Mieltäisitkö sinä henkisesti vahvaksi ihmisen, joka luulee itsestään koko ajan huonompaa kuin on?Chap kirjoitti:tyttö, joka aina luuli, että tentti meni penkin alle
Vahvan naisen/miehen/ihmisen tunnusmerkit
En, mutta tälläinen hän voi olla:Tix kirjoitti:Mieltäisitkö sinä henkisesti vahvaksi ihmisen, joka luulee itsestään koko ajan huonompaa kuin on?Chap kirjoitti:tyttö, joka aina luuli, että tentti meni penkin alle
Pyrynen kirjoitti:Monet menestyvät, vahvoiksi mielletyt ihmiset ovat sisäisesti jatkuvassa ristiriidassa
En kai väittänytkään, että kukaan. Toin esiin yhden ilmaisukykyisen esimerkin, jonka avulla kuvasin lähinnä vahva-sanan tulkinnanvaraisuutta.Suvinen kirjoitti:Kuka tässä oli edes liittämässä sanaa "vahva" mitenkään menestymiseen, valtaan, rahaan tai mihinkään sellaiseen? Minä ainakin miellän vahvaksi ihmiseksi nimenomaan henkisesti vahvan, en mitään bisnesgurua.
Miehelle tuo nyt ei ole mikään saavutus. Jos mies ei nosta omaa painoaan penkistä, niin hän on todellinen hernekeppi. Sanoisin, että miehen pitää nostaa penkistä sata kiloa ollakseen vahva.Geetzu kirjoitti:Jos nostaa oman painonsa on vahva. Oma määritelmäni, saa kopioida ja ihan vtun sama miten nostaa (ja kopioi).
NuoriDaavid kirjoitti:Miehelle tuo nyt ei ole mikään saavutus. Jos mies ei nosta omaa painoaan penkistä, niin hän on todellinen hernekeppi. Sanoisin, että miehen pitää nostaa penkistä sata kiloa ollakseen vahva.Geetzu kirjoitti:Jos nostaa oman painonsa on vahva. Oma määritelmäni, saa kopioida ja ihan vtun sama miten nostaa (ja kopioi).

Kipeän totta.BettyB. kirjoitti:NuoriDaavid kirjoitti:Miehelle tuo nyt ei ole mikään saavutus. Jos mies ei nosta omaa painoaan penkistä, niin hän on todellinen hernekeppi. Sanoisin, että miehen pitää nostaa penkistä sata kiloa ollakseen vahva.Geetzu kirjoitti:Jos nostaa oman painonsa on vahva. Oma määritelmäni, saa kopioida ja ihan vtun sama miten nostaa (ja kopioi).Mut eihän alle satakiloset ole miehiä, nehän punnitaankin vielä neuvolassa?

Lisättäköön kuitenkin tarkennus, että jos painat yli 100kg niin sata kiloa penkistä ei riitä.
Äppäppää Betty! Mieheni on laihtunut, kauhukseni huomasin (kurkattuani ovelana aamulla kylppärissä) vaa'an näyttävän 96! Enkä oikeasti tiedä mitä nostaa, tai kukaan mukaan. Paitsi et kerran näin unta mis kannoin vanhaa maasturiamme Espalla korkokengissä. Olen pitänyt itseäni suht vahvana siitä asti.
Äideillä on mies, joka tekee kaiken tuon - se on tätä nykyaikaa.NuoriDaavid kirjoitti:Äidit ovat monesti vahvoja: Kantavat vauvaa kainalossa, ostoskassi molemmissa käsissä ja vauvan isoveli tai sisko roikkuu lahkeessa lisäpainona.
Myös rattaiden työntäminen sohjossa eteenpäin kysyy hyvää kuntoa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Mä kun luulin että on nykyaikaista tehdä ne lapset ilman niitä miehiä. Olin taas väärässä.Clay kirjoitti:Äideillä on mies, joka tekee kaiken tuon - se on tätä nykyaikaa.NuoriDaavid kirjoitti:Äidit ovat monesti vahvoja: Kantavat vauvaa kainalossa, ostoskassi molemmissa käsissä ja vauvan isoveli tai sisko roikkuu lahkeessa lisäpainona.
Kyllä kunnon yyhoolla on aina pari miestä takataskussa kasseja kantamaan.BettyB. kirjoitti:Mä kun luulin että on nykyaikaista tehdä ne lapset ilman niitä miehiä. Olin taas väärässä.Clay kirjoitti:Äideillä on mies, joka tekee kaiken tuon - se on tätä nykyaikaa.NuoriDaavid kirjoitti:Äidit ovat monesti vahvoja: Kantavat vauvaa kainalossa, ostoskassi molemmissa käsissä ja vauvan isoveli tai sisko roikkuu lahkeessa lisäpainona.
Nyt penikseni on fantastinen!
Eikös se yh ole nimenomaan kassien tyhjennystä varten?Clay kirjoitti:Kyllä kunnon yyhoolla on aina pari miestä takataskussa kasseja kantamaan.BettyB. kirjoitti:Mä kun luulin että on nykyaikaista tehdä ne lapset ilman niitä miehiä. Olin taas väärässä.Clay kirjoitti: Äideillä on mies, joka tekee kaiken tuon - se on tätä nykyaikaa.
Totta, miehet ovat hyviä kantamaan kasseja.
Kuulin miehestä, jonka toinen kassi sairauden vuoksi lörpähti niin, että ennen leikkaukseen pääsyä hän koki epäonnistuneensa kantotehtävässä. Se ei ehkä ollut kovin helppoa kun ei huomaamatonta. Mutta ei hätää, leikkaus tiivisti tuotteen ja kaikki on nyt hyvin.
Kuulin miehestä, jonka toinen kassi sairauden vuoksi lörpähti niin, että ennen leikkaukseen pääsyä hän koki epäonnistuneensa kantotehtävässä. Se ei ehkä ollut kovin helppoa kun ei huomaamatonta. Mutta ei hätää, leikkaus tiivisti tuotteen ja kaikki on nyt hyvin.
Kaksi miestä on aika optimi joo. Yksi läheltä ja yksi vähän kauempaa. Sen naapurin kanssa vaan panee, ja sen kannattaa olla varattu, koska sitten se ei maindaa jos täällä juoksee muitakin, eikä niin helpolla juorua asiasta eteenpäin. Ja sillä umpirakastuneella sitten maksattaa laskut, hoidattaa lapset ja kannatuttaa kassit.Clay kirjoitti:Kyllä kunnon yyhoolla on aina pari miestä takataskussa kasseja kantamaan.
Kolme menee liian monimutkaiseksi. Kaksi on hyvä.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Yksi hyvä tarkasteluryhmä voisi olla psykopaatit. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, heidän voisi väittää olevan tyytyväisiä oloonsa. Ainakaan heillä itsellään ei tunnu juurikaan olevan valittamisen aihetta olostaan.Suvinen kirjoitti:Koska vahva ihminen on onnellinen. Ja kaikkien ihmisten kuuluisi saada olla onnellisia.Vadim kirjoitti:Haluaisin kuulla perusteluja, miksi ihmisen ylipäätään pitäisi olla "vahva".
Jos rajataan keskustelu peruspsykoihin jotka eivät tunne tarvetta sarjamurhiin yms., voidaanko psykopaattia kutsua mieleltään ja persoonaltaan vahvaksi ihmiseksi? Perustelkaa mielellään vastauksenne, kiitos.
Aikaisemmissa kannanotoissa on tunnuttu automaattisesti liitettävän kaikki mahdolliset positiiviset määreet vahvan määritelmään: empaattisuus, tunteiden osoittaminen, "uskallus olla heikko" jne.