Elukka kirjoitti:Vasemman takakoiven polveen, lumpion alle, sattuu vallan perkeleesti.
Lääkäri epäili että olisin onnistunut lohkaisemaan polvilumpioni[1], mutta röntgenkuvien mukaan näin ei ole. Muitakaan luustoon liittyviä vikoja ei löytynyt. Mikähän perhana siellä sitten kolottaa? [1]Pari viikkoa sitten kalautin itseäni vahingossa sorkkaraudalla polveen.
Aika hankala tuolla kuvauksella, näkemättä ja testaamatta. Vaihtoehtoja kun on aika paljon. Jos luusta ei ole kyse niin jää jäljelle rustokudos (, jossa itsessään ei ole kipu-/tuntohermotusta), nivelsiteet, nivelpussi ja sen rakenteet synoviaalikalvoineen ja muine paskoineen.
Kokeile kylmää säännöllisesti ja jos ei onnistu, mene lääkärille, joka tietää jotain.
"Facts are stupid things."
Ronald Reagan
«Don't play with fire, play with Ihminen.»
Sloganizer.net
Keuhkoputket rahisee, mikälie flunssa siellä jyllää hissukseen tai sitten ärsyyntyivät eilisestä siivouksesta ja pölystä.
Tylsyys, kaksi viikkoa jo sairaslomalla eikä jaksaisi vain olla. Toisaalta olo ei ole muuttunut, välillä jopa pahenee. Ja joulukuuhun pitäisi jaksaa odotella mahdollista kunnossa olemista. Höh.
Geetzu kirjoitti:
Viikon kortisonirasvauksen jälkeen vaikkapa. Tosin sitä kai kokeiltu heti ekana... ?
Olla allerginen kortisonille. Toisenlaisella tökötillä kyllä rasvasin. Kutina ei ole ihon pinnassa, vaan jossain "sisällä". Semmoset tietää, joita on joskus isosti leikattu... Leikkaushaava kutisee samalla tavalla jossain paranemisen vaiheessa
Veljen kaverilla oli aikoinaan tatuoinnin kanssa ongelma. Pari vuotta tatuoinnin ottamisen jälkeen alkoi kutiaminen johon ei auttanut mikään. Selvisi, että oli muodostanut allergian valkoiseen tatuointiväriin.
Muistaakseni poistatti sen, en tosin ole varma.
tämä ei saa nukutuksi. hyvällä tuurilla menee pari tuntia, sitten herää painajaisiin eikä enää uni tule. päivällä on kun kuolleen rukous, mutta ei päikkäritkään onnistu. illalla/yöllä sitten vaan pyörii sängyssä eikä nukkumattia näy mailla halmeilla. ja sitten jos tosiaan onnistuu nukahtamaan herää pian kaikkiin mahdollisiin kauhukuviin.
par-sky kirjoitti:tämä ei saa nukutuksi. hyvällä tuurilla menee pari tuntia, sitten herää painajaisiin eikä enää uni tule. päivällä on kun kuolleen rukous, mutta ei päikkäritkään onnistu. illalla/yöllä sitten vaan pyörii sängyssä eikä nukkumattia näy mailla halmeilla. ja sitten jos tosiaan onnistuu nukahtamaan herää pian kaikkiin mahdollisiin kauhukuviin.
Mulla on aina ollu kans univaikeuksia, sain lekurilta Doxal-nmisiä nukahtamislääkkeitä.
Tosi harvoin tulee otettua, puolikas sillon tällön, mutta ne jeesaa tosi hyvin tilanteissa kun on oikeesti saatava kunnon yöunet.
Oon kokeillu paria toistakin lääkettä mutta tää on paras.
Plussana sekin että ne aiheuttaa hassuja unia, oikeesti!
Joka kerta oon nähny jotain lentämiseen tai korkealta hyppäämiseen liittyviä juttuja.
par-sky kirjoitti:tämä ei saa nukutuksi. hyvällä tuurilla menee pari tuntia, sitten herää painajaisiin eikä enää uni tule. päivällä on kun kuolleen rukous, mutta ei päikkäritkään onnistu. illalla/yöllä sitten vaan pyörii sängyssä eikä nukkumattia näy mailla halmeilla. ja sitten jos tosiaan onnistuu nukahtamaan herää pian kaikkiin mahdollisiin kauhukuviin.
Kokeillut väsyttää kropan ja mielen kunnolla alkuillasta?
Itse joudun toisinaan turvautumaan nappeihin, mutta yleensä oikea syöminen, raskas parin tunnin liikkuminen ja jonkun vaikeaselkoisemman kirjan lukeminen kuumassa kylvyssä painavat luomia... Kaveri väittää laventelin tuoksun takaavan itselleen hyvät unet. Entisenä mega-uniongelmaisena ja nappien suurkuluttajana hoitaa untaan jollain hemmetin tuoksuilla, kaipa nuo toimivat.
(Jotain sä varmaan stressaat kun kauhuihinkin heräilet... )
Korvan alustat turpoaa välillä puoleksi tunniksi sen kokoiseksi, että sen tuntee sekä näkee. Vuorotellen molemmat puolet kerran päivässä nyt neljättä päivää putkeen.
On ne joskus ennenkin niin tehneet, enkä siihen vastausta ole saanut, mutta silloin turvotus kesti muutamia minuutteja.
Silloin myös nielessä korvat naksuu ja korvissa tuntuu painetta.
Ehdotuksia? Hampaat kunnossa.
Rouva Pupu kirjoitti:Korvan alustat turpoaa välillä puoleksi tunniksi sen kokoiseksi, että sen tuntee sekä näkee.
Mä taas veikkaisin imusolmukkeiden turpoamista, eli jonkinnäköinen tulehdus jossakin? Kannattais ehkä tutkia, jos ei esim. nuhaa ole samaan aikaan.
Samaa olen itsekin veikannut. Ensimmäisen kerran taisi tapahtua joku kolme vuotta sitten, yllättäen. Epäiltiin, että liittyi silloisiin nieluongelmiin eikä niitä sitten yli vuoteen ilmestynytkään. Olen kyllä niistä maininnut, mutta ei niille mitään sen enempää ole tehty, sanottu jostain kudosärsytyksestä. Mutta itse en enää oikein usko kun selvästi kestää kauemmin, ilman mitään syytä. Leukaperät tuntuvat myös oudoilta välillä. Käyn valittamassa tällä viikolla sairaanhoitajalle, josko olisi ideoita.