Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Näin Tsernobyl-onnettomuuden vuosipäivänä (ja syntymäpäivänäni) kyselen, uskaltaako ukrainalaista kuohuviiniä juoda?
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

Edith kirjoitti:Näin Tsernobyl-onnettomuuden vuosipäivänä (ja syntymäpäivänäni) kyselen, uskaltaako ukrainalaista kuohuviiniä juoda?
Juo se ja raportoi palstalle, mitä tapahtuu. En muistakaan vielä nähneeni sun kirjoittamia känniviestejä...

Ja onnea tietysti :)
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Viesti Kirjoittaja brona »

Edith kirjoitti:Miten pääsee eroon typerästä tavasta ihastua ihmisiin periaatteella "mitä saavuttamattomampi, sitä kiinnostavampi"? En kysy, mistä tällainen johtuu, vaan miten tästä pääsee eroon. Pitkään pidin tällaisia tapahtumia mukavana lisänä harmaaseen arkeeni, mutta nyt alkaa jo kyllästyttää.

Yst. vast. od. nimim. Tiedosta kiitollinen.

Antamalla itsensä ymmärtää, että kyseinen henkilö on ala/yli-ikäinen, håmå, vaimonhakkaaja, sosiopaatti, karvainen selästään, huonohampainen, etc. tai vaikka noita kaikkia. Lisäksi kannattaa ahmia esim. suklaata pahoinvointiin asti ja yhdistää kyseinen tunne mielessään kyseiseen henkilöön.
...
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saz »

Mistä mahtaa johtua, että aamuisin oksettaa? Ei siis mitään aamupahoinvointijuttuja, vaan näin on ollut aina arkiaamuisin. Ajatus ruoasta oksettaa, mutta kahvia on pakko kuitenkin juoda ja se taas pahentaa vaan oloa. Joskus tullut myöhästyttyä töistä kun ei vaan ole uskaltanut lähteä vessapöntön ääreltä :D
Pitäiskö totutella kahvista pois? Onkohan kofeiinitabut yhtä myrkkyä vatsalle?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Saz kirjoitti:Mistä mahtaa johtua, että aamuisin oksettaa? Ei siis mitään aamupahoinvointijuttuja, vaan näin on ollut aina arkiaamuisin. Ajatus ruoasta oksettaa, mutta kahvia on pakko kuitenkin juoda ja se taas pahentaa vaan oloa. Joskus tullut myöhästyttyä töistä kun ei vaan ole uskaltanut lähteä vessapöntön ääreltä :D
Pitäiskö totutella kahvista pois? Onkohan kofeiinitabut yhtä myrkkyä vatsalle?
Wau, joku sentää saman vaivan kanssa. Kahvi on vaan hyvästä, lähtee suoli toimimaan :p (vetosuunta vaihtuu).
Kirjoitan tätä alasti
slam

Viesti Kirjoittaja slam »

Mitäköhän sitä pitäisi tehdä, kun nainen on taas vihaisena minuun? pitäisköhän antaa olla, vai mitä tekis... :P ei jaksaisi tällaista... :lol:
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Saz kirjoitti:Mistä mahtaa johtua, että aamuisin oksettaa? ..
Pitäiskö totutella kahvista pois? Onkohan kofeiinitabut yhtä myrkkyä vatsalle?
Mulla on kans ollut tuo aamuisin kuvottava fiilis eikä voi syödä oikein mitn.No,nykyään kumoan naamaani lasin vettä heti herättyäni,niin tuntuu jotenkin että se herättelee vatsaa enneku se ensimäinen kahvi sinne vilahtaa,ja vatsa ei ota kahvia niin suurena järkytyksenä samantien.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saz »

Haemaeraemies kirjoitti:
Saz kirjoitti:Mistä mahtaa johtua, että aamuisin oksettaa? ..
Pitäiskö totutella kahvista pois? Onkohan kofeiinitabut yhtä myrkkyä vatsalle?
Mulla on kans ollut tuo aamuisin kuvottava fiilis eikä voi syödä oikein mitn.No,nykyään kumoan naamaani lasin vettä heti herättyäni,niin tuntuu jotenkin että se herättelee vatsaa enneku se ensimäinen kahvi sinne vilahtaa,ja vatsa ei ota kahvia niin suurena järkytyksenä samantien.
Oon kanssa huomannut, että vesi auttaa siihen pahaan oloon. Mutta typerästi oon alkanut sitä kippaamaan vasta kahvin jälkeen kun on JO paha olla. Huomisaamuna testaan puoli litraa vettä ennen kahvia. Mä en edes kahvia juo kuin ehkä pari desiä, ei vaan pysty enempää. Siksi mä mietin oisko ne tabut jotenkin iisimpiä vatsalle.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Saz kirjoitti:..Mä en edes kahvia juo kuin ehkä pari desiä, ei vaan pysty enempää. Siksi mä mietin oisko ne tabut jotenkin iisimpiä vatsalle.
On ne kevyempiä vatsalle.Jos tykkäät kahvin mausta ja nautit tradiosta,niin kofeiinipillerit ei mitenkään voi korvaa kahvia.Ja sen tuoma psykologinen efekti on aivan erillainen.

Mutta koita ihmessä,yksi 100mg kofeiinipilleri vastaa noin kupillista kahvia,perus suodatinkahvi sisältää 90-120 mg kofeiinia.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saz »

Haemaeraemies kirjoitti:
Saz kirjoitti:..Mä en edes kahvia juo kuin ehkä pari desiä, ei vaan pysty enempää. Siksi mä mietin oisko ne tabut jotenkin iisimpiä vatsalle.
On ne kevyempiä vatsalle.Jos tykkäät kahvin mausta ja nautit tradiosta,niin kofeiinipillerit ei mitenkään voi korvaa kahvia.Ja sen tuoma psykologinen efekti on aivan erillainen.

Mutta koita ihmessä,yksi 100mg kofeiinipilleri vastaa noin kupillista kahvia,perus suodatinkahvi sisältää 90-120 mg kofeiinia.
Mä luopuisin kahvista ihan mielelläni kokonaan, ellei se päänsärky iskisi parin tunnin päästä. Olen ehdollistanut itseni kyseisen nautintoaineen maun inhoajaksi tolla aamun kahvia-oksu-kahvia-oksu-kierteellä :P Päivisin kyllä kahvi on ihan ok, mutta silloinkin on pakko pestä hampaat kupillisen jälkeen, jää niin paha maku suuhun.
Kauankohan ne vieroituspäänsäryt jatkuu? Vois kesälomalla yrittää vierottautua.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Saz kirjoitti: Kauankohan ne vieroituspäänsäryt jatkuu? Vois kesälomalla yrittää vierottautua.
Ah,kofeiini viekkarit,niin tuttu pirulainen minulle.Tee näin:

Kun olet päättänyt lopettaa,vaihda luonnollisesti kahvin tilalle toinen juoma.Esimerkiksi tee toimii hyvin.Lämmintä ja sisältää vähän kofeiinia.Siihen lisäksi ylläpitoannokseksi 50-100mg kofeiinia pillerinä,jota alat vähetämään 25 mg:n erissä( 1/4 pilleri) joka toinen aamu. Tätä tahtia ei tule sitä päänsärkyä/ärtymystä ja mutta vierottaudut pikkuhiljaa kofeiinista.

Toimii,tehnyt ties kuinka monta kertaa.

T: Kausiluotoinen kofeiiniaddikti.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saz »

Haemaeraemies kirjoitti:
Saz kirjoitti: Kauankohan ne vieroituspäänsäryt jatkuu? Vois kesälomalla yrittää vierottautua.
Tee näin
Taidankin kokeilla tehdä juuri noin. Oon joskus teen avulla yrittänyt pois kahvista, mutta ei se teeiini (tms.) vaan toimi. Saattaa piristää vähäsen, mutta vieroituspäänsärky tulee jokatapauksessa. Vähän samanlainen päänsärky kuin jos verensokeri laskee, ei siihen mitkään särkylääkkeet edes auta. Joten ehdottomasti testaan noita kofeiinipillereitä, kiitoksia vaan vieroitusohjelmasta. :)
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

Ootko saz varma ettei sulla oo vatsahaavaa?

Mistähän saisi Tampereelta ostettua käytettyjä Elviksen cd-levyjä? Jotenkin tuntuu, että swampista ei...
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saz »

hermine kirjoitti:Ootko saz varma ettei sulla oo vatsahaavaa?
Vatsahaavaa tuskin, mutta ns. stressivatsa varmastikin. Huomaan, että oireilee vain duuniaamuisin. Viikonloppuisin ja lomilla vatsa on aamuisin ihan ok. Ja muutenkin oireilee ainoastaan aamuisin, onneksi. :)
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Saz kirjoitti:Vatsahaavaa tuskin, mutta ns. stressivatsa varmastikin. Huomaan, että oireilee vain duuniaamuisin. Viikonloppuisin ja lomilla vatsa on aamuisin ihan ok. Ja muutenkin oireilee ainoastaan aamuisin, onneksi. :)
Pari tällaista pilleriä saattaisi auttaa.

Kuva
Avatar
Saz
Elämätön Kitisijä
Viestit: 420
Liittynyt: 08.05.2006 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saz »

huima kirjoitti: Pari tällaista pilleriä saattaisi auttaa.

Printtaan tuon ja marssin heti huomenna työpaikkalääkärille pyytämään reseptiä. :P
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

Onks Love will tear us apart Curen vai Joy Divisionin biisi?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

hermine kirjoitti:Onks Love will tear us apart Curen vai Joy Divisionin biisi?
Joy divisionin
Kirjoitan tätä alasti
Sannnu

Viesti Kirjoittaja Sannnu »

Miksi silloin kun jännittää, niin alkaa myös kovasti kakattaa?

Miksi kakka on ruskeata?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Sannnu kirjoitti:Miksi silloin kun jännittää, niin alkaa myös kovasti kakattaa?
Yläpää kiristää niin paine ajaa paskaa ruutassa kohti vapautta.
Miksi kakka on ruskeata?
Koska "ruskea onkin ihan paska väri"
Kirjoitan tätä alasti
Nighthawk

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Yöllä tulee pohdittua "viisaita".

Käsittääkseni jos mies ja nainen asuvat saman katon alla, heidän siviilisäätynsä on avoliitto, vaikkei heillä olisi minkäänlaista suhdetta tmv. Entä jos saman katon alla asustaisi esim. nainen ja kolme miestä.. Jos miehet opiskelisivat ja nainen olisi säännöllisessä ansiotyössä, niin vaikuttaisiko tämä alentavasti kaikkien miesten mahdollisiin Kelan tarjoamiin opiskelu-/asumistukiin?
Sudenhenki

Viesti Kirjoittaja Sudenhenki »

Nighthawk kirjoitti:Yöllä tulee pohdittua "viisaita".

Käsittääkseni jos mies ja nainen asuvat saman katon alla, heidän siviilisäätynsä on avoliitto, vaikkei heillä olisi minkäänlaista suhdetta tmv. Entä jos saman katon alla asustaisi esim. nainen ja kolme miestä.. Jos miehet opiskelisivat ja nainen olisi säännöllisessä ansiotyössä, niin vaikuttaisiko tämä alentavasti kaikkien miesten mahdollisiin Kelan tarjoamiin opiskelu-/asumistukiin?
En usko, mutta kyseessä on kuitenkin Kela, joten kaikki on mahdollista, KAIKKI.

Tietääkö kukaan myydäänkö SwampMusicissa rätei&lumpui? Kaikkeahan sieltä tilata voi, mutta onko itse puodissa mitn?
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Miksi Mylwin on Mylwin eikä esimerkiksi Kiljun tai Huudan?
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Sannnu kirjoitti:Miksi silloin kun jännittää, niin alkaa myös kovasti kakattaa?
Vatsa kramppaa.
Miksi kakka on ruskeata?
Ulkomuistista arvaamalla heitän että sappineste värjää pökäleet sellaisiksi? Ilman sitä ne olisivat vaaleanpunaisia unelmapallukoita.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Vadim kirjoitti:Miksi Mylwin on Mylwin eikä esimerkiksi Kiljun tai Huudan?
Koska Mylwiminen on Raivojen Härkien(tm) hommaa, kiljuminen ja huutaminen kiukkuisten akkojen. 8)
Vastaa Viestiin