Sisustusvinkkejä

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Veikon kuva löytyy galleriasta, toistaiseksi väärinpäin :lol:
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Nonni. Sisustin kämppääni raijaamalla makuuhuoneesta patjan olohuoneeseen. Aion vastedes hoidella hommani ainoastaan yhdestä huoneesta. En minä tuolla keittiölläkään mitään tekisi jos saisin ämpärin ja jonkun kylmälaukun tuohon pitämään pari kaljaa ja makkarat päivän tai kaksi viileänä. Hetivalmiit maksalaatikot voi yhtälailla pinota samaisen huoneen patterin päälle lämpiämään.

Homma kävi niin, että kyllä sitä mielellään kuuntelee musiikkia tai katselee elokuvaa ihan nukahtamiseensa asti. Näin ollen allekirjoittaneella on liikaa neliöitä tai liian vähän elektroniikkaa. Mun talo on mulle liian iso. Nyt se on faktaa. Saittepas kiinni. Ostin liian ison perkele ja kyllä minä pienemmällä autollakin selviäisin. Enkä kyllä edes puolia vahvistintehoja voi tässä asunnossa ottaa noista äänentoistokomplekseistakaan irti piru. Kaikkea se pienen peniksen ja hitaan perseen korvaaminen noilla isoilla oheistuotteilla saakin aikaan.

Kesäksi ostan teltan ja sisustan sen stolisnajalla sekä muutamalla korilla keppanaa ja asun siellä sykseen asti.
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Tuli tossa mieleen että Kity-vehkoja myydään alle 6€ Kaisaniemen kodin anttilassa..Kauniita yksilöitä olivat.

Ja mulle iski eilen kamala sisustusinto (miljoonannen kerran tässä kuussa) ja päätin tehdä ikkunasyvennyksestä oleskelutilan eli siis pari tyynyy ja viltti alle..ja ai että ku on kiva kattella ikkunasta ulos tai lukea vaikka kirjaa siinä :)
siinä siis illan suunnitelmia ja ukko tykkää...

Sitten mä haluan makuualkoviin parven ja sen alle tietsikkapöydän. Nih.
Patz

Viesti Kirjoittaja Patz »

Yönmustaritari kirjoitti:Mun talo on mulle liian iso
Myy se mulle halvalla? ;)

Sisustusvinkki: suosittelen kokeilemaan ns. koulutaulumaalia seinämaalina, toimii ainakin meikäläisen silmään vallan mainiosti.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Patz kirjoitti:Sisustusvinkki: suosittelen kokeilemaan ns. koulutaulumaalia seinämaalina, toimii ainakin meikäläisen silmään vallan mainiosti.
Ja lisäjippona seiniin voi riipustella taululiidulla muistiinpanoja? :)
Patz

Viesti Kirjoittaja Patz »

AarneAnkka kirjoitti:Ja lisäjippona seiniin voi riipustella taululiidulla muistiinpanoja? :)
No jättää vaikka sille hanille sen puznuzviestin aamulla.

Vaihtoehtoisesti:
Tiskaa, huora! tai V*tun tuhkamuna, jos kämppä ei oo imuroitu ja pyykit pesty ku tuun himaan, pihtaan 3kk!!11

Itse toki kirjoittelen rakkausrunoja. Itselleni.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Patz kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:Ja lisäjippona seiniin voi riipustella taululiidulla muistiinpanoja? :)
No jättää vaikka sille hanille sen puznuzviestin aamulla.
...
Itse toki kirjoittelen rakkausrunoja. Itselleni.
Oi miten romanttista! :h:
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Patz kirjoitti: Tiskaa, huora! tai V*tun tuhkamuna, jos kämppä ei oo imuroitu ja pyykit pesty ku tuun himaan, pihtaan 3kk!!11
Ihan huippuu..Täytyykin hakee maalia kaupasta :P
Filovirus

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Oisko jollain vinkkejä miten orkidea hoidetaan? Yritän googlettaa, mutta kun en lajiakaan tiedä, on hiukan vaikiaa (saatu tuparilahjaksi, valkoiset suht isot muutamat kukat, isot sileät lehdet). Ja kun en ole mikään kukka ihminen niin niin. Ainoa minkä tiedän, että tälle on oma multa, mut kastelu ym. tuottaa päänvaivaa.
Patz

Viesti Kirjoittaja Patz »

Filovirus kirjoitti:Oisko jollain vinkkejä miten orkidea hoidetaan?
Kyseessä lienee jokin kämmekkä, ja niiden hoidosta saat lisää tietoa esim. täältä
Mutta yleisesti ottaen: kämmekät vaativat paljon valoa, erityisesti talvella lisävalo tarpeen, lämpötila ennemmin liian lämmin kuin kylmä, niukka kastelu aina lämpimällä sadevedellä ja kosteutta voi lisätä ihan vaan sumupullolla. Näillä neuvoila kukkii takuuvarmasti vuodesta toiseen ;)
Filovirus

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Patz kirjoitti:
Filovirus kirjoitti:Oisko jollain vinkkejä miten orkidea hoidetaan?
Kyseessä lienee jokin kämmekkä, ja niiden hoidosta saat lisää tietoa esim. täältä
Mutta yleisesti ottaen: kämmekät vaativat paljon valoa, erityisesti talvella lisävalo tarpeen, lämpötila ennemmin liian lämmin kuin kylmä, niukka kastelu aina lämpimällä sadevedellä ja kosteutta voi lisätä ihan vaan sumupullolla. Näillä neuvoila kukkii takuuvarmasti vuodesta toiseen ;)
Kiits :) Hiukan liian hankala ensi kukaksi... Valoisuus tuottaa jo heti alkuunsa ongelman, täällä joko on suoraan auringon porotuksessa taikka sitten ei saa aurinkoa ollenkaan. Sadevettä, tähän hätään... voisikohan vaihtoehtona toimia tuo kraanaveden seisottaminen vaikka vuorokauden ajan. Kerran kukkinut, kukkansa jo tiputtanut.
Patz

Viesti Kirjoittaja Patz »

Filovirus kirjoitti: voisikohan vaihtoehtona toimia tuo kraanaveden seisottaminen vaikka vuorokauden ajan
´
Hae ennemmin vaikka lunta pihalta. Raanavesi sisältää klooria ym. mistä kämmekkä ei tykkäile. Ja sitä lisävaloa voi järjestää kukkalampuilla jos sille tuntuu, muuten suosisin sitä porottavampaa paikkaa.
nypari

Viesti Kirjoittaja nypari »

Filovirus kirjoitti:Oisko jollain vinkkejä miten orkidea hoidetaan?
Mulla kukkinut kahdesti reilun vuoden aikana. Ei liikaa valoa, itse asiassa ei paljoakaan ja kastelu kerran viikossa läpikastelusysteemillä. Välillä siis oli kuiva kausi eli muutama kuukausi, jolloin ei kukkia, mutta odotus palkittiin 12 komealla kukalla entisten neljän sijaan.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Filovirus kirjoitti: Sadevettä, tähän hätään... voisikohan vaihtoehtona toimia tuo kraanaveden seisottaminen vaikka vuorokauden ajan. Kerran kukkinut, kukkansa jo tiputtanut.
keittää sen veden ja antaa sitten jäähtyä. ei se seisottaminen mitään auta, korkeintaan rupee haisemaan
Me transmitte sursum, Caledoni!
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Patz kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:Mun talo on mulle liian iso
Myy se mulle halvalla? ;)

Sisustusvinkki: suosittelen kokeilemaan ns. koulutaulumaalia seinämaalina, toimii ainakin meikäläisen silmään vallan mainiosti.
Mutta halavalla ei suap hyvvee. Kyllä tästä siis joutuisi vähintäänkin kohtuullisen summan kuitenkin pyytämään.

Painelen ehkä kuitenkin elektroniikkakauppaan ja alan miettimään kaikkee siistii tohon keskelle.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mä rupesin funtsiin, että ilmentääkö yleinen tapa nimetä vehkansa miehen nimellä maskuliinisuuden ylivaltaa ja maskuliinisuuden yleistä normatiivisuutta yhteiskunnassamme ja kulttuurissamme? Tietty mä voisin jättää funtsimisen kyllä vähemmällekin, mutta tämä on mielestäni kyllä myös ihan mielenkiintoinen kysymys. Ja mun vehka taitaa kyllä sitten olla Vilma.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Edith kirjoitti:Mä rupesin funtsiin, että ilmentääkö yleinen tapa nimetä vehkansa miehen nimellä maskuliinisuuden ylivaltaa ja maskuliinisuuden yleistä normatiivisuutta yhteiskunnassamme ja kulttuurissamme? Tietty mä voisin jättää funtsimisen kyllä vähemmällekin, mutta tämä on mielestäni kyllä myös ihan mielenkiintoinen kysymys. Ja mun vehka taitaa kyllä sitten olla Vilma.
Noin niin kuin jossain mielessä maskuliinisena olen tässä pikemminkin toivonut, että Edithin esittämä tulkinta olisi oikean suuntainen. Tai siis kun itse ihmettelin, että miksi kaikki mieltävät olohuoneen nurkassa tuppisuuna ja passiivisena jököttävän, hoitoa kaipaavan vihanneksen ilman muuta mieheksi.

Oma vehkani on kyllä edelleen nimetön.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

urpiainen kirjoitti: Niin ja Edith, Hermine ja Irmelianneli: hopi hopi vehkakuvaa galleriaan!
Mullakaan ei ole kameraa. Jos joku kamerallinen vierailee meillä, pyydän kuitenkin ottamaan kuvan nimettömästä vehkastani.
urpiainen kirjoitti: itse ihmettelin, että miksi kaikki mieltävät olohuoneen nurkassa tuppisuuna ja passiivisena jököttävän, hoitoa kaipaavan vihanneksen ilman muuta mieheksi.
Vaikuttaa siltä, että voisin useimmissa juhlissa korvata täysin läsnäoloni lähettämällä sijastani vehkani paikalle...tosin olen ollut alusta asti vakuuttunut sen feminiinisyydestä.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä olen ihan varma, että Veikko on kasvanut muutaman sentin jo! Ainakin joka oksa on kääntynyt iloisen näköisenä ikkunaan päin, ja kovasti poika kurottaa valoa! Hienoa! Hyvä meidän Kityvehkat!
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä selasin eilen hullun lailla puutarhalehtiä näin kevättä odotellessa, enkä siis kertakaikkiaan malttaisi odottaa että saa pihan ja parvekkeen taas laitettua. Salaattia kasvatan sekä partsilla että pihalla, ihan pupuja varten. Lisäksi pihalle tulee runsaasti ruukkukasveja, se kun on laatoitettu/patio, pientä kukkapenkkiä lukuunottamatta. Nyt kysynkin sitten: mikä olisi hyvä isossa ruukussa viihtyvä, nopeasti kasvava köynnöskasvi tuonne pihalle? Sattuuko joku tietämään?
Patz

Viesti Kirjoittaja Patz »

ninnithequeen kirjoitti:Nyt kysynkin sitten: mikä olisi hyvä isossa ruukussa viihtyvä, nopeasti kasvava köynnöskasvi tuonne pihalle?
Yksivuotisista suosin itse krassia, kasvaa nopeasti ja peittää. Nopsaan kipuaa myös elämänlanka. Ja onhan noita, kuten tuoksuherne, ruusupapu ja humalat.
Muista ottaa syksyllä siemenkodat talteen jos kukka kesällä miellyttää ;)
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Patz kirjoitti:Yksivuotisista suosin itse krassia, kasvaa nopeasti ja peittää. Nopsaan kipuaa myös elämänlanka. Ja onhan noita, kuten tuoksuherne, ruusupapu ja humalat.
Mikähän noista sopii tuohon meitin pihalle, johon paistaa vain ilta-aurinko? Komeita olivat kuvat lehdissä jne. mutta kaipaisin ihan käytännön kokemusta ja mielipiteitä.
Muita kukkia taitaa tänä(kin) vuonna pihallamme olla ihan tutut ja turvalliset orvokit, pelargoniat ja kehäkukat. Viimevuotinen verenpisarani oli komea, mutta siihen ilmestyi kuin tyhjästä miljoonittain kirvoja. Samoin kävi ruukkuruusuilleni toissavuonna. Ärsyä. Neuvoja miten estää tuo?
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Ärsyä. Neuvoja miten estää tuo?
Miun äiti suihkuttelee mäntynestesaippuan/tolun ja veden seoksella, ja on päässyt kirvoista eroon!! Kokeile, ei ainakaan kallis vaihtoehto!! :)
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Ärsyä. Neuvoja miten estää tuo?
Miun äiti suihkuttelee mäntynestesaippuan/tolun ja veden seoksella, ja on päässyt kirvoista eroon!! Kokeile, ei ainakaan kallis vaihtoehto!! :)
Jaa mut hei, tästähän mie olin kuullutkin. Tosin ei se verenpisara kauheesti loukkaantunut, kun suihkutin sen ihan Raidilla. Toissavuotiset ruusut sen sijaan kuukahti heti....
Mulla oli tosiaan vanhassa kämpässä partsilla toissavuonna yhteensä 24 ruukkuruusua. Olivat ehania. Viime vuonna en niitä juuri ees löytänyt...
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:...ruukkuruusua... Viime vuonna en niitä juuri ees löytänyt...
Wink wink, äitienpäivänä niitä on kaupat väärällään :wink:
Ja äitienpäivän jälkeisellä viikolla niitä saa todennäköisesti puoleen hintaan!
Vastaa Viestiin