Tarkoitin sillä kuvalla punaisia papereitaSudenhenki kirjoitti:Vapautettu palveluksesta rauhan aikana.

Mikä YVI1 wempula nousee hydrauliikalla? Joku pilottivärkki?Elukka kirjoitti:ALVi-mies on erimies, eikä edes joudu veivaamaan mastoaan pystyyn, vaan se nousee automaagisesti hydrauliikalla.
Kiva kuulla.Mylwin kirjoitti:Toki. Vuosi sitten tosin viimeksi. Varusmieskoulutukselta kuitenkin tulenjohtokoulutettu.Gattaca kirjoitti:Salpisto?
Et Mylwin sattumoisin sinäkin ole joutunut Sergeitä työntelemään? Tai Bofoa?
Kerro totuus: onko niillä minkäänlaista merkitystä edes nykylisäyksin?
On, paljonkin merkitystä. Esimerkiksi hekotorjunnassa ja maahanlaskun torjunnan tukemisessa erinomaisia pelejä. Samoin 95-kalustolla operatiivisien yhtymien tykistön suojana (kun lisänä on ito 2005M ja 2005 - patterit) toimivat.
Riippuu hekosta. Hindin aina niin luotettava Neuvostoliittolainen käsikirja kehuu, että se kestää edestä 30mm tykin suoran osuman. Aika kylmäpäinen pilotti silti jää odottamaan, kun 23-millisiä ropisee tuulilasiin 34 kappaletta sekunnissa.Gattaca kirjoitti: No hän vaan nauroi, sanoi hekoista että nehän nykyään kestää 23 mm ammusten tulen.
Haluaisin nähdä kun 7.62 ps-luodit menevät bemarista läpi yhtä hyvin kuin 23:n pssy-kranaatit. Muah. No joo, reserviläisillä on reserviläisten jutut. Yleensä jossain RUK:ssa wanhoilta kekkosen ajan kouluttajilta kuultuja totuuksia.saman tekee vaikka panssariluodein ladatulla rynkyllä.
Niin se todellsuus vaihtuu kun eri ihminen puhuu.
Toi ALVI -kalusto on vissiin vasta tuloillansa. Homman ideana on rakennella kännykkämastoista tutulla tekniikalla runkoyhteydet YVI-asemien ja päämajan puhelinverkon välille.Mylwin kirjoitti:Mikä YVI1 wempula nousee hydrauliikalla? Joku pilottivärkki?Elukka kirjoitti:ALVi-mies on erimies, eikä edes joudu veivaamaan mastoaan pystyyn, vaan se nousee automaagisesti hydrauliikalla.
Nykyään Porin Prikaatissa taitavat olla ainoat automaattiset V1 - asemat, muissa käytetään perinteisesti 24-metristä ekseliä.
ALVI-kalustoahan ei sellaisenaan enää ole kuin jääkäriprikaateissa, nykyään on käytössä YVI 2 - asemat, joita löytyy 24 kappaletta operatiivisesta yhtymästä. V1 - asemat, joissa KSL, CNRA V2, joissa televaihde, CNRI V3, joissa digitaalinen liikkuvan tilaajan vaihde ja ilmatorjunnan V4 - asemat.Elukka kirjoitti: Toi ALVI -kalusto on vissiin vasta tuloillansa. Homman ideana on rakennella kännykkämastoista tutulla tekniikalla runkoyhteydet YVI-asemien ja päämajan puhelinverkon välille.
Taidettiin olla peräti ensimmäinen saapumiserä, joka noiden ALVI-romppeiden kanssa pääsi pusaamaan. (Lienee syy siihen, että ensimmäiset 2 kertausharjoitusta mahtuivat vuoden sisään reserviin siirtymisestä.)
Öh, toi ALVI on siis lyhenne ALueellisista VIestijoukoista. Ei pidä sekoittaa YVI-1:seen. Homman ideana on linkittää YVI-2:set johtoportaan viestiyhteyksiin ja tarvittaessa siviilipuhelinverkkoon.Mylwin kirjoitti: ALVI-kalustoahan ei sellaisenaan enää ole kuin jääkäriprikaateissa, nykyään on käytössä YVI 2 - asemat, joita löytyy 24 kappaletta operatiivisesta yhtymästä. V1 - asemat, joissa KSL, CNRA V2, joissa televaihde, CNRI V3, joissa digitaalinen liikkuvan tilaajan vaihde ja ilmatorjunnan V4 - asemat.
Lisäksi löytyy jotain OSC ja SEP - verkonhallinta-asemia, tarkalleen en kyllä osaa sanoa. Kai ne tuolta läsyistä tarkaleen löytyvät, mutta meillä tavataan lyödä turvaluokitteluleimoja paperiservetteihinkin. =P
Olipa hankalaa nimetä osia, tykimieshän ei osaa kuin kuvat!isohaara kirjoitti:Muistojen verestystä. Viime kerrasta onkin jo viitisen vuotta.