Teetä vai kahvia?
Teetä vai kahvia?
Kumpaako juot vai maistuuko molemmat? Millä lisäkkeillä lämpimän juomasi nautit? Meneekö paljon?
Minä juon teetä. Ehdoton suosikkini on Earl Grey, mutta juon kyllä monia muitakin teelaatuja. Uusin tuttavuus on valkea tee, se on iltateeksi sopivan mietoa. Teehen laitan hieman hunajaa sekaan, joskus myös sitruunaviipaleen. Teetä tulee juotua aamulla mukillinen, toinen päivällä ja silloin tällöin illallakin.
Minä juon teetä. Ehdoton suosikkini on Earl Grey, mutta juon kyllä monia muitakin teelaatuja. Uusin tuttavuus on valkea tee, se on iltateeksi sopivan mietoa. Teehen laitan hieman hunajaa sekaan, joskus myös sitruunaviipaleen. Teetä tulee juotua aamulla mukillinen, toinen päivällä ja silloin tällöin illallakin.
Mieluiten teetä. Keisarin morsian ja muutkin Nordqvistin teet on ihania, mutta ihan perusteekin menee. Mintunmakuinen vihreä tee on hirveää hammastahnalitkua. Ja tee ehdottomasti sellaisenaan, ei mitään lisukkeita sekaan.
Kahviakin juon kun olen kyläilemässä, joskus kotonakin jos väsy iskee. Minuun kahvi vaikuttaa todella energisoivasti! Maidon kanssa, mutta ei sokuria.
Kahviakin juon kun olen kyläilemässä, joskus kotonakin jos väsy iskee. Minuun kahvi vaikuttaa todella energisoivasti! Maidon kanssa, mutta ei sokuria.
Victorian Tea, omenakaneli! Njams. <3 Mutta nyt kun en sitä löytänyt niin menee perusliptonikin vaniljana. Pari isoa kupillista päivässä, yleensä illalla ennen unta. Sekaan ihan tippa rasvatonta mölöä. Kahvia menee aamuisin pari isoa kuppia, mölöllä myöskin. Välillä näistä pääsee jo eroonkin huomaamattaan, mutta kyllä nuo eroajat ovat melko lyhyitä.
- mustaenkeli
- Kitisijä
- Viesti:
- irmelianneli
- Kitisijä
- Haemaeraemies
- Kitisijä
- rontti26
- Elämätön Kitisijä
Kahvia ja hyvin harvoin teetä.
SieNet on perseestä!
Hitaasti yskähdellen käynnistyvä paskalinko
http://www.silverraven.com/helpfulhints.htm
Hitaasti yskähdellen käynnistyvä paskalinko
http://www.silverraven.com/helpfulhints.htm
No nyt sitä kahvia sitten meneekin: Juuri asennettu työhuoneeseen oma kahvinkeitin, ettei tarvitse enää hiippailla edes käytävän toiseen päähän yhteiseen keittiöön kahvejaan hakemaan. Loppuu samalla tämä työkavereiden kanssa sosialisointi ja voin keskittyä täysin Kitinään. Vähän kyllä hirvittää, olin juuri saanut kahvinjuontini vähennettyä pelkkään aamuiseen mukaan ostettavaan pahvikahvimukilliseen, ja nyt sitten tämä.
Mutta kahvi siis mustana ilman makeutuksia. Ja mitä tummapaahtoisempaa, sen parempi. Ja jos ei olla kahvilassa eurostelemassa, niin sitten ihan perussuodatinkahvia eikä mitään espressocapuccinolatteja. Ja illalla teetä, usein jotain kofeiinittomia hedelmämalleja ja viime aikoina jostain syystä Liptonin minttuteetä. Harvakseltaan myös haudutettuna parempia teelaatuja. Jos kyseessä ei ole hedelmä/minttutee, niin sitten ehkä mukaan nokare hunajaa, muuten ei mitään.
Mutta kahvi siis mustana ilman makeutuksia. Ja mitä tummapaahtoisempaa, sen parempi. Ja jos ei olla kahvilassa eurostelemassa, niin sitten ihan perussuodatinkahvia eikä mitään espressocapuccinolatteja. Ja illalla teetä, usein jotain kofeiinittomia hedelmämalleja ja viime aikoina jostain syystä Liptonin minttuteetä. Harvakseltaan myös haudutettuna parempia teelaatuja. Jos kyseessä ei ole hedelmä/minttutee, niin sitten ehkä mukaan nokare hunajaa, muuten ei mitään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Sekä että, mutta useimmiten kahvia. Kahviin maitoa ja paljon makeutusta ja teehen pelkästään paljon makeutusta.
Tykkään Earl Greystä ja sen muista versioista sekä Keisarin Morsiammesta. Sujuvasti menee kyllä melkein kaikki teet.
Kahvia juon kai enimmäkseen töissä, missä se on pahaa, vahvaa ja melko myrkyllistä. Kotiin ostan aina luomu- tai reilun kaupan kahvia ja joskus kahvipapuja, koska minulla on kahvimylly. Kotoa löytyy myös "mutteripannu" espresson keittämiseen, mutta sen vaivattomuudesta huolimatta käytän pannua harvoin. Espressoporoista keitetty tavallimen kahvi on muuten hyvää. Espressokahvin ostankin yleensä papuina.
Tykkään Earl Greystä ja sen muista versioista sekä Keisarin Morsiammesta. Sujuvasti menee kyllä melkein kaikki teet.
Kahvia juon kai enimmäkseen töissä, missä se on pahaa, vahvaa ja melko myrkyllistä. Kotiin ostan aina luomu- tai reilun kaupan kahvia ja joskus kahvipapuja, koska minulla on kahvimylly. Kotoa löytyy myös "mutteripannu" espresson keittämiseen, mutta sen vaivattomuudesta huolimatta käytän pannua harvoin. Espressoporoista keitetty tavallimen kahvi on muuten hyvää. Espressokahvin ostankin yleensä papuina.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx