AarneAnkka kirjoitti:Millaisia pyyntöjä teille on esitetty, ja millaisia olette itse esittäneet? Oletteko viheltäneet pelin poikki vaiko muuttaneet mukisematta tapojanne? Missä raja kulkee?
Minulle ei ole esitetty mitään pyyntöjä sen suhteen, että minun pitäisi jotenkin muuttaa toimintatapojani tai kohentaa ulkonäköäni. Uskon kuitenkin omaavani joitain tai jopa useita sellaisia toimitamalleja, jotka ainakin vähän ärsyttävät avopuolisoani.
Tunnustan, että olen esittänyt avokille tuollaisia pyyntöjä. Toisaalta tuntuu tyhmältä, että miksi ihmeessä en tyydy avopuolisoon sellaisenaan, minkälainen hän oli, kun tapasimme. Tiedostan myös sen, ettei avokkini tiedä seurustelun "säännöistä", koska hänellä ei ole aikaisempia suhteita. Osan asioista laitoin tutustumisaikana sinkkuuden piikkiin. Alussa alkoholinkäyttö ja baarissa juokseminen eivät olleet ongelma, ne muuttuivat myöhemmin sellaiseksi.
Patz mainitsikin tuon, ettei voi mennä kuten sinkkuaikoina. Avopuolisoni oli aluksi vaikea ymmärtää, että omista menemistään ilmoittaminen on toisen huomioimista.
Useaan otteeseen olen kyllä miettinyt, että missä menee se raja, että kuinka paljon yrittää vaikuttaaa toiseen. Missä vaiheessa luovuttaa, joko alistuen siihen, että toinen ei pysty/viitsi muokkaamaan omia käyttäytymismallejaan suhteen nimissä, tai siihen, että tajuaa, ettei suhteen tulisi olla sellainen, jossa vaaditaan/toivotaan toisen muuttuvan?