Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Itse voisin perustaa ko. parantolan, jos sossu vaan maksaa.

Pyry-mies voisi varmaankin tulla sinne turvallisuuspäälliköksi, zeb lääkäriksi, Sika vetämään kuntopiiriä. IT-tukeen täältä löytyy porukkaa niin, että päät kolisevat yhteen.
Sounds like a plan! Eikä tässä mitään sossua tarvita, justhan sä valittelit jossain ketjussa että firmallasi on niin paljon ylimääräistä rahaa ettet tiedä mihin sitä tunkea. Ja saadaanhan me puoluetukeakin!
Entisenä keskustanuorena en suostu edes naimaan vaimoani, ellei siihen saa yhteiskunnan tukea!

Kyllähän näin hyvään tarkoitukseen tarvitaan Eu:n, RAY:n, SPR:n, KELA:n, Jenny ja Antti Wihurin rahaston, Suomen kulttuurirahaston, Opetusministeriön kulttuurin tietoyhteiskuntaohjelman, Stiftelsen för Åbo Akademin, Svenska Kulturfondenin, Elinkeinoelämän valtuuskunnan, EK:n ja SAK:n tukea.
Ei juma kun noin hyvin muistaa niin voisi kysyä monesta nettosit?
Pyyhin Netikettiin..
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Dumis

Tutkijoiden kehittämä tietokonetyyny estää kuorsausta

5.10. klo 07:00 Saksalainen tutkija on kehittänyt avun kuorsauksesta kärsiville. Tietokoneohjattu tyyny muuttaa pään asentoa, kunnes ääni lakkaa.

Rostockin yliopiston tietojenkäsittelyn professori Daryoush Bazargani esitteli keksintöään terveyskonferenssissa keskiviikkona.

- Tyyny on liitetty noin kirjan kokoiseen tietokoneeseen, joka on asetettu yöpöydälle. Tietokone analysoi kuorsausääniä, Bazargani kertoi Reutersille.

Tietokone muuttaa tyynyn ilmakammioita siten, että ilmavirtaukset nenässä parantuvat, kun nukkuja muuttaa asentoaan. Ergonomista tyynyä voidaan käyttää myös niskahierontaan.

Bazarganin mukaan monet yhdysvaltalaiset valmistajat ovat kiinnostuneita tyynyn valmistamisesta.

- Kehitin tyynyn, sillä kuorsaan itsekin. Olen kokeillut kaikenlaista, mutta mikään ei ole toiminut. Toivottavasti tyynyn käyttäjät nukkuvat rauhallisesti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vain, jos aion ryöstää sen.
Teraslilja_m
Kitisijä
Viesti:

Mikä meissä ihmisissä on vikana?

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

YLEn tiedeuutisia: Simpanssit eivät ole kiinnostuneita reilusta jaosta
Simpanssit osoittautuivat perinteisen talousteorian mukaisiksi oman edun maksimoijiksi, toisin kuin ihmiset. Lähin sukulaislajimme on sosiaalinen laumaeläin, mutta kokeen perusteella ne eivät pidä oman edun häikäilemätöntä tavoittelua epäsopivana eikä epäreilusti käyttäytyvää rangaista.

Ihmisistä poiketen simpanssit hyväksyivät yhtä halukkaasti lähes kaikki jaot lukuun ottamatta sitä, jossa jakaja olisi pitänyt itse kaikki rusinat eli 100/0-jakoa. Ne eivät osoittaneet myöskään mieltään selvästi epäreiluista jaoista.

Talousteorioissa ihminen nähdään puhtaasti oman hyödyn maksimoijana ja täysin vieraisiin ihmisiin kohdistuva anteliaisuus eli altruismi on vaikeasti selitettävä. Simpanssit näyttävät toimivan kuten talousteoriat olettavat, joten vika on syntynyt ihmislajin kehityksessä sen jälkeen kun lajimme erosivat toisistaan noin 6 miljoonaa vuotta sitten.
Anteliaisuus tai reiluus onkin VIKA ihmisissä?? :o
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Aito_Johanna kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Entisenä keskustanuorena
Paras sossupokepaljastus pitkään aikaan!
Toinen sossupokepaljastus: tää on entinen Nuorten Kotkien jäsen.

Nuoret Kotkat: SDP:n lastenjärjestö. :roll: :oops:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1443097

Katsoiko kukaan muu eilistä Talentia? Mitä mieltä olitte tyttöjen esiintymisasuista ja oliko tuomariston kommentit mielestänne aiheellisia?

Minä nimittäin jo esityksen aikana taisin sanoa miehelle, että on vähän pienet noi yläosat. Samaa mieltä olin tuomariston kanssa, ei nuorten tyttöjen tarvitse kekkuloida ihan noin vähissä vaatteissa, mutta tosi tiukkaa tekstiä tuli tytöille ja äideille.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lolita kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1443097

Katsoiko kukaan muu eilistä Talentia? Mitä mieltä olitte tyttöjen esiintymisasuista ja oliko tuomariston kommentit mielestänne aiheellisia?

Minä nimittäin jo esityksen aikana taisin sanoa miehelle, että on vähän pienet noi yläosat. Samaa mieltä olin tuomariston kanssa, ei nuorten tyttöjen tarvitse kekkuloida ihan noin vähissä vaatteissa, mutta tosi tiukkaa tekstiä tuli tytöille ja äideille.
Mun mielestäni tuomariston palaute oli ihan asiallista, toki tiukkaa. Kuuluu formaatin henkeen.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mua vitutti tyttöjen puolesta se palaute, ei mikään pikkumaininta ois ollu paha mut kun palaute pelkkää samaa paskaa ja vielä kehtaa tuomari heittää "ei se ole asuista kiinni se jatkoon pääsy" ... Ärh. Esityksen ajan keskityin vittuntumaan mieheeni, joka tokas puvuista, että liian seksejä ton ikäsille. Hemmetin miehet, eikö niitä voi perkele pitää lapsina!!111

Maailman vika toki. Pistävät lapset näyttämään sekseiltä haluamattaan.
NuoriDaavid

Geetzu kirjoitti:

Mua vitutti tyttöjen puolesta se palaute, ei mikään pikkumaininta ois ollu paha mut kun palaute pelkkää samaa paskaa ja vielä kehtaa tuomari heittää "ei se ole asuista kiinni se jatkoon pääsy" ... Ärh. Esityksen ajan keskityin vittuntumaan mieheeni, joka tokas puvuista, että liian seksejä ton ikäsille. Hemmetin miehet, eikö niitä voi perkele pitää lapsina!!111

No mietitäänpä toista vaihtoehtoa: tytöt olisi hurrattu jatkoon. Siinä olisi taas vahvistettu sitä ajatusta, että bikinit päälle ja lavalle, niin homma toimii.
PerttiMakimaa

NuoriDaavid kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:

No mietitäänpä toista vaihtoehtoa: tytöt olisi hurrattu jatkoon. Siinä olisi taas vahvistettu sitä ajatusta, että bikinit päälle ja lavalle, niin homma toimii.
Kerron nyt aluksi, että en ole koko hommaa nähnyt. Eli tietoni ovat erittäin puutteelliset. Se ei estä seuraavia kommentteja.

Mitä ihmeen vahvistettu? Nyky-yhteiskunta on tosi erikoinen paikka.
NuoriDaavid

PerttiMakimaa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Geetzu kirjoitti: Mua vitutti tyttöjen puolesta se palaute, ei mikään pikkumaininta ois ollu paha mut kun palaute pelkkää samaa paskaa ja vielä kehtaa tuomari heittää "ei se ole asuista kiinni se jatkoon pääsy" ... Ärh. Esityksen ajan keskityin vittuntumaan mieheeni, joka tokas puvuista, että liian seksejä ton ikäsille. Hemmetin miehet, eikö niitä voi perkele pitää lapsina!!111

Kerron nyt aluksi, että en ole koko hommaa nähnyt. Eli tietoni ovat erittäin puutteelliset. Se ei estä seuraavia kommentteja.

Mitä ihmeen vahvistettu? Nyky-yhteiskunta on tosi erikoinen paikka.
Vahvistettu ohjelmaa seuraavien pikkutyttöjen käsitystä, että noin pitää pukeutua.
PerttiMakimaa

NuoriDaavid kirjoitti:Vahvistettu ohjelmaa seuraavien pikkutyttöjen käsitystä, että noin pitää pukeutua.
Aika alentuvaa pa*kaa. Vahvistaako Eeva Polttilan jakkupuku keski-iän ohittaneiden naisten käsitystä, että noin pitää pukeutua.
NuoriDaavid

PerttiMakimaa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Vahvistettu ohjelmaa seuraavien pikkutyttöjen käsitystä, että noin pitää pukeutua.
Aika alentuvaa pa*kaa. Vahvistaako Eeva Polttilan jakkupuku keski-iän ohittaneiden naisten käsitystä, että noin pitää pukeutua.
Et usko, että tv:ssä näkymä malli vaikutta pikkutyttöihin?

Keski-ikäiset naiset, jotka haluavat vaikuttaa päteviltä, asiallisilta ja uskottavilta usein pukeutuvat jakkupukuun. Jokainen heistä on keksinyt asian oma-aloitteisesti?

Miehet pistävät solmion kaulaan ja puvun päälle vastaavassa tarkoituksessa. Jokainen mies on aivan itse keksinyt tuon?
PerttiMakimaa

NuoriDaavid kirjoitti:Et usko, että tv:ssä näkymä malli vaikutta pikkutyttöihin?

Keski-ikäiset naiset, jotka haluavat vaikuttaa päteviltä, asiallisilta ja uskottavilta usein pukeutuvat jakkupukuun. Jokainen heistä on keksinyt asian oma-aloitteisesti?

Miehet pistävät solmion kaulaan ja puvun päälle vastaavassa tarkoituksessa. Jokainen mies on aivan itse keksinyt tuon?
Pitäisikö minun kysyä olennaisimmat taustakysymykset? Minkä ikäisiä omat tyttösi ovat? Mistä tämä moraalinen närkästys? Ovatko kyseessä omat kauhuskenaariosi?

Kai tytöt olisivat voineet jättää nuo mauttomat yläosat pois (älkääkä nyt käsittäkö minua väärin... :D ). Mutta käsittääkseni ainut syy miksi tämä on lehdessä on ilmainen buffi. Ja se tyttöjen pahan mielen kustannuksella. Vrt. idols jutut viime kaudella iltapäivälehdistössä.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Mielestäni netissä lomakuvista panikoivat kukkahatut voisivat ottaa tämän mielumin silmätikukseen, 13vee pikkutytöt minibikineissä vetää hiphop videoilta opeteltuja muuveja. Jos tuo ei ole Pedobear Approved-matskua niin mikä sitten?

Kuva
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriDaavid

PerttiMakimaa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Et usko, että tv:ssä näkymä malli vaikutta pikkutyttöihin?

Pitäisikö minun kysyä olennaisimmat taustakysymykset? Minkä ikäisiä omat tyttösi ovat? Mistä tämä moraalinen närkästys? Ovatko kyseessä omat kauhuskenaariosi?
:) Tytöt ovat 11 ja 6 ja katsovat talenttia innokkaasti. Tottakai tämä vaikuttaa.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Suurituloisille lisää veroja!. Vähän yllättävää. Olisin olettanut, että ripeä yleinen palkkakehitys olisi nostanut verokevennysten suosiota.
PerttiMakimaa

Chap kirjoitti:Suurituloisille lisää veroja!. Vähän yllättävää. Olisin olettanut, että ripeä yleinen palkkakehitys olisi nostanut verokevennysten suosiota.
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla mitä kysyttiin ja mitä vastattavat ymmärsivät suurituloisella.

Tuskin itseään kuitenkaan, riippumatta tulotasosta.
Geetzu

PerttiMakimaa kirjoitti:Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla mitä kysyttiin ja mitä vastattavat ymmärsivät suurituloisella.

Just mietin samaa...
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Geetzu kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla mitä kysyttiin ja mitä vastattavat ymmärsivät suurituloisella.

Just mietin samaa...
Täältä voi tilata koko tutkimuksen.
Geetzu

Ei se ihan noin paljoa kiinnosta. Tuli hetkeks aikuinen fiksu olo. 8)
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

No hei, yli puolet suomalaisista saa keskimääräistä pienempää palkkaa :!:

^ Ylläoleva voisi äkiseltään kuulostaa shokeeraavalta, mutta verrataanpa esimerkiksi tähän:
Suurimmalla osalla suomalaisista on keskimääräistä enemmän jalkoja.
Tämä johtuu tietysti siitä, että useimmilla on kaksi jalkaa, muttei kaikilla, joten keskiarvo < 2.
NuoriDaavid

Elukka kirjoitti: Suurimmalla osalla suomalaisista on keskimääräistä enemmän jalkoja.
Tämä johtuu tietysti siitä, että useimmilla on kaksi jalkaa, muttei kaikilla, joten keskiarvo < 2.
:D

Onneksi luonto kompensoi. Jos toinen käsi on toista lyhyempi, niin vastaavasti toinen käsi on toista pidempi.
Vastaa Viestiin