Sinähän sen tiedät, mitä minä haluanSinkkumatti kirjoitti:Kannattaisiko sittenkin pysyä siellä yliopistossa? Harkitsehan nyt tarkkaan neitohyvä.ElanorRaven kirjoitti:Ammattikorkeaan, ensihoitsu minusta sitten pitäisi tulla.

2 vuotta putkeen saa muistaakseni yo:lle ilmottautua poissaolevaksi. (Ei tarvitse siis maksaa ilmottautumismaksua tai mitään kuluja ylipäätään.) Ihan siltä varalta, että mieli muuttuu.Sinkkumatti kirjoitti:Kannattaisiko sittenkin pysyä siellä yliopistossa? Harkitsehan nyt tarkkaan neitohyvä.ElanorRaven kirjoitti:Ammattikorkeaan, ensihoitsu minusta sitten pitäisi tulla.
En sitä tarkoittanutkaan. Tarkoitin sitä, että harkitsehan tarkkaan mitä haluat.ElanorRaven kirjoitti: Sinähän sen tiedät, mitä minä haluan
ihanan kannustavaa...Sinkkumatti kirjoitti:En sitä tarkoittanutkaan. Tarkoitin sitä, että harkitsehan tarkkaan mitä haluat.ElanorRaven kirjoitti: Sinähän sen tiedät, mitä minä haluan
Mä olen seurannut yhden sairaanhoitajan elämää 35 vuotta, ja tullut siihen tulokseen että niilä palkoilla, vastuilla, vaatimuksilla ja arvostuksilla sairaanhoitajan ammatti on yksi koiramaisimmista hommista mitä voi olla.
Niin minä aion tehdäkin, en ainakaan samantien irtisanoudu tuolta. Aika epätodennäköistä kuitenkin on että palaan, viime lukuvuosi oli niin helvetinmoista tervanjuontia ja väsymystä ja huonoja arvosanoja huonon motivaation vuoksi. Mutta täytyy pitää kaikki vielä avoinna.Saz kirjoitti:2 vuotta putkeen saa muistaakseni yo:lle ilmottautua poissaolevaksi. (Ei tarvitse siis maksaa ilmottautumismaksua tai mitään kuluja ylipäätään.) Ihan siltä varalta, että mieli muuttuu.
T.Äiti (ja iskä tossa ylempänä)
Kyllähän minä olen tuota ajatellut ihan tarpeeksi, mutta tuo ensihoitajan työ vaikuttaa ainakin ensituntumalta mukavan toiminnalliselta ja aktiiviselta. Tietenkin se on henkisesti ja fyysisesti varmasti pirun rankkaa, ja uran alku on kuulemma aika pitkälti ihan perushoitotyötä, ennen kuin pääsee mihinkään "tositilanteisiin". Mutta minä olen vielä nuori ja mulla on todellakin aikaa vielä jatkossakin muuttaa suuntaa, jos siltä tuntuuSinkkumatti kirjoitti:En sitä tarkoittanutkaan. Tarkoitin sitä, että harkitsehan tarkkaan mitä haluat.ElanorRaven kirjoitti: Sinähän sen tiedät, mitä minä haluan
Mä olen seurannut yhden sairaanhoitajan elämää 35 vuotta, ja tullut siihen tulokseen että niilä palkoilla, vastuilla, vaatimuksilla ja arvostuksilla sairaanhoitajan ammatti on yksi koiramaisimmista hommista mitä voi olla.
Ach, Petreliuksen Betonisokkeloko? Mukava paikka mielestäni, mitä olen siellä kursseilla joskus muinoin pyörinyt. Tosin viihtyisit oletettavasti paremmin jos olisit mies. Paljon håtseja hoitsuopeskelijaböönojaElanorRaven kirjoitti:Ammattikorkeaan, ensihoitsu minusta sitten pitäisi tulla.
Toki. Mutta onko sinulla enää silloin mahdollisuutta lähteä, onkin jo toinen juttu. Jos leikitään että tasan 8 vuoden päästä olet valmis vaihtamaan alaa, olet jo lähes kolemkymppinen, sinulla voi olla oma asunto josta on velkaa. Myöskään se uudelleen kouluttautumiseen lähteminen ei ole enää niin helppoa siinä vaiheessa, kun on jo tottunut tiettyyn elintasoon.ElanorRaven kirjoitti:Mutta minä olen vielä nuori ja mulla on todellakin aikaa vielä jatkossakin muuttaa suuntaa, jos siltä tuntuu
Kiitos kovasti saarnasta ja huolenpidosta, mutta yritä ymmärtääSinkkumatti kirjoitti:ER, ihan vaan omien kokemusteni sanomana. Mieti ihan oikeasti tarkkaan mitä teet ja muista, että töitä saa tehdä lopun ikää, ja silloin sen työn olisi parempi olla kiinnostavaa, kevyttä, hyvin palkattua ja motivoivaa.
Juuri se.... olen jopa asunut siellä ihan vieressä.ElanorRaven kirjoitti:Onkohan se sellainen paikka? Ruiskadulla joka tapauksessa. Siellä Peltolan amiksen naapurissa.
Saankohan mä sellaisen piukean hoitsumekon?
Tackar ja pockarsilsakenraali™ kirjoitti: Vastaus: Tilapäisesti on sallittu 30 prossan ylitykset kuljetettavien määrässä. Itse katsoisin mainitsemasi 100 prossan ylityksen niin huomattavaksi, että rikesakko ei tule kyseeseen. Kyse kun ei ole vähäisestä ylityksestä, vaan ylitys pikemminkin osoittaa piittaamattomuutta.
Päiväsakkojen lukumäärä on 3-9, ja normiluku 6. Tapauksessasi tulisi kyseeseen n. 8 päiväsakkoa eli tulomäärästä riippuvaista sakkoa, toisin kuin kiinteä rikesakko. Rikesakko olisi tällöin 50 euroa.
Kuski, jolla tietenkin ainoa lain tarkoittama vastuu ylimääräisistä on, tuskin voi menettää ajokorttiaan moisen vuoksi. Oletus on, että muita merkintöjä ei pohjalla ole, eikä niitä liioin saa tullakaan.
Muah. Miksi luulet että neuvon? Juurikin siksi, että sinä olet tekemässä juuri niitä samoja virheitä jotka minä tein juurikin noista quotatuista syistä.ElanorRaven kirjoitti:Minä olen pienestä saakka ollut "pyryharakka" ja "levoton sielu levottomassa ruumiissa" eikä läheiset ihmiset enää yritä minua pysäyttääPää on umpiluuta ja tahto luja, kaikki täytyy sitten kantapään kautta kokea
kyllä sielä naisellekin silmänruokaa oli, ei sen puoleen.Mojo kirjoitti:Ach, Petreliuksen Betonisokkeloko? Mukava paikka mielestäni, mitä olen siellä kursseilla joskus muinoin pyörinyt. Tosin viihtyisit oletettavasti paremmin jos olisit mies. Paljon håtseja hoitsuopeskelijaböönoja![]()
.... ja nyt sit yksi lisää!
Höpön löpöä sanon minä. Kyllä se sinkkumatti on vaan niin, että jos sitä halua opiskella löytyy riittävästi, niin siinä ei paljon asuntolainat ja muut elämän kiemurat paina. Nykyään on ihan normaalia, että 30v. ja sitä vanhemmatkin opiskelevat ollakseen houkuttelevia työmarkkinoilla.Sinkkumatti kirjoitti: Mutta onko sinulla enää silloin mahdollisuutta lähteä, onkin jo toinen juttu. Jos leikitään että tasan 8 vuoden päästä olet valmis vaihtamaan alaa, olet jo lähes kolemkymppinen, sinulla voi olla oma asunto josta on velkaa. Myöskään se uudelleen kouluttautumiseen lähteminen ei ole enää niin helppoa siinä vaiheessa, kun on jo tottunut tiettyyn elintasoon.
En tiiä mitä nuo tositilanteet sitten ovat, mutta kyllä opiskeluaikanakin jo pääsee lansseihin ainakin kesätöihin, eli äksöniä näkemään.ElanorRaven kirjoitti: Kyllähän minä olen tuota ajatellut ihan tarpeeksi, mutta tuo ensihoitajan työ vaikuttaa ainakin ensituntumalta mukavan toiminnalliselta ja aktiiviselta. Tietenkin se on henkisesti ja fyysisesti varmasti pirun rankkaa, ja uran alku on kuulemma aika pitkälti ihan perushoitotyötä, ennen kuin pääsee mihinkään "tositilanteisiin". Mutta minä olen vielä nuori ja mulla on todellakin aikaa vielä jatkossakin muuttaa suuntaa, jos siltä tuntuu
Näin on. Esimerkkinä mainittakoon lähihoitsuksi opiskeleva pikkusiskoni, joka "pääsi" lanssin mukana keräilemään onnettomuuspaikalta motskarionnettomuudessa kuollutta entistä koulukaveriaan.isohaara kirjoitti:En tiiä mitä nuo tositilanteet sitten ovat, mutta kyllä opiskeluaikanakin jo pääsee lansseihin ainakin kesätöihin, eli äksöniä näkemään.
Plus työharjoittelut. En tiedä AMK:n määristä, mutta amispohjasessa työharjoitteluja oli vähintään seitsemän 4-6vkon pituista harjoittelujaksoa kolmeen vuoteen.isohaara kirjoitti:En tiiä mitä nuo tositilanteet sitten ovat, mutta kyllä opiskeluaikanakin jo pääsee lansseihin ainakin kesätöihin, eli äksöniä näkemään.ElanorRaven kirjoitti: Kyllähän minä olen tuota ajatellut ihan tarpeeksi, mutta tuo ensihoitajan työ vaikuttaa ainakin ensituntumalta mukavan toiminnalliselta ja aktiiviselta. Tietenkin se on henkisesti ja fyysisesti varmasti pirun rankkaa, ja uran alku on kuulemma aika pitkälti ihan perushoitotyötä, ennen kuin pääsee mihinkään "tositilanteisiin". Mutta minä olen vielä nuori ja mulla on todellakin aikaa vielä jatkossakin muuttaa suuntaa, jos siltä tuntuu