Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

CASE

Aktiv Kapital on aikoinaan Soneran toimeksiantama hankkinut käräjäoikeuden päätöksen eräästä puhelinlaskusta.

Lasku ei ole käynyt ulosotossa, mutta yksi lasku on lähetetty vuonna 1999.

Aktiv Kapital on myynyt laskun Sergel Oy:lle, joka on asiasta väärään osoitteeseen laittanut ilmoituksen ("Tarkistimme osoitetiedon tammikuussa ja lähetimme ilmoituksen maaliskuussa", olin tällöin muuttanut aivan eri osoitteeseen). Tämän jälkeen lasku on siirretty ulosottoon vuonna 2007 ilman että sitä ennen on lähetetty laskua tai maksumuistutuksia.

Velka vanhenee kolmessa vuodessa jos sen vanhenemista ei katkaista sinä aikana. Käräjäoikeuden päätöksellä oleva velka vanhenee viidessä vuodessa jos sen vanhenemista ei katkaista.

Olen pyytänyt Sergeliltä kirjallista selvitystä velan vanhenemisen katkaisemisesta.
Olen pyytänyt Aktiv Kapitalilta kirjallista selvitystä velan vanhenemisen katkaisemisesta.
Olen pyytänyt kuluttaja-asiamiehen lausuntoa asiasta.
Olen sopinut ulosvetäjän kanssa asian jäädyttämisestä kunnes selvitykset on saatu.

Kysymys siis kuuluu, kannattaako asiassa lähteä käräjöimään ja miten se käytännössä tapahtuu?

Oletuksella että selvitykset ovat totuudenmukaisia, tarvinnen lakiteknistä apua asian eteenpäin viemisessä, kuka ja mistä semmoinen? Kuuluuko Tixin repertuaariin tämmöset? Muita vinkkejä?

Nettikeskusteluja seuranneena olen todennut että Sergelillä on ollut tapana harjoittaa fiilunkipeliä vastaavien velkojen kanssa.

Nyt on kerrankin mahdollisuus päästä sivistämään maailman viisainta eläintä oikein urakkatahdilla, hyväntekeväisyyttäkään ei tarvitse tehdä jos ei halua.

edit:

Aktiv Kapitalilta tuli selvitys jossa todettiin että heillä ei ole selvitysvelvollisuutta.
Vuonna 2004 voimaan tulleen vanhentumislain voimaantulo- ja siirtymäsäännösten mukaan velkanne ei ole ollut vanhentunut siinä vaiheessa, kun se on siirtynyt viime vuoden puolella Sergellille.
Kirjoitan tätä alasti
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mikä on kivuttomin tapa vähentää kahvinjuontia? Juomattomuudesta tulee erittäin vittumainen päänsärky.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Bliss kirjoitti:Mikä on kivuttomin tapa vähentää kahvinjuontia? Juomattomuudesta tulee erittäin vittumainen päänsärky.
Masturbaatio.

Ei vie päänsärkyä, mutta tekee homman siedettävämmäksi.
Googlebot

Viesti Kirjoittaja Googlebot »

Bliss kirjoitti:Mikä on kivuttomin tapa vähentää kahvinjuontia? Juomattomuudesta tulee erittäin vittumainen päänsärky.
Lopettamalla kahvinjuonti kuin seinään ja nappaamalla ekana kahvittomana päivänä yksi burana nassuun. Ei päänsärkyä, mutta normaalia suurempi uneliaisuus varsinkin iltaisin, mikä henkilöstä riipuuen \O/ on ihan hyvä juttu.

Nimim. Neljän kuukauden aikana ehkä neljän kuppia seuran takia kahvia juonut, sitä ennen päivittäin.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Huolimatta siitä, että tulen kemistiperheestä tarvitsen teitä taas! Mikä on paras tapa saada tollanen mikskä-tota-nyt-sanotaankaan pinta siistiksi? Paskimmissa keittiövempeleissä on (entisten) käytön jäljiltä todella rumat jäljet. Ja koska olen allerginen rumille jäljille, raskaana, turhan tarkka... Niin haluan ne pois.

http://www.aijaa.com/img/00070/1131925.jpg

Bliss? Manala? Ninni?
Bliss

Geetzu kirjoitti:Mikä on paras tapa saada tollanen mikskä-tota-nyt-sanotaankaan pinta siistiksi?
Kuva

Tai sitten Wanha ---> Etikkaa + mikrokuituliina
Geetzu

Taidan kokeilla ensin Wanhaa, niin kuin mieskin ehdotti... Magic eraser (ei Swiffer) ei nimittäin ole vörkkinyt. Oot paras, hihkun lisää jos onnistuu. :]
Clay
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Clay »

masa kirjoitti:
Masturbaatio.

Lisäisin tuohon vielä viinan, itsellä ainakin ehkäisee kofeiiniperäistä vetämätöntä oloa ja väsymystä.
Nyt penikseni on fantastinen!
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

masa kirjoitti: Masturbaatio.
Aijaa, tuolla mä hoidan omaa päänsärkyäni. Tehoaa paremmin kuin burana.
Clay
Kitisijä

Rouva Pupu kirjoitti:
masa kirjoitti: Masturbaatio.
Aijaa, tuolla mä hoidan omaa päänsärkyäni. Tehoaa paremmin kuin burana.
Mulla auttaa päänsärkyyn kahvi.
Clay
Kitisijä

Mitä tarkoittaa Immunonefelometria ja Immunoturbidimetrinen? Miten ne suoritetaan?
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Geetzu kirjoitti:Huolimatta siitä, että tulen kemistiperheestä tarvitsen teitä taas! Mikä on paras tapa saada tollanen mikskä-tota-nyt-sanotaankaan pinta siistiksi?
No suihkutat ensin siihen mikskä-sitä-nyt-sanottiinkaan ainetta, jonka jälkeen pyyhit sen mikskä-sitä-nyt-sanotaankaan jutulla. Jos ei silläkään lähe, hinkkaa kastellulla mitä-toi-nyt-olikaan materiaalilla.
Geetzu

^ No mä kuule teen ton seuraavaks.

Ei vaan, nyt se on jo paljon parempi kiitos talouspaperin ja jonkun kummallisen hajuisen myrkyn. Laitoin kalsarit naamalle ja yritin olla hengittelemättä sitä shittiä, aika tujun olosta tavaraa niin ku. Isi neuvo, että talouspaperi on ainoa toimiva moisten pintojen kanssa.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Kertokaapas mulle mitä Kotkassa voi harrastaa keskellä päivää?
Menen torstaina Kotkaan työkeikalle, ja palveluksiani tarvitaan osapuilleen klo 9-14 ja sitten taas 21-23. Mitäs hiivattia mä keksin tolle väliajalle? En viitsi turhaan buukata hotellihuonettakaan, kun en ajatellut jäädä yöksi...
Bliss

BettyB. kirjoitti:Kertokaapas mulle mitä Kotkassa voi harrastaa keskellä päivää?
Tähän aikaan vuodesta vähän heikosti mitään :shock:
Maretariumissa saa vähän aikaa kulutettua, Merimuseossa vähän lisää.. Mutta en mä tiedä kiinnostaako sua tollaset yhtään pätkää :D
BettyB.

^ Kyllä mua entisenä wannabe-bilsanmaikkana aina ötökit kiinnostaa! Jotenkin musta tuntuu että otan sittenkin sen huoneen. Voin sitten tossa välissä käydä lenkillä, lillua altaassa, saunoa ja syödä... Ja eipähän tartte ajaa yöllä himaan, vaan voin ajella aamulla suoraan palaveriin Stadiin.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

BettyB. kirjoitti:palveluksiani tarvitaan osapuilleen klo 9-14 ja sitten taas 21-23. Mitäs hiivattia mä keksin tolle väliajalle? En viitsi turhaan buukata hotellihuonettakaan, kun en ajatellut jäädä yöksi...
Työajoista päätellen peset pimperon ja tissien välin ko. aikana.
BettyB.

1108 kirjoitti:Työajoista päätellen peset pimperon ja tissien välin ko. aikana.
Sähän sen tiedät. Voisit kyllä maksaa velkas pikku hiljaa...
mdm
Kitinän väärinkäyttäjä

Viesti Kirjoittaja mdm »

Mitenköhän voisin mahdollisimman vaikeasti tämänkin asian esittää... Olen hieman ajastani jäljessä, ainakin mitä tulee teknisiin vempaimiin. Tällä kertaa kyseessä on videot, tarkemmin sanottuna nauhoittaminen! Eli en omista tallentavaa digiboksia enkä dvd-laitetta, vaan tahdon nauhoittaa lempiohjelmani kasetille! Miten onnistun siinä? Videoiden pitää kait olla yhteydessä boksiin? Ne on. En vaan osaa. Antennipiuha menee seinästä videoihin, videoista boksiin, boksi ja dvd on yhteydessä televisioon scartilla. Mitä pitää tehdä että saan tallennettua muutakin kuin lumisadetta?!

:apuva:
fuck me I'm fabulous
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pistä antennipiuha menemään boksin kautta videoihin. Tai mielummin pistä boksin toisesta scartista piuha videoiden scarttiin ja revi muut irti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
mdm
Kitinän väärinkäyttäjä

Viesti Kirjoittaja mdm »

Eli piuha seinästä boksiin, boksista scartti töllöön ja piuha videoihin?

*puupää*
fuck me I'm fabulous
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

mdm kirjoitti:Eli piuha seinästä boksiin, boksista scartti töllöön ja piuha videoihin?

*puupää*
Juu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
mdm
Kitinän väärinkäyttäjä

Viesti Kirjoittaja mdm »

Ja sen videokanavan haku tapahtunee ihan normisti?
fuck me I'm fabulous
mdm
Kitinän väärinkäyttäjä

Viesti Kirjoittaja mdm »

Käpy palo heti, en osaa!! :evil:
fuck me I'm fabulous
Clay
Kitisijä

Kumpi on enempi c00l, Tom Sizemore vai Michael Madsen?
Vastaa Viestiin