Keikaus kirjoitti:
En ehkä ihan, mutta aika paljon kuitenkin. Teen töitä nyt freenä, mikä antaa minulle tietyn vapauden ajankäytön suhteen. Aikaisemmassa työssäni tein töitä ehkä enemmän. Ja stressasin vielä ihan hirveästi. En silti sanoisi, että yritysjohtajien megalomaaniset palkat selittyvät pelkästään ajankäytöllä tai että niitä voi puolustella pelkästään niillä.
Ne yritysjohtajat joita tiedän tai olen hieman tuntenut eivät ole mitenkän kovin...hmm..."perheystävällistä joukkoa". Tai jos puoliso tykkää, että toinen reissaa n.200 päivää vuodessa ja tekee ylipäätään pitkää päivää töissä, niin ehkä silloin kannattaa mennä naimisiin yritysjohtajan kanssa.
Joidenkin yritysjohtajien palkat ovat "megalomaanisia", mutta toisaalta mä en tekisi niitä hommia edes sillä palkalla, tai isommallakaan. Toisaalta on kai niitäkin yritysjohtajia, joilla on jotain muutakin elämää kuin työ. Ja jos puhutaan pelkästä kuukausipalkasta, niin sen johtajan "megalomaaninenkin" palkka on aika pieni juttu niissä rahavirroissa.
Työajat, työmatkat, työn vastuullisuus, työkokemus. Siinä pari juttua, jotka mielestäni ovat etusijalla kun lähdetään palkkaa määrittelemään. Sillä, kuinka paljon yksilö stressaa jostain tietystä työasiasta, ei pitäisi olla juurikaan tekemistä sen kanssa kuinka suurta palkkaa työstä maksetaan. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.