Millaisen deitti-ilmon tekisit tai olet tehnyt?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Katto Kassinen

Viesti Kirjoittaja Katto Kassinen »

Saz kirjoitti:Tokkiinsa olen, mutta valintavaiheessa on vaihtoehtoja parempi olla kuin yksi Kassinen. :)
No voi. Kerro sit minne laita sen ilmon, niin tuun heruttamaan sua nimimerkillä "Massinen".

For real. City on huono paikka muuten vaan. Suomi24 on kumossa jatkuvasti ja msn on rahastusta. Omani on yhdessä noista, ja sen olen huomannut, että mitä automatisoidumpaa homma on, sitä typerämpiä ja vajaampia vastuksia saa. Eli ehkä city kuitenkin kaikessa yksinkertaisuudessaan olisi se paras vaihtoehto..
eps

Viesti Kirjoittaja eps »

Saz kirjoitti:
eps kirjoitti: Ei kai sinun mitään ilmoitusta tarvitse laittaa, vai? Sen kun vietät normaalia elämää ja tapaat uusia ihmisiä, nin varmasti tärppää paremmin kuin deitti-ilmolla.
Mutta nämä kaksi tapaa yhdistettynä tuplaa mahdollisuudet? Normaalisti arkielämä on muutenkin aika rutinoitunutta, eikä baarit ole mua varten. Kun tähtää hyvin niin tuskin niitä vastauksiakaan tulee hulluja määriä täysin vääräntyyppisiltä ihmisiltä.
Tuplaisikin, mutta ei siinä niin käy. Deitti-ilmoituksiin vastaavista miehistä varmaan 75% on täysin lukutaidottomia. Jos etsit 185cm pitkää tummaa vahvatukkaista palomiestä, niin saat varmasti vastauksia 155cm pitkiltä kaljuilta puhelininsinööriltä. Vastaaminen kun on niin helppoa, että sata vastausta ei tunnu missään. No jäähän siihen vielä 25%, josta voit sitten etsiä sopivaa. Kirjoitin joskus ennen sun aikaa viestinkin siitä, miten naisen kannatta toimia vastausten kanssa. En nyt jaksa toistaa sitä, mutta oleellisesti idea on siinä, että ehdokkaat pitää tavata mahdollisimman pian julkisella paikalla eikä luottaa kirjoituksista syntyviin mielikuviin. Kuten sanottu, hyvä kirjoittaja pystyy helposti peittämään heikkouksiaan ja vahvistamaan hyviä puoliaan.

e.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saz »

Katto Kassinen kirjoitti: For real. City on huono paikka muuten vaan. Suomi24 on kumossa jatkuvasti ja msn on rahastusta. Omani on yhdessä noista, ja sen olen huomannut, että mitä automatisoidumpaa homma on, sitä typerämpiä ja vajaampia vastuksia saa. Eli ehkä city kuitenkin kaikessa yksinkertaisuudessaan olisi se paras vaihtoehto..
Kerro mikä sun ilmo on niin käyn tsekkaamassa?
Sinkut.net on kai maineeltaan aika epätoivoinen? Joku taisi niin joskus tuomita. Entäs SeOikea?
En mä nyt maksaa aio mistään ilmoittelusta. Mutta noin yleisesti ei kai se mikään huono tapa ole tavata ihmisiä. Lähipiirissä ainakin aika monta pariskuntaa jotka ovat netin kautta tavanneet.
eps

Viesti Kirjoittaja eps »

Katto Kassinen kirjoitti:
Saz kirjoitti:Tokkiinsa olen, mutta valintavaiheessa on vaihtoehtoja parempi olla kuin yksi Kassinen. :)
No voi. Kerro sit minne laita sen ilmon, niin tuun heruttamaan sua nimimerkillä "Massinen".

For real. City on huono paikka muuten vaan. Suomi24 on kumossa jatkuvasti ja msn on rahastusta. Omani on yhdessä noista, ja sen olen huomannut, että mitä automatisoidumpaa homma on, sitä typerämpiä ja vajaampia vastuksia saa. Eli ehkä city kuitenkin kaikessa yksinkertaisuudessaan olisi se paras vaihtoehto..
Suomi24 olisi deitti-ilmoittajan unelma, mutta hitto kun siellä on kädettömiä koodaajia töissä, jotka eivät saa sitä systeemiä toimimaan sitten millään! No ehkä se vielä joskus tulee kuntoon, kun tämä koodarisukupolvi on potkittu varhaiseläkkeelle ja uusi on otettu Intiasta. City on varmaan paras, kun msn on mitä on. Sitten on vissiin joku sinkut.net, jota voi kanssa kokeilla.

e.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saz »

eps kirjoitti:idea on siinä, että ehdokkaat pitää tavata mahdollisimman pian julkisella paikalla eikä luottaa kirjoituksista syntyviin mielikuviin.
No niin mä ajattelin. Eihän se tutustumisvaihe hankala ole. Hankalaa on yleensäkin törmätä potentiaaliseen kohderyhmään kun ei oikein käy missään. :D Pienempi vaiva ja hieman ujolle sopivampi tapa on laittaa ilmoitus nettiin kuin kiertää tuolla mantuja kyselemässä kaikenlaisia kiinnostavan näkösiä ihmisiä kahville.
Katto Kassinen

Viesti Kirjoittaja Katto Kassinen »

Saz kirjoitti:Kerro mikä sun ilmo on niin käyn tsekkaamassa?
Heh, se ei jur nyt ole aktiivinen, kun pelästyin kahdeksan lapsen yh-äippää, mutta kerron jossain vaiheessa ;)

Mä valitsin tuon msn-tsydeemin osittain sen takia että se on maksullinen. Siellä ei ainakaan olisi typeriä leikkiherutuksia ja muutenkin turhanpäiväsitä paskaa. Olin osittain väärässä, mutta myös osittain oikeassa. Kun ekalla testillä sain suomi24:ssa joltain vanhalta homolta herutuksen, on msn-tarjonta ollut hivenen parempaa. Tosin kahvikuppeja en ole vielä kilistellyt kenekään kanssa..
Katto Kassinen

Viesti Kirjoittaja Katto Kassinen »

pöö
Viimeksi muokannut Katto Kassinen, 10.05.2006 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eps

Viesti Kirjoittaja eps »

Saz kirjoitti:
eps kirjoitti:idea on siinä, että ehdokkaat pitää tavata mahdollisimman pian julkisella paikalla eikä luottaa kirjoituksista syntyviin mielikuviin.
No niin mä ajattelin. Eihän se tutustumisvaihe hankala ole. Hankalaa on yleensäkin törmätä potentiaaliseen kohderyhmään kun ei oikein käy missään. :D Pienempi vaiva ja hieman ujolle sopivampi tapa on laittaa ilmoitus nettiin kuin kiertää tuolla mantuja kyselemässä kaikenlaisia kiinnostavan näkösiä ihmisiä kahville.
Kesäkuussa on isohko kitinän miitti. Käy siellä, tutustu muutamaan mukavaan ihmiseen (sukupuolesta riippumatta), vietä aikaa ihmisten kanssa ja äkkiä sinulla on iso uusi tuttavapiiri, jonka kautta voi tapahtua vaikka mitä.

No niin, ehkä tuota kautta ei tosiaan tapahtuisi mitään... Kerro nyt kuitenkin sitten aikanaan täällä, miten deitti-ilmoituksellesi kävi.

e.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Saz kirjoitti:Hankalaa on yleensäkin törmätä potentiaaliseen kohderyhmään kun ei oikein käy missään.
Pöh, Kitisijät treffaa usein ;)
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saz »

eps kirjoitti: Kesäkuussa on isohko kitinän miitti. .
Mihin viittaat? Tapion miittiinkö?
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

eps kirjoitti:Kesäkuussa on isohko kitinän miitti. Käy siellä, tutustu muutamaan mukavaan ihmiseen (sukupuolesta riippumatta), vietä aikaa ihmisten kanssa ja äkkiä sinulla on iso uusi tuttavapiiri, jonka kautta voi tapahtua vaikka mitä.
Tämäkös se oli sitä Gattacan paheksumaa kuuluisaa Kit(y/inä)läisten ristiinnussintaa? :mrgreen:
[edit: typo]
Viimeksi muokannut Elukka, 10.05.2006 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eps

Viesti Kirjoittaja eps »

Saz kirjoitti:
eps kirjoitti: Kesäkuussa on isohko kitinän miitti. .
Mihin viittaat? Tapion miittiinkö?
Joo, siihen. Siellä ihmiset on rennoimmillaan - paitsi jos kohdalle sattuu tyly kaiken kasteleva sadekuuro.

e.
eps

Viesti Kirjoittaja eps »

Elukka kirjoitti:
eps kirjoitti:Kesäkuussa on isohko kitinän miitti. Käy siellä, tutustu muutamaan mukavaan ihmiseen (sukupuolesta riippumatta), vietä aikaa ihmisten kanssa ja äkkiä sinulla on iso uusi tuttavapiiri, jonka kautta voi tapahtua vaikka mitä.
Tämäkös se oli sitä Gattacan paheksumaa kuuluisaa Kit(y/inä)läisten ristyiinnussintaa? :mrgreen:
Minä kutsuisin sitä mieluummin tuttavapiirin laajennukseksi. :) Sitä paitsi ei miitissä käynti tarkoita, että pitää tyytyä kitinäläiseen. Mielenkiintoinen ihminen voi olla tutuntuttu, mutta selaista ei löydy, jos ensin ei ole sitä tuttua.

e.
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Kirjoittaminen ei oikein ole hanskassa, niin deitti-pelleilyt ovat jääneet vähemmälle.

Joskus kokeilin olla mukana ihan leikkimielellä ja kirjoitin seuraavanlaisen:

" Tuli taas kirottua ja huudettua maailmalle että miksei meitä rock-romantikkoja ja runopoikia ymmärretä - saati rakasteta sellaisina kuin me olemme! Onko se niin vaikeaa nähdä ulkokuoren läpi, kiinnittää huomiota muuhunkin kuin hyvään tuoksuun tai intohimoiseen seksiin?

Miksi, oi miksi - en voi löytää sitä TosiRakkautta?

Etsintäkuulutus: T O S I R A K K A U S

Tuntomerkit:
- tuntuu sairaan hyvälle
- osaa antautua täydellisesti rakastamilleen asioilleen
- haluaa olla hyvä ihminen
- arvostaa huonoa huumorintajua ja ilmakitarointia
- syvällinen - muttei syvältä
- analyyttinen - muttei anaalinen
- kupliva ja raikas, söpö
- osaa elää maailman muutoksessa
- ei pelkää läheisyyttä, antaa omaa tilaa
- unilämpötilaltaan sopiva
- hyvä ominaistuoksu


Kartoitetut potentiaalit esiintymisympäristöt:
- korkeakoulut, esim. TKK, Taik, HKKK, HY tai ammattikorkeakoulut
- rock-klubit kuten: Tavastia, Semifinal, Nosturi
- kirjastot, kirja- ja levykaupat
- Töölön kuppilat
- Museot: Kiasma, Ateneum, Tate Modern

Havaintoja ja vinkkejä otetaan vastaan toimituksessa.

Siihen saakka: rock, räyhä ja rakkaus...

.. tai halpaa punaviiniä ja hyvää seksiä."

Mutta en ole koskaan odottanut mitään löytyväksi tai tapahtuvaksi oikeasti.

Sen sijaan joka ikinen kerta kun työnnän pääni ovesta ulos, pelkään kaikkea mahdollista tapahtuvaksi.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Ja mikähän oli Huiman saldo?
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

eps kirjoitti:
Elukka kirjoitti:Tämäkös se oli sitä Gattacan paheksumaa kuuluisaa Kit(y/inä)läisten ristyiinnussintaa? :mrgreen:
Minä kutsuisin sitä mieluummin tuttavapiirin laajennukseksi. :)
Eufenismi, höh. :leuhka:
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Katto Kassinen kirjoitti:Uh. Mä saan omaan ilmooni vaan kaiken aikaa mua paljon vanhemmilta naisilta vastauksia. Viimeisimmällä naisella on 8! lasta..

Huh. Jotain on mennyt ilmoituksessa todella vikaan.
Omaan ilmoitukseeni sain viikkojen aikana ehkä viisi vastausta. Yksikään ei sellaiselta jolle katsoin tarpeelliseksi vastata takaisin, heidän "vastauksensa" kun olivat juuri sellaisia "Moi, olen nainen, ilmoituksesi kiinnosti. Kertoisitko itsestäsi lisää?". Ilmoitukseni oli melko pitkä ja kertoi itsestäni kaiken oleellisen sekä mitä toivon toiselta, en kuitenkaan jaaritellut siinä niitä näitä.

Monien ilmoituksiin vastasin (kuvalla; käytin vuoden alussa otettua ravintolamiittikuvaa josta tökerösti editoin pois minua halanneen Keikauksen, ettei kukaan luule että hän tulee kaupan päälle) joihin puolestaan sain yllättävän monta kovin kiinnostuneen tuntuista takaisinvastausta. Tosin näistä valtaosassa kirjoittelu tyrehtyi samantien jostain syystä, löysivät ilmeisesti kiinnostavamman kohteen muualta odotellessaan uutta vastausta minulta.

No, muutamaa (viittä?) taisin sitten lopulta tavata, joista yksi nousi ylitse muiden (ja toinen vähän kilahti kun en halunnutkaan uusintatreffejä hänen kanssaan). Edelleen tapaillaan, emme suunnittele yhteistä elämää mutta mukavaa tuntuu molemmilla olevan yhdessä. Ainakin alkuaikoina monet toisen kommentit ja käyttäytyminen saivat oloni kovin epävarmaksi homman kestävyydestä, mutta juuri nyt tuntuu taas olevan toinen (heleämpi) ääni kellossa. Ota tässä nyt selvää mistä tuulee. Jos olen oikein toista tulkinnut: a) en ole kuitenkaan ihan hänen miestyyppiään, mutta b) hän tykkää kovasti miten olen häntä kohdellut. Taitaa myös edelleen vähän haikailla erään aiemman exänsä perään. Noh, kahtellaan ja naatitaan elämästä, nythän on melkein kesä.
Viimeksi muokannut hebuli, 10.05.2006 16:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

eps kirjoitti:City on varmaan paras, kun msn on mitä on.
Mitä vikaa msn:ssä, ainakaan kuvallisen naisilmoittelijan kannalta? Omien aikaisempien kokemusteni mukaan esim. City on paljon enemmän arsesta, mutta ehkä minulla oli väärä taktiikka.

Vertailen erään "exäni" kanssa meilitse kokemuksia, hän kun on jättänyt oman ilmoituksensa kahteen palveluun. Tapaa kuulemma kolme miestä tällä viikolla, saas nähdä miten neidin käy. Lyötiin vetoa kumpi löytää heilan aiemmin, mä voitin. Just joo niin varmaan lyötiinkin.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

eps kirjoitti:Tuplaisikin, mutta ei siinä niin käy. Deitti-ilmoituksiin vastaavista miehistä varmaan 75% on täysin lukutaidottomia. Jos etsit 185cm pitkää tummaa vahvatukkaista palomiestä, niin saat varmasti vastauksia 155cm pitkiltä kaljuilta puhelininsinööriltä.
Tosin Saz voisi myös koittaa uutta lähestymistapaa, eli pelkän ilmoittelun puolesta vastata itseään kiinnostaviin ilmoituksiin? Sillä tavoin saa ainakin rajattua varsin hyvin millaisiin ihmisiin muodostaa kirjoitteluyhteyden. Miinuspuolena se että useimmissa palveluissa nimenomaan se vastaaminen maksaa, tosin esim. msn. antaa mahdollisuuden lähettää toiselle ilmainen kiinnostuksenosoitus (virtuaalisuukko), jolloin kohde voi hoitaa maksupuolen ja vastata Saz:lle.

Tällaisia turinoin vaikka paria kuukautta aiemmin haukuin kaikki nettideittisysteemit täysin kelvottomina alimpaan helvettiin. Joskus paskankin joukosta nousee kukkanen, tai oikeastaan aika usein jos tarkemmin miettii.
eps

Viesti Kirjoittaja eps »

hebuli kirjoitti:
eps kirjoitti:City on varmaan paras, kun msn on mitä on.
Mitä vikaa msn:ssä, ainakaan kuvallisen naisilmoittelijan kannalta? Omien aikaisempien kokemusteni mukaan esim. City on paljon enemmän arsesta, mutta ehkä minulla oli väärä taktiikka.
msn on varmasti muuten mainio, mutta maksullisuus tökkii. Toisaalta kuten täällä tuli asiallisesti ilmi, maksullisuus luultavasti nostaa vastausten tasoa.

e.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

eps kirjoitti:Toisaalta kuten täällä tuli asiallisesti ilmi, maksullisuus luultavasti nostaa vastausten tasoa.
Olen tuosta täysin samaa mieltä. Täysin ilmaiset nettideittisysteemit (jos sellaisia enää edes on) ovat kokemusteni mukaan olleet todella surkeita, kaiketi juuri sen takia että sekä ilmoittajia että vastaajia on aivan liikaa, ja myös vastausten taso on mitä on. Maksullisuus (muukin kuin se että maksaa muutaman euron tekstarilla, kuten Cityssä?) takaa sen että vastauksissa ollaan todennäköisemmin tosissaan.

Cityn maksullisuuden typerin ominaisuus on se että pitäisi maksaa pelkästään siitä ilosta että pääsee näkemään joidenkin "VIP-ilmoituksia". Pyh. Mistä minä voin lukematta tietää ovatko ne sen arvoisia että haluan maksaa niistä lukeakseni ne, saati sitten vastatakseni niihin?

MSN:n maksullisuuden ehkä huonoin puoli puolestaan on se että siinä maksetaan vastausajasta, ei itse vastauksista. Kun maksat kuukauden, kaiken järjen mukaan sinun kannattaisi vastata tuona aikana mahdollisimman moneen kiinnostavaan ilmoitukseen saadaksesi maksimihyödyn maksamastasi ajasta. Ellei sitten se sopiva henkilö tule vastaan jo melko alussa. Mullakin taitaa olla vielä toista viikkoa maksettua aikaa, jolla en tee juuri nyt mitään.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saz »

Mä olen aika mestari puhumaan aina aiheen sivusta, mutta menköön taas:

Onkohan Suomessa jotain sellaisia järjestettyjä sinkkutapaamisia? Sehän helpottaisi entisestään, ei tarvitsis edes ilmoitusta rustata. :P En mä nyt tarkoita sellaista baarimeininkiä, vaan kokoutumista jokin muu kuin ryyppääminen ja pippeli/pimppi mielessä.
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Saz kirjoitti:Onkohan Suomessa jotain sellaisia järjestettyjä sinkkutapaamisia? Sehän helpottaisi entisestään, ei tarvitsis edes ilmoitusta rustata.
Kitymiitti.
Saz kirjoitti:vaan kokoutumista jokin muu kuin ryyppääminen ja pippeli/pimppi mielessä.
Eiku ei sittenkään.

Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää.
killkill

Viesti Kirjoittaja killkill »

Saz kirjoitti:En mä nyt tarkoita sellaista baarimeininkiä, vaan kokoutumista jokin muu kuin ryyppääminen ja pippeli/pimppi mielessä.
Pääkaupunkiseudulla toimii tämmöinen sinkkujen yhteenliittymä, joka järjestää säännöllisesti yhteistä ajanvietettä, mökkeilyä yms. Olin aikanaan pitkäänkin heitin postituslistallaan, vaikutti ihan asialliselta touhulta. Olisikos tuon touhun nimi ollut "Bonkut"?
eps

Viesti Kirjoittaja eps »

Saz kirjoitti:Mä olen aika mestari puhumaan aina aiheen sivusta, mutta menköön taas:

Onkohan Suomessa jotain sellaisia järjestettyjä sinkkutapaamisia? Sehän helpottaisi entisestään, ei tarvitsis edes ilmoitusta rustata. :P En mä nyt tarkoita sellaista baarimeininkiä, vaan kokoutumista jokin muu kuin ryyppääminen ja pippeli/pimppi mielessä.
Eurosinkut (typerä nimi, myönnetään) on tuollainen. He järjestävät kaikenlaista toimintaa sinkuille. Vakkarijäsenet ovat aika luutuneita sinkkuja, mutta uusissa jäsenissä on tuoreutta. Olin vähän aikaa mukana toiminnassa, mutta kun suurin osa siellä on mukavia komeita miehiä, niin se ei ollut paras mahdollinen paikka minulle tutustua mielenkiintoisiin naisiin.

Parhaiten ES:n porukasta saa käsityksen käymällä heidän tutustumisilloissaan. Seuraava näyttää olevan 19.5. Bottan 3. kerroksen diskossa.

Eurosinkkujen kotisivu on www.eurosinkut.net

e.
Vastaa Viestiin