Duunikoneeksi tuli 15 tuuman Apple ProBook.
Olen ollut jo vuodesta 2004 osa-aikainen Mac-mies, vuodesta 2005 pääosin Mac-mies ja nyt viimein on mahdollisuus olla vaikka täysin Mac-mies. ProBook on enismmäinen Intel-mac jota olen päässyt kunnolla käyttämään, ja kokemus on tyrmäävä.
Tämä kone suorastaan lentää Java-kehityksessä verrattuna PowerPC-prosessorikoneisiin. PowerBook oli hidas, mutta jopa kotikoneeni - tupla G5 PowerMac - on Javaa pyöritettäessä hitaampi kuin tämä dualcore läppäri.
Parallers on myös erittäin hyvä uusi tuttavuus. Virtuaalikoneet ovat olleet jo jonkun aikaa The Juttu - ja nyt OS X:lle löytyy hyvälaatuinen virtualisointisofta. Parallersin markkinoileltulo sai aikaan VMWarelle pakkoliikkeen OS X alustalle. Windows joka pyörii jouhevasti OS X:n sisällä ja elämä on mukavaa.
Aivan loistovehje.
ProBook <3 <3 <3
Tilasin viime viikolla MacBookin, kun vanha iBook G3 alkaa olla loppuunkäytetty. Harmi, että Pro maksaa reippaasti enemmän, kun tarvitsisin kunnollisen näytönohjaimenkin. Apple haluaa keinotekoisesti erotella mallit toisistaan - ja samalla, anteeksi vain, kusee osaa käyttäjistä silmään.
Kaapissa on lisäksi yksi Performa 6400, jonka naapuri meinasi hylätä roskalaatikon viereen:(
Kaapissa on lisäksi yksi Performa 6400, jonka naapuri meinasi hylätä roskalaatikon viereen:(
Uskoni mäkkäreihin on kadonnut lähes tyystin. Koulustani kun ei löydy ensimmäistäkään, joka toimisi täysin virheettömästi. Tai ehkä pikemminkin: Uskoni mäkkäreihin on täysin ennallaan, etenkin siltä kantilta katsottuna, että tarvitaan vähintään insinööri-tason taituri sellaista operoimaan.
Olen jo varannut oikeuden hävittää muutaman, kun koulu uusii koneet. Minulla on mielessäni monta julmaa tapaa, millä pistää minua vuositolkulla kiusanneet koneet, tuhannen pillun päreiksi!!!!
Olen jo varannut oikeuden hävittää muutaman, kun koulu uusii koneet. Minulla on mielessäni monta julmaa tapaa, millä pistää minua vuositolkulla kiusanneet koneet, tuhannen pillun päreiksi!!!!

"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Uh.Vaola kirjoitti:Uskoni mäkkäreihin on kadonnut lähes tyystin. Koulustani kun ei löydy ensimmäistäkään, joka toimisi täysin virheettömästi. Tai ehkä pikemminkin: Uskoni mäkkäreihin on täysin ennallaan, etenkin siltä kantilta katsottuna, että tarvitaan vähintään insinööri-tason taituri sellaista operoimaan.
Mitäköhön koneita siellä teillä ja on, ja mitäköhän softaa / hardwarea niissä on?
Ennen OS X:ää mäkit ovat todellakin olleet ihan eri planeetalta - ja hardwaren suhteen mäkit ovat nykyäänkin krantumpia kuin satunnaiste muut koneet.
No joo, minulle sanottiin, että ongelmat johtuvat siitä, ettei koulussa ole (kunnollista?) mäkkiserveriä... Mit vit sit ikinä tarkoittaakaan!?!1!?huima kirjoitti:Mitäköhön koneita siellä teillä ja on, ja mitäköhän softaa / hardwarea niissä on?
Tsorppa kun tulin sun ketjuun sekoileen!

"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw