotimaiset edellisen sukupolven nastat.
Himottaisi siirtyä joko Contin kitkoihin tai sitten Gislavedin NF5:siin. Jälkimmäinen tuntuisi kokemuksien perusteella paremmalta valinnalta.
Tietty yhteen lähteeseen luottaminen on aika dorkaa. Eri lehdissä samat renkaat ovat muuten saaneet eri tuomiot Teknarin ja Autobildin tilaajana tierän tämänkin. Ens talvena taitaa olla ajankohtaista mulla miettiä uusia talvirenkaita, jossen vaiha kiesiä ennen sitä.PerttiMakimaa kirjoitti:Ei testeihin täysin voi luottaa.Vihtahousu kirjoitti:Pertsa lukee TM:ää tai jotain muuta samantyylistä lehteä, niissä on paljon rengasvertailuja.
Nastat tälläkertaa, kitkat on olleet alla monta vuotta mutta nyt kun saattaa joutua ajelemaan talvella pidemmälle harvemmin kuljetuilla teillä niin katsoin aiheelliseksi hommata nastat.
Vähän on kyllä surettanut alkutalvesta kun on joutuut jymistämään puhtaan asfaltin päällä jossa olisi jopa kesärengas ollut parempi mutta kaippa tämä tästä talveksi etenee, toisaalta johan tätä lunta on tälle talvelle tarpeeksi näknytkin että voisi olla jo keväään aika.
Vähän on kyllä surettanut alkutalvesta kun on joutuut jymistämään puhtaan asfaltin päällä jossa olisi jopa kesärengas ollut parempi mutta kaippa tämä tästä talveksi etenee, toisaalta johan tätä lunta on tälle talvelle tarpeeksi näknytkin että voisi olla jo keväään aika.
Minähän perustan mielipiteeni edelleen vain kahteen kokemukseen, jonka vuoksi haluan autossamme olevan nastat.
Liukkaankelin harjoituksissa ei kukaan saanut pysäytettyä silloista autoa, jossa oli leveät kitkat alla. Ympyrää mentiin niin, että pelti olisi joka kerta rytissyt kunnolla.
Yhden kerran olen ollut ulosajossa mukana, kitkat silloin alla. Lähti niin täydellisen pölösti lapasista ettei mitään rajaa.
Liukkaankelin harjoituksissa ei kukaan saanut pysäytettyä silloista autoa, jossa oli leveät kitkat alla. Ympyrää mentiin niin, että pelti olisi joka kerta rytissyt kunnolla.
Yhden kerran olen ollut ulosajossa mukana, kitkat silloin alla. Lähti niin täydellisen pölösti lapasista ettei mitään rajaa.
Itse olen muutaman kehnon kokemuksen jälkeen vaatinut, että autossa on ajonvakautusjärjestelmä. Ja siitä pidän kiinni.Rouva Pupu kirjoitti:Minähän perustan mielipiteeni edelleen vain kahteen kokemukseen, jonka vuoksi haluan autossamme olevan nastat.
Liukkaankelin harjoituksissa ei kukaan saanut pysäytettyä silloista autoa, jossa oli leveät kitkat alla. Ympyrää mentiin niin, että pelti olisi joka kerta rytissyt kunnolla.
Yhden kerran olen ollut ulosajossa mukana, kitkat silloin alla. Lähti niin täydellisen pölösti lapasista ettei mitään rajaa.
Siinä on vaan semmoinen puolikin että saattaapi sitten luottaa liian sokeasti tekniikan pelastavan jos antautuu täysin ESP:n armoille.PerttiMakimaa kirjoitti:Itse olen muutaman kehnon kokemuksen jälkeen vaatinut, että autossa on ajonvakautusjärjestelmä. Ja siitä pidän kiinni.
En kyllä ole vielä keksinyt syytä miksi semmoinen TÄYTYISI olla henkilöautossa, mutta sulla pertsa on ilmeisesti kokemusta miksi semmoinen pitää olla?
- Solidarity
- Kitinä paheena
- Viestit: 34
- Liittynyt: 28.11.2007 22:05
Uuh testoa uuh, jotenkin niin 1900-lukulaista pullistella jollain autonomistajuudella.. Kasa ympäristöä kuormittavaa turhaa rautaa ja vihannes ratissa
Mihin pk-seudulla asuva muka tarvitsee autoa? Minä käytän vain hkl:ää ja suosittelen samaa teillekin
Mihin pk-seudulla asuva muka tarvitsee autoa? Minä käytän vain hkl:ää ja suosittelen samaa teillekin
A true revolutionary is guided by a great feeling of love
Uuuhhh… Ja koita sukkuloida pääkaupunkiseudun poikittaisliikenteessä julkisella siten, että voit tehdä normi työpäivää ja sen lisäksi ehdit toimittamaan ja poimimaan pikku-ihmisen hoitopaikasta ajoissa. Puhumattakaan siitä, että työnantaja velvoittaa autoilemaan ja on siksi antanut japanilaisen alleni.Solidarity kirjoitti:Mihin pk-seudulla asuva muka tarvitsee autoa? Minä käytän vain hkl:ää ja suosittelen samaa teillekin
Itse aihe aiheutti deja vuuuuuuuuta niin paljon etten saa sanaa suusta. Nää asiat on puitu halki, poikki ja pinoon jo monen vuoden aikana. Useaan kertaan. Toistuvasti.
No ainakin Tool ja Charles Mingus kuulostavat paremmalta autossa kuin mukana kuljettamissani kuulokkeissa. Se on tietenkin totta, että vihanneksen ja henkilöautoilijan yhteys Helsingissä on henkisen kyvykkyyden osalta niin ilmeinen, ettemme voi siitä edes erimielistyä. Tätä yhteyttö ehkä alleviivaa esim. auton käyttäminen liikkuvana musiikinkuuntelutilana.Solidarity kirjoitti:Mihin pk-seudulla asuva muka tarvitsee autoa? Minä käytän vain hkl:ää ja suosittelen samaa teillekin
Suosittelen muuten kaikkia autoharrastajia kokeilemaan Hakamäentien risteystä pimeällä ja ruuhka-aikaan. Risteys on remontoitu sellaiseen tilaan, että siinä tiivistyy mielestäni hyvin se, miten moottoriajoneuvoilla liikkuville kannattaa vittuilla tehokkaasti.
Se on kato, niin ettei sitä autoa niinq tarvita, kun kalliosta/kumpulasta pääsee hyvin yliopistolle. Spåra ja metro kulkee. Autot vaan häiritsevät MINUA... miksi niitten pahojen Espoolaisten yksityisautoilijoiden pitää tulla tänne?!?masa kirjoitti:Tervetuloa vaan kokeilemaan Järvenpää - Karaportti - Järvenpää väliä. Et tarvitse kuin 8 kertaa erillisen kulkuneuvon vaihdon.Solidarity kirjoitti: Mihin pk-seudulla asuva muka tarvitsee autoa? Minä käytän vain hkl:ää ja suosittelen samaa teillekin
Käytännön elämässä se on vain mukavuusvaruste. Luistonestopuoli auttaa liukkailla liikkeellelähdöissä mukavasti. Mutta kun tulee tiukka paikka pieni mikrosiru osaa ajatella paljon ihmistä nopeammin. On huomattavasti hauskempi huomata keskellä ohituskaistaa varoitusvalon vilkkuminen kuin holtiton sivuluisu. Tai peräpidon kadotessa kuulla pientä jarrujen rutinaa takakulmasta kuin kokeilla saisiko vastaohjauksella homman hanskaan.Vihtahousu kirjoitti:Siinä on vaan semmoinen puolikin että saattaapi sitten luottaa liian sokeasti tekniikan pelastavan jos antautuu täysin ESP:n armoille.PerttiMakimaa kirjoitti:Itse olen muutaman kehnon kokemuksen jälkeen vaatinut, että autossa on ajonvakautusjärjestelmä. Ja siitä pidän kiinni.
En kyllä ole vielä keksinyt syytä miksi semmoinen TÄYTYISI olla henkilöautossa, mutta sulla pertsa on ilmeisesti kokemusta miksi semmoinen pitää olla?
ESC:n pulma on, että sillä pitää ajaa erilailla kuin ilman sitä. Pitää vaan ohjata sinne minne haluaa mennä eikä yrittää vastaohjata. Silloinhan järjestelmä järkeilee, että tuonnehan kuski haluaakin mennä.
Toisena pulmana voisi joku pitää, että jotkut takuulla ulosmittaavat tämä featuren täysimääräisesti lisääntyneenä nopeutena.
Pullistella? Kas, provonikki palasi taas.Solidarity kirjoitti:Uuh testoa uuh, jotenkin niin 1900-lukulaista pullistella jollain autonomistajuudella.. Kasa ympäristöä kuormittavaa turhaa rautaa ja vihannes ratissa
Mihin pk-seudulla asuva muka tarvitsee autoa?
Niin ensinnäkin kaikki eivät (ehkä hämmästykseksesi) asukaan pk-seudulla ja toiseksi tässähän keskustellaan tärkeistä turvallisuusvarusteista (ts. renkaat) eikä auton omistajuudesta.
Luistoneston saa myös ilman ajonvakautusta, tosi kätsä ominaisuus jos haluu säästää nastojaan Perää en ole saanut vielä kertaakaan lähtemään luisuun tahtomattani ja etuvetoisella olen 8 vuotta ajellut keskimäärin sen 20tkm/v. En sano ettei varmasti joskus voisi lähteä ja toki toivon silloin että mulla olisi ajonvakautusjärjestelmä, mutta kyllä se syy auton näpeistä karkaamiseen johtuu melkein aina ratin ja penkin välistä.PerttiMakimaa kirjoitti:Luistonestopuoli auttaa liukkailla liikkeellelähdöissä mukavasti. Mutta kun tulee tiukka paikka pieni mikrosiru osaa ajatella paljon ihmistä nopeammin. On huomattavasti hauskempi huomata keskellä ohituskaistaa varoitusvalon vilkkuminen kuin holtiton sivuluisu. Tai peräpidon kadotessa kuulla pientä jarrujen rutinaa takakulmasta kuin kokeilla saisiko vastaohjauksella homman hanskaan.
Jep, ei se ESC kuiteskaan nopeammin pysäytä sitä autoa vaikka hallinnassa pysyisikin ennen jarrutusta.PerttiMakimaa kirjoitti: ESC:n pulma on, että sillä pitää ajaa erilailla kuin ilman sitä. Pitää vaan ohjata sinne minne haluaa mennä eikä yrittää vastaohjata. Silloinhan järjestelmä järkeilee, että tuonnehan kuski haluaakin mennä.
Toisena pulmana voisi joku pitää, että jotkut takuulla ulosmittaavat tämä featuren täysimääräisesti lisääntyneenä nopeutena.
Saa, mutta nykyään saa samaan hintaan ajonvakautuksen. Se vain uinuu siellä taustalla kunnes jotakin riittävän mielenkiintoista tapahtuu.Vihtahousu kirjoitti:Luistoneston saa myös ilman ajonvakautusta, tosi kätsä ominaisuus jos haluu säästää nastojaan Perää en ole saanut vielä kertaakaan lähtemään luisuun tahtomattani ja etuvetoisella olen 8 vuotta ajellut keskimäärin sen 20tkm/v. En sano ettei varmasti joskus voisi lähteä ja toki toivon silloin että mulla olisi ajonvakautusjärjestelmä, mutta kyllä se syy auton näpeistä karkaamiseen johtuu melkein aina ratin ja penkin välistä.
Ja ennen varmasti olisikin voinut olla niin, että auton käsistä karkaaminen on pelkästään kuskin syy. Nyt taas on ollut sellaisia talvia, että keli vaihtelee tosi oudosti. Ja samalla tienhoito on korvattu suolaa kylvämällä. Ilman ESC:iä ei tahdo enää päästä moottoritien ramppejakin läpi. Kiitokset säästöistä. Seuraava vaihe lienee heikentää tienhoito maasturitasolle.