Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Siis perhana, eikö netistä löydy mitään kunnollista sieniopasta kuvineen, häh?
Eipä taida löytyä. Osta vaan suosiolla kirja, se on kivempi ottaa metsään mukaan kuin tietokone+nettiyhteys :wink:
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Jos palkka tulee toistamiseen tilille yli kolme vuorokautta myöhässä, voiko palkansaaja valittaa asian tiimoilta jonnekin ja vaatia korvausta edes tästä päänsärystä?? :evil:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

mustaenkeli kirjoitti:Jos palkka tulee toistamiseen tilille yli kolme vuorokautta myöhässä, voiko palkansaaja valittaa asian tiimoilta jonnekin ja vaatia korvausta edes tästä päänsärystä?? :evil:
En tiedä, mutta vastaan silti. Kai siitä voi vaatia myöhästymiskorkoa.
William Munny

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Mistä löytyy halvimmat 60x60 painekyllästetystä tehdyt pihalaatat?
Avatar
Nip
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 07.03.2007 1:19
Paikkakunta: Kitinäkylä

Viesti Kirjoittaja Nip »

William Munny kirjoitti:Mistä löytyy halvimmat 60x60 painekyllästetystä tehdyt pihalaatat?
Kierrätyskeskuksesta tai lähetystorilta :P
"arguing in internet is like paraolympics, you might win but you're still retarded!"
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

William Munny kirjoitti:Mistä löytyy halvimmat 60x60 painekyllästetystä tehdyt pihalaatat?
Metritavarana puutavaraliikkeestä. Sitten vähän vaivannäköä... :wink:
William Munny

Viesti Kirjoittaja William Munny »

Bliss kirjoitti:Metritavarana puutavaraliikkeestä. Sitten vähän vaivannäköä... :wink:
Ei jaksa, ei pysty, ei kykene, siis ei ole aikaa. Se on jo ihan riittävästi, että rakennan niille vajaakanttisesta koolingista rungon. Ja älä kysy miksi en tee metritavarasta koko terdeä. Vuokrakämppä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Saaks hei mennä reenaan, jos on antibioottikuurilla? Salille? Aerobista? Jtn kevyttä vaikka. Ei mulla mitään flunssaa tai kuumetta ole. Se on toisiin vaivoihin.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

irmelianneli kirjoitti:Saaks hei mennä reenaan, jos on antibioottikuurilla? Salille? Aerobista? Jtn kevyttä vaikka. Ei mulla mitään flunssaa tai kuumetta ole. Se on toisiin vaivoihin.
Kyllä mun mielestä, jos olo muuten sallii. Ite en ehkä menis, kun antibiootit vetää väsyneeks, mutta jos tuntuu että jaksaa ni mikä ettei?!
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Mullon ihan ok olo, joten mää lähren ny si!
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 346
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Tarttisin yhdelle ihmiselle muutama sata kappaletta käyntikortteja, joiden pitää olla siistejä ja painolaatuisia. Designin teen itse, mutta missä nämä kannattaa painattaa?
henkilökohtaista kukoistusvastuuta rakenteellisen politiikan kustannuksella korostava puolivillainen sosiaalinen teoretisointi
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mistä löytäisi puujäljitelmä tai laajalla värivalikoimalla kaapelikourua jalkalistakäyttöön?

www.duuri.fi kokeiltu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 19:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Bluntly kirjoitti:Mistä löytäisi puujäljitelmä tai laajalla värivalikoimalla kaapelikourua jalkalistakäyttöön?

www.duuri.fi kokeiltu.
Riippuen siitä kuinka paljon piuhaa tarttis mennä sinne sisään, jos 1-3 piuhaa riittää niin Bauhausista saa laminaatti- ja muovi-jalkalistoja hyvään hintaan, (1-2 piuhaa niin on laajempi valikoima veilä). Jos ihan aitoa puuta haluat niin puukeskuksesta saa todella hyvän näköisiä (tarttee vaan pinnoittaa itse).
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

JoeB kirjoitti:Bauhausista saa laminaatti- ja muovi-jalkalistoja hyvään hintaan, (1-2 piuhaa niin on laajempi valikoima veilä). Jos ihan aitoa puuta haluat niin puukeskuksesta saa todella hyvän näköisiä (tarttee vaan pinnoittaa itse).
Bauhaussiin suuntaan muutenkin niin täytynee katsella samalla. Joudun luultavimmin kikkailemaan kun noita piuhoja on aika reilusti, parilla seinällä toistakymmentä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Bluntly kirjoitti:Joudun luultavimmin kikkailemaan kun noita piuhoja on aika reilusti, parilla seinällä toistakymmentä.
:shock:
Mikset mene suoraan tommoseen toimistotyyliseen ratkaisuun (alumiiniset kaapelikourut katonrajassa)? :P
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 19:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Bluntly kirjoitti: Bauhaussiin suuntaan muutenkin niin täytynee katsella samalla. Joudun luultavimmin kikkailemaan kun noita piuhoja on aika reilusti, parilla seinällä toistakymmentä.
Kannattaa pohtia tuota piuhotusta varsinkin jos on pintasähköt ja koota ne isompiin kokonaisuuksiin. Itse käytin pahimpaan johtomyräkkään katonrajaan asennetuna tuota duuri.fi:n 40x60 koteloa josta sitten alasotot tarvittaviin paikkoihin 1-3 piuhaa kerrallaan. Katonrajaan pystyy "jemmamaan" paljon massiivisemman kotelon kuin jalkalistaan.
Sitten jos sen tekee siististi niin koko kotelo "häviää" osaksi seinän rakennetta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Katonrajaan en viitsi pistää näkyville, lattianrajassa peittyvät esineiden taakse. Ja kaikki kohteet ovat matalalla niin alasvedot näyttäisivät hölmöiltä 10m2 huoneessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Onko välittäjä hullu, jos se arvelee talon myyntiarvon lähes kolminkertaistuneen seitsemässä vuodessa? Eikä talolle ole tehty paljoa mitään muuta kuin vedetty vedet sisään, minkä kustannukset on myös huomioitu osana sitä alkuperäistä hankintahintaa.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

prosessi kirjoitti:Onko välittäjä hullu, jos se arvelee talon myyntiarvon lähes kolminkertaistuneen seitsemässä vuodessa? Eikä talolle ole tehty paljoa mitään muuta kuin vedetty vedet sisään, minkä kustannukset on myös huomioitu osana sitä alkuperäistä hankintahintaa.
No on sieltä vissiin myös jokunen kuorma kaatopaikkakamaa kärrätty pois pihasta haisemasta ja siivottu havupuut tonttia synkistämästä. Veikkaan että pihan aiempaa valoisampi yleisilme tekee paljon.
Sitäpaitsi tekihän ne ex-vuokralaiset jotain pientä pintaremonttiakin siellä.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Elukka kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Onko välittäjä hullu, jos se arvelee talon myyntiarvon lähes kolminkertaistuneen seitsemässä vuodessa? Eikä talolle ole tehty paljoa mitään muuta kuin vedetty vedet sisään, minkä kustannukset on myös huomioitu osana sitä alkuperäistä hankintahintaa.
No on sieltä vissiin myös jokunen kuorma kaatopaikkakamaa kärrätty pois pihasta haisemasta ja siivottu havupuut tonttia synkistämästä. Veikkaan että pihan aiempaa valoisampi yleisilme tekee paljon.
Sitäpaitsi tekihän ne ex-vuokralaiset jotain pientä pintaremonttiakin siellä.
Silti. Ei noihin hommiin ole kulunut paljon yhtään aikaa ja rahaa, ja havupuistakin tuli tuottoa kulujen sijasta. Tuntuu kuin olisi voittanut lotossa. Varsinkin kun vuokralaisetkin tekivät hommia ilmaiseksi.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kuka ottaa kiinni irtokoirat? Eilen fillaroidessa törmäsin haukkuun joka liikuskeli ison liikekeskuksen liepeillä vilkasliikenteisessä risteyksessä ilman omistajaa. Tuli sen verran minua katsomaan että pystyin toteamaan pannattomuuden, ei kuitenkaan jäänyt seuraani joten en voinut mukaani ottaa.

Ajattelin, että tilanteesta voi seurata kolari, joten soitin hätäkeskukseen kun en muuta numeroa muistanut. Hävetti jo soittaessa, sillä muistin hiljattaisen kirjoituksen, jossa moitittiin uusavuttomia ihmisiä jotka soittavat hätäkeskukseen aina nähdessään jotain kummaa. Häkepäivystäjä otti kauniisti tiedot ylös ja pyysi minua ilmoittamaan asiasta vielä paikalliselle poliisille. Antoi tosin väärän numeron mutta numerotiedustelun kautta löytyi oikeakin. Poliisipäivystäjäkin otti tiedot ylös mutta jotenkin jäi tunne, että molemmissa konttoreissa soittoani naurettiin kahvitunnilla. Minne mun olisi pitänyt soittaa!?
Elämä kantaa, jos sen antaa
Mulli75

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Melnais kirjoitti:Kuka ottaa kiinni irtokoirat?
Minne mun olisi pitänyt soittaa!?
Kyllä tähän päivään mennessä poliisi ja palokunta on kiinni ottanut/pelastanut nuo karkulaiset, sitten toimittaneet ne johonkin talteen odottamaan omistajaa. Ei taida millään kaupungilla Suomessa olla erillistä rankkuria.
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

Melnais kirjoitti:Kuka ottaa kiinni irtokoirat? Eilen fillaroidessa törmäsin haukkuun joka liikuskeli ison liikekeskuksen liepeillä vilkasliikenteisessä risteyksessä ilman omistajaa. Tuli sen verran minua katsomaan että pystyin toteamaan pannattomuuden, ei kuitenkaan jäänyt seuraani joten en voinut mukaani ottaa.

Ajattelin, että tilanteesta voi seurata kolari, joten soitin hätäkeskukseen kun en muuta numeroa muistanut. Hävetti jo soittaessa, sillä muistin hiljattaisen kirjoituksen, jossa moitittiin uusavuttomia ihmisiä jotka soittavat hätäkeskukseen aina nähdessään jotain kummaa. Häkepäivystäjä otti kauniisti tiedot ylös ja pyysi minua ilmoittamaan asiasta vielä paikalliselle poliisille. Antoi tosin väärän numeron mutta numerotiedustelun kautta löytyi oikeakin. Poliisipäivystäjäkin otti tiedot ylös mutta jotenkin jäi tunne, että molemmissa konttoreissa soittoani naurettiin kahvitunnilla. Minne mun olisi pitänyt soittaa!?
Paikallisradioon kannattaa aina ilmoittaa. Paitsi lemmikin omistaja saattaa asiasta kuulla myös liikenteessä olijat jotka saavat informaatiota varoa tietyllä alueella suhatessaan. Paikalliselle eläinsuojeluvalvojalle ilmoituksestakaan ei liene haittaa. http://www.karkurit.fi/ on myös kätevä, vaikkakin aika harvan tuntema palvelu.
Viimeksi muokannut voyager2, 03.08.2007 11:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ollakko vaiko eikö olla? Kas siinäpä typerä kysymys!
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Eikö graham-paahtoleipää saa enää mistään? En ole aikoihin löytänyt sitä kaupasta...
Mulli75

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

ninnithequeen kirjoitti:Eikö graham-paahtoleipää saa enää mistään? En ole aikoihin löytänyt sitä kaupasta...
Mikset tee itse

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/ ... ahamleipa/
Vastaa Viestiin