Sun pitää päästä tänne seuraavalle tasolle eka. Täällä jo pelkkä WA-nimi laukaisee vitutuksen, joka vetää vertoja jo Liza Minelli ja Dudley Moore-painajaisillekin.nowaysis kirjoitti: Miksi Woody Allen tekee niin hyviä elokuvia, ettei niitä voi boikotoida vaikka haluaisikin..
Katsoin leffan
Inhottava leffa. Juoni oli ihan pökkelöä, tai se miten sitä juonta kuljetettiin eteenpäin, mutta henkilöhahmot olivat silti kiinnostavia. Taisin siitä jotain joskus jo kirjoittaa.nowaysis kirjoitti:Match Point
Miami Vice
Normitoimintaturska. Barrettista plussaa, sitä ei liian usein näe leffoissa. Jotenki meinasin kyllästyä Colinin naamaan. Paransi silti kaikesta huolimatta krapulapäänsäryn.
**
Viimeksi muokannut Clay, 04.10.2006 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
- RolloTomasi
- Kitisijä
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Tahraton mieli)

Olipas herttainen elokuva! Ihku! Tulee katsottua varmaan pian uudestaankin.
Creep

Harvinaisen hyvä uudehko kauhuleffa. Puolessa välissä ajattelin, että nytkö tää sitten lässähti, mutta ei se lässähtänytkään. Monessa kohdassa tuli fiilis, kuin olisi keskellä Silent Hill- tai Resident Evil-peliä, silleen hyvällä tavalla.

Olipas herttainen elokuva! Ihku! Tulee katsottua varmaan pian uudestaankin.
Creep

Harvinaisen hyvä uudehko kauhuleffa. Puolessa välissä ajattelin, että nytkö tää sitten lässähti, mutta ei se lässähtänytkään. Monessa kohdassa tuli fiilis, kuin olisi keskellä Silent Hill- tai Resident Evil-peliä, silleen hyvällä tavalla.
Hellraiser Inferno oli yllättäen hyvä(ihan oikeasti). Ei kovin HRmäinen, mutta noin niinku leffana viihdyttävä. Tuli parissa kohtauksessa jopa vähän Lynchin jutut mieleen. ***
Sitten oli katsannassa Naapurissa Kummittelee, joka taas oli yksi kaikkien aikojen paskimmista leffoista(lisätään listaan). Tylsä, huono, nolo. Hävetti. *
Sitten oli katsannassa Naapurissa Kummittelee, joka taas oli yksi kaikkien aikojen paskimmista leffoista(lisätään listaan). Tylsä, huono, nolo. Hävetti. *
Rotan aivot valtasivat pääni.
Dead Meat. Yritin hakea oliko joku muu kauhuleffafriikki katsonut, mutta sain tulokseksi 89 osumaa ihmeketjuista, typerä hakutoiminto.
Elokuva oli herttainen pienen budjetin zombiekauhistelu, joka veti osoittelevasti syy-seuraussuhteita eläinten oikeuksista siihen miten ihmiselle käy. Muistaakseni irlantilaista tuotantoa, virkistäviä (tai tottumattomia) kuvakulmia, hauskoja sivuosia ja pari kekseliästä kohtausta. Tutustumisen arvoinen lajityypin ystäville, muut eivät ehkä arvosta.
Elokuva oli herttainen pienen budjetin zombiekauhistelu, joka veti osoittelevasti syy-seuraussuhteita eläinten oikeuksista siihen miten ihmiselle käy. Muistaakseni irlantilaista tuotantoa, virkistäviä (tai tottumattomia) kuvakulmia, hauskoja sivuosia ja pari kekseliästä kohtausta. Tutustumisen arvoinen lajityypin ystäville, muut eivät ehkä arvosta.
Elämä kantaa, jos sen antaa
The Incredible Shrinking Man (1957)

En tiä mikä hinku mulla on katsoa näitä vanhoja herttaisia scifipläjäyksiä ja b-luokan kauhisteluja, kun eihän näistä tavallisesti mitään suurta elokuvaelämystä saa. Mutta tulipa katsottua. Imdb:n keskiarvon mukaan tämä näyttäisi olla kovinkin tykätty elokuva.

En tiä mikä hinku mulla on katsoa näitä vanhoja herttaisia scifipläjäyksiä ja b-luokan kauhisteluja, kun eihän näistä tavallisesti mitään suurta elokuvaelämystä saa. Mutta tulipa katsottua. Imdb:n keskiarvon mukaan tämä näyttäisi olla kovinkin tykätty elokuva.
Vanity Fair
Kivaa pukudraamaa, pidin näyttelijöistä. Yritän välttää samaistumasta päähenkilöön liikaa, ainakin irl
Sopi täydellisesti eiliseen mielentilaani, yritin siis välttää liian syvällisiä aiheita eikä komediakaan jostain syystä maittanut.
Tykkään Reese Witherspoonista, hänellä(KIN) taitaa olla blomdeille harvinaiset 2(kaksi) aivosolua
Kivaa pukudraamaa, pidin näyttelijöistä. Yritän välttää samaistumasta päähenkilöön liikaa, ainakin irl

Tykkään Reese Witherspoonista, hänellä(KIN) taitaa olla blomdeille harvinaiset 2(kaksi) aivosolua

Prepare for the worstest.
Vanity Fairista näytettiin joskus ehkä -99 tai -00 tv:ssä erinomainen BBC:n sarja. Sen innoittamana luin kirjankin. Kirja ja tv-sarja eivät kumpikaan olleet mitään "kivaa pukudraamaa", ainakaan pelkästään sitä, ja niiden pohjalta on vaikea kuvitella, miten ihmeessä Reese Witherspoonin kaltainen blondisöpöliini istuu päärooliinnowaysis kirjoitti:Vanity Fair
Kivaa pukudraamaa, pidin näyttelijöistä. Yritän välttää samaistumasta päähenkilöön liikaa, ainakin irlSopi täydellisesti eiliseen mielentilaani, yritin siis välttää liian syvällisiä aiheita eikä komediakaan jostain syystä maittanut.

En osaa sanoa, en muista nähneeni muista versioita tästä enkä kirjaakaan ole lukenut. Katso toki elokuva niin voit vertailla versioita keskenään.Aito_Johanna kirjoitti:[miten ihmeessä Reese Witherspoonin kaltainen blondisöpöliini istuu päärooliinKyseessä lienee kaikesta ironiasta pesty ja kulmiltaan siloiteltu purkkaversio...?
Minusta Witherspoon sopi rooliin kuin nakutettu, eikä vaikuttanut alkuunkaan särmittömältä söpöydestään huolimatta. Käsittääkseni ilman söpöyttä(seksikkyyttä, kauneutta)ei neiti Sharp olisi kyennyt saavuttamaan(ja menettämään) asioita joita hän halusi. Kyllä laskelmoivuus ja puhdas opportunismi paistoivat reippaasti läpi, mutta eipä hänellä paljon muitakaan keinoja ollut, kerta halusi kuitenkin elämässä eteenpäin.
Saatoin kuitenkin katsoa elokuvan ilman että jäin suuremmalti pohtimaan sen sanomaa naisen tekemistä uhrauksista tai miten nyt kukin asian käsittää. Siitä "kivuus" ja pukudraamuus

Metal: A Headbanger's Journey

Oikein viihdyttävä dokumentti hevimusiikin historiasta, vaikkei varsinaisesti mitään uutta tuonutkaan. Varsinkin Norjan blackmetallimiehien haastattelut purskauttivat hyvät naurut.

Oikein viihdyttävä dokumentti hevimusiikin historiasta, vaikkei varsinaisesti mitään uutta tuonutkaan. Varsinkin Norjan blackmetallimiehien haastattelut purskauttivat hyvät naurut.
Rankka Päivä (Falling Down)

1/2
Kestosuosikki. Hauska mutta masentava. En tiedä toimisiko elokuva vielä paremmin, jos katsojaa ei päästettäisi helpolla siinä mielessä, että nythän sympatiat käännetään loppua kohden herttaisen poliisin puolelle. Entäs jos tuo Duvallin esittämä poliisisetäkin olisi ollut kertakaikkisen vittumainen tyyppi ja Douglasin "D-Fens" se ainoa katsojan samaistumisenkohde? En tiiä.

Kestosuosikki. Hauska mutta masentava. En tiedä toimisiko elokuva vielä paremmin, jos katsojaa ei päästettäisi helpolla siinä mielessä, että nythän sympatiat käännetään loppua kohden herttaisen poliisin puolelle. Entäs jos tuo Duvallin esittämä poliisisetäkin olisi ollut kertakaikkisen vittumainen tyyppi ja Douglasin "D-Fens" se ainoa katsojan samaistumisenkohde? En tiiä.
HOSTEL
Oih
Loistava! Ajattelin illaksi vuokrata elokuvan, ja olin kuullut että tää Tarantinon tuotos olis aika karmivaa, mutta viihdyttävää katsottavaa. Elokuva itsessään ei ollut kovin hyvälaatuinen, mutta tuntemattomat näyttelijät ja juoni + ekstrat olivat mainiot.
Varoitus: älä syö mitään tätä leffaa katsoessa. Jouduin pitämään miestä kainalossa, kun se tärisi ( ei kestä kauhua/trillereitä ).

Oih

Varoitus: älä syö mitään tätä leffaa katsoessa. Jouduin pitämään miestä kainalossa, kun se tärisi ( ei kestä kauhua/trillereitä ).

The great club outshines the individual, always and forever.
- RolloTomasi
- Kitisijä
Fort Apache
Tätä en ollut nähnyt muutamaan vuoteen. John Wayne, Henry Fonda ja Monument Valley. Laukkaava hevonen ja tanssiva pari. John Ford. Historia ei ollut siten miten legenda kertoo, tässäkään. Yksi parhaista westerneistä ja nyt olen entistä varmempi siitä.
Tätä en ollut nähnyt muutamaan vuoteen. John Wayne, Henry Fonda ja Monument Valley. Laukkaava hevonen ja tanssiva pari. John Ford. Historia ei ollut siten miten legenda kertoo, tässäkään. Yksi parhaista westerneistä ja nyt olen entistä varmempi siitä.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
-
- Kitisijä
Ingmar Bergman: Mansikkapaikka (Smultronstället/ 1957)
Kerta kaikkiaan kummallisia reaktioita aiheuttava elokuva. Menetin loppupuolella sitä katsoessani kosketuksen itseeni. Alkoi aluksi hieman ahdistaa - tuntui kuin egoni olisi kadonnut. Jouduin kosketella itseäni sekä katsoa peilistä varmistuakseni taas siitä, kuka olen.
Liikuttava tarina vanhasta ja välinpitämättömän tunnekylmästä miehestä, jonka aika alkaa olla lopussa.
"Eikö ole armoa?"
"Minä en tiedä sellaisesta mitään."

Kerta kaikkiaan kummallisia reaktioita aiheuttava elokuva. Menetin loppupuolella sitä katsoessani kosketuksen itseeni. Alkoi aluksi hieman ahdistaa - tuntui kuin egoni olisi kadonnut. Jouduin kosketella itseäni sekä katsoa peilistä varmistuakseni taas siitä, kuka olen.
Liikuttava tarina vanhasta ja välinpitämättömän tunnekylmästä miehestä, jonka aika alkaa olla lopussa.
"Eikö ole armoa?"
"Minä en tiedä sellaisesta mitään."

Viimeksi muokannut -Superior-, 14.11.2006 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I'm a psychoanalyst. This is my pipe.
Wishmaster
Onhan tämä tullut muutamaan otteeseen katsottua, ei mestariteos. Mutta itse heebolla on korvia hivelevä ääni ja paha "lampunhenki" on aina cåålimpi kuin hyvä, varsinkin toivomusten toteuttaminen on mielenkiintoisempaa katsottavaa.
Onhan tämä tullut muutamaan otteeseen katsottua, ei mestariteos. Mutta itse heebolla on korvia hivelevä ääni ja paha "lampunhenki" on aina cåålimpi kuin hyvä, varsinkin toivomusten toteuttaminen on mielenkiintoisempaa katsottavaa.
Naapuri
Nuoren Johnin kärsimykset. Tämä oli hyvä, vaikka keskellä meinasikin usko loppua. Elokuvan Kim-tyttönen on hottis ja se seksikohtaus vähintäänkin kiihottava. "Minä en ikinä satuttaisi sinua."
Nuoren Johnin kärsimykset. Tämä oli hyvä, vaikka keskellä meinasikin usko loppua. Elokuvan Kim-tyttönen on hottis ja se seksikohtaus vähintäänkin kiihottava. "Minä en ikinä satuttaisi sinua."
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Tämä ei ole elokuva, mutta hehkutanpa täälläkin, kun ette te kuitenkaan mun MuppetShow-ketjua lue:
Hulluilla Päivillä oli hurjassa tarjouksessa, ja olen jo ahminut kahden discin verran. Suosittelen lämpimästi kaikille aidoille Muppet-faneille. Niin paljon löytyy Muppet-nippelitietoa, että puhtaasta ihastuksesta valvoin melkein koko yön suu auki katsellen.
Ainoa asia, mikä häiritsi, oli se, että kaikki laulut on jätetty tekstittämättä. Ei niin, ettäkö se minua häiritsisi, mutta kyseessä on kuitenkin lapsille suunnattu ohjelma.
Hauskaa oli myös alkuperäisen ensimmäisen jakson näyttö, ja siinä lopussa näytettiin, miten päin ne ihmiset niitä nukkeja piti. Ihan helmee!
Hauska yksityiskohta oli myös OZissa näyttelevän Rita Morenon vierailu. Siis se naispappi siinä. Oli aika nuori plikka
Kakkoskautta odotellessa.
Hulluilla Päivillä oli hurjassa tarjouksessa, ja olen jo ahminut kahden discin verran. Suosittelen lämpimästi kaikille aidoille Muppet-faneille. Niin paljon löytyy Muppet-nippelitietoa, että puhtaasta ihastuksesta valvoin melkein koko yön suu auki katsellen.
Ainoa asia, mikä häiritsi, oli se, että kaikki laulut on jätetty tekstittämättä. Ei niin, ettäkö se minua häiritsisi, mutta kyseessä on kuitenkin lapsille suunnattu ohjelma.
Hauskaa oli myös alkuperäisen ensimmäisen jakson näyttö, ja siinä lopussa näytettiin, miten päin ne ihmiset niitä nukkeja piti. Ihan helmee!
Hauska yksityiskohta oli myös OZissa näyttelevän Rita Morenon vierailu. Siis se naispappi siinä. Oli aika nuori plikka

Kakkoskautta odotellessa.
Hostel täälläkin
Viihdyttävä? Elppa?
Tässä katsomossa aiheutti lähinnä yökötystä ja ihmetystä siitä, miksi helvetissä Tarantino on tämmöistä paskaa vaivautunut tekemään. Ei jummarra. Alku oli hauskaa Euro Trip ym. parodiaa, loppu venytettyine snuf-kohtauksineen aiheutti lähinnä why god, why? -tyylisiä kysymyksiä. Miksi, millaiset ihmiset haluavat tällaista katsoa?
Itse elokuva ei ollut minusta huono, juoni oli ihan ok, mutta jotenkin en voi käsittää tuota enää viihteeksi, tai hyvin hyvin sairaaksi sellaiseksi. Ainoa syy, missä mielessä leffa voisi olla ajatuksia herättävä on se, että pyssyväkivalta ei herätä meissä enää inhotusta, mutta muunlainen tosiaan herättää. Tuliaseella voi tappaa kaukaa ja uhriin koskematta, likaantumatta itse. Kyllä, maailma on sairas paikka.
Onkohan tästä muuten useampi versio liikkeellä, mietin oletko Elppa katsonut saman kuin minä..En nimittäin itsekään ole kovin herkkis, mutta minusta tämä ei oiken sujahda enää splatter-kategoriaankaan
Huumoria kun ei ollut juuri nimeksikään.
Viihdyttävä? Elppa?

Itse elokuva ei ollut minusta huono, juoni oli ihan ok, mutta jotenkin en voi käsittää tuota enää viihteeksi, tai hyvin hyvin sairaaksi sellaiseksi. Ainoa syy, missä mielessä leffa voisi olla ajatuksia herättävä on se, että pyssyväkivalta ei herätä meissä enää inhotusta, mutta muunlainen tosiaan herättää. Tuliaseella voi tappaa kaukaa ja uhriin koskematta, likaantumatta itse. Kyllä, maailma on sairas paikka.
Onkohan tästä muuten useampi versio liikkeellä, mietin oletko Elppa katsonut saman kuin minä..En nimittäin itsekään ole kovin herkkis, mutta minusta tämä ei oiken sujahda enää splatter-kategoriaankaan