Kunhan tuo auktoriteettien puuttuminen tilanteeseen suoritetaan oikealla tavalla. Jos rehtori tyytyy julistamaan aamunavauksessaan "Tietoomme on tullut että jotakuta kiusataan koulussamme, ja tätä emme suvaitse.", jotenkin tuntuu että se tekisi kiusatun olon entistä kiusallisemmaksi ja tekee hänestä entistä enemmän silmätikun.Riemumieli kirjoitti:Itse olen miettinyt tuollaisessa skenaariossa yhdeksi vaihtoehdoksi rikosilmoituksen tekemistä opettajista, koska heidän vastuullaan on turvata oppilaille turvallinen kouluympäristö. Monesti alkaa tapahtua, kun paska alkaa valua omaan niskaan, muiden paska kun ei yleensä ole kiinnostavaa.
Joutuessani ala-asteaikoina vähäksi aikaa erään poikaporukan paskalistalle, viimeinen asia mitä siinä tilanteessa olisin toivonut olisi ollut esim. oman äitini väliintulo ja puhuttelu kyseisille pojille (tämä Geetzullekin ihan vinkkinä). Olisin luultavasti hävennyt silmät päästäni enkä mennyt enää ollenkaan kouluun, enkä usko että tilanne olisi siitä ainakaan helpottunut. Toisaalta, kun väliintulijana oli eräs samalla luokalla oleva korsto joka uhkasi väkivallalla jos minua ei jätetä rauhaan, vaikutus oli jostain syystä aivan eri.
Tuki vertaistensa joukosta on aivan eri luokassa kuin tuki auktoriteeteilta jotka ovat vain ajoittain paikalla. Monesti kiusaaminen voi ulottua myös koulualueen ulkopuolelle, jolloin luokanvalvojan jne. vaikutusvalta lakkaa. Tosin, vaikeimmissa tapauksissa tärkeintä on kuitenkin saada kiusaaminen loppumaan hinnalla millä hyvänsä, vaikka sitten koulun vaihdolla, siitä huolimatta että joustajana on silloin "väärä" osapuoli.