Ehkä vika on vaan lukijan päässä mutta jotenkin tää sopis tonne erotiikkapuolelle paremminAarneAnkka kirjoitti: Joskus niitä akkuja kun ei vaan saa purettua normaalikäytössä loppuun asti.

Ehkä vika on vaan lukijan päässä mutta jotenkin tää sopis tonne erotiikkapuolelle paremminAarneAnkka kirjoitti: Joskus niitä akkuja kun ei vaan saa purettua normaalikäytössä loppuun asti.
Meinaat siis että kaalimadon patterit on takuulla aina totaalisen tyhjät?Patz kirjoitti: Ehkä vika on vaan lukijan päässä mutta jotenkin tää sopis tonne erotiikkapuolelle paremmin
Ei mulla oo kaalimatoa. Ja mielessä oli kyllä ihan muut tyhjennykset... Syytän kevättä!!sinkkumatti kirjoitti:Meinaat siis että kaalimadon patterit on takuulla aina totaalisen tyhjät?
Miksi niitä edes pitäisi saada purettua loppuun asti? Elätkö vielä kadmium-kaudella? Ethän varmaankaan kännykkäsi akkuakaan pura joka ikinen kerta sammumispisteeseen asti ennen uudelleenlatausta?AarneAnkka kirjoitti:Mulla taas kesti aika kauan ennen kuin onnistuin löytämään laturin jossa on myös purkutoiminto. Joskus niitä akkuja kun ei vaan saa purettua normaalikäytössä loppuun asti.
Onko se ensimmäisten latauskertojen latausaika todella oleellinen? Ohjeissa on sanottu, että em. tavalla saadaan täysi kapasiteetti nopeammin käyttöön.Herra Manala kirjoitti:Nykyaikaiset metallihybridiakut sekä litiumakut elävät itse asiassa jopa pidempään ilman joka syklillä tapahtuvaa loppuunpurkua. Niille suositellaan tehtäväksi ainoastaan silloin tällöin perusteellisempi tyhjennys. Eikä se tarkoita akun drainaamista hampaat irvessä taskulampun avulla, vaan ihan normaalia akkujen loppuun kuluttamista; kunnes walkmanissa ei enää nauha pyöri kunnolla, tai kunnes kännykkä ei pysy päällä jne.
Tärkeämpää on, että tämäntyyppiset akut pidettäisiin ensimmäiset 1-3 latauskertaa vähintään 12h ylläpitolatauksessa. Tätä vaan ei monikaan sormiparistoakkujen käyttäjä tunnu tietävän, muistavan tai osaavan yhdistää kännykkämaailmasta: Varsinkin se ensimmäinen pitkä latauskerta on tärkeä, niinkuin monien matkapuhelimien valmistajat painottavat puhelimiensa latausohjeissa. Ja samaa akkutekniikkaahan ne AA/AAA-akutkin ovat.
Itselläni oli tuollainen ennen kuin annoin sen pikkuveljelleni. Siinä tuli mukana 1200 mAh:n akut. Tuli juuri viime viikonloppuna laskeskeltua laturissa olevien arvojen perusteella, että se tuskin lataa paljonkaan isompia akkuja täyteen asti.Herra Manala kirjoitti:Joka tapauksessa parhaan hinta/laatu -suhteen paristolatureista olen havainnut olevan bilteman perusmallisella, suoraan seinään lyötävällä viiden tunnin laturilla.
No en mitään tarkkoja vertailuja ole tehnyt, mutta monien mielestä tuo on erittäin tärkeää varsinkin Ni-Mh -akkujen kanssa. Onhan noissa valmistajakohtasiakin eroja akuissa. Kaikilla ei käsittääkseni päästä täyteen kapasiteettihyötysuhteeseen asti ikinä, jos ensimmäiset latauskerrat on ryssitty.nokkaelain kirjoitti:Onko se ensimmäisten latauskertojen latausaika todella oleellinen? Ohjeissa on sanottu, että em. tavalla saadaan täysi kapasiteetti nopeammin käyttöön.
No enpä ole tuollaisella yli 1600mAh:n akkuja koskaan lataillutkaan. Paljonko tuossa on latausvirta? Eikö lataaminen kestä yhtään sen kauemmin esim. 2Ah:n akkujen kanssa? Joka tapauksessa on suht hämmästyttävää, että tuota bilteman laturia käyttäen akkujen elinikä on ollut jopa yli kolmea vuotta päivittäisessä käytössä. Eikä akkuja ole koskaan tyhjennetty täysin, vaan heitetty useasti puolitäysinä takaisin laturiin.nokkaelain kirjoitti:Itselläni oli tuollainen ennen kuin annoin sen pikkuveljelleni. Siinä tuli mukana 1200 mAh:n akut. Tuli juuri viime viikonloppuna laskeskeltua laturissa olevien arvojen perusteella, että se tuskin lataa paljonkaan isompia akkuja täyteen asti.Herra Manala kirjoitti:Joka tapauksessa parhaan hinta/laatu -suhteen paristolatureista olen havainnut olevan bilteman perusmallisella, suoraan seinään lyötävällä viiden tunnin laturilla.
Itse asiassa Li-ion-kennojen osalta homma on niin tarkkaa, että niissä on pakko olla ylilataussuoja, koska ne muuten kehittävät lämpöä ja painetta (iloinen :poks:).Herra Manala kirjoitti:Kaikilla ei käsittääkseni päästä täyteen kapasiteettihyötysuhteeseen asti ikinä, jos ensimmäiset latauskerrat on ryssitty.
Litium-Ioniakkujen kanssa tuo ei liene niin tarkkaa.
En muista latausvirtaa, mutta laskeskelin, että 100% hyötysuhteella 5 tunnissa saisi täyteen n. 1500 mAh:n akut. Itse asiassa en ole kokeillut ko. laturia isommilla akuilla, mutta (ohjeista?) olin jäänyt siihen käsitykseen, että laturissa on 5h ajastin. Kyseinen laturi on 4 tai 5 vuotta vanha ja sen mukana tulleet akut ovat edelleen käytössäHerra Manala kirjoitti:Paljonko tuossa on latausvirta? Eikö lataaminen kestä yhtään sen kauemmin esim. 2Ah:n akkujen kanssa? Joka tapauksessa on suht hämmästyttävää, että tuota bilteman laturia käyttäen akkujen elinikä on ollut jopa yli kolmea vuotta päivittäisessä käytössä. Eikä akkuja ole koskaan tyhjennetty täysin, vaan heitetty useasti puolitäysinä takaisin laturiin.
Niin tarkoitin tässä lähinnä sitä, ettei ole niin tarkkaa, vaikkei niitä aivan täyteen asti huolella lataisikaan ensimmäisiä kertoja verrattuna Ni-Mh -akkuihin.nokkaelain kirjoitti:Itse asiassa Li-ion-kennojen osalta homma on niin tarkkaa, että niissä on pakko olla ylilataussuoja, koska ne muuten kehittävät lämpöä ja painetta (iloinen :poks:).Herra Manala kirjoitti:Kaikilla ei käsittääkseni päästä täyteen kapasiteettihyötysuhteeseen asti ikinä, jos ensimmäiset latauskerrat on ryssitty.
Litium-Ioniakkujen kanssa tuo ei liene niin tarkkaa.
Vieläkään en ole löytänyt mistään mainintaa, että ne ensimmäiset lataukset olisivat _niin_ tärkeitä, mutta useassakin paikassa sanotaan, että tarvitaan 3-5 latausta tyhjästä täyteen ennen kuin NiMH-akut saavuttavat täyden kapasiteetin. Älykkäämät laturithan eivät edes jatka tavallista latausta "yliajalla".Herra Manala kirjoitti:Niin tarkoitin tässä lähinnä sitä, ettei ole niin tarkkaa, vaikkei niitä aivan täyteen asti huolella lataisikaan ensimmäisiä kertoja verrattuna Ni-MH -akkuihin.
Oma sukellusvalaisin saavutti täyden iskunsa eli 4h paloajan ensimmäisen latauskerran jälkeen. Laturin lisäksi toki pakettiin kuuluu ohjainyksikkö, joka säätelee latausta. Samaten valaisimen ballastissa on elektroniikkaa, joka sammuttaa lampun kun jännite on laskenut tietylle tasolle.nokkaelain kirjoitti:Vieläkään en ole löytänyt mistään mainintaa, että ne ensimmäiset lataukset olisivat _niin_ tärkeitä, mutta useassakin paikassa sanotaan, että tarvitaan 3-5 latausta tyhjästä täyteen ennen kuin NiMH-akut saavuttavat täyden kapasiteetin
Riippuu varmaan kovasti siitä, minkälaiset akut niissä on. Kuten todettu, litium-ioni-akut kestävät varsin hyvin jatkuvaa osittaista tyhjenemistä-lataamista. Akut ovat kuitenkin käyttötavaraa. Omaan läbään joudun vaihtamaan ne vuoden-puolentoista välein.Jyrki73 kirjoitti:päteekö tuo akun purku juttu myös läppäreihin. työpaikan läppäreissä on kaikissa surkeet akut.
Vain yhdelläkö monitorilla sinä konettasi käyttelet? Amatööri!Herra Manala kirjoitti:tutkailen kityä tällaisesta näytöstä
Jopa suorastaan peräti tutkimuksetkin ovat osoittaneet että sekä suurempitarkkuuksinen näyttö (jollainen sinulla), että useampi näyttö kasvattavat työtehokkuutta. Ammattilaisille on huomattavaa etua kahdesta monitorista yhdellä koneella. Vaikkapa musiikinteko- tai mallinnusohjeman ikkunoita saa enemmän auki kerralla eikä niitä tarvitse sulkea ja siirrellä koko ajan. Voi esim. pitää Photoshoppia yhdellä ruudulla ja 3DS Maxia toisella, jolloin tekstuurin editointi ja sen katselu 3D-mallissa sujuu suoraan hyppimättä taskien välillä. Tai voi pitää teh w0rdia yhdellä ruudulla ja Exceliä toisella. Meillä firmassa jo about kaikilla (paitsi toimistopäälliköllä) on kaksi ruutua per kone.Herra Manala kirjoitti:Toimii paljon paremmin kuin jakaa yhdelle koneparalle useampia näyttöjä imo.
Voi ei, nyt mä häviän sulle pareNmuudessa!!!!1 Mulla on vaan kax!Koneita sitten onkin kolme.![]()