Tupakoitko? Sikareita, tupakkaa, sätkiä, piipputupakkaa?
Tupakoin. Yleensä ihan "valmista" tupakkaa, mutta myös sätkiä silloin tällöin, ja harvakseltaan sikareja.
Oletko merkkiuskollinen? Mitä merkkiä?
Tällä hetkellä aktiivikäytössä vihreä Chesterfield. Pääsääntöisesti tuosin mentholtupakkaa. En ole kovin merkkiuskollinen, saatan polttaa mitä vain, mutta itse ostan Chesterfieldiä. Ennen poltin punaista L&M:ää, ja "juhlatupakkana" oli Camel.
Kuinka paljon tupakoit?
Vaihtelee suuresti. Joskus menee parikin askia päivässä (tods. harvoin) ja joskus olen viikonkin polttamatta. Luultavasti noin puoli askia päivässä normaalioloissa.
Kuinka kauan olet tupakoinut?
Pennusta asti. Ensikokeiluja en edes muista, mutta aktiivisemmin olen poltellut yläasteelta asti, eli reilut kymmenen vuotta jatkuvasti.
Oletko lakkoillut ja millä menestyksellä?
Muutama tarkoituksellinen tupakkalakko huonolla menestyksellä. Jos yritän tietoisesti olla polttamatta, se on vaikeaa. Joskus taasd "vahingossa" voin olla polttamatta viikkoja. Olwn päättänyt, että lopetan tupakoinnin siinä yhteydessä kun päätän alkaa lisääntymään. Se on ainoa riittävän vahva motiivi tupakoinnin lopettamiseen.
Millainen tupakoitsija olet? (Tahdotko esim. ravintolassa koko seurueen savulliselle puolelle?)
Olen suvaitsevainen tupakoija. En polta, tai menen kauemmas tupakoimaan, jos se seurassa olijoita häiritsee. Ravintolassa menen mieluiten savuttomien ehdoilla- Heidän savuttomuus häiritsee minua varmasti paljon vähemmän, kun savuttoman kärsimys minun tupakoinnistani.
Tupakkatapasi noin yleisesti? Muuta mainittavaa? (Sisällä, parvekkeella, ruokasavut, aamu/iltatupakka jne...)
Ei sisällä!! Tai siis ei kotona sisällä, vaan parvekkeella. Jos olen vierailulla paikoissa, joissa poltetaan sisällä, nautin siitä suuresti, mutta kotonani en polttaisi sisällä.
Minulla on hyvin vähän tilanteita, joissa pitää polttaa; ei pakkoa käydä tupakalla ruoan/seksin/kahvin jälkeen. En harrasta ns. aamutupakkaa, eli että olisi pakko mennä röökille heti kun silmät aukeaa, ja illallakaan ei ole pakko polttaa juuri ennen nukkumaanmenoa.
Ajaessa poltan, siis omassa ja muissa "tupakoivissa" autoissa. Jos autossa ei saa polttaa, ei minun takiani tarvitse matkaa keskeyttää tupakkatauon ajaksi. Tämä autossa polttaminen on oikeastaan myös niitä harvoja "pakko polttaa"-juttuja. Tosin tästäkin joustaen, mikäli kyydissäni on joku joka ei tykkää tupakoimisestani.
Olen myös seuratupakoija, en tykkää polttaa yksin. Soitan vaikka jollekin kaverille saadakseni tupakkaseuraa