Mitvit!? Onko sulla tuo vempele?AarneAnkka kirjoitti:Tervetuloa.Starflare kirjoitti:Joku Xboxin omistava voisi hankkia Steel Battalion nimisen mecharymistelyn niin tulen vieraisille.
Pelasin peliä
Eilen illalla testasin ensimmäistä kertaa Total Annihilation: Spring -peliprojektia. Sen tavoitteena on muuttaa wanha toimintanaxujen kuningas kolmiulotteiseksi. Ja on muuten erittäin todella hieno. Siinä on muutamia eroja ja parannuksia alkuperäiseen, mutta pääsin siihen nopeasti sisälle. Upeeta!
Projekti on vielä hieman vaiheessa, mutta sitä voi jo nyt pelata kohtuuhyvin. Yksinpeliä varten on "random enemies" -skripti, ja moninpelin pitäisi toimia (en ole kokeillut).
P.S. Jotta voit pelata peliä hyvällä omallatunnolla, sinun on omistettava alkuperäinen TA. Mutta TA:Spring toimii tietäälseni ilmankin.
Projekti on vielä hieman vaiheessa, mutta sitä voi jo nyt pelata kohtuuhyvin. Yksinpeliä varten on "random enemies" -skripti, ja moninpelin pitäisi toimia (en ole kokeillut).
P.S. Jotta voit pelata peliä hyvällä omallatunnolla, sinun on omistettava alkuperäinen TA. Mutta TA:Spring toimii tietäälseni ilmankin.
Jepu. Vähän pölyssä kun en ole koskenut siihen kuukausiin, mutta tuollahan tuo ohjaamo ja polkimet lojuvat.Starflare kirjoitti:Mitvit!? Onko sulla tuo vempele?AarneAnkka kirjoitti:Tervetuloa.Starflare kirjoitti:Joku Xboxin omistava voisi hankkia Steel Battalion nimisen mecharymistelyn niin tulen vieraisille.
Peli on muuten todella armottoman vaikea. Se taisi olla yksi syy miksi jätin sen vähän niiq kesken.
Kiitos Aarne linkistä! Siellä oli yksi Kaikkien Aikojen Suosikkipeleistäni, Commando!AarneAnkka kirjoitti:http://c64s.com/toplist/more/
Vaatii Javan. Joidenkin pelien kontrollit tuntuivat vähän reistailevan, ja Chuckie Egg pyöri aivan liian nopeasti.
Korjaan! Sen tavoitteena ei ole tehdä TA uusiksi, vaan kokonaan uusi toimintanaxu. Total Annihilationin yksiköiden ja pelimekaniikan käyttö on vain välivaihe josta siirrytään lopulliseen peliin.AarneAnkka kirjoitti:Eilen illalla testasin ensimmäistä kertaa Total Annihilation: Spring -peliprojektia. Sen tavoitteena on muuttaa wanha toimintanaxujen kuningas kolmiulotteiseksi.
Siisti se on joka tapauksessa.
Ajattelin jo, että nytkös koko emulaattori muuttui turhaksi, mutta MISSÄ H.E.R.O.? MISSÄ WIZARD OF WOR?AarneAnkka kirjoitti: Jos haluatte kokeilla pelata wanhoja classikoita suoraan browserista, kokeilkaa itsekin:
http://c64s.com/toplist/more/
Minun on aivan ehdottomasti päästävä koeajamaan kyseinen mecha joskus . Nyt siirryn kuitenkin Metal Gear Solid 3sen vastustamattomaan upeaan tunnelmaan.AarneAnkka kirjoitti:Jepu. Vähän pölyssä kun en ole koskenut siihen kuukausiin, mutta tuollahan tuo ohjaamo ja polkimet lojuvat.Starflare kirjoitti:Mitvit!? Onko sulla tuo vempele?AarneAnkka kirjoitti: Tervetuloa.
Peli on muuten todella armottoman vaikea. Se taisi olla yksi syy miksi jätin sen vähän niiq kesken.
Suunnitteilla olisi uusi animeilta tuossa jossain lähitulevaisuuden paikkeilla. Siinä yhteydessä voisi.Starflare kirjoitti:Minun on aivan ehdottomasti päästävä koeajamaan kyseinen mecha joskus
Ja mitäs pelasin nyt? Space Rangers 2. Menoa ja meininkiä riittää loputtomiin, pakko pelata vielä vähän aikaa... ja vielä... kuin Pirates! avaruudessa.
Voi ristin kiesus, helvetillistä huutoa tiedossa siis .AarneAnkka kirjoitti:Suunnitteilla olisi uusi animeilta tuossa jossain lähitulevaisuuden paikkeilla. Siinä yhteydessä voisi.Starflare kirjoitti:Minun on aivan ehdottomasti päästävä koeajamaan kyseinen mecha joskus
Metal Gear Solid 3 - Snake Eater pelattu läpi, ekstaattinen kokemus, mitä vittua tekee elokuvilla kun tämmöisiä pelejä tehdään? Pelaa tai kuole.
Nyt on aloiteltu sitten Prince of Persia - Warrior Within joka vaikuttaa yhtä oivalta kuin edeltäjänsä Ajan Hiekat.
Scorched3D
Hilpeä tankkipeli, jossa pistetään botit tai ihmisvastustajat ojennukseen kunnon arsenaalilla.
Hupia tuntikausiksi. Mene sarjaan "kestosuosikit". Eikä maksa mitään.
Hilpeä tankkipeli, jossa pistetään botit tai ihmisvastustajat ojennukseen kunnon arsenaalilla.
Hupia tuntikausiksi. Mene sarjaan "kestosuosikit". Eikä maksa mitään.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Space Rangers 2 muuttui aika nopeasti puuduttavaksi, mutta kyllä sen kerran läpi pelasi. Tehtävät olisivat pitemmän päälle voineet olla vielä monipuolisempia (liikaa lentoa pisteestä A pisteeseen B) ja tunnelmaa olisi pitänyt kaivaa jostain hitunen lisää. Hienoinen pettymys MB:n 91p arvosanaan nähden.AarneAnkka kirjoitti:Ja mitäs pelasin nyt? Space Rangers 2. Menoa ja meininkiä riittää loputtomiin, pakko pelata vielä vähän aikaa... ja vielä... kuin Pirates! avaruudessa.
Vieläkin suurempi pettymys tosin oli Scrapland, jota sitäkin MB:ssä kehuttiin, mutta itse tyrmistyin huomatessani ostaneeni täysin aivottoman konsoliajopelin!?
Onneksi Civilization IV on paljastunut sarjan tähän asti parhaaksi versioksi. Peli on monipuolisitunut hämmästyttävästi ja mikromanageerausta varsinkin pelin loppupuolella on onnistuttu radikaalisti vähentämään, vaikka toki pelaajalla on edelleen mahdollisuus puuttua vaikka mihin.
Resident Evil 4 edelleen. Paras pelaamani konsolipeli ehdottomasti. Tuli niin ahdistava Aliens-leffasta apinoitu kohtaus, että ääneen piti pakokauhun vallassa karjua. 20 tuntia pelattu ja liekö loppu lähelläkään. Ensimmäinen peli, jonka tiedän pelaavani toiseenkin kertaan vain nähdäkseni hienot maisemat ja kohtaukset uudelleen.
Warcraft III.
Kuningaspeli edelleen, nyt jumitin tehtävään, jossa Wanha Patu summonaa jotain demonia siinä keskellä ja oikealta ja vasemmalta tulee paskaritareita paskahevosineen ja paskahaarniskoineen, heiluttaen paskamiekkojaan.
Höyryjyrät puskevat rakennukset paskaksi ja mitään et voi. Vittu, et voi.
Meni hermot.
Kuningaspeli edelleen, nyt jumitin tehtävään, jossa Wanha Patu summonaa jotain demonia siinä keskellä ja oikealta ja vasemmalta tulee paskaritareita paskahevosineen ja paskahaarniskoineen, heiluttaen paskamiekkojaan.
Höyryjyrät puskevat rakennukset paskaksi ja mitään et voi. Vittu, et voi.
Meni hermot.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
- Ann 2005
Oikein mukava tehtävä. Perkeleesti zigguratteja ja Ghouli/Crypt Fiend örmyjä suojaamaan, hyvä tulee.Mylwin kirjoitti:Warcraft III.
Kuningaspeli edelleen, nyt jumitin tehtävään, jossa Wanha Patu summonaa jotain demonia siinä keskellä ja oikealta ja vasemmalta tulee paskaritareita paskahevosineen ja paskahaarniskoineen, heiluttaen paskamiekkojaan.
Höyryjyrät puskevat rakennukset paskaksi ja mitään et voi. Vittu, et voi.
Meni hermot.
Miten voi osata kun perustaistelumenetelmät eivät toimi!?1108 kirjoitti:Et vaan osaa!Mylwin kirjoitti:Niitä on silti liikaa, ne jyrää meitin!
yksikkökokoa ei pysty määrittelemään, muuten käyttäisin syvyyteen ulottuvaa kaksi eteen-yksi taakse-reservillä pihtiliike-järjestelmää. Liian vaikeaa toteuttaa kun ei saa tarpeeksi helposti valkattua tiettyä määrää possea.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
- Ann 2005
Star Wars: Empire at War. Hauskasti yhteen nivottu kevytstrategia jossa taistellaan maalla ja avaruudessa, ja johdetaan sotaa, rakentamista ja tuotantoa galaktisella kartalla. Mukana nippu tuttuja hahmoja Tähteiden Sodasta ja kaiken kaikkiaan hyvin tähtiensotamainen meininki. Peräti suosittelen.
Taistelujen, varsinkin maasellaisten kivi-säkki-sakset -meininki vähän risoo. Mutta sekin kai tuo peliin taktikointia omalla tavallaan.
"Kivi, SÄKKI, sakset"? Joo, säkki oli se alkuperäinen suomiversio, according to Antero Vipunen. Jossain vaiheessa amerikkalainen paperiversio kuitenkin jyräsi tuonkin.
Sakset lohkaisevat kiveä, kivi putoaa paperista läpi, ja paksuksi taiteltu paperi vääntää sakset. Niinhän se menee.
Taistelujen, varsinkin maasellaisten kivi-säkki-sakset -meininki vähän risoo. Mutta sekin kai tuo peliin taktikointia omalla tavallaan.
"Kivi, SÄKKI, sakset"? Joo, säkki oli se alkuperäinen suomiversio, according to Antero Vipunen. Jossain vaiheessa amerikkalainen paperiversio kuitenkin jyräsi tuonkin.
Sakset lohkaisevat kiveä, kivi putoaa paperista läpi, ja paksuksi taiteltu paperi vääntää sakset. Niinhän se menee.
Ghost Recon: Advanced Warfighter (Xbox360). Realistisen tyylinen (muttei täysin realistinen) taktinen sotilasräiskintä "toisen persoonan" näkövinkkelistä, eli sotilaksen olan yli kurkkiva kuvakulma. Näyttävän näköinen ja kuuloinen peli. Saanut kovasti kehuja arvosteluissa. Itse olen pitänyt sitä toistaiseksi aika sekavana, turhauttavana ja vaikeana, mutta enköhän sisäistä pelin hengen jossain vaiheessa.
Odotan sitä suomalaisporukkaa, joka loihtii Kummeli-henkisen taktisen räiskintäpelin Aziz - Advanced CombatFighter.
Odotan sitä suomalaisporukkaa, joka loihtii Kummeli-henkisen taktisen räiskintäpelin Aziz - Advanced CombatFighter.
Äh.
Pelasin joskus muinoin IL-2 sturmovikkia (ja sitten forgotten battlesia). Enkä sen jälkeen ole ollut entiseni. Kaikkien lisäosien jälkeen, ja viimeisimmän(?) päivityksen, jonka mukana uusi lentomallinnus (mannnaa, ah taivaasta) on muuttanut käsitykseni siitä, mihin pelkkä peli voi pystyä. Asiaan liittyvää historiaa tulee tankattua aina kuin mahdollista, koneiden ominaisuudet ja muu paska kuten aseistus tulee aika lailla ulkomuistista, ja huomattu on myös, että Ilmari Juutilaisen muistelmien luku itseasiassa (<-- onko tuo nyt yhdyssana, antakaa äidinkielipeli) helpotti pelaamista. Mersu (G2) on se mitä kasvava nuori kaipaa. Pahaa ei ole myöskään tehnnyt saksalaisten itärintaman tekijöiden muistiinpanot ja muut jorinat. Isoa kättä. Siis myös punalentäjille.
Jaddeg Alliance 2:
Pelasin joskus. Paljon. Ei tätä edes Silent Storm piekse, oli siinä kunnon fysiikat tai ei. Kyllä jämpti näin on, perkele. Vaikka loistopeli on toki sekin.
Splinter Cell:
Kaikesta hehkutuksesta huolimatta: putkijuoksua. Niin, ihan hienoa grafiikkaahan se oli ja kivoja (valmiiksi kirjoitettuja) juttuja, mutta kovin staattista paskaa. Ei tällaista.
Space Rangers 2:
Hyvä hyvä. Mahtavaa. Vielä pitänee tuo ykkönen asentaa ja kokeilla.
Olen aina ollut näiden tällaisten "samoile avaruudessa ja tee kauppaa tai ammu piraatteja tai ole piraatti ja muuta sellaista vapaamuotoista kakkaa"-pelien ystävä, ja tämä lienee ensimmäinen peli lajityypissään jota olen oikein kunnolla pelannut. Hävettää. Elitekin jäi silloin joskus väliin.
Combat Mission (ainakin kakkonen):
Uusia kirosanoja keksii yllättävän helposti, kun veljen tiikeri rymistää muka hienosti onnistuneen rynnäkön kylkeen pilaamaan koko huvin.
Omat panssarit? Kylki edellä tietysti, mennyttä :(.
"Me kuollaan tänne!!"
F1 Challenge 99-02:
Kausi 2002 täysmittaisilla kisoilla (renault) maistuu varsin mannalta.
Varsinkin, kun ei koskaan voita. Paitsi Monacossa, jossa viisi kilpailijaa saapuu maaliin. Kolmas (toistaiseksi) sijoitus mestaruuden tavoittelussa tekee sekin hyvää. Ajoapuja ei tueta. Paitsi clutch assistance. Ei minulla ole kytkinopoljinta.
Käsiin ja selkään sattuu aina kisan jälkeen. Varikkopysähdyksen aikana toki juodaan kuppi kahvia ja poltetaan tupakki. Ja kiroillaan.
Nethack:
Ikuisuustehtävä, jota ei vähä-älyisille mukavuudentavoittelijoille ole edes tarkoitettu. Kaiketi. Ja se on sääli. Ei sillä, että vähä-älyinen pelissä pärjäisi, mutta oppisipahan ainakin mitä on tehdä toimiva peli.
Another World:
Ökyvaikea ranskalainen taidetasohyppely.. äh ihan normaali tasohyppely, joka on ihan perkeleen vaikea. Mutta ranskalainen.
Ilmeisesti Amigalta PC:lle käännetty, jonka huomaa tallennusmekaniikasta (koodi ja kohta). Tässä tapauksessa ihan hyvä juttu, jotta nykypullamössöpelurit saisivat tietää mitä tarkoittaa pelaaminen.
Myös Flashback on tutustumisen arvoinen.
Nemesis:
C64-klassikko(?). Perus sivuskrollaava avaruusmättö jossa imua enemmän kuin virolaisessa ylipalkatussa huorassa. Emulaattorilla, jos ei muuten. Mahdotonta ajanvietettä perjantai-iltojen hiljaisiin hetkiin.
Pippeli:
Paras peli kaikista. Ei moninpeliä. Vapaassa jakelussa, ts. ilmainen pikkupeli.
Joo joo.. tyhmä-0pa jauhaa taas. Menen menen. Köysi on jo rasvattu.
Pelasin joskus muinoin IL-2 sturmovikkia (ja sitten forgotten battlesia). Enkä sen jälkeen ole ollut entiseni. Kaikkien lisäosien jälkeen, ja viimeisimmän(?) päivityksen, jonka mukana uusi lentomallinnus (mannnaa, ah taivaasta) on muuttanut käsitykseni siitä, mihin pelkkä peli voi pystyä. Asiaan liittyvää historiaa tulee tankattua aina kuin mahdollista, koneiden ominaisuudet ja muu paska kuten aseistus tulee aika lailla ulkomuistista, ja huomattu on myös, että Ilmari Juutilaisen muistelmien luku itseasiassa (<-- onko tuo nyt yhdyssana, antakaa äidinkielipeli) helpotti pelaamista. Mersu (G2) on se mitä kasvava nuori kaipaa. Pahaa ei ole myöskään tehnnyt saksalaisten itärintaman tekijöiden muistiinpanot ja muut jorinat. Isoa kättä. Siis myös punalentäjille.
Jaddeg Alliance 2:
Pelasin joskus. Paljon. Ei tätä edes Silent Storm piekse, oli siinä kunnon fysiikat tai ei. Kyllä jämpti näin on, perkele. Vaikka loistopeli on toki sekin.
Splinter Cell:
Kaikesta hehkutuksesta huolimatta: putkijuoksua. Niin, ihan hienoa grafiikkaahan se oli ja kivoja (valmiiksi kirjoitettuja) juttuja, mutta kovin staattista paskaa. Ei tällaista.
Space Rangers 2:
Hyvä hyvä. Mahtavaa. Vielä pitänee tuo ykkönen asentaa ja kokeilla.
Olen aina ollut näiden tällaisten "samoile avaruudessa ja tee kauppaa tai ammu piraatteja tai ole piraatti ja muuta sellaista vapaamuotoista kakkaa"-pelien ystävä, ja tämä lienee ensimmäinen peli lajityypissään jota olen oikein kunnolla pelannut. Hävettää. Elitekin jäi silloin joskus väliin.
Combat Mission (ainakin kakkonen):
Uusia kirosanoja keksii yllättävän helposti, kun veljen tiikeri rymistää muka hienosti onnistuneen rynnäkön kylkeen pilaamaan koko huvin.
Omat panssarit? Kylki edellä tietysti, mennyttä :(.
"Me kuollaan tänne!!"
F1 Challenge 99-02:
Kausi 2002 täysmittaisilla kisoilla (renault) maistuu varsin mannalta.
Varsinkin, kun ei koskaan voita. Paitsi Monacossa, jossa viisi kilpailijaa saapuu maaliin. Kolmas (toistaiseksi) sijoitus mestaruuden tavoittelussa tekee sekin hyvää. Ajoapuja ei tueta. Paitsi clutch assistance. Ei minulla ole kytkinopoljinta.
Käsiin ja selkään sattuu aina kisan jälkeen. Varikkopysähdyksen aikana toki juodaan kuppi kahvia ja poltetaan tupakki. Ja kiroillaan.
Nethack:
Ikuisuustehtävä, jota ei vähä-älyisille mukavuudentavoittelijoille ole edes tarkoitettu. Kaiketi. Ja se on sääli. Ei sillä, että vähä-älyinen pelissä pärjäisi, mutta oppisipahan ainakin mitä on tehdä toimiva peli.
Another World:
Ökyvaikea ranskalainen taidetasohyppely.. äh ihan normaali tasohyppely, joka on ihan perkeleen vaikea. Mutta ranskalainen.
Ilmeisesti Amigalta PC:lle käännetty, jonka huomaa tallennusmekaniikasta (koodi ja kohta). Tässä tapauksessa ihan hyvä juttu, jotta nykypullamössöpelurit saisivat tietää mitä tarkoittaa pelaaminen.
Myös Flashback on tutustumisen arvoinen.
Nemesis:
C64-klassikko(?). Perus sivuskrollaava avaruusmättö jossa imua enemmän kuin virolaisessa ylipalkatussa huorassa. Emulaattorilla, jos ei muuten. Mahdotonta ajanvietettä perjantai-iltojen hiljaisiin hetkiin.
Pippeli:
Paras peli kaikista. Ei moninpeliä. Vapaassa jakelussa, ts. ilmainen pikkupeli.
Joo joo.. tyhmä-0pa jauhaa taas. Menen menen. Köysi on jo rasvattu.
vittu mä tähän mitään laita
Niinpäniin. Olisi pitänyt koputtaa puuta. Kun kuvake löytyy työpöydältä, sitä joskus tulee painettua ihan paremman tekemisen puutteestakin. Vaikeustasoa korottamalla peliuudistuksillakin alkoi olla merkitystä strategialle ja vanhat maailmanvalloittajan vaistot heräsivät jälleen. Sitten löytyikin civ4-foorumi, jota en ole ensiselailun jälkeen uskaltanut enää vilkaistakaan.aasi kirjoitti:Civilization 4
Vanhaa tuttua uusissa kuorissa, hieman pelimekaniikkaa kehittäen. Ei tähän enää jaksa koukuttautua kunnolla.
We demand a tribute. Fear of my tank!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Fable - The Lost Chapters (PC). Päätin vihdoin pelata tätä (sain ilmaiskappaleen duunista). Ihan hauskaa roolipelin tapaista meininkiä, kyllähän siihen taisi jäädä koukkuun kun lopetin pelaamisen vasta äsken.
Kokemuspistesysteemi tuntuu vähän pöhköltä, mutta kai tämä on se roolipelin henki. Vihollisista siis putoaa hehkuvia vihreitä pallukoita ("kokemusta") jotka pitää kerätä, sitten mennä Sankarien Killassa olevaan itsensäkehittämispytinkiin ja ostaa kokemuspisteillä taitoja. Öh.
Kokemuspistesysteemi tuntuu vähän pöhköltä, mutta kai tämä on se roolipelin henki. Vihollisista siis putoaa hehkuvia vihreitä pallukoita ("kokemusta") jotka pitää kerätä, sitten mennä Sankarien Killassa olevaan itsensäkehittämispytinkiin ja ostaa kokemuspisteillä taitoja. Öh.
Tuota ihan normi Fablea joskus kokeilin Xboxilla ja voi helvatan 16! Siinä tapauksessa oli hypetys karannut todella pahasti käsistä. Ei siinä ainakaan minun mielestäni mitään valinnanvapautta ollut, kaikki valinnat mitä sai tehdä, olivat naurettavan goodygoodyja tai sitten tosi grim&evil meininkiä. Paskaa, sano.AarneAnkka kirjoitti:Fable - The Lost Chapters (PC). Päätin vihdoin pelata tätä (sain ilmaiskappaleen duunista). Ihan hauskaa roolipelin tapaista meininkiä, kyllähän siihen taisi jäädä koukkuun kun lopetin pelaamisen vasta äsken.
Kokemuspistesysteemi tuntuu vähän pöhköltä, mutta kai tämä on se roolipelin henki. Vihollisista siis putoaa hehkuvia vihreitä pallukoita ("kokemusta") jotka pitää kerätä, sitten mennä Sankarien Killassa olevaan itsensäkehittämispytinkiin ja ostaa kokemuspisteillä taitoja. Öh.
EDIT: Grafiikat ja äänimaailma olivat kylläkin todella sadunomaiset ja upeat.