En ole koskaan seurustellut vakavasti. Kaikki tapailusuhteet ovat kuivuneet pisimmilläänkin muutamassa kuukaudessa. Etenkin viime aikoina olen tapaillut lukuisia eri naisia, mutta joka ikinen näistä jutuista on päättynyt 1-5 treffien jälkeen jomman kumman (tai molempien) kiinnostuksen lopahtaessa. Ulkonäöllisesti nämä uudet tuttavuudet ovat olleet sopivia, mutta yhdenkään kanssa ei ole klikannut henkisellä tasolla. Parhaimmillaankin ollaan oltu vain sillä (surullisen?) kuuluisalla ihan kivaa -tasolla.
Jatkuva epäonnistuminen masentaa ja saa miettimään onko sitä oikeaa olemassakaan. Baarisähläykset ja lyhytaikainen tapailu toki helpottavat läheisyydenkaipuuta hetkeksi, mutta onko se ainaisen pettymyksen arvoista? Kuinka sitä voikaan tutustua aina epäsopiviin ihmisiin? Aika usein tuntuu, ettei enään jaksa edes yrittää.

Ehkä mun ongelma on siinä, että haen seuraa vain yhden kanavan kautta: baareista. Tosin tähän minulla on muka hyvä tekosyy. Pääkaupunkiseudulla asuva lähipiirini on vahvasti miesvoittoista, joten enpä paljon muualla kuin baareissa pääse tutustumaan naisiin. Muutenkin sosiaalinen verkostoni on luvattoman kapea täällä pääkaupunkiseudulla, vaikka olenkin asunut täällä jo jonkin aikaa. Jonkun uuden harrastuksen aloittaminen pelkästään pokailumielessä tuntuisi jotenkin epäaidolta. Nettitreffailusta olen kuullut pelkkää huonoa, mutta olen sitäkin harkinnut. Tästä kuulisin mielelläni kitinäläisten kokemuksia.
Vaikka etsinkin seuraa vain baareista, en siltikään ymmärrä miksi mulle käy aina yhtä onnettomasti. En ainakaan tietoisesti tutustu aina samanlaisiin naisiin, ja baareissa ko. tapaukset ovat vaikuttaneet varsin sopivilta. Joka tapauksessa alkaa tuntua tosi pahalta ja tilanteen muuttumiseen en jaksa enään uskoa.
Miten parisuhderintamalla epäonnistuville ihmisille lopulta käy: luopuvatko he sen oikean etsimisestä ja pariutuvat yksinäisyyden pelossa sen "ihan kivan" kanssa? Vielä en ole yhtä katkera, mutta kaukana se piste ei enään ole.
Mikä tän kirjoituksen pointti oli? Lähinnä terapiaa itselleni. Tuntuu itse asiassa melkoisen hyvältä vuodattaa tällä tavalla. Joka tapauksessa olis kiva kuulla mikäli kitinäläisille on ollut tai on samanlaisia fiiliksiä. Vinkit olisivat totta kai tervetulleita. Omille ongelmille on niin helppoa tulla sokeaksi.