urpiainen kirjoitti:
Jos et ninnikuningatar ole vielä p-vehkaasi ostanut, niin vinkkinä sanottakoon, että siinä missä minä maksoin omastani 19,90 niin ainakin Hakaniemen S-Market myi tänään paremman näköisiä yksilöitä hintaan 9,90.
Kah, mie huomasin tän vasta nyt.
Oliko se minkäkokonen siellä S-Marketissa? Tosin mulla on hemmetin huonoja kokemuksia ruokakaupoista ostetuista viherkasveista. Ne kuukahtaa alta aikayksikön, miksi, en tiedä.
Heh. Mä oon ostanu juurikin tuon oman p-vehkani Halpa-Hallista (sekatavara-ruokakauppamarkettimikäliePohjanmaanomaketju) Myivät olikse ny joulun jälkeen vai ennen jämiä pois, tyyliin kaikki lähtee 50 sentillä Hyvin pyyhkii vehkalla, kasvaa kohisten!
Lolita kirjoitti:Mulla on tietokonetta varten hieno työpöytä ja -tuoli makuuhuoneessa. Tietokone taas on ruokapöydällä olohuoneessa, koska ainoa antennirasia on siellä. Tarttis kai tehdä jotain asialle eli vaihtaa netin tarjoajaa sellaiseen, että netti tulis puhelinrasiasta.
Joko niin, tai hankit WLAN-tukiaseman, jolla saat nettiyhteyden langattomasti minne päin asuntoa tahansa. Tosin ehkä tämä ratkaisu on liioittelua yhtä pöytäkonetta varten. Paljon käytännöllisempää jos taloudessa on useampi kone, varsinkin läppäri.
hebuli kirjoitti:Joko niin, tai hankit WLAN-tukiaseman, jolla saat nettiyhteyden langattomasti minne päin asuntoa tahansa. Tosin ehkä tämä ratkaisu on liioittelua yhtä pöytäkonetta varten. Paljon käytännöllisempää jos taloudessa on useampi kone, varsinkin läppäri.
Olen minä WLANiakin ajatellut, mutta siinä vaihtoehdossa minä tarvitsen itselleni myös ATK-tuen, joka asentelee ja laittaa WLANin kuntoon. Itse en ymmärrä muuta kuin, että läppärissäni ei taida sitä korttia olla, vaan se pitäisi erikseen hankkia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Joko kortti tai sitten USB:hen laitettava tikku niin ei tarvitse avata konetta. Kyllähän sitä joutuu kerran hieman säätämään jotta saa tietoturvan kohdalleen (salaus ja MAC-osoitteen filtteröinti ainakin päälle). Onnistunee aloittelijaltakin jos vähän aikaa perehtyy ohjeisiin.
Mutta joo, ehkä yhtä pöytäkonetta varten se liittymän vaihto on "helpompi" vaihtoehto.
ninnithequeen kirjoitti:Tänään lähdetään koko perheen voimin Hakaniemeen hakemaan palmuvehkaa tai paria. Toivottavasti niitä siellä vielä on, ja kiitoksia urpiainen
No vielä löytyi, ja varsin virkeän näköisiä, kuten urpiainen sanoikin
Yksi komistus lähti mukaan, katsellaan miten se tuolla olohuoneessa nyt sitten selviää. Yllättävän iso ruukku sillä oli valmiiksi jo.
ninnithequeen kirjoitti:No vielä löytyi, ja varsin virkeän näköisiä, kuten urpiainen sanoikin
Yksi komistus lähti mukaan, katsellaan miten se tuolla olohuoneessa nyt sitten selviää. Yllättävän iso ruukku sillä oli valmiiksi jo.
Kiva kuulla, että vielä löytyi. Palmuvehkat ovat nousemassa varsinaisiksi Kityn teemakasveiksi. Kohta voidaan täyttää kuvagalleria kuvilla menestyneistä Kityvehkoista!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti:
Kiva kuulla, että vielä löytyi. Palmuvehkat ovat nousemassa varsinaisiksi Kityn teemakasveiksi. Kohta voidaan täyttää kuvagalleria kuvilla menestyneistä Kityvehkoista!
Veikon ja Kalevin(?) nimetön kollega. Näyttä vielä aika ruipelolta ainakin Elanorin ja Bluntlyn komistuksiin verrattuna, mutta kunhan saan vaihdettua pois ostoruukusta niin kenties. Mutta kasvientappotaitoni tuntien ehk'ei sittenkään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti:Veikon ja Kalevin(?) nimetön kollega. Näyttä vielä aika ruipelolta ainakin Elanorin ja Bluntlyn komistuksiin verrattuna, mutta kunhan saan vaihdettua pois ostoruukusta niin kenties. Mutta kasvientappotaitoni tuntien ehk'ei sittenkään.
Hei, onko tuo meidän Veikon veli? Eli siis samasta paikasta ostettu?
urpiainen kirjoitti:Veikon ja Kalevin(?) nimetön kollega. Näyttä vielä aika ruipelolta ainakin Elanorin ja Bluntlyn komistuksiin verrattuna, mutta kunhan saan vaihdettua pois ostoruukusta niin kenties. Mutta kasvientappotaitoni tuntien ehk'ei sittenkään.
Hei, onko tuo meidän Veikon veli? Eli siis samasta paikasta ostettu?
Ei kun tämä oli Kaisaniemen Anttilan tuplahintainen mutta huonommannäköinen vaihtoehto - rationaalinen valinta siis.
Vielä yksi kysymys kukkaeksperteille: tuossa meidän Veikossa on viisi pidempää oksaa, ja sitten kaksi ihan pikkuruista. Kun ensi viikolla vaihdan mullat, voinko rohkeasti erottaa muutaman oksimuksen eri ruukkuun, vai suuttuuko Veikko jakautumisesta?
No vastatkaapa joku kasvi-ihminen nyt tuohon Ninnin kysymykseen. Ja kerokaa samalla, mitä Kityvehkat tykkäävät siitä, jos kasvustoja lyhentää väkivaltaisesti. Ihan Bluntlymaisiin mittoihin kun en soisi omani venähtävän. Niin ja Edith, Hermine ja Irmelianneli: hopi hopi vehkakuvaa galleriaan!
urpiainen kirjoitti:Niin ja Edith, Hermine ja Irmelianneli: hopi hopi vehkakuvaa galleriaan!
Minä otin juuri Veikosta kuvan. Tosin saas nähdä koska saan kuvat kehitettyä. Yli vuoden takaisista miiteistä otetut kuvat ovat edelleen kehittämättä
Tosiaan, Veikostakaan ei ole kuvaa tarjolla! Siitä on vain puhuttu niin paljon, että pidän Veikkoa vanhana tuttuna ja oikeastaan kuvittelin nähneenikin Veikon (ja oikeastaan olenkin varmaan nähnyt S-Marketissa).
urpiainen kirjoitti:
Tosiaan, Veikostakaan ei ole kuvaa tarjolla! Siitä on vain puhuttu niin paljon, että pidän Veikkoa vanhana tuttuna ja oikeastaan kuvittelin nähneenikin Veikon (ja oikeastaan olenkin varmaan nähnyt S-Marketissa).
Niin, aattele nyt, sä olet tavannut meidän Veikon
Huomenna Veikko saa uudet mullat. Sitten on Veikon hyvä olla. Pirteältä poika näyttää vieläkin, vaikka minun käsissäni ollut jo monta päivää.