shue kirjoitti:Meinaan niinku parisuhteessa. Oletko tuuliviiri, joka vaihtaa mielipidettään kumppanin mielipiteen mukana, vai uskallatko pitää kiinni omista näkemyksistäsi? Kestääkö parisuhteesi eriävät mielipiteet? Haluaisitko itse kumppanin, joka myötäilisi sinun mielipiteitäsi?
Kyllä, minulla on mielipiteitä, uskallan ne sanoa ja pitää niistä kiinni vaikka toisella olisikin eriävä sana sanottavanaan. Erota ei tämän piirteen takia ole vielä tarvinnut mutta jokusen kerran on suhde jäänyt tapailun asteelle koskapa yhteistä säveltä ei ole löytynyt joissakin minulle tai sille toiselle tärkeissä asioissa. On kuitenkin asioita jotka ovat perustavalla tavalla tärkeitä ja niistä olen jo pysyvät mielipiteeni muodostanut. Jos ei paketti tämmöisenään kelpaa niin paskempi homma, sitten tarttee vissiin ettiä parempi.
On toki myös asioita joissa mielipide voi keskustelujen tuoksinnassa muuttua ja on asioita joidenka kohdalla voi ja pitääkin olla valmis tekemään kompromisseja eikä tämä mielestäni ole mitään tuuliviireilyä. Paitsi jos mielipide muuttuu joka keskustelussa tai vähintäänkin joka kerta kun keskustelukumppani vaihtuu.
Kerran olen yrittänyt olla suhteessa ns. joo-joo-jee-jee-miehen kanssa ja siitä ei tosiaankaan tullut yhtään mitään, pari kuukautta taisin kestää mutta kun miehelle ihan kaikki oli "aivan sama, päätä sä" - osastoa niin tuli hyvin pian tunne, että taitaa ola "aivan sama" jatkuuko suhde vai ei joten päätin lopettaa sen.
Olen myös koittanut suhdetta jossa minulta on vaadittu suunnilleen täydellistä muuttumista ja joo.. Ei sitten toiminut sekään.
Mielipiteitä pitää olla. Asioista pitää pystyä keskustelemaan. Toisinaan tehdään kompromisseja, ihan molempiin suuntiin. Toisinaan tyydytään olemaan asioista vaan eri mieltä.
Tix kirjoitti:Jos ei uskalla olla oma itsensä parisuhteessa, on väärän ihmisen kanssa.
Erittäin hyvin sanottu siellä takana!
aasi kirjoitti:Hankalaa olla kenenkään kanssa eri mieltä jos ei ole mielipiteitä!
Ei mitään mieltä.. Hmm.. Jätkä on ihan mieletön!
Kreitsu kirjoitti:Oikeastaan piti tulla ilmoittamaan, että keskustelujen tuloksena päädyimme menemään naimisiin.

Onnittelut minunkin puolestain

Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)