Ei mitään, meille käy näin aika usein, puolin ja toisin.RolloTomasi kirjoitti: No sit on hyvä, kai. (Tosin poikkeuksiakin on.) Anteeksi väärinymmärrys.

Niinhän meille käy...Melnais kirjoitti:Ei mitään, meille käy näin aika usein, puolin ja toisin.RolloTomasi kirjoitti: No sit on hyvä, kai. (Tosin poikkeuksiakin on.) Anteeksi väärinymmärrys.
Tätä en kyllä allekirjoita. Baarissahan jutellaan ihmisten kanssa, tanssitaan ja sen semmoista. Voi ihan hyvin jutella ja tanssia monenkin tyypin kanssa ja tutustella, ei kai sitä miksikään aloitteen teoksi lasketa? Ja jos on jonkun kanssa keskustellut niin miksi ei saisi keskustella ja tutustella sen jälkeenkin vaikka kaikkien baarissa olevien ihmisten kanssa? Täh?Pyry-Matias kirjoitti:Naiset ovat ymmärtääkseni erityisen tarkkoja (ainakin selvistäpäin) näissä asioissa. Eli kun alfa saapuu baariin, hänet huomataan ja häntä seurataan. Mistä sitä paitsi tietää kuka on kenenkin kaveri tai tuttu eli tieto kulkee piilossakin.Duckzilla kirjoitti:Entä jos sen tekee silleen stealthina niin että kukaan muu ei huomaa, esim. pylvään takana diskomusan pauhatessa? Ja jos joku toinen sitten kuitenkin huomaa, niin selittää sille että "joo, kerroin huonon vitsin eikä se naurattanut häntä".Pyry-Matias kirjoitti:Kirkkaana kuitenkin mielessä, että montaa aloitetta ei kannata samassa baarissa tehdä, vaikka kuinka panettais. Kukaan nainen ei halua olla se seuraavaksi paras.
Keskustella saa, mutte pokata/vongata, jos on jo pokannut jotain toista enstex (harmittaako miehiä koskaan olla kakkoskohde? Jos ei, tulevatko he koskaan ymmärtämään miksi naisia harmittaa se?). Ja koska piikit ovat pystyssä, niin keskusteluyrityskin katsotaan helposti pokaus/vonkausyritykseksi jolloin keskustelu saattaa hyytyä.Georgina kirjoitti:Ja jos on jonkun kanssa keskustellut niin miksi ei saisi keskustella ja tutustella sen jälkeenkin vaikka kaikkien baarissa olevien ihmisten kanssa?
Toisaalta jos avoimesti ja iloisesti keskustelee eri ihmisten kanssa ravintolassa, oli kyseessä sitten miehet tai naiset, herättää se tarkkailijoissa lähinnä positiivisia tuntemuksia ja he saattavat jopa ilostua kun kyseinen henkilö lähestyy heitäkin jutuillaan. Iloisuudella ei tässä tapauksessa välttämättä tarkoiteta känniörveltämistä ja vitsien vääntämistä, vaan positiivisuutta ja avoimuutta. Sellaista voi tosin olla vaikeaa feikata, joten auttaa paljon jos on oikeasti positiivisella ja iloisella mielellä liikkellä.Duckzilla kirjoitti:Keskustella saa, mutte pokata/vongata, jos on jo pokannut jotain toista enstex (harmittaako miehiä koskaan olla kakkoskohde? Jos ei, tulevatko he koskaan ymmärtämään miksi naisia harmittaa se?). Ja koska piikit ovat pystyssä, niin keskusteluyrityskin katsotaan helposti pokaus/vonkausyritykseksi jolloin keskustelu saattaa hyytyä.Georgina kirjoitti:Ja jos on jonkun kanssa keskustellut niin miksi ei saisi keskustella ja tutustella sen jälkeenkin vaikka kaikkien baarissa olevien ihmisten kanssa?
Ensimmäisessä ei mitään haastetta (paitsi jos henkilö on ehdoton tuppisuu eikä suostu kertomaan itsestään yhtään mitään), jälkimmäisessä ihan liikaa. Onkohan mitään kultaista keskitietä noiden kahden väliltä olemassa?Googlebot kirjoitti:Omaksi sisäiseksi, mutta ei ehdottomaksi, tavoitteekseen voi asettaa johonkin uuteen ihmiseen tutustumisen (kehen tahansa, vaikka sitten varattu tai samaa sukupuolta oleva). Ei sen että saa hurmattua tai kaadettua jonkun illan aikana.
No, mä taas näkisin niin, että ensimmäinen on välttämätön edellytys jälkimmäiseen. Enkä edes ymmärrä miksi joku haluaisi hurmata tai kaataa jonkun jota ei edes tunne, tiedä mikä kakkapää lienee. Vai onko niin että mikä vaan kelpaa kunhan hengittää ja on oikeaa sukupuolta (paitsi tietty jos on biseksuaali niin sekään ei rajoita)? Asia kerrallaan siis mun mielestä eikä perse edellä puuhun.Duckzilla kirjoitti:Ensimmäisessä ei mitään haastetta (paitsi jos henkilö on ehdoton tuppisuu eikä suostu kertomaan itsestään yhtään mitään), jälkimmäisessä ihan liikaa. Onkohan mitään kultaista keskitietä noiden kahden väliltä olemassa?Googlebot kirjoitti:Omaksi sisäiseksi, mutta ei ehdottomaksi, tavoitteekseen voi asettaa johonkin uuteen ihmiseen tutustumisen (kehen tahansa, vaikka sitten varattu tai samaa sukupuolta oleva). Ei sen että saa hurmattua tai kaadettua jonkun illan aikana.
No mun mielestä ne pelimiehet on ääliöitä. Todennäköisesti huonoitsetuntoisia sellaisia.Duckzilla kirjoitti:Siis sitähän ne pelimiehet just tekevät. Teeskentelevät tutustuvansa toiseen päästäkseen pukille.Zeb kirjoitti:Enkä edes ymmärrä miksi joku haluaisi hurmata tai kaataa jonkun jota ei edes tunne, tiedä mikä kakkapää lienee.
Päin vastoin, sillä itsevarmuus ja hyväitsetuntoisuushan naisten mukaan vetoaa naisiin. Ja tuskin pelimiehet ääliöitäkään ovat, jos he noin nokkelasti naisia jallittavat sänkyyn.Zeb kirjoitti:No mun mielestä ne pelimiehet on ääliöitä. Todennäköisesti huonoitsetuntoisia sellaisia.
Käännänkin kysymykseni viihdearvon vuoksi englanniksi: "I'm not a people person. How the fuck do I get laid?"Bliss kirjoitti:Ihanq tää juttu olis mennyt tasolle "saatko pesää vai et, ja miksi et?"
Ai anteeks, mä luulin lukeneeni, että kysymys oli Syy suhteettomuuteesi.Vadim kirjoitti:No mutta eikös se ollut lopulta se ensimmäinen kysymys?Bliss kirjoitti:Ihanq tää juttu olis mennyt tasolle "saatko pesää vai et, ja miksi et?"
Niinpä niin, mikäs siinä.Bliss kirjoitti:Ai anteeks, mä luulin lukeneeni, että kysymys oli Syy suhteettomuuteesi.Vadim kirjoitti:No mutta eikös se ollut lopulta se ensimmäinen kysymys?Bliss kirjoitti:Ihanq tää juttu olis mennyt tasolle "saatko pesää vai et, ja miksi et?"
Mutta tietty... jos syy suhteettomuuteen = en saa pillua, niin mikäs siinä
No jos seurailee esim. baarissa kauempaa joidenkin toisten ihmisten keskustelua niin mistä sen tietää että nyt tuo yrittää pokata tuota keskustelemisen sijaan? Täh?Duckzilla kirjoitti: Keskustella saa, mutte pokata/vongata, jos on jo pokannut jotain toista enstex (harmittaako miehiä koskaan olla kakkoskohde? Jos ei, tulevatko he koskaan ymmärtämään miksi naisia harmittaa se?). Ja koska piikit ovat pystyssä, niin keskusteluyrityskin katsotaan helposti pokaus/vonkausyritykseksi jolloin keskustelu saattaa hyytyä.
Juur näin.Googlebot kirjoitti: Toisaalta jos avoimesti ja iloisesti keskustelee eri ihmisten kanssa ravintolassa, oli kyseessä sitten miehet tai naiset, herättää se tarkkailijoissa lähinnä positiivisia tuntemuksia ja he saattavat jopa ilostua kun kyseinen henkilö lähestyy heitäkin jutuillaan.
Kapea mielikuvitus. Tupakkia tai tulta pummii aika moni.Suvinen kirjoitti:En voi keksiä yhtään syytä, miksi joku menisi baarissa juttelemaan vieraalle ihmiselle, jos tarkoituksena ei ole pokaus.Georgina kirjoitti: No jos seurailee esim. baarissa kauempaa joidenkin toisten ihmisten keskustelua niin mistä sen tietää että nyt tuo yrittää pokata tuota keskustelemisen sijaan? Täh?
Mä tykkään jutella baarissa miehille ja naisille, olen varattu en todellakaan yritä pokata tyyppejä. Toki myönnän että mukana on oman "markkina arvon" testaustakin, mutta lähinnä se on vain hauskaa. Mitä helvettiä varten sinne baariin mennään jos ei katselemaan ihmisiä? Ihmiset on mielenkiintoisia, niiden kanssa on kiva heittää läppää.Suvinen kirjoitti: En voi keksiä yhtään syytä, miksi joku menisi baarissa juttelemaan vieraalle ihmiselle, jos tarkoituksena ei ole pokaus.
Gattaca puhuu.Georgina kirjoitti:Mä tykkään jutella baarissa miehille ja naisille, olen varattu en todellakaan yritä pokata tyyppejä. Toki myönnän että mukana on oman "markkina arvon" testaustakin, mutta lähinnä se on vain hauskaa. Mitä helvettiä varten sinne baariin mennään jos ei katselemaan ihmisiä? Ihmiset on mielenkiintoisia, niiden kanssa on kiva heittää läppää.Suvinen kirjoitti: En voi keksiä yhtään syytä, miksi joku menisi baarissa juttelemaan vieraalle ihmiselle, jos tarkoituksena ei ole pokaus.
Pah. Jos haluan jutella kavereiden kanssa pidetään vaikka saunailta. Tai aloitellaan baari-ilta saunomalla hyvissä ajoin, syömällä, meikkaamalla ja valitsemalla kamppeita. Koska loppujen lopuksi baarissa kuulee melko huonosti puhua, kotona vaan harvemmin tapaa kauheasti uusia tyyppejä.Suvinen kirjoitti:Emt. Juomaan viinaa? Tanssimaan? Tapaamaan tuttuja?Georgina kirjoitti: Mitä helvettiä varten sinne baariin mennään jos ei katselemaan ihmisiä?
Tuttujen ja kavereiden kanssa itse muodostan baari-iltana 99% keskusteluistani.
Tuota kyllä opiskeluaikana harrastin. Kaveriporukallemme ei vaan tullut mieleenkään, että baareissa on naisiakin, ja niitä voisi yrittää pokataTix kirjoitti:Gatticksen pitäis käydä paikoissa, joissa wannabefilosofit jorisee ja kiistelee tuopin ääressä. Ikiopiskelijoiden hengailumestat on aika hyvä kohde.
Mulle eräs varattu nainen tuli Kallessa valittamaan että joku mies oli röyhkeästi vienyt hänen istumapaikkansa. Vilkaisin, ja yllätyin huomattuani kyseisen miehen olleen eräs lukioaikainen luokkakaverini (ei siis kaveri-kaveri, vaan samalla luokalla), kutsuttakoon häntä tässä vaikka Jarmoksi mikä onkin sattumoisin hänen oikea nimensä.Suvinen kirjoitti:En voi keksiä yhtään syytä, miksi joku menisi baarissa juttelemaan vieraalle ihmiselle, jos tarkoituksena ei ole pokaus.
No sinä oletkin tuollainen hypersosiaalinen yksilö, mutta kyllä mulla ainakin yksin baariin painuttuani on yleensä ollut jonkinmoinen kynnys hakeutua juttelemaan ja yrittää tutustua täysin vieraisiin ihmisiin, ainakin jos olen selvinpäin. Yksi hidaste on tosiaankin se että luullaan yleisesti olevan vain sen yhden jutskan perässä.Duckzilla kirjoitti:Ensimmäisessä ei mitään haastettaGooglebot kirjoitti:Omaksi sisäiseksi, mutta ei ehdottomaksi, tavoitteekseen voi asettaa johonkin uuteen ihmiseen tutustumisen
Säästyisit tuolta 1% jos tapaisitte, joisitte ja tanssisitte ystävienne kanssa toistenne kotona.Suvinen kirjoitti:Emt. Juomaan viinaa? Tanssimaan? Tapaamaan tuttuja?Georgina kirjoitti: Mitä helvettiä varten sinne baariin mennään jos ei katselemaan ihmisiä?
Tuttujen ja kavereiden kanssa itse muodostan baari-iltana 99% keskusteluistani. Se 1% onkin sitten baarimikolle lausuttu tilaus, vessajonossa kiilaavalle ärähdys ja korkeintaan se tulen tupakkaan pummaaminen
Vastasit itse kysymykseesi. Suomalaiset ovat ujoa ja varautunutta kansaa, jotka kunnioittavat toisten henkilökohtaista tilaa enemmän kuin muualla (tutkittu juttu, korrelaatiota löytyi asutuksen tiheyteen) ja tästä sosiaalisesta normista poikkeaminen on helpointa humalassa, joka rohkaisee. Ja ylläripylläri, humalaiset ihmiset kohtaavat toisiaan eniten ... no, baareissa. Mutta toki muuallakin puhutaan jos ollaan humalassa. Kadulla, turulla, torilla ja ratikassa.Suvinen kirjoitti:Miksi?? Ja miksi juuri baarissa on lupa/velvollisuus mennä avautumaan täysin ventovieraille ihmisille??
Smalltalkki jätettäköön amerikkalaisille ja jarisarasvuolle.