aasi kirjoitti:Tyytyväisen ruksasin. Alkaahan tuohon vatsaan selvästi jotain kertymään, mutta mihinkään kovin radikaaleihin toimenpiteisiin en ole sen johdosta vielä ryhtynyt.
Jos oikein muistan, tuota edellistä kirjoittaessani painoin karvan verran yli 80kg. Taisi sitä vatsaa jo jonkin verran ollakin, mutta nyt oikein hätkähdin uimassa käydessäni kuinka uimahallin vaaka näytti vain hieman yli 75kg: kevään aikana on talven huippulukemasta hävinnyt viisi kiloa. Sen verran säikähdin että oli pakko käydä juomassa munkkikahvit uinnin jälkeen..
Muutos johtunee pienistä asioista: työpaikan siirtyminen kilometrin kauemmaksi lisäsi hyötyliikkumista ripauksen, samalla raskaiden lounasravintoloiden määrä läheisyydessä väheni sen verran että vaihtelun vuoksi on tullut haettua usein läheisestä ruokakaupasta valmisruokia. Vatsakin on tainnut tottua pienempiin annoskokoihin kuin mitä olen aiemmin syönyt, perinteisissä oululaisissa känttylöissä jää nyt poikkeuksetta iso osa pitsasta folioon käärittäväksi.
Manalan pikkujouluihin tuomia porkkanoitakaan ei sovi unohtaa, en minä aiemmin ollut niitä juuri ostellut, miitin jälkeen kaupasta vain tarttui aika usein naposteluporkkanapussi korvaamaan jotain raskaampaa iltapalaa.
Tavallaan olen nyt hieman tyytymättömämpi kuin tuolloin aiemmin. Kun vatsarasvat ovat hiljalleen hävinneet ilman tunnetta että olisi oikeasti tehnyt ollenkaan työtä asian eteen, tuntuu että tuosta lopustakin sormien väliin jäävästä olisi sitten parempi erota. Pitäisi vain jotenkin saada pidettyä huoli ettei mitään muuta lähde, ei minulla ole yhtään ylimääräistä lihasmassaa luovutettavaksi.
Tasan ei mene muumit kanootissa.