Kuin sä jaksat tollasia matkoja vetää?Niba kirjoitti:Torstai, 500m pyöräilyä ja 500 metriä helvetin nopeeta pyöräilyä sateen alta!

Mä oon ruvennu kaipailee sauvoja kun lasta lykkiessä kädet ja yläselkä rupee jumittelee. Crosstrainer on kyllä oiva vehje, miksei siis sauvailukin loistava harraste. Pyöräilijäksi en kykenis, pylly ja yläkroppa says nooooooo.aimohaiku kirjoitti:Sauvakävelyä...
Hienoa, juuri noin kannattaa lenkkeily aloitella. Aluksi lämmittelyksi kilometri reipasta kävelyä. Sitten töpötyshölkkää ja pikku hiljaa elimistöä ja sykettä kuunnelleen lisää vauhtia. Juoksussa verenkiertokin käynnistyy ja syke tasaantuu vasta hetken kuluttua. Kun ei tunnu enää kivalta, niin kävelyksi, jota kannattaa lopuksi tehdä jo pelkästään palauttavan vaikutuksen vuoksi.Stinky kirjoitti:Eilinen urheilusuoritus: Reipasta kävelyä, sit 2,4 km hölkkää ja taas kävelyä. Yhteensä n. 5 km.
Kohta mä viiletän hölkäten jo pidemmän purtsin elikkäs 6 km. Mä tiedän, että mä pystyn tekeen sen ennen lumen tuloa koska pystyin hölkkää jo männä viikolla reilut 3 kilsaa. Ai biliiv in maiself.
Kiitos!Pyry-Matias kirjoitti:Hienoa, juuri noin kannattaa lenkkeily aloitella.Stinky kirjoitti:kävely - hölkkä -kävely
Kokeilin muuten eilen ekaa kertaa muistaakseni ex-huippu Samuli Vasalan venytys/palautusliikkeen lonkan juoksussa helposti kipeytyville lihaksille. Eli heiluta keskivartalo paikallaan pysyen vuoron perään jalkojasi eestaas. Toimi.
Mietin, että mimmi juoksee aivan helevetinmoista vauhtia, ja ajattelin että itse muistan pyöräilleeni tuollaisen matkan tuntiin.. Haloo. Blondi. Ja vielä väsynyt sellainen..Bliss kirjoitti:Kevyt ~20km aamulenkki, puolet vastatuuleen. Aikaa kului 59.11, keskisyke 143. Turhaa aikaa tuhraantui siihen, kun jouduin kerran nostamaan ketjut takas paikoilleen.
Joo, mäkin sain ensin sellaisen käsityksen, että Bliss on juoksemassa ollut, ja ehdin vielä miettiä, että mitä hittoa se lenkin varrella pysähtyy jonkun ihmisen ketjuja korjailemaan :D Luonnostaanhan minäkin olen blondi... Tajusin vasta pikkuhiljaa kyseen olevan polkemisesta, kun muistin Blissin hiljattain ostaneen uuden fillarin.nowaysis kirjoitti:Mietin, että mimmi juoksee aivan helevetinmoista vauhtia, ja ajattelin että itse muistan pyöräilleeni tuollaisen matkan tuntiin.. Haloo. Blondi. Ja vielä väsynyt sellainen..Bliss kirjoitti:Kevyt ~20km aamulenkki, puolet vastatuuleen. Aikaa kului 59.11, keskisyke 143. Turhaa aikaa tuhraantui siihen, kun jouduin kerran nostamaan ketjut takas paikoilleen. :?
nowaysis kirjoitti: Mietin, että mimmi juoksee aivan helevetinmoista vauhtia...... Haloo. Blondi.
Xiberia kirjoitti: ...on juoksemassa ollut, ja ehdin vielä miettiä, että mitä hittoa se lenkin varrella pysähtyy jonkun ihmisen ketjuja korjailemaanLuonnostaanhan minäkin olen blondi......
Xibe, sähän et ole paljon lenkkeillyt, vaan lähinnä pyöräillyt ja sensellasta? Mä olen huomannut, että juoksukunto ei korreloi juuri ollenkaan esmes pyöräilykuntoon. Eli ne juoksusykkeet ampuu helposti täppiin niillä ekoilla juoksukerroilla. Noi sun lukemat ovat jo niin korkeita, että aerobinen aspekti, hapenottokyvyn pareneminen ja se juoksukunnon nousu estyy. Tiedät varmaan ne optimit sykkeen tasorajat eli 120-140, mikä monelle hyvänkin pyöräilykunnon omaavalle tarkoittaa käytännössä alussa vain reipasta kävelyä/sauvakävelyä.Xiberia kirjoitti:Juoksin kolmen vartin lenkin ja pidin kaksi minuutin hönkätaukoa, kun sykkeet nousivat ihan pilviin. Korkeimmillaan syke oli 196 (!!) ja keskimäärin 91 % maksimista.