Postimyynti
Postimyynti
Mitä postimyyntifirmoja olet käyttänyt, mitä suosittelisit muillekin?
Itse olen käyttänyt varsinkin opiskeluaikoina Hobby Hallin postimyyntiä sellaisiin suurempiin hankintoihin, joiden ostoon ei kertamaksulla olisi rahaa, esim. pesukone ja tv on sitä kautta tullut hankittua. Ero osamaksun ja normaalihinnan välillä on suurimmillaankin ollut vain kympin-pari, ja lisäksi autottomalle edullinen kotiinkuljetus on ollut plussaa.
Myös levyjä ja pelejä olen tilannut verkkokaupoista, lähinnä edullisempien hintojen ja paremman valikoiman vuoksi. Lisäksi verkkokaupoista on tullut tilattua ainakin erotiikkatuotteita (Sincity), "erikoisempia" vaatteita (joku naamiaisvälinekauppa) ja ihan käyttövaatteita, kodintekstiilejä jne. (josefsson, halens). Kirjakerhon kautta (BookAvenue) tulee tilattua kirjoja ja joskus jotain muutakin sälää.
Verkkokauppojen ja postimyynnin etuna näen kilpailukykyisten hintojen ohella sen, että shoppailla voi vaikka kotona verkkarit jalassa ilman paitaa koska haluaa, ja että valikoima on usein kauppoja laajempi. Myös hyvä palautusoikeus ja mahdollisuus sovitella vaatteita kotona yhdistellen jo olemassa oleviin vaatteisiin, kenkiin jne. on plussaa.
Ulkomaalaisissa verkkokaupoissa on näkynyt vaikka mitä jännittävää, mutta luottokortin puuttuminen hankaloittaa shoppailua.
Itse olen käyttänyt varsinkin opiskeluaikoina Hobby Hallin postimyyntiä sellaisiin suurempiin hankintoihin, joiden ostoon ei kertamaksulla olisi rahaa, esim. pesukone ja tv on sitä kautta tullut hankittua. Ero osamaksun ja normaalihinnan välillä on suurimmillaankin ollut vain kympin-pari, ja lisäksi autottomalle edullinen kotiinkuljetus on ollut plussaa.
Myös levyjä ja pelejä olen tilannut verkkokaupoista, lähinnä edullisempien hintojen ja paremman valikoiman vuoksi. Lisäksi verkkokaupoista on tullut tilattua ainakin erotiikkatuotteita (Sincity), "erikoisempia" vaatteita (joku naamiaisvälinekauppa) ja ihan käyttövaatteita, kodintekstiilejä jne. (josefsson, halens). Kirjakerhon kautta (BookAvenue) tulee tilattua kirjoja ja joskus jotain muutakin sälää.
Verkkokauppojen ja postimyynnin etuna näen kilpailukykyisten hintojen ohella sen, että shoppailla voi vaikka kotona verkkarit jalassa ilman paitaa koska haluaa, ja että valikoima on usein kauppoja laajempi. Myös hyvä palautusoikeus ja mahdollisuus sovitella vaatteita kotona yhdistellen jo olemassa oleviin vaatteisiin, kenkiin jne. on plussaa.
Ulkomaalaisissa verkkokaupoissa on näkynyt vaikka mitä jännittävää, mutta luottokortin puuttuminen hankaloittaa shoppailua.
Dataclubista hankin ensimmäisenä työssäolovuotena niin paljon ammattikirjallisuutta että verovähennysten omavastuurajatkin menivät jo rikki. Ainakin silloin luottivat asiakkaisiinsa niin paljon että lähettivät kirjat aina laskulla, mikä aiemmin helpotti elämää huomattavasti kun ei ollut vielä pankkikorttiakaan. Enpä uskallakaan nyt mennä selailemaan valikoimaa, kirjojen tilaamiseen jäi silloin jo vähän koukkuunkin..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Verkkokaupat ovat helpottaneet elämää kummasti. Tosin, heräteostoksia on taas liiankin helppo tehdä. Itse olen lähinnä seuraavien kauppojen palveluita käyttänyt:
NetAnttila (elektroniikka / dvd / kuntoiluvälineet)
CDON (cd)
Kukunor (taidekirjat / figuurit / turhuudet)
Discshop (dvd)
NetAnttila (elektroniikka / dvd / kuntoiluvälineet)
CDON (cd)
Kukunor (taidekirjat / figuurit / turhuudet)
Discshop (dvd)
- LillyMunster
- Kitisijä
- Viestit: 2007
- Liittynyt: 15.08.2005 12:55
Netanttila ja Hobby Hall olleet käytössä.
Hobby hallista pidän juuri tuon osamaksun edullisuuden takia (verrattuna esimerkiksi kulutusluottoihin/aktiivirahoihin jne...)
Ja kun asuu täällä peräkorvessa niin levyt ja dvd:t tulee ostettua yleensä netanttilan kautta, kun ei täällä ole mitään kunnon levykauppaa.
Jotenkin kuitenkin vierastan ajatusta tilata jotain isoa ja kallista esimerkiksi ulkomailta, vaan luotan näihin kotimaisiin vaihtoehtoihin.
Hobby hallista pidän juuri tuon osamaksun edullisuuden takia (verrattuna esimerkiksi kulutusluottoihin/aktiivirahoihin jne...)
Ja kun asuu täällä peräkorvessa niin levyt ja dvd:t tulee ostettua yleensä netanttilan kautta, kun ei täällä ole mitään kunnon levykauppaa.
Jotenkin kuitenkin vierastan ajatusta tilata jotain isoa ja kallista esimerkiksi ulkomailta, vaan luotan näihin kotimaisiin vaihtoehtoihin.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Onhan sitä jo tullut tilattua kaikennäköistä. Chilin siemeniä meksikosta, julisteita jenkkilästä, leffoja ja cd-levyjä cdon:sta, netanttilasta pesukone, kirjoja ja kaikkea kaikkea muuta..
Juuri lähti pimpin uusi levy tilaukseen taasen..
Halvat hinnat houkuttelevat. Esim. parin tuhannen euron dataprojektorissa säästäisi jo yli 30 %..
Juuri lähti pimpin uusi levy tilaukseen taasen..
Halvat hinnat houkuttelevat. Esim. parin tuhannen euron dataprojektorissa säästäisi jo yli 30 %..
- irmelianneli
- Kitisijä
- Viestit: 3375
- Liittynyt: 14.08.2005 19:34
H&M, Ellos, Josefssons, Anttilakin joskus kai, piilarit tilaan aina netistä. Oon niin huono shoppailemaan, että mulle kätevintä tilata. Keskustassa asuvana kaikki H&M:t sun muut olis lähellä, mutta en vaan osaa enkä tykkää. Inhoan kaupoissa kiertelyä ja harhailua ja sovittelua. Tilaan kengätkin postimyynnistä.
Bdog Netstore menköön manalan kuiluun.
Tilasin tavaraa, ihmettelen kun ei kuulu viikossa. Meilaan. Vastaavat "joo, se on loppunut. Haluatko toisen tilalle?"
Ei sitten **** voi ilmoittaa tästä heti tilauksen yhteydessä TAI oma-aloitteisesti yleensäkään asiakkaalle? Boikottiin mokoma. Käsittämätön tapa tehdä bisnestä.
Tilasin tavaraa, ihmettelen kun ei kuulu viikossa. Meilaan. Vastaavat "joo, se on loppunut. Haluatko toisen tilalle?"
Ei sitten **** voi ilmoittaa tästä heti tilauksen yhteydessä TAI oma-aloitteisesti yleensäkään asiakkaalle? Boikottiin mokoma. Käsittämätön tapa tehdä bisnestä.
- irmelianneli
- Kitisijä
- Viestit: 3375
- Liittynyt: 14.08.2005 19:34
Mäkin oon tilannut kengät vegetarianshoes.comista kun esim. vegaanisia maihareita ei oikein muualtakaan saa (tai no jostain ruotsista ehkä). Muutenkin inhoan kenkäkauppoja niin parempi vaan tilata entisten kuluttua puhki uudet samanlaiset hyväksihavaitut. En välttämättä uskaltais tilata, ellei olis niin montaa tuttua jolle saisi varmasti myytyä ne kengät eteenpäin uusien hinnalla ellei ne sopisi itselle. Sit piilareita kun niitä saa halvemmalla netistä. Jos mulla olisi varaa ihan ostaa kirjoja ja levyjä eikä vaan lainata, niin varmaan niitä tilaisin sit netistäkin.
Vaatteita en kyllä tilaisi ainakaan mistään ellokselta tai josefssonilta, ne on ihan ihmeellisesti mitoitettu. Kyllä huomaa, että kuvastokuviin on vähän muokkailtu niitä vaatteita malleille sopiviksi kun ne pienimmät kootkin on sit oikeasti sellaisille 150 cm pienille ja metrin leveille.
Ylipäänsä nettikaupat on kyllä helppoudellaan pahasti. Parempi mitä hankalampaa ja epämukavampaa kuluttaminen olisi.
Vaatteita en kyllä tilaisi ainakaan mistään ellokselta tai josefssonilta, ne on ihan ihmeellisesti mitoitettu. Kyllä huomaa, että kuvastokuviin on vähän muokkailtu niitä vaatteita malleille sopiviksi kun ne pienimmät kootkin on sit oikeasti sellaisille 150 cm pienille ja metrin leveille.
Ylipäänsä nettikaupat on kyllä helppoudellaan pahasti. Parempi mitä hankalampaa ja epämukavampaa kuluttaminen olisi.
Silloin kun asuin pikkukaupungissa, ja lapsi oli pieni, oli mukavaa tilata lapsen vaatteet ja omat suoraan kotiin. (Tai lähimpään postiin, siis.) Koska koot ovat vähän mitä ovat, niin saatoin esim housuja tilata pari eri kokoa, ja katsoa kumpi sopii, ja palauttaa huonomman.
Nyt tuntuu, että on ihan turhaa tilata vaatteita, koska pääsen kätevästi kauppoihin, ja löydän persoonallisempia vaatteita. Ja halvempiakin.
Nyt tuntuu, että on ihan turhaa tilata vaatteita, koska pääsen kätevästi kauppoihin, ja löydän persoonallisempia vaatteita. Ja halvempiakin.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Paskan vittu.
Välttäkää lafkaa nimeltä www.pixmania.com
Juuri lähti asiakaspalautetta kyseiseen paskalafkaan. 48 tunnin toimitus on venähtänyt 216 tuntiin, eikä loppua näy.
Saatanan maho lehmä.
Välttäkää lafkaa nimeltä www.pixmania.com
Juuri lähti asiakaspalautetta kyseiseen paskalafkaan. 48 tunnin toimitus on venähtänyt 216 tuntiin, eikä loppua näy.
SM kirjoitti:Paskaako siinä pahoittelut mitään auttaa, kun minä kärsin muutostanne. Tuolle soittimelle olisi ollut tarvetta jo viime viikonloppuna lahjan merkityksessä, mutta se meni ansiostanne ihan vituiksi. Jos olisin muutostanne tiennyt, en taatusti olisi tilausta jättänyt.
Miksi ette kerro muutostanne ja ota pois 48h takuutoimitusta sivuiltanne, jos kerran ongelmia on?
Silkkaa kusetusta tämä touhu on tällaisenaan, kun ei luvatuista toimitusajoista pidetä kiinni. Voitte olla ihan varma, että mitään en vastaisuudessa tule kauttanne tilaamaan ja suosittelen kyllä samaa muillekkin.
Vittuuntunein terveisin SM
Ps. Teidän meiliosoitteennekaan ei toimi, mitä mainostatte sivuillanne.
Vai että erinomainen asiakaspalvelu. My ass.
Pixmania kirjoitti:Hei,
Olen pahoillani aiheutuneesta viiveestä.
Valitettavasti varastomme täällä Ranskassa on muuttamassa ,mikä viivästyttää tilausten prosessointia ja lähettämistä tällä hetkellä. Tämän vkon lopussa pakettien lähetys tulisi tapahtua normaalisti uudesta varastostamme.
Yritämme tietenkin saada tilauksesi lähtemään mahdollisimman pian. Kannattaa seurata tilausseurantalinkkiä sivuillamme.
Saatanan maho lehmä.
Itsellä oli suuria vaikeuksia Sportextreme-nimisen tanskalaisen sukellusvälineitä myyvän nettilafkan kanssa.
- Myivät tavaraa jota heillä ei ole.
- Sitten kun oli, se lähetettiin myöhässä.
- Sitten kun se tuli, se oli muuta kuin sovittu.
Yhdestäkään viivytyksestä/muutoksesta ei ilmoitettu oma-aloitteisesti. Puhelimeen ei vastannut kukaan ikinä, sähköpostiin joku englantia huonosti taitava juutti kahden päivän kuluttua.
Northern Diver: niminen sukelluspukujen valmistaja Englannissa ei myöskään näe rahojani jatkossa. Eivät vastaa asiakkaan tiedusteluihin.
Hyviäkin kokemuksia löytyy:
- Underwater Kinetics USA:ssa. Luvattu ikuinen takuu piti, vikaantunut tavara korjattiin ilmaiseksi
- Deepbluedive.com - niminen nettikauppa Englannissa. Hyvä hinta-laatusuhde, nopea toimitus
- Myivät tavaraa jota heillä ei ole.
- Sitten kun oli, se lähetettiin myöhässä.
- Sitten kun se tuli, se oli muuta kuin sovittu.
Yhdestäkään viivytyksestä/muutoksesta ei ilmoitettu oma-aloitteisesti. Puhelimeen ei vastannut kukaan ikinä, sähköpostiin joku englantia huonosti taitava juutti kahden päivän kuluttua.
Northern Diver: niminen sukelluspukujen valmistaja Englannissa ei myöskään näe rahojani jatkossa. Eivät vastaa asiakkaan tiedusteluihin.
Hyviäkin kokemuksia löytyy:
- Underwater Kinetics USA:ssa. Luvattu ikuinen takuu piti, vikaantunut tavara korjattiin ilmaiseksi
- Deepbluedive.com - niminen nettikauppa Englannissa. Hyvä hinta-laatusuhde, nopea toimitus
-
- Kitinäaddikti
- Viestit: 91
- Liittynyt: 15.08.2005 15:53
- Paikkakunta: Helsinki
Piilolinssejä olen tilannut ja kosmetiikkaa/hiusmömmöjä voisin harkita tilaavani, sen verta edullisempaa on tilata esim. TIGIä briteistä. En oikein vaatteita voi kuvitella tilailevani kotiin, siitä on minun vinkkelistäni enempi vaivaa kuin että käy vain kaupasta hakemassa mitä tarvii. Tilatessa on aina se kokojuttu kysymysmerkki, ja aika usein ne vaatteet ei sitten livenä olekaan ihan sen näköisiä kuin katalogin perusteella olettaisi. Ai joo ja kännykkäliittymän ja laajakaistankin tilasin netistä.
Tietokoneroinaa kaupitteleva SmartIT -verkkokauppa vaikuttaa varsin asialliselta paikalta. Kaksi kertaa olen nyt vuoden sisällä tilannut sieltä duuniin tavaraa, ja kummallakin kerralla lähetys on ollut tilausta seuraavana aamuna perillä, ennen kuin olen itse ehtinyt töihin. Maksettu siis etukäteen tilauksen yhteydessä.
Plussaa myös siitä, että tuotteiden varastosaldot ovat sivuilla näkyvissä ja tuntuvat pitävän paikkansa. Vituttaa yli kaiken verkkokaupat, joiden sivuilla on mahtavat valikoimat tuotteita, muttei varastosaldoja. Sitten kun tilaat tavaraa niin tulee sähköpostia, että kahdeksasta tilaamastasi tuotteesta meillä ei ole kuin yhtä varastossa, toimitusaika muille tuotteille 2-3 viikkoa, vaihdetaanko muihin tuotteisiin vai perutaanko tilaus? No vittu, mitä luulet? Kusipäistä.
SmartITissä tuntuu myös takuuasiat pelaavan: Aikaisemmasta tilauksesta yksi kannettavan wlan-kortti ei suostunut pelaamaan, joten palautin sen. Alle viikossa tuli uusi kortti tilalle. Tosin ei sekään pelannut, kyseessä oli yhteensopivuusongelma, eli ei siinä alkuperäisessä kortissakaan varsinaisesti mitään vikaa ollut. Sitten myöhemmin samaisessa tilauksessa tullut wlan-tukiasema sanoi sopimuksen irti, ja myöskin uusi tukiasema saapui alle viikossa.
Plussaa myös siitä, että tuotteiden varastosaldot ovat sivuilla näkyvissä ja tuntuvat pitävän paikkansa. Vituttaa yli kaiken verkkokaupat, joiden sivuilla on mahtavat valikoimat tuotteita, muttei varastosaldoja. Sitten kun tilaat tavaraa niin tulee sähköpostia, että kahdeksasta tilaamastasi tuotteesta meillä ei ole kuin yhtä varastossa, toimitusaika muille tuotteille 2-3 viikkoa, vaihdetaanko muihin tuotteisiin vai perutaanko tilaus? No vittu, mitä luulet? Kusipäistä.
SmartITissä tuntuu myös takuuasiat pelaavan: Aikaisemmasta tilauksesta yksi kannettavan wlan-kortti ei suostunut pelaamaan, joten palautin sen. Alle viikossa tuli uusi kortti tilalle. Tosin ei sekään pelannut, kyseessä oli yhteensopivuusongelma, eli ei siinä alkuperäisessä kortissakaan varsinaisesti mitään vikaa ollut. Sitten myöhemmin samaisessa tilauksessa tullut wlan-tukiasema sanoi sopimuksen irti, ja myöskin uusi tukiasema saapui alle viikossa.
Re: Postimyynti
Hobihool.Exsat kirjoitti:Mitä postimyyntifirmoja olet käyttänyt, mitä suosittelisit muillekin?
Nerokkaita sijauspatjan pussilakanoita en ole mistään muualta löytänyt kuin tästä em. katalookista. Tuotteen nerokkuuden nimissä joudun siis samalla mainostamaan sitä markkinoivaa puljua.
Re: Postimyynti
[quote="Yönmustaritari]
Hobihool.
Nerokkaita sijauspatjan pussilakanoita en ole mistään muualta löytänyt kuin tästä em. katalookista. Tuotteen nerokkuuden nimissä joudun siis samalla mainostamaan sitä markkinoivaa puljua.[/quote]
Onpa söpön domestista! Kuvittelen sinut viikkailemassa liinavaatteita.
Hobihool.
Nerokkaita sijauspatjan pussilakanoita en ole mistään muualta löytänyt kuin tästä em. katalookista. Tuotteen nerokkuuden nimissä joudun siis samalla mainostamaan sitä markkinoivaa puljua.[/quote]
Onpa söpön domestista! Kuvittelen sinut viikkailemassa liinavaatteita.
Kikkelis kokkelis.
Ryähähähähähhäh!
Sain vastauksen palautteeseeeni.
Sain vastauksen palautteeseeeni.
Vai että asiaton tyyli. Sehän oli niin kauniisti sanottu, kun tarvitaankin juuri tuollaiselle paskapalvelulle.Hyvä asiakas,
Kiitoksia palautteestanne yritystä ja asiakaspalvelua koskien! Käyttämänne asiaton kirjoitustyyli ei kylläkään vaikuta tuotteen toimitukseen tai vastaus nopeuteen. Meille voi kirjoittaa FAQ osion kautta, kuten olette jo huomanneetkin ja käyttäneet kanavaa onnistuneesti.
Pakettinne on lähtenyt tänään varastoltamme seurantanumerolla 666666666.
Voitte jäljittää pakettia tilausseurannan kautta kotisivuillamme.
Ystävällisin terveisin,
Pixmania Tiimi
*reps* Tuollainen palaute asiakkaita kohtaan auttaa yhtä paljon kuin sanoisi Hannu Jortikalle, että mulla oli jalat vähän pipinä tänään.SingleMalt kirjoitti:Ryähähähähähhäh!
Sain vastauksen palautteeseeeni.
Vai että asiaton tyyli. Sehän oli niin kauniisti sanottu, kun tarvitaankin juuri tuollaiselle paskapalvelulle.Hyvä asiakas,
...Käyttämänne asiaton kirjoitustyyli ei kylläkään vaikuta tuotteen toimitukseen tai vastaus nopeuteen...
Sinällään viihdyttävää havaita tällaista kunnon miesasennetta. Luultavasti poltit mielenosoituksellisesti saamasi väärän laskun, haukuttuasi kaikki kiinni saamasi asiakaspalvelijat, joskus menneisyydessä? Kotoinen tunnelma.
Juuh, ei mulla edes oikeasti ole kiiire koko soittimen kanssa, mutta alkoi vaan vituttamaan ihan simona firman rehvastelut "48h toimitusaikoineen" ja "loistavine asiakaspalveluineen". Yhteydenottoon osoitettu meiliosoitekin lähettää bumerangina viestin takaisin ja sano että se ei ole käytössä.PerttiMakimaa kirjoitti:*reps*
Ei sen puoleen, kyllä paskasta palvelusta pitäisi aina antaa palautta. Viimeisten parin vuoden aikana on nähnyt miten homma hoidetaan esim. japanissa ja sen perusteella voi kyllä sanoa, että suomalaiset eivät valita mistään. Tämä kulttuuriero kyllä selittää sitten laatuerotkin kertaheitolla.
Muutama vuos takaperin vittuunnuin hesburgerin paskaan palveluun, kun seurassamme ollut raskaana oleva nainen, ei päässyt iltayhdentoista jälkeen käymään vessassa. Vessan ovet oli lukossa siksi, kun ei ollut vahtia kyttäämässä että teinit ei sotke paikkoja.
Laitoin yhteensä 4 palautetta menemään. Kun palautteeseeni ei vastattu, laitoin suoraan johtajalle kirjeen menemään. Johan sen jälkeen alkoi tapahtumaan ja kaikenmaailman pomot soittelivat peräjälkeen.
Pistin muuten vielä yhden palautteen pixmanialle.. saas nähdä vieläkö vastaavat.
Muistan kerran avautuneeni eräälle itseään täynnä olevalle liikenteenohjaajalle, joka oli jättänyt merkitsemättä mistä kohtaa kiertotie kulkee. Koska paikkakuntalaisethan toki tietävät merkitsemättäkin missä se on...SingleMalt kirjoitti:Ei sen puoleen, kyllä paskasta palvelusta pitäisi aina antaa palautta. Viimeisten parin vuoden aikana on nähnyt miten homma hoidetaan esim. japanissa ja sen perusteella voi kyllä sanoa, että suomalaiset eivät valita mistään. Tämä kulttuuriero kyllä selittää sitten laatuerotkin kertaheitolla.
Oli meinaan sellainen tilanne, että olisi tuolla avattaresikin herralla ollut posket punaisina sivustaseuratessa.