Bongaa "Kityläinen" !

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
eps

Viesti Kirjoittaja eps »

Saz kirjoitti:
killkill kirjoitti: kauppamiesten hoopotuksia :)
Pitää tunnustaa, että mä rakastan tällaista "välineurheilua". :D Tykkään kaikenlaisista sykemittareista, askelmittareista, erilaisista tossuista joka liikuntamuotoon, kaikenlaisista kummallisista treenivälineistä kotona, näteistä urheilurintsikoista ja muodinmukaisista urheiluasusta jne jne jne.
Mutta niin...eiköhän oo pääasia, että tulee joskus jotain tehtyäkin tuossa välineiden hankkimisen sivussa. :P
Mulla on sellainen Polarin mittari, joka käy sekä juostessa että pyöräillessä, ja jonka tiedot voi jälkikäteen lähettää tietokoneelle. Parissa vuodessa tiedoista on tullut aika hyvä harjoituspäiväkirja, josta on ollut ihan käytännön hyötyä. On esimerkiksi mukava katsoa, miten pari kilometriä loivaa nousua on vaikuttanut sykkeeseen, tai miten alkava flunssa on nostanut sykkeitä pahasti. Samoin painoa tulee seurattua aika tarkasti. Suosittelen tällaista kaikille, jotka tykkäävät nippelitiedosta eivätkä pelkää tietokonetta.

Sellainen mittari olisi mukava, joka mittaa matkaa ja sijaintia satelliittien avulla. Ainakin Suunto valmistaa tietääkseni sellaista, mutta se ei osaa GPS:n rajoituksien johdosta lukea sijaintia kovin hyvin metsässä.

e.
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

eps kirjoitti:Sellainen mittari olisi mukava, joka mittaa matkaa ja sijaintia satelliittien avulla. Ainakin Suunto valmistaa tietääkseni sellaista, mutta se ei osaa GPS:n rajoituksien johdosta lukea sijaintia kovin hyvin metsässä
Anteeksi, viimeinen off-topik:

Symbian-kännyköihin saa ilmaisen softan nimeltään SmartCom GPS, joka wörkkii satelliittipaikantimena, mitaten mm. kokonaismatkan ja keskinopeuden. Tarvittaessa tuohon saa tunkkailtua omat maastokarttansa, mutta satunnaiselle vailtajalle softa piisannee, osaahan se piirtää kulkureitin ja sijaintisi siihen nähden. Olen ajatellut itse ottaa tuon setin mukaan rullistelulenkille.

Veikkaan että Suunnon toimimattomuuden syy ei ole gepsi-signaalissa, vaan itse laitteessa. Riittävän herkkä antenni toimii kyllä metsässäkin - sisätiloihinhan tuo ei edelleenkään valitettavasti kanna.
eps

Viesti Kirjoittaja eps »

killkill kirjoitti:
eps kirjoitti:Sellainen mittari olisi mukava, joka mittaa matkaa ja sijaintia satelliittien avulla. Ainakin Suunto valmistaa tietääkseni sellaista, mutta se ei osaa GPS:n rajoituksien johdosta lukea sijaintia kovin hyvin metsässä
Anteeksi, viimeinen off-topik:

Symbian-kännyköihin saa ilmaisen softan, joka wörkkii satelliittipaikantimena, mitaten mm. kokonaismatkan ja keskinopeuden. Olen ajatellut itse ottaa tuon setin mukaan rullistelulenkille. Veikkaan että Suunnon toimimattomuuden syy ei ole gepsi-signaalissa, vaan itse laitteessa. Riittävän herkkä antenni toimii kyllä metsässäkin - sisätiloihinhan tuo ei edelleenkään valitettavasti kanna.
Saattaa olla, että vika on vastaanottimsessa. Suunnon värkki on ison kellon kokoinen, joten siinä tuskin on kovin herkkä antenni. Älypuhelin voisi olla hyvä vaihtoehto.

Minäkin lopetan tässä ketjussa aiheen vierestä kirjoittamisen tähän.

e.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

prosessi kirjoitti:
safi kirjoitti:
Nyt prkl perustatte oman, yksityisen riitelyketjunne toisaalle. Saatana.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Bliss kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
safi kirjoitti:
Höpöhöpö. Muuten niin turha ketju sai edes vähän kiinnostavuutta. Näin käykin lähes poikkeuksetta offtopicoidessa.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Gwyneira kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
safi kirjoitti:
Höpöhöpö. Muuten niin turha ketju sai edes vähän kiinnostavuutta. Näin käykin lähes poikkeuksetta offtopicoidessa.
Luulen sinut nähneeni useasti mutta varmaan sitäkään vahinkoa ei ole tapahtunut?
Pyyhin Netikettiin..
Geetzu

Niba kirjoitti:Luulen sinut nähneeni useasti mutta varmaan sitäkään vahinkoa ei ole tapahtunut?
No voi olla, että ootkin nähny. Et oo ainakaan repiny hihasta.
Nyt lähen Larun kirjastoon, bongailemisiin! o/
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Gwyneira kirjoitti:
Niba kirjoitti:Luulen sinut nähneeni useasti mutta varmaan sitäkään vahinkoa ei ole tapahtunut?
No voi olla, että ootkin nähny. Et oo ainakaan repiny hihasta.
Nyt lähen Larun kirjastoon, bongailemisiin! o/
Lirun Larum Larun? On työmatkan varressa..
Pyyhin Netikettiin..
nokkaelain

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

safi kirjoitti:Mielenkiintoista, että väität vitamiinen yms. olevan lähestulkoon merkityksetön asia ihmisen ruokavaliossa. Aiheeseen kannattaa tutustua, ihan jo siitäkin syystä, että siitä saattaa löytyä ratkaisu sinunkin ongelmiisi. Yleensä ihmisiä kiinnostavat aiheet, jotka liittyvät itseen tavalla tai toisella ja sinua tämä aihe tuntuu todella kiinnostavan.
En väitä vitamiinien olevan missään tapauksess merkityksettömiä. Onhan aihetta tutkittu vuosikymmenet. Sen sijaan lisäravinteina mm. niitä syödään isoina annoksina ilman vahvaa näyttöä hyödyllisyydestä. Epäilemättä monilla ravitsemusterapeuteilla on tietoakin aiheesta, mutta sen sijaan usein markkinoijien materiaaleissa luvataan suunnilleen kuu taivaalta ja vedotaan esimerkkeinä käyettäviin yksittäispauksiin, koska ne ovat vakuuttavampia kuin "tylsät" tutkimukset.

Samanlaista puupäistä suhtautumista löytyy joka "leiristä". Jotkut näkevät pelkän "abstraktin" kemiallisen häiriön kaiken takana, jotkut terapeutit kuvittelevat tosissaan, että syyt löytyvät jokseenkin aina varhaislapsuudesta, kun vaan ne kaivetaan esiin. Ja sitten tämä, että väitetään ravitsemuksen selittävän lähes kaiken - vaikkei olisi esittää todellista näyttöä asiasta. Tuntuu, että mielipiteet ovat sitä jyrkemmät, mitä vähemmän on monipuolista tietoa.

Mitä ongelmiini tulee, ei minulla ole henk. koht. kokemusta sellaisesta vaikeasta masennuksesta, josta tässä on puhuttu. Sen sijaan lähipiiristäni tunnen useammankin sairastuneen (ja parantuneen), ja erittäin stressaavaa se oli muidenkin kannalta.
safi kirjoitti:Mitä tulee johtopäätöksien vetämiseen niin se on todella helppoa, kun kyseinen eukko toi koko sairaushistoriansa kaiken kansan nähtäville. Oppikirja esimerkki, kuten jo aijemmin totesin.
Kaksi merkittävää sairastumista. Elimistö joutuu hälytystilaan ja tarvitsee normaalisti toimiakseen tuplamäärät rakennusaineita. Ruuasta sitä ei kuitenkaan irtoa tarpeeksi ja syntyy puutosta. Kuluu kuukausia/vuosia ja tilanne ei ole muuttunut mitenkään. Sitten yhtäkkiä yllättäin kroppa vaan alkaa piiputtaa entistä pahemmin. Tulee unihäiriöitä, masennusta.. Masennusta aletaan heti hoitaa lääkkeillä ja kaikki menee entistä enemmän vituralleen, kuten tässä on nähty. 4v. lääkkeiden syömista ja tuloksena huomattava ylipaino ja siitä seuranneet muut ongelmat. Kyllä tässä vaiheessa pitäisi alkaa hälytykellojen päässä soimaan, että ei vittu nyt mennään metsään ja helvetin pahasti.
Tiedät vain yhden puolen asiasta ja senkin vain pintapuolisesti (kuten myöhemmistä viesteistä voit lukea, luit rivien välistä muutamia juttuja väärin). Aika kaukana tuo on siitä, että voisit todella tietää, mitkä ovat olleet todelliset syyt.
safi kirjoitti:Sinä voit sanoa, että ihan täyttä paskaa. Syökää mun puolesta niitä onnellisuuspillereitä elämänne loppuun saakka ja turvotakaa muodottomiksi.
En oikein ymmärrä perusteita tälle kampanjallesi lääkkeitä vastaan vaikean masennuksen kohdalla. No, esim. juuri sen esimerkin henkilö on nykyään taas työkykyinen ja normaalipainoinen. (Itse en btw ole koskaan ollutkaan edes lievästi ylipainoinen.) En sitäkään lähtisi suoraan tuomitsemaan, jos joku tarvitsee lääkkeitä pidemmänkin ajan. Kaukana täydellisestä ne lääkkeet ovat mutta eivät tarpeettomia - ei vaikka kuinka haluaisi uskoa, että kaikki voidaan hoitaa elmäntapojen muutoksella.

Onnellisuuspillereistä puhuminen on kyllä paskaa; eiväthän ne tee onnelliseksi, ja harmaata se elämä on niidenkin kanssa, jos ei tee mitään muuta asian eteen, vaikka varsinaiset oireet saataisiin hoidettua.
safi kirjoitti:Sinä kun erityisesti tunnut rakastavan esimerkkejä, niin tässä sinulle yksi, josta sietäisi ottaa mallia eikä vaan tyytyä parkumaan oman elämänsä surkeutta.
Sen esimerkin laitoin siksi, että sillä kyseenalaistin itsevarmuutesi siitä, että tiedät masennuksen syyt täysin riittämättömien tietojen pohjalta. Itsekin mainitsit aiemmassa ketjussa jonkin esimerkin ennen kuin itse otin yhtäkään esille (jos nyt siitäkin halutaan kinata).
nokkaelain

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

segma kirjoitti:Pff. Tämä on näitä helsinkiläisten juttuja. Ei kehäkolmosen pohjoispuolella oikeasti koskaan näe samaa ihmistä sattumalta kahta kertaa. ;(
Ei ihan pelkästään. Turussakin olen bongannut kityläisen; tosin en ketään turkulaista (eikä ollut kyllä sieltä kolmoskehältäkään).
Geetzu

Kyllä se on kehä ykkönen, mikä erottaa meidät muusta maailmasta. Kolmoselle en edes uskaltais.
pikkuego
Kitinän uhri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

No offtopicoidaan sit... Ei ole pääkaupunkiseutua, on pääkaupunki ja maaseutu.
LillyMunster
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Heeeeee, bongasin tänään neljän jälkeen Elpan viipottamassa rautatieasemalle päin, havainto suoritettu Memphisin terassilta!

Tai ainakin olen melko varma asiasta :D
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Mojo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Lolita kirjoitti:
Mojo kirjoitti:Aamulla pihalla olevaan puun oksalle, noin 3 metrin päähän minusta, laskeutui sysimusta korppi. Eikä se suostunut lähtemään vaikka sitä pikkukivilla kovasti koitin heitellä.
Se oli ElanorRAVEN.
Tähän kai tämmöne havainto kuuluu ilmoittaa...
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä olen niiiiiiiiiin kauan odottanut, että saan tämän kertoa:
LillyMunster bongattu, vihdoin, viimein.
Nii ja siinä sivussa Ellis/Hämis, Nibsu, McJanne, Elppa, Dumis, Turbohaltija jne.

Ja Fåå tänään. Oikeen terassilla käytiin :h:
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

mustaenkelin tapasin eilen illalla paikallisessa (Etelä-Haaga) R-kioskissa. Sylissä pussi sipsejä ja sixpäkki...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
mustaenkeli
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Homeboy65 kirjoitti: Sylissä pussi sipsejä ja sixpäkki...
Saa enää oluttakaa juua rauhassa... :shock:
Yks Sandels meni alas ja sit tipahin... tuli semmonen unihiekkamyrsky.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Bliss

Perjantaina bongattu 2 Kitisijää ja 1 ex-Kitisijä. Eivät olleet kaikki yhdessä paikassa :D
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Bliss kirjoitti:Perjantaina bongattu 2 Kitisijää ja 1 ex-Kitisijä. Eivät olleet kaikki yhdessä paikassa :D
Kuka missä? Kerro kaikki! :pics:
Bliss

Elukka kirjoitti:
Bliss kirjoitti:Perjantaina bongattu 2 Kitisijää ja 1 ex-Kitisijä. Eivät olleet kaikki yhdessä paikassa :D
Curiosity killed the cat.... :roll:
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Bliss kirjoitti:
Elukka kirjoitti:
Curiosity killed the cat.... :roll:
...but I'm no pussy! :piru:
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

mustaenkeli kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti: Sylissä pussi sipsejä ja sixpäkki...
Saa enää oluttakaa juua rauhassa... :shock:
Yks Sandels meni alas ja sit tipahin... tuli semmonen unihiekkamyrsky.
Mä menin ensin Tilheen, sitten kotiin. Join muutaman ja sitten koisimaan... :krooh:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
mustaenkeli
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Tänäiltana, palttiarallaa kuuen kieppeillä Kansallismuseon liepeillä käveli ihan Manalan näkönen mies. En uskaltanu tervehtiä tai muuten lähennellä, vaan vetäydyin yhä syvemmälle keltaisen hupparini hupun taakse.
Eikä se kai oikeesti ees Manala ollu, helvettiäkö se siellä ois tehny...?!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Noriyumi

Viesti Kirjoittaja Noriyumi »

ninnithequeen kirjoitti: Ja Fåå tänään. Oikeen terassilla käytiin :h:
Thanks, mukavaa oli :)
Mylwin
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Elco bongattu kampin mäkkäristä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vastaa Viestiin