Futiksen MM

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Sehän meni kunnon turpiinvetelyksi. En ole tuollaista kahinointia tainnut koskaan nähdä pallipelissä, vaikka tosin kauheasti en ole lajia seurannutkaan. Phuh.
Avatar
Canine
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 15.08.2005 10:46

Viesti Kirjoittaja Canine »

Onneksi Hollanti putosi. Saas nähdä saako Van Basten kenkää. Van Nistelrooy koko pelin penkillä, monta sellaista paikkaa oli, mistä Ruud olisi pallon häkkiin laittanut.
Not only is life a bitch, it has puppies
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Viesti Kirjoittaja cardic »

Canine kirjoitti:Van Nistelrooy koko pelin penkillä, monta sellaista paikkaa oli, mistä Ruud olisi pallon häkkiin laittanut.
0

hirvee mussutus siita miks nisti ei ollu kentalla mussuttamassa. en yhtaan ihmettele van bastenin paatosta jattaa mies penkille. nistelrooy ei oo saanu mitaan aikaan aikasemmissa peleissa vaan on ollu tays nolla. ilmankos mies jai manussaki vilttiin loppukaudesta

itse pelista ei voi hirveesti sanoo. manichen maali oli hieno, ei siina mitaan, mut muuten oli enemman painia ku huippufutista. ihmettelen vaan miks robben ei saanu punasta, ekal puoliajal heittayty pariin otteeseen todella nayttavasti ja joka tilanteen jalkeen hirvee valitus dumarille.
kuten jo aikasemmin mainittiin, vahemman sikaillu jengi paas jatkoon.

ainiin, kuinka sika voi olla john heitinga ku ei antanu palloo fair play hengen mukaan takas portugalille, vaikka niil oli pallo ku peli laitettiin poikki. ihan oikein et deco veteli pikkasen sukille, oppiipa poika olemaan
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Pakko kommentoida vielä viimeistä Italian peliä näin seuraavan aattona.

Oma henkilökohtainen dream team alkoi olla hetken jo kasassa kentällä toisella puoliajalla Tsekki-pelissä.

Pippo, Marco Materazzi ja Gattuso. Tuolla rosvolaumalla pääsee jo pitkälle. Gattuso kävi läppäisemässä Lippiä Inzaghin maalin jälkeen, että "sanoimmehan että hänet pitää ottaa kentälle" (<- oma henkilökohtainen tulkintani). Onneksi valmentaja kuunteli heitä toisin kuin edellisissä MM:ssa, jolloin turhaan koko kisojen ajan Vieri pyysi Pippoa avaukseen kaverikseen. Loput niistä kisoista haluaisin unohtaa.

Minusta tuosta klipistä pääsee aika hyvin tunnelmaan mukaan. Mainiot selostajat:
http://www.youtube.com/watch?v=ygIAEvvl ... ly%20czech

Jaa, että Australia. Ovet olisivat taas auki välieriin asti, joten nyt onkin hyvä laittaa jäitä hattuun. Sormet ovat kyynärpäitä myöten ristissä.
silsakenraali™

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Canine kirjoitti:Onneksi Hollanti putosi. Saas nähdä saako Van Basten kenkää. Van Nistelrooy koko pelin penkillä, monta sellaista paikkaa oli, mistä Ruud olisi pallon häkkiin laittanut.
Populistista jälkiviisautta. OliSI. Cocuun potku maaliin, jatkoajalle/rankikisaan, ja Hollannin voitto. Nämä on välillä niin pienestä kiinni.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Nonniin. Nyt kun kerta aletaan näitä tosipelejä potkia, ja rangaistuslaukauskisaan saatetaan mennä ottelussa jos toisessakin ovat viisaat Engelsmannit John Mooren yliopistossa Liverpoolissa kaivaneet esiin elämääkin tärkeämmän viisauden. Nimittäin "Täydellisen rankkarin kaaavan"

Laajempi analyysi täällä. Mutta lyhkäisyydessä:

THE PERFECT PENALTY

(((X+Y+S)/2)x((T+I+2B)/4))+(V/2)-1

V - Velocity of ball once struck
T - Time between placing ball on spot and striking ball
S - Number of steps in run-up
I - Time ball is struck after goalkeeper initiatives dive
Y - Vertical placement of ball from ground
X - Horizontal placement of ball from centre
B - Striking position of foot


Nyt jokainen harjoittelemaan :D
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
slam

Viesti Kirjoittaja slam »

peli meni ohitse, mutta kirjallisuus... eli oma paska innotti lukemaan, kuinka voin olla näin tyhmä? mahdollisesti itsekeskeinen... :P

onneksi toisen pelin pystyy seuraamaan. :)
silsakenraali™

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Italia teki Italiat. Ei tyylillä vaan taid...pilkulta. Kiitos Totti! Hyvä lopputulos, surkea esitys. Toisaalta punainen kortti oli liioittelua.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Viesti Kirjoittaja Mojo »

silsakenraali™ kirjoitti:punainen kortti oli liioittelua.
Yhtä liioiteltu kuin Italaian pilkku....
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
silsakenraali™

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Mojo kirjoitti:
silsakenraali™ kirjoitti:punainen kortti oli liioittelua.
Yhtä liioiteltu kuin Italaian pilkku....
Jep.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

silsakenraali™ kirjoitti:Italia teki Italiat. Ei tyylillä vaan taid...pilkulta. Kiitos Totti! Hyvä lopputulos, surkea esitys. Toisaalta punainen kortti oli liioittelua.
Jos tähän toteaisi, että kerrankin näin päin, verrokkina mielessä esim. edelliset kisat ja vastaava pelivaihe. Aivan karmeaa katsottavaa tuo toinen puoliaika kyllä oli Syötöt persiilleen ja turhia kortteja.
Don't Panic!
Pehmis

Viesti Kirjoittaja Pehmis »

Mojo kirjoitti:
silsakenraali™ kirjoitti:punainen kortti oli liioittelua.
Yhtä liioiteltu kuin Italaian pilkku....
Paitsi että toinen ratkaisi ottelun, toinen ei. Käsittämätön ratkaisu erotuomarilta. Mistä pitäen kortteja on annettu siitä että joku tahallaan juoksee päin maassa makaavaa ja "kompastuu" ?

Kä-sit-tä-mä-tön tuomio. Tämän jälkeen vihaan Italiaa kaksin verroin.
silsakenraali™

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Pehmis kirjoitti: Tämän jälkeen vihaan Italiaa kaksin verroin.
Jos et voi voittaa heitä, liity heihin :D Mua ärsyttää kans Italian pelitapa ja filmi-vai-juoma-asenne. Mutta kai te kaikki tiedätte sen ei rationaalisen ajatusmallin, että pienenä nähdyt Schillacin maalit kantavat edelleen hedelmää.

Tämän pelin nähtyään inhoan niin montaa asiaa Italia pelissä, että joutuu kyllä miettimään, josko kakkossuosikkini Enhglanti olisi kuitenkin ykkössuosikkini.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Pehmis kirjoitti:Mistä pitäen ?
Lähinnä tulee mieleen sana "aina"!

Toisin sanoen tyypillistä. Nuijalla karkaa hermo juuri kun se pääkoppa pitäisi pysyä viielänä. Mä haluan Collinan takas!
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

silsakenraali™ kirjoitti:
Tämän pelin nähtyään inhoan niin montaa asiaa Italia pelissä, että joutuu kyllä miettimään, josko kakkossuosikkini Enhglanti olisi kuitenkin ykkössuosikkini.
Rupupelipitkäpotkukaikkiperäänvaan-Englanti??? Tuohan olisi suoraakin suorempi siirtymä ojasta syvälle allikkoon!!1! Kas kun et Saksaan vaihda :roll:
Don't Panic!
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Pehmis kirjoitti: Kä-sit-tä-mä-tön tuomio. Tämän jälkeen vihaan Italiaa kaksin verroin.
Kiitos samoin. Ei voi kuvitella sitä vitutuksen määrää jonka aussit kokee nyt.
silsakenraali™

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Vaikkei isot maat olekaan kontanneet, on juuri alkava varttivälierä turhan heppoinen, Sveitsi-Ukraina. Toisaalta joka kisoissa on myös etukäteen köykäisiä pareja. Italialle on siis siloiteltu latu välieriin, mutta eihän välieräpaikka ole Italialle tavoite tai saavutus.

Sen sanon, että tätä ottelua miettiessäni tulee vääjäämättä mieleeni Suomen futismaajoukkue. Jos verrataan otteluparin maihin, niin ei me nyt paljoakaan jäljessä olla. FIFA:n rankingissa joku 10 sijaa. Toisaalta, jos Suomi olisi kisoissa, en vaan jaksa uskoa, että pystyisimme yhtään isoa maata kaatamaan, kun ei se karsinnassakaan onnistu. Miksi edes osallistua, jos ei ole mahdollisuutta voittaa? Kyllä mulle riittäisi edes se osallistuminen.
slam

Viesti Kirjoittaja slam »

Ukraina pääsi livahtaan 8;sakkiin... huhu...

Ukrainan vahdosta tulleet pelaajat (kaksi ainakin?) veti paremmin rankkuja... Sweittiläiset laittoi väsyneet miehet laukomaan. Löysiä vetoja läxi swdeiltä...

Mut eiköhän Italia ukrainan taipaleen katkaise
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Dumari kirjoitti:
Pehmis kirjoitti: Kä-sit-tä-mä-tön tuomio. Tämän jälkeen vihaan Italiaa kaksin verroin.
Kiitos samoin. Ei voi kuvitella sitä vitutuksen määrää jonka aussit kokee nyt.
Hei Guus Hiddink, eivät olleet aussit kisat järjestänyt maa tällä kertaa. :perse:

Kyllä noihin yllä oleviin kommentteihin turtuu jo jääkiekkokauden aikana, joten jatkakaa. :)
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

nexie kirjoitti:Jos tähän toteaisi, että kerrankin näin päin, verrokkina mielessä esim. edelliset kisat ja vastaava pelivaihe. Aivan karmeaa katsottavaa tuo toinen puoliaika kyllä oli Syötöt persiilleen ja turhia kortteja.
Seuraavana lavalla: The Who (Cares). :)

Ei tosiaan, välitänhän minä. Maalintekoprosentin pitää parantua. Ukrainalla saattaa löytyä joku joka pistää jo pallon maaliinkin.

Ja olen täysin samaa mieltä, että kerrankin näin päin.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Pehmis kirjoitti:Kä-sit-tä-mä-tön tuomio.
Yhdyn. Mutta ah, löysin jälleen pallojumalani: Totti, kiitos viime yön unista. :h:
(tämän kunniaksi lupaan kannustaa loppuun asti)
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Geetzu kirjoitti:Yhdyn. Mutta ah, löysin jälleen pallojumalani: Totti, kiitos viime yön unista. :h:
(tämän kunniaksi lupaan kannustaa loppuun asti)
Hmm, minun on vaikea ajatella tämäntyylistä lähestymistapaa tähän lajiin.

No, toisaalta nautinhan naistenniksen katselusta. :wink: Kunhan Mauresmo ei ole kentällä...
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

PerttiMakimaa kirjoitti:Hmm, minun on vaikea ajatella tämäntyylistä lähestymistapaa tähän lajiin.
Mä en ymmärrä mitä hienoa on potkupallossa. Elämäni aikani katellu ehkä yhteensä yhden kokonaisen matsin, joten nyt yritän sitten päästä vähän sisälle, pakkohan siinä jotain on olla... Oon huomannu kotiolot mukavimmiksi ja tyydyttävimmiksi kun edes esitän kiinnostunutta. Totti perehdyttää, uuh. En tartte ymmärrystä, lisää viime yön kaltaista perehdyttämistä vain. x)
nokkaelain

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

bedlam kirjoitti:Sehän meni kunnon turpiinvetelyksi. En ole tuollaista kahinointia tainnut koskaan nähdä pallipelissä, vaikka tosin kauheasti en ole lajia seurannutkaan. Phuh.
En ole myöskään seurannut muuten kuin aiempiakin mm-kisoja, mutta se mitä itse näki, ei oikein vastannut sitä, mitä Iltalehti kirjoitti: "Tilasto on mykistävä, sillä vain Ivanovin toiminta teki ottelusta "väkivaltaisen"." Aika syyttävä väite. Vaikka kortteja ehkä jaettiin helposti, taisi pelaajillakin olla "jotain" osuutta.

Eihän se korttien määrä edes kerro pelkästään väkivaltaisuudesta. Yksi punainen tuli kädellä hölmöilystä, kun oli jo kortti alla, ja toinen ajan peluusta. Muistaakseni joku ulosajetuista olisi vieläpä yhtä hyvin voinut saada punaisen suoraan ensimmäisestä tempustaan, eikä se ollut edes ainoa tilanne, joka olisi niinkin voitu tuomita.
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Tuossa toisella keskustelupalstalla nostettiin esiin näkökulma, että aussipakki nosti itseään ja kättään Grosson tielle johon hän lopulta kaatui. Ja kyllä, näinhän siinä kävi, kun hidastuksia hetken katsoo.

Sitten voidaankin levitellä käsiään kuin romani, että mitää mie tein?
Vastaa Viestiin