Ei helvetti. Ei enää ikinä soppakauhalaatikoa. Sen verran mukavuudenhaluinen olen, että pk-seudun liikenteessä ehdottomasti automaattiloota.PerttiMakimaa kirjoitti:
EDIT: ja parempi puoliskoni haluaa vatkata keppiä. Onnekseni?
Millainen ON autosi? Millainen OLISI toiveautosi?Värikysely!
S-Maxia kehuttiin just tällä viikolla maikkarilta tulleessa topgearin jaksossa. Verrokkina oli Opel Zafira ja joku muu, minkä jo unohdin.PerttiMakimaa kirjoitti:Olen katsonut sillä silmällä Citroen C4 Grand Picassoa (se viisipaikkainen on huijausta, korotettu C4) ja Fordin S-Maxia.Geetzu kirjoitti:Muuten vaan kysyn teiltä fiksut, että mikä on paras tila-auto niin tiloiltaan, hinnaltaan, kulutukseltaan ja kaikin tavoin?
Luin jostain tekniikkalehdestä aikoinaan, että TTKK:n konetekniikan eräs proffa oli sitä mieltä, että manuaali on niitä varten, jotka ihan itse haluavat hajoittaa vaihdelaatikon. Proffa oli jo siihen mennessä ajanut yli 20 vuotta automaatilla. Tiedä sitten miten on, mutta jos automaaginen loota on "tyhmä", niin ei silläkään ole kiva ajella.masa kirjoitti:Ei helvetti. Ei enää ikinä soppakauhalaatikoa. Sen verran mukavuudenhaluinen olen, että pk-seudun liikenteessä ehdottomasti automaattiloota.
http://www.caroftheyear.org/pages/Coty07.htmak kirjoitti:S-Maxia kehuttiin just tällä viikolla maikkarilta tulleessa topgearin jaksossa. Verrokkina oli Opel Zafira ja joku muu, minkä jo unohdin.
Juu. Automaatit vaan ovat erilaisia. (mielipide:) Esim. Multitronic päihittää Tiptronicin mennen tullen ja samasta talosta tulevat (tai siis ovat käytössä, VAG mitään vaihteistoa valmista). DSG:tä en ole kokeillut.masa kirjoitti:Pöh. Paljon mielummin mä silti pidän kättä daamin reidellä, kuin kepistä kiinni.Smailer kirjoitti: Tiedä sitten miten on, mutta jos automaaginen loota on "tyhmä", niin ei silläkään ole kiva ajella.
Käypä koeajamassa, mieluiten TSI-koneisella.. maailman paras vaihteisto mitä tavallisen tallaajan autoon saa. Se on valinnan mukaan joko oikeasti taloudellinen, oikeasti sporttinen (kepittää parhaankin manuaalikuskin) ja käsivaihtaminen niille jotka sitä kaipailee toimii kuin junan vessa.Smailer kirjoitti:Juu. Automaatit vaan ovat erilaisia. (mielipide:) Esim. Multitronic päihittää Tiptronicin mennen tullen ja samasta talosta tulevat (tai siis ovat käytössä, VAG mitään vaihteistoa valmista). DSG:tä en ole kokeillut.
Se on ihan selvää, että seuraavassa kärryssäni on DSG-vaihteisto. En edes harkitse enää muuta vaihtoehtoa.
Oletko kokeillut Multitronicia? Tosin sitä ei saa kuin Olympiaifaan, mutta kokeilun arvoinen. Ja juu, olen kuullut että DSG on loistava. En sano kuitenkaan mitään verrattuna Multirtoniciin, kun edellisellä en ole ajellut, mutta jälkimmäisellä kyllä.Tix kirjoitti:Käypä koeajamassa, mieluiten TSI-koneisella.. maailman paras vaihteisto mitä tavallisen tallaajan autoon saa. Se on valinnan mukaan joko oikeasti taloudellinen, oikeasti sporttinen (kepittää parhaankin manuaalikuskin) ja käsivaihtaminen niille jotka sitä kaipailee toimii kuin junan vessa.
Se on ihan selvää, että seuraavassa kärryssäni on DSG-vaihteisto. En edes harkitse enää muuta vaihtoehtoa.
- Stadinarska
- Kitisijä
- Viestit: 6497
- Liittynyt: 30.10.2006 20:18
- Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi
Jaahas. Olenpa nyt välillä iloinenkin Kitinän suhteen kun tämä avaamani ketju on suosittu, niinkuin arvelin.PerttiMakimaa kirjoitti:Vastauksia nopeasti, arska.Herra Manala kirjoitti:Jos Hyundai Coupe on sun mielestäs kaunein suomesta saatavilla oleva auto, niin mua kyllä kiinnostaa siinä tapauksessa mikä on sun mielestäsi maailman paras auto ajaa massatuotantoautoista? Toyota Corolla? Lada Niva?Stadinarska kirjoitti: No minulla on aina ollut sellainen auto, jolla on maailman paras massatuotantoautoista ajaa ja joka ei kuitenkaan poikkea niin paljon muista autoista ts. sitä autoa on kaduilla kyllä eikä maksa ylettömän paljon.kysymys!
Olen pidättänyt hengitystäni jo parikymmentä minuuttia.
Minä toki "omaan ketjuuni" haluan vastata kysymyksiin jotka on suoraan minulle ja jotka huomaan! Vaikka varsinainen kotipaikkani on Stadinarskan sanomat ja kysely-oma ketju!
PERTTI MÄKIMAA on ilmeisesti sitten kuollut tai joku on antanna tekohengitystä. Anteeksi Pertti kun tulin myöhemmin, JOS olet kuollut!
Hra Manalahan ei kuole koskaan koska on manaajatyyppi.
Maailman paras massatuotantoauto. Tarkoitan siis sellaista joka on suurivoluuminen massatuotantoauto.
Ja eihän nyt Toyotalla Ladasta puhumattakaan ole "ajonautintoa". Ne ovat työautoja, joista toinen on luotettava.
Hyundai Coupe on todella kaunein Suomesta saatava auto ja KAIKKIEN niiden, jotka haluaisivat kokea helpon nautittavan hallittavuuden ja ajonautinnon, löytävät sen Alfasta. Tietenkin.
Ajotavasta tietenkin riippuu paljolti se, kuinka auto kestää.
Hyvin kestää.
VW TSI-mallisto on kyllä mielenkiintoinen. Koeajoin ja oli virkeä kuin raketti! Puhun nyt siis automalleista, jotka saa tavallinenkin työläinen jos haluaa autoon panostaa.
Kyl kivalla autolla on antoisaa surffailla Espalla!
Vaikka olenkin enemmälti luontopiipari niin olen myös Urbaanipiipari ja pelipiipari. Jakomielitautinen ameeba kaikenkaikkiaan. Täysi heittiöluuseri, jota saa kohdella aivan miten sattuu.
Oho, katkeruusvaihde autossani valahti päälle. Äkkiä peruutusvaihde, hih!
Naurakaa nyt edes vähän!! Joka ei naura se on ...aivan! tosikko!
Arskalaisameba
sis. limaa
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
...niin näytät ihan samalta kuin ne muutkin 18-vuotiaat, Esson pihalla pyörivät isiostaa-wanna-b-gangstaneekeriteiniamikset.safi kirjoitti:http://www2.dodge.fi/mallisto/caliber/ Tuohon vielä isot renkaat ja jotkut rouheet kromivanteet, niin avot.
Musta Caliber 20-tuumasin kromivantein on nykyään Se Amisjuttu.
Ja aika vitun mauton juttu onkin.
Ooksä ajanu lainkaan kyseistä kikotinta? Kyllä Caliber on ennemminkin pompottavan kova ja pintajäykkä kuin vetelä. Eikä ne ajo-ominaisuudet nyt oikeasti mitkään huonot ole sanan varsinaisessa merkityksessä. Parempia vain on tukuttain.masa kirjoitti:Muitaakseni safille tuli vuodessa 50 000 ja risat kilsoja. Kauppakassiksi tehty, vetelä ja täysin ajo-ominaisuudeton pikkupilluritsa caliber tuskin siihen tarjoaa rahkeita.
Ihan sama millä ajan, kunhan toimii eikä jätä tien päälle.
Voisin keksiä unelma-autokseni vaikka jonkun Ferraarin tai Bedlamborghinin, mutta niiden tyypittämiseen liittyisi samanlainen "pakkohan se olisi kokea kun kaikki siitä puhuvat"-ilmiö aivan kuten ryhmäseksiinkin, ei niinkään se että todellisuudessa erityisesti kaipaisin ja unelmoisin niistä.
Voisin keksiä unelma-autokseni vaikka jonkun Ferraarin tai Bedlamborghinin, mutta niiden tyypittämiseen liittyisi samanlainen "pakkohan se olisi kokea kun kaikki siitä puhuvat"-ilmiö aivan kuten ryhmäseksiinkin, ei niinkään se että todellisuudessa erityisesti kaipaisin ja unelmoisin niistä.
No kylläpäs mun ihastusta nyt arvostellaan. Amisjutuista en tiedä, koska yhden ainokaisen olen vasta nähnyt täällä meillä päin liikenteessä ja siinä ei ollut edes kromivanteita. Tiedä sitten mitä muualla, mutta omaa silmääni auton muotoilu miellytti+ melkoisen tilava takakontti ja varsin kohtuullinen hinta. Koeajolla meinaan kyllä jossain välissä vielä käydä, niin saan muodostettua oman mielipiteen härvelin ajettavuudesta.Herra Manala kirjoitti: ...niin näytät ihan samalta kuin ne muutkin 18-vuotiaat, Esson pihalla pyörivät isiostaa-wanna-b-gangstaneekeriteiniamikset.
Musta Caliber 20-tuumasin kromivantein on nykyään Se Amisjuttu.
Ja aika vitun mauton juttu onkin.
Niin ja jos auto onkin amispojujen unelma kromivanteineen, niin hyvin tälläinen 32v. tätsy siinä joukossa vielä mukana menee. Taidankin ihan kiusallani laittaa vielä spinnerit oheen pyörimään, niin siinäpä sitä onkin ihmettelemistä/puhumista naapureilla ja kadun kulkijoilla : )
Kävin kokeilemassa tuommosta, kun alkuvuodesta pitäis vaihtaa autoa. Luultavasti mun käyttöön (<15 000km vuodessa) saattaisi olla ihan hyvä, mutta sisältä tosi muovinen ja auto kokonaisuudessa aika vetelän oloinen. Ja jos tuolla pitäisi vetää pikkuruista peräkärryä suurempaa, voisi helposti tulla äitiä ikävä.safi kirjoitti:Caliber
Jep katselin netissä sisäkuvia autosta ja muovin määrä pisti hiukan silmään, joten luultavasti se näyttää vielä karummalta autossa sisällä istuessa. Ehkei se sittenkään ole mun seuraava menopeli ja pysyn vaan kiltisti vanhassa ja toimivaksi havaitussa merkissä.Bliss kirjoitti: sisältä tosi muovinen
Nykyiseen autoon verrattuna tuo kulki kuin kanootti joella, keinui joka suuntaan. Siitä minä keksin vetelän. Ei siis edes pompotellut, vaan suorastaan luisteli. Vika saattoi tietty olla koeajettavassa yksilössäkin, mistä noista tietää.Herra Manala kirjoitti:Mistä te oikeesti tän vetelyyden keksitte?Bliss kirjoitti:aika vetelän oloinen.
Luetaan näitä ketjuja!!1Herra Manala kirjoitti:Miten mä muistelen, että sun nykyinen auto oli joku puslille asti madallettu BMW?Bliss kirjoitti:Nykyiseen autoon verrattuna tuo kulki kuin kanootti joella, keinui joka suuntaan.
Bliss kirjoitti:Ajan tylsällä perheautolla, uudehkolla punaisella VW Golf Variantilla. Turbodiesel. Kasvoton auto.