Tämä arpa näyttäisi voittavan. Huomenna tehdään kaupat ja sitten onkin hevosvoimia vuoden joka päivälle. Kiitti vinkistä.sivustahuutaja kirjoitti:
Ausseilta löytyy Holden Commodore VE SS. 6 litran V8 ilmeisesti ihan nok alustalla.
Auton osto
Vittupillupuupalli.
Vaihdoin kuukausi sitten "järjettömän" Aero Saabini pois ja otin tilalle "järkevän" Seatin Vag:n 2.0 tdi -dsg yhdistelmällä.
Johan Vagilla onkin ajettu jo 57 tkm, joten kansi saakin olla halki. Eikä vasta ollut kuin kolmas haljennut Vag-kansi duunipaikassamme vuoden sisään. Volkkarin laatu rulaa!
..ja pitäs perkel saada venekin ylös merestä ennen kuin jäätyy kiinni. Voi ristus vieköön. Seatissa olisi ollut vetokukku, mutta laina-audissa ei.![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Vaihdoin kuukausi sitten "järjettömän" Aero Saabini pois ja otin tilalle "järkevän" Seatin Vag:n 2.0 tdi -dsg yhdistelmällä.
Johan Vagilla onkin ajettu jo 57 tkm, joten kansi saakin olla halki. Eikä vasta ollut kuin kolmas haljennut Vag-kansi duunipaikassamme vuoden sisään. Volkkarin laatu rulaa!
..ja pitäs perkel saada venekin ylös merestä ennen kuin jäätyy kiinni. Voi ristus vieköön. Seatissa olisi ollut vetokukku, mutta laina-audissa ei.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Heh, VAG Diesel. Kerjäsit kyllä noita hankaluuksia.masa kirjoitti:Vittupillupuupalli.
Vaihdoin kuukausi sitten "järjettömän" Aero Saabini pois ja otin tilalle "järkevän" Seatin Vag:n 2.0 tdi -dsg yhdistelmällä.
Johan Vagilla onkin ajettu jo 57 tkm, joten kansi saakin olla halki. Eikä vasta ollut kuin kolmas haljennut Vag-kansi duunipaikassamme vuoden sisään. Volkkarin laatu rulaa!
..ja pitäs perkel saada venekin ylös merestä ennen kuin jäätyy kiinni. Voi ristus vieköön. Seatissa olisi ollut vetokukku, mutta laina-audissa ei.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PerttiMakimaa kirjoitti:Heh, VAG Diesel. Kerjäsit kyllä noita hankaluuksia.
Joo. Diagnoosin hiushaljeenneesta kannesta antoi Keravan Laakkonen. Nyt auto on Tampereen Laakkosella, ja ihmettelevät että mistä vitusta Kerava moiseen diagnoosiin päätyi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tuli vaan mieleen, et meinasko Keravan Laakkonen "vaihtaa" kannen ja veloittaa tyhmältä asiakkaalta 2500 euroa... jostain kumman syystä kun kävikin sitten niin, että maahantuoja on joutumassa maksumieheksi, ei kannesta yllättäin löydykään vikaa..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Seuraava autoni muuten ei takuulla ole VAG-konsernin vehjes. Taidan siirtyä korealaisiin ja 5:n vuoden takuun pariin.
Vilkaisepa varmuuden vuoksi vielä huolto-ohjelman hinta tuolta viiden vuoden ajalta ennen vaihtoa.masa kirjoitti:Seuraava autoni muuten ei takuulla ole VAG-konsernin vehjes. Taidan siirtyä korealaisiin ja 5:n vuoden takuun pariin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oma nykyinen ajopelimme on kyllä ollut niin toimintavarma, että pitää koettaa jotakin todella paljon epävarmempaa kakkosautoksi. Elämän arvattavuudesta on päästävä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PerttiMakimaa kirjoitti:Vilkaisepa varmuuden vuoksi vielä huolto-ohjelman hinta tuolta viiden vuoden ajalta ennen vaihtoa.![]()
Tuo on muuten täyttä puppua. Esim, volkkarin huolto kalliimpaa kuin Kia:n
Tuulilasi-lehden bensa-ceedin huoltohinnat:
1v/20tkm 152,23 euroa
2v/40tkm 289,12 euroa
3v/60tkm 310,11 euroa
Jarrunesteen vaihto sisältyy 2v/40tkm huoltoon. Osalla kilpailijoista se on lisätyö, jonka hinta vaihtelee 20-50 eurossa.
Seatin 60 tonnin huolto maksaisi jarrunesteineen 450 euroa.
Tai no, en tiedä onko täyttä puppua, mutta jos ostohinta on jo huomattavasti halvempi, ei muutama satanen huolloissa tunnu missään.
Ei pahan hintaisia. Ainoastaan parikymmentä prosenttia kalliimmat kuin meidän autossa. Onko Kiassa hihna vai ketju? Meinaan, että tuleeko sieltä joku kaikkien huoltojen äiti jossakin kilometrimäärässä?masa kirjoitti:PerttiMakimaa kirjoitti:Vilkaisepa varmuuden vuoksi vielä huolto-ohjelman hinta tuolta viiden vuoden ajalta ennen vaihtoa.![]()
Tuo on muuten täyttä puppua. Esim, volkkarin huolto kalliimpaa kuin Kia:n
Tuulilasi-lehden bensa-ceedin huoltohinnat:
1v/20tkm 152,23 euroa
2v/40tkm 289,12 euroa
3v/60tkm 310,11 euroa
Jarrunesteen vaihto sisältyy 2v/40tkm huoltoon. Osalla kilpailijoista se on lisätyö, jonka hinta vaihtelee 20-50 eurossa.
Seatin 60 tonnin huolto maksaisi jarrunesteineen 450 euroa.
En ole varma, mutta veikkaisin hihnaa, kuten kaikissa halvemman luokan autoissa nykyään.PerttiMakimaa kirjoitti: Ei pahan hintaisia. Ainoastaan parikymmentä prosenttia kalliimmat kuin meidän autossa. Onko Kiassa hihna vai ketju? Meinaan, että tuleeko sieltä joku kaikkien huoltojen äiti jossakin kilometrimäärässä?
Edit. Bensassa hihna, Dieselissä ketju:
http://www.khcf.org/index.php?PHPSESSID ... 14.msg2560
Linkin hinnat näköjään ovat ihan eri luokkaa, mitä ylempänä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Samaa olen kuullut, että huollot olisivat kalliita. En tiedä todenperästä, kun ei ole oikeasti kokemusta.PerttiMakimaa kirjoitti:Vilkaisepa varmuuden vuoksi vielä huolto-ohjelman hinta tuolta viiden vuoden ajalta ennen vaihtoa.masa kirjoitti:Seuraava autoni muuten ei takuulla ole VAG-konsernin vehjes. Taidan siirtyä korealaisiin ja 5:n vuoden takuun pariin.
Oma nykyinen ajopelimme on kyllä ollut niin toimintavarma, että pitää koettaa jotakin todella paljon epävarmempaa kakkosautoksi. Elämän arvattavuudesta on päästävä.
Kyllähän nuo VAG-konsernin kulkuneuvot ovat toimineet, ainakin toistaiseksi. Ainakin eräs käsittämätön design moka niissä on aikaisemmin ollut (ei ulkonäkömielessä, vaan toimivuudessa). En ole katsonut uusia, ovatko samanlaisia. Pitääpi miettiä, mitä asian kanssa tekisi.
Niin no, joku voi olla sitä mieltä, että koko VAG on desing moka, ihan missä mielessä tahansa. Onhan näitä mielipiteitä ...
Mikäs siinä jos haluaa kärsiä. Uskoisin kuitenkin siltä että rasiallinen paskaa on rasiallinen paskaa vielä viidenkin vuoden kuluttua. Ei se Ladakaan autoksi muutu vaikka siihen löisi ilmaiset bensat vuodeksi ja takuun dekadiksi.masa kirjoitti:Seuraava autoni muuten ei takuulla ole VAG-konsernin vehjes. Taidan siirtyä korealaisiin ja 5:n vuoden takuun pariin.
Perusteluja kiitos. Kuulemani mukaan Hyundai Sonata on ollut varsin hyvä peli taksareiden käytössä.Herra Manala kirjoitti:[
Mikäs siinä jos haluaa kärsiä. Uskoisin kuitenkin siltä että rasiallinen paskaa on rasiallinen paskaa vielä viidenkin vuoden kuluttua.
4 Vag-kokemukseni jälkeen voin sanoa taas että sen konsernin vehkeet ovat olleet ehdottomasti huonoinpia laadultaan. Ohi menee Saab, Mercedes ja Volvo heittämällä.
Nätti korealainenisohaara kirjoitti: peruscoupe (mitäpä tämä poikamies tila-autolla tekisi) max. 20 000 € budjetilla
Jep. Pidin vain vuoden kun kilsoja ei tullut sinä aikana kuin 25 000. Nyt niitä tulee palttiarallaa 60 000 vuodessa, joten pakko mennä diiselillä.Hermann Hoth kirjoitti:vaihdoit kuitenkin tämänkin pois ... ?masa kirjoitti:... päädyin Saabin Aero-versioon.
Saabi ei ole niin nätti, kuin Volvon coupe, mutta paljon laadukkaampi sekä 250 hevosella varustetuan myös pieniruokaisempi. Kulutus taajamassa kuitenkin on aika valtaisa.
Toinen miinus tulee etuvedosta. 250 heppaa ja etuveto vaan et ole kovinkaan kiva yhdistelmä..
Viimeksi muokannut masa, 19.11.2007 9:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei mullakaan muuten kuin entisen naapurin auton ihailun merkeissä.isohaara kirjoitti: Nätissä korealaisessa epäilyttää, että se olisikin vain pelkästään nätti. Ei tosin yhtään ole kokemusta kaarasta.
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=90041
On kyl niin laiska puoli-sportti että ei pysty hyväksymään. Omakin ainoastaan sporttivarusteltu tehdasviritteinen hätsbäk-auto pieksee tuon.Bliss kirjoitti:Ei mullakaan muuten kuin entisen naapurin auton ihailun merkeissä.
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=90041
Mutulla pitää heittää noissa idänihmeiden coupeissa on usein laiskat ja vanhat koneet, kandee olla tarkkana.
Kyllä jämpti on, että kahta en enää vaihda:
Nelivetoa ja automaattivaihteistoa.
Suomen oloissa ei aavikoille kehitetyillä oikeilla maastoautoilla ole paljon käyttöä, kun joka paikassa on puita edessä ja kivikkoja. Kaupunkimaasturillakin pärjäilee. Tai ainakin minä monesti joudun paikkoihin, johon kaksvetoisella arkailisi ajaa. Mielestäni nelivedon on kuitenkin syytä olla jatkuva neliveto, en viitsisi arvioida koska kannattaa kammeta toinen akseli käyttöön.
Automaattivaihteistoon totuttuani taas vituttaa se turha kepin vatkaaminen, kun isän Mitsua joskus ajan.
Olen aika tyytyväinen tuohon Land Rover Freelanderiini ("Pikkumustaan", pienihän hän on), 2,5 litran bensakoneella (älkää ostako 1.8-litraista!). Eihän se ihan oikea maastoauto ole, koska lukkona on vain viskolukko tasauspyörästössä ja alennusvaihdetta ei ole. Pyöräkohtaisia lukkoja korvaa hyvä luistonesto. Silti olen päässyt sillä kummiin paikkoihin ja ajanut läpi mutalikosta, johon kaksvetoset jää. Hyvin henkilöautomaisen kevyt ajaa maantiellä. Uusi Freelander kakkonen on kuulemma vielä parempi sekä maastossa että tiellä.
Jos nyt kumminkin ihan unelma-autoani mietin.. kai se olisi uusi Jeep Grand Cherokee hemi-veekasilla. Kulkee yli kahtasataa ja testin mukaan maastoon ei jää, koska on lukot paitsi kardaanissa, myös etu- ja taka-akselissa erikseen. Automaattilukot kaiken lisäksi? Tosin tuttu K-kauppias sanoi, että hänen -96 mallinen Grand Cherokeensa on raskas ajaa, kuin kuorma-auto.
Nelivetoa ja automaattivaihteistoa.
Suomen oloissa ei aavikoille kehitetyillä oikeilla maastoautoilla ole paljon käyttöä, kun joka paikassa on puita edessä ja kivikkoja. Kaupunkimaasturillakin pärjäilee. Tai ainakin minä monesti joudun paikkoihin, johon kaksvetoisella arkailisi ajaa. Mielestäni nelivedon on kuitenkin syytä olla jatkuva neliveto, en viitsisi arvioida koska kannattaa kammeta toinen akseli käyttöön.
Automaattivaihteistoon totuttuani taas vituttaa se turha kepin vatkaaminen, kun isän Mitsua joskus ajan.
Olen aika tyytyväinen tuohon Land Rover Freelanderiini ("Pikkumustaan", pienihän hän on), 2,5 litran bensakoneella (älkää ostako 1.8-litraista!). Eihän se ihan oikea maastoauto ole, koska lukkona on vain viskolukko tasauspyörästössä ja alennusvaihdetta ei ole. Pyöräkohtaisia lukkoja korvaa hyvä luistonesto. Silti olen päässyt sillä kummiin paikkoihin ja ajanut läpi mutalikosta, johon kaksvetoset jää. Hyvin henkilöautomaisen kevyt ajaa maantiellä. Uusi Freelander kakkonen on kuulemma vielä parempi sekä maastossa että tiellä.
Jos nyt kumminkin ihan unelma-autoani mietin.. kai se olisi uusi Jeep Grand Cherokee hemi-veekasilla. Kulkee yli kahtasataa ja testin mukaan maastoon ei jää, koska on lukot paitsi kardaanissa, myös etu- ja taka-akselissa erikseen. Automaattilukot kaiken lisäksi? Tosin tuttu K-kauppias sanoi, että hänen -96 mallinen Grand Cherokeensa on raskas ajaa, kuin kuorma-auto.