EveryWoman kirjoitti:No hyvä. Nyt sait jo vähän avattua mitä haluat. Mutta edelleen toiveissasi on paljon purkamatonta. Minkälainen ihminen tahansa nimittäin ei halua olla tekemisissä nimenomaan sinun kanssasi - ei ainakaan parisuhteessa. Siihen vaaditaan aivan tiettyjä ominaisuuksia, riippumatta siitä haluatko sinä eksplisiittisesti vaatia niitä vai et. Jos huumorintaju ja positiivisuus ovatkin toisarvoisia juuri sinun kanssasi viihtymisen suhteen, niin varmasti on muita juttuja jotka eivät ole.
Tässä pitkään vastausta miettiessäni tulin lopulta siihen lopputulokseen, etten esitä mitään spesifisiä vaatimuslistoja, koska pelkään karsivani sellaisella jo etukäteen sitä ennestäänkin pientä otantaa ihmisistä, joista olisin itse kiinnostunut. En koe itseäni millään niin halutuksi tyypiksi, että minulla olisi varaa suorittaa valintaa etukäteen (silti teen sitä, olemalla vähän turhankin ulkonäköspesifinen, mutta minkäs teet).
Ja sitten toisekseen tuohon, miksi en itse haluaisi olla tuollaisen vaatimusmäärän kohteena: Minusta se (listojen tekeminen siis) promotoi ihan syyttä tätä jo valtoimenaan riehuvaa massakulttuuria. Meinaan, eikö se nyt ole itsestään selvää, ettei kukaan
halua tylsää huumorintajutonta ikinegailevaa rumaa tyhmää vatipäätä kumppanikseen? Silti suurin osa ihmisistä kaappaa vähintään yhtä paljon huonoja puolia kuin hyviäkin mukaansa vanhemmiltaan ja ympäristöltään. Tyhmää vaatia ominaisuuksia, joita ihmiset eivät pysty täyttämään (tai minä en pysty täyttämään - taidankin olla vain kateellinen kaikille niille huumorintajuisille elämäniloisille positiivisille ihmisille, joille on vientiä enemmän kuin... hmm, minulle). Parempi sulkea ne tuollaiseen yhteen käytännössä täysin merkityksettömään käsitteeseen, jota ei tarvitse sitten jälkikäteen(kään) määritellä. Oikeasti en koe mitenkään todennäköiseksi sitä, että löytäisin itseäni kenenkään listoilta - pessimisti, sano.
Ps. Jos jonkun listalta kuitenkin löytyy ominaisuudet "äärimmäisen keskinkertainen", "tylsä", "musikaalinen", "ujo" ja "kukkakeppi", niin woo-hoo. (Ehkä pidän rehellisyyttä ja lempeyttä, sovittelunhalua, rauhallisuutta ja harkitsevuutta itsestäänselvinä ihmisluonnon osina, kun en niitä tuohon näemmä laittanut

)