Faghag kirjoitti:
Heh, aina voin vedota siihen, että olen tyhmä, ylitunteellinen nainen (turvaudun tähän välillä). Se on miehistä söpöä, kun nainen on rehellisesti hölmö *vrn*
Olen joskus kuullut tällaisen mietelauseen " Tie miehen sydämeen käy hänen egonsa kautta.."
safi kirjoitti:Minkä ihmeen takia pitäisi hyvitellä ja pyydellä anteeksi riidan jälkeen?
Jos jokin asia vituttaa, niin hyvähän se on kakistaa ulos mieltä painamasta. Kunnon riitely parisuhteessa silloin tällöin puhdistaa kummasti ilmaa ja pitää mielen virkeänä.
Jos ilma on molempien mielestä raikasta riidan jälkeen, ei anteeksipyynnöille ole tarvetta. Riitoja ja riitelytapoja on niin monenlaisia..
Jos suhteessa ei ole toisen kunnioitusta alkeellisemmassa määrin (esim. riita siitä saako toisen inhoama exä muuttaa kotiin) tai/ja rakkautta tarpeeksi eli suhdetta ei vain ole tarkoitettu tapahtuvaksi kahden riitelijän välillä, on välienselvittely yllättävänkin nopeaa.
Kuvitteellinen esimerkki :
Exän muutto
-- "Et sitten ollut maininnut pitäneesi yhteyttä siihen letukkaan?! Jos en olisi kuullut viestiä vastaajassa.. Pidätkö sinä pilkkanasi tätä suhdetta? Oletko niin idioootti että luulit ettei asia tule ilmi?"
-"Mitä se sinulle kuuluu? Jos hän haluaa pitää yhteyttä minuun, niin pitäköön. Sinä se tyhmä olet, jos et luota minuun. Olet naurettava."
-- "Miten voit olla noin silmään kusetettava?! Tiedän sen naisen varsin hyvin ja sen ettei ole päässyt sinusta irti - soittelee, pyytää palveluksia.. keneltä? Sinulta ja sinä et muka tajua mitään. Imarteleeko sinua se?"
- "Koska autan ystävää? Nyt hän on muuttamassa asuntoa ja itse asiassa pyysi meiltä yösijaa joksikin aikaa.. Tämän on käytävä sinulle, koska tässä ei ole mitään ongelmaa. Teistä voi tulla vielä vaikka parhaimmat ystävät.."
-- " Tiedät mitä mieltä olen, ollaan juteltu tästä monta kertaa aiemmin. Menet taas tekemään tällaisen päätöksen, kuin olisit tässä suhteessa yksin? Ei helvetti, nyt riittää. Sinähän olet hullu etkä ilmeisesti päässyt itsekään irti exästäsi. Mitä jos pyytäisin oman exäni tänne vaikka asumaan? Joku tolkku sentään. Exäsi voi mennä muiden hoteisiin, mutta tänne hänellä ei ole asiaa.
Ei odotas.. Jospa minä muutan."
Happy end.