Kokemuksia spiritismistä?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 680
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Kokemuksia spiritismistä?

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Eli viittaan siihen peliin, jota pelataan joko ouijaksi kutsutulla pelilaudalla tai vastaavalla itsetehdyllä alustalla.

Kannattaa lukea Wikipediasta alla mainitusta linkistä - ja sieltä etenkin kohta "Sceptical view":
http://en.wikipedia.org/wiki/Ouija
- kiteytettynä: Side silmillä "pelaajat" eivät saa mitään järkeviä viestejä aikaan (jos nyt edes ilman sidettä).

Itselläni ei ole kokemuksia, mutta etenkin nuorten keskuudessa kai tuota peliä edelleen kokeillaan, ja tietysti hurjia tarinoita sitten kerrotaan henkimaailmaan törmäämisestä sekä sen seuraamuksista.
"I want you to get excited about your life."
Leilah

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Eipä ole kokemuksia. En ole milloinkaan ollut sellaisessa seurueessa, jossa ko. peliä olisi pelattu. Muutenkaan en halua olla missään tekemisissä tuollaisten muka -"henkimaailman" juttujen kanssa. Minulla on muutenkin herkkä ja vilkas mielikuvitus ja voisin saada vaikka minkälaisia ajatuksia päähäni. Edes ennustajalla en ole käynyt, vaikka eräs kaveri kovasti houkutteli. Itse hän kävi, ja on nyt jo vuoden vohkannut ennustajan sanomia asioista. Olen siis hyvin skeptinen sekä spiritismin että muun vastaavan hömpän suhteen. Jos jollakin kuolleella on minulle jotain asiaa, niin tulkoon sanomaan päin naamaa.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Viesti Kirjoittaja Impi »

Uskon kyllä jonkilaiseen henkimaailmaan, jota me emme normaaleilla aisteilla koe. Mutta siihen on varmaan mielenterveydellinen syy, ettei sitä ole tarkoituskaan kokea.

Lisäksi, mitäpä iloa mulle olisi (muka) kuolleen mummoni viestistä? Päinvastoin, menisi varmaan yöunet, kun yrittäisin pähkäillä mihin voi tässä maailmassa enää luottaa.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Lilo

Viesti Kirjoittaja Lilo »

FatLeilah kirjoitti: Jos jollakin kuolleella on minulle jotain asiaa, niin tulkoon sanomaan päin naamaa.
:shock:
...ihan hyvä asenne, pitäydyn tässä. :D
Exsat

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Hui kamala! Juuri eilen puhuttiin ennen nukkumaanmenoa spiritismistä! Henkimaailman asioita tälläiset "yhteensattumat"... :paavi:

Me pienenä pelattiin kavereitten kanssa spiritismiä. Siis oikeasti pieninä, mä olin kuus tai seitsemän ja kaverit pari vuotta vanhempia. Pelipaikkana oli yleensä meidän vessa, kun mun äiti ei ollut paljoa kotona ja vessa oli ainoa tila, jonka sai hyvin pimennettyä. Itse tehtiin lauta jostain piirrustuspaperista, äidiltä snapsilasi kaapista ja kynttilä palamaan.

Ne meidän kysymykset oli sellaista "Onko piru täällä?" "Missä olet?"-luokkaa, viimeistään kolmen kysymyksen jälkeen pelotti niin, että piti lopettaa. Hurjinta koko touhussa oli se, että olin itse aivan 100% varma etten työnnä sitä lasia, samoin sanoivat kaveritkin, ja luotin heihin myös ihan täysillä. Tehtiin jopa niin, että pidettiin välillä (vuorotellen) sormia vähän irti siitä lasista, että näkisi kuka työntää, mutta se ei ikinä selvinnyt.

Kerran pari vuotta noiden pelailujen jälkeen oltiin aloittamassa uudelleen pelaamista. Siihen mennessä oltiin jo niin isoja, ettei uskottu oikeastaan enää koko touhuun, vaan alettiin uhomaan "pirulle". Muutaman kettuilulauseen jälkeen kynttilä sammui äkkiä itsestään, lepattamatta ja muutenkin ilman näkyvää syytä. Sitten tulikin paniikki... :twisted:

En mä oikeasti usko, että noissa tilanteissa olisi jotain yliluonnollista tapahtunut, mutta kyllä ne lapselle oli ihan totista totta. Vieläkin näen painajaisia, jossa huoneessa olevaa pahaa henkeä pitää manata ulos jollain isä meidän-rukouksilla ja uskontunnustuksilla. Liekö ne olleet meidän ripittäytymiskeinomme jo lapsena?
Quarter

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Huuhaata. Tarpeeksi kun uskoo johonkin niin sitä alkaa näkemään uskomaansa. Voin kuvitella, että spiritismi-istunnossa on tunnelma ja ilmapiiri sellainen joka edesauttaa jokaisen "yliluonnollisen" tapahtuman havainnointiin.

Kaverit ovat usein pelanneet ja kertoilevat juttujansa... lähinnä naureskelen. :) Ovat usein pienessä pöhnässä tai baarista palaamassa kun pelaavat. Onko ylläri, että näkee vähän mörköjä? :D Ja jos yksi istunnossa on sillä fiiliksellä, että hähää, nyt kusetetaan ja kunnolla, niin ai että voiko toisten ihmisten manipulointi enää helpommaksi mennä? :)

Olen kuullut tarinoita savuavista kaapeista, liikkuvista peileistä, vilkkuvista valoista, kylmistä tuulahduksista ja juuri sammuvista kynttilöistä.. Sähkö voivat pätkiä varsinkin ukkosella, huoneissa usein vetää ja kääntyvän peilin saranat voivat olla epäkunnossa. Ja tulee niitä kylmiä väreitä joskus auringonpaisteessakin.

Henkimaailma... pah. Olen liian insinööri uskoakseni moiseen ennen kun näen omin silmin ja selkeitä todisteita asiasta. Pyysin päästä mukaan spiritismi-istuntoon jotta voin nähdä itse... minua ei päästetty koska "en usko tähän tarpeeksi". Siis mitä vittua?? :D Pitää siis olla hyväuskoinen hölmö jotta pääsee leikkiin mukaan?
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

QuarterDot kirjoitti:
Tämän viestin sisällön tiesi jo ennenkuin ketjua avasikaan.

No, itsekin suhtaudun pääsääntöisesti hyvin skeptisesti tällaisiin juttuihin, mutta toisaalta omallekin kohdalle on sattunut kuitenkin muutama yliluonnollisuudeksi laskettava selittämätön juttu. Muiden sepostamat tarinat kuittaan helposti huuhaana, mutta omat kokemukset tuntuvat siitä huolimatta oudon luonnollisille.
gullible

Viesti Kirjoittaja gullible »

Ihmismieli on jännä laite. En lainkaan epäile sitä, etteikö joku näkisi kaikki päivät (tai paremminkin yöt) olentoja, joita keskimääräinen kaveri näkisi joutuessaan hallusinogeenipäissään Taru Sormusten Herra-leffan settiin tai kunnon akvaarioon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että nuo otukset olisivat todellisia.

Yliluonnollisissa ilmiöissä on se hassu puoli, että ne ovat suorastaan yliluonnollisen hyviä välttelemään kameraa tai puolueetonta tarkkailijaa. Skepsis tarjoaa kymppitonnin paranormaalista ilmiöstä ja maailmalta on varmasti saatavissa miljoonia ja taas miljoonia lisää. Ottaen huomioon mitkä rahat ovat kyseessä ja millainen kiinnostus olisi taattu niin onhan se kummaa, ettei koskaan, kertaakaan ole esimerkiksi uutisissa ollut kuvaa yliluonnollisesta ilmiöstä.

Olen vakuuttunut, etten elämässäni tule kokemaan yhtään yliluonnollista tapahtumaa. Uskon, että tämä asenne aika pitkälle varmistaa sen, että näin tulee käymään. Jos näin kuitenkin tapahtuisi ja vain minulle niin toivottavasti joku veisi minut tohtorille, joka kirjottaisi reseptin mikä pitää pahat henget loitolla.
Angita

Viesti Kirjoittaja Angita »

Bändikaiffarit tota joskus kokeilivat, mutta mä en ollu harmikseni sillä keikkamatkalla mukana. Olivat kysyneet kuka jättää bändin ensimmäisenä. Saivat nimen esiin, mutta se osoittautui myöhemmin vääräks. Henget ovat erehtyväisiä. :)
Hebuli

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

gullible kirjoitti:Skepsis tarjoaa kymppitonnin paranormaalista ilmiöstä ja maailmalta on varmasti saatavissa miljoonia ja taas miljoonia lisää. Ottaen huomioon mitkä rahat ovat kyseessä ja millainen kiinnostus olisi taattu niin onhan se kummaa, ettei koskaan, kertaakaan ole esimerkiksi uutisissa ollut kuvaa yliluonnollisesta ilmiöstä.
Katsos kun henkiä ei kiinnosta raha koska ne eivät ole materialisteja. Har har har.

Lapsempana luin jännittyneenä "Uskomatonta mutta totta"-tapaisia teoksia joissa oli vaikka mitä Tosia kummituskertomuksia ja kuolleiden naamojen ilmestymisiä kaakelilattioihin Italiassa ja mitä vielä. Hirvitti.

Jostain tuollaisesta tarinasta jäi mieleen toteamus että aaveet ja paranormaalit ilmiöt tuntuvat ilmestyvän nimenomaan nuorille. Näin jälkikäteen järkeilemällä tuon voisi kuvitella johtuvan nuorten vilkkaammasta mielikuvituksesta.

Mutta, mieli avoinna, ehkä joku oikeasti vielä todistaa jotain jännää.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Ouija-laudallahan sitä liikkuvaa palikkaa kosketetaan monen ihmisen sormilla. Ihmisvoima liikuttaa. Ihmekös tuo, jos tiedostamatta tai kusetusta harrastavan vitsiniekan toimesta sanoja koostuu. Kokeiltu on. Joskus, kun kaikki olivat umpirehellisiä, ei viestejä tullut.

Muutenkin nuo meedioiden ym. välittämät viestit henkimaailmasta ovat niin latteita, että pistää miettimään dementoituneitako vainajat ovat. Jotain että terveisiä mummilta ja voikaa hyvin. Minä ainakin vainaanakin haluaisin antaa vähän enemmän informaatiota tuonpuoleisen oloista.

"Yliluonnollisen" mahdollisuutta en silti kokonaan sulje pois. Sekin olisi dogmaattisuutta ja oikeastaan epätieteellistä.
Avatar
gissa
Kitinä paheena
Viestit: 26
Liittynyt: 17.08.2005 20:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja gissa »

Mä oon pelannut nuorempana useamminkin, mutta ei se koskaan toiminut.. Siis sillä tavalla mitä oletettiin. Mitään viestiä me ei laudalle saatu. Sen sijaan eräänä kertana kaikki osanottajat näki lattialla jotain käsittämätöntä, jota en kerro tässä etten saa täydellistä hullun leimaa :) Asiasta voi kysellä vaikka chatissa jos kiinnostaa. Kerron jos uskallan. Mutta pelotti. :shock:
nuuh.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

gissa kirjoitti:jota en kerro tässä etten saa täydellistä hullun leimaa :)
Rupesin miettimään että kuinka absurdi lauseen osa tuo on kun hetken muistelee kaikkea tältä palstalta lukemaansa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

gissa kirjoitti:Mä oon pelannut nuorempana useamminkin, mutta ei se koskaan toiminut.. Siis sillä tavalla mitä oletettiin. Mitään viestiä me ei laudalle saatu. Sen sijaan eräänä kertana kaikki osanottajat näki lattialla jotain käsittämätöntä, jota en kerro tässä etten saa täydellistä hullun leimaa :) Asiasta voi kysellä vaikka chatissa jos kiinnostaa. Kerron jos uskallan. Mutta pelotti. :shock:
Kerro! Oliko Matti ja Mervi?
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Pentuiän spiritismi-istunnon mukaan minun piti mennä naimisiin Paula Puupponen-nimisen naisen kanssa. Paula oletko kuulolla??
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Gattaca kirjoitti:Ouija-laudallahan sitä liikkuvaa palikkaa kosketetaan monen ihmisen sormilla. Ihmisvoima liikuttaa. Ihmekös tuo, jos tiedostamatta tai kusetusta harrastavan vitsiniekan toimesta sanoja koostuu. Kokeiltu on. Joskus, kun kaikki olivat umpirehellisiä, ei viestejä tullut.

Muutenkin nuo meedioiden ym. välittämät viestit henkimaailmasta ovat niin latteita, että pistää miettimään dementoituneitako vainajat ovat. Jotain että terveisiä mummilta ja voikaa hyvin. Minä ainakin vainaanakin haluaisin antaa vähän enemmän informaatiota tuonpuoleisen oloista.

"Yliluonnollisen" mahdollisuutta en silti kokonaan sulje pois. Sekin olisi dogmaattisuutta ja oikeastaan epätieteellistä.
Aikoinaan kun olin pitkätukkapaskajamuutenkinhassu näytti kyseinen leikki viestinä "Saatanan oma". Ei pelottanut, nauratti ja pieretti sitäkin enemmän. Sitä se käymätön kilju teettää...
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Gattaca kirjoitti:Pentuiän spiritismi-istunnon mukaan minun piti mennä naimisiin Paula Puupponen-nimisen naisen kanssa. Paula oletko kuulolla??
Hehheh. Kai olet googlettanut Paulan jo?
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Nyt vasta!!!
Löytyy uimari/akvaario/ratsastajanainen! Vaikuttaa ihQulta!! Syntynyt 1976, sopiva ikä!!

Meilaanko ja kerron että kun olin 11 wee, henget kertoivat että meidän pitää mennä naimisiin? Onnistuisko??
Viimeksi muokannut Gattaca, 26.09.2005 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Gattaca kirjoitti:Nyt vasta!!!
Löytyy uimari/ratsastajanainen! Vaikuttaa ihQulta!! Syntynyt 1976, sopiva ikä!!

Meilaanko ja kerron että kun olin 11 wee, henget kertoivat että meidän pitää mennä naimisiin? Onnistuisko??
ei
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

1108 kirjoitti:[ei
Mutta miten hänelläkään olisi oikeutta uhmata KOHTALOA?? Ehdotan heti sukupuoliyhteyttä!!
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Gattaca kirjoitti:Nyt vasta!!!
Löytyy uimari/akvaario/ratsastajanainen! Vaikuttaa ihQulta!! Syntynyt 1976, sopiva ikä!!

Meilaanko ja kerron että kun olin 11 wee, henget kertoivat että meidän pitää mennä naimisiin? Onnistuisko??

No kyllä mä saattaisin vitsillä meilata. Mutta silleen pilke silmäkulmassa eikä mitään parisuhdekuvioita miettien. Haa, se on uimari, joten sillä saattaa olla leveät hartiat ja voimakkaat käsivarret.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Ainaskin Joku Paula Puupponen opiskelee eläinlääkäriksi ja kaiken lisäksi asustaa kesäpaikkakunnallani Orimattilassa, jonne asetun muutenkin loppuiäksi!! :h:


Varaan kirkon, kuka haluaa olla Best Man?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Gattaca kirjoitti:Ainaskin Joku Paula Puupponen opiskelee eläinlääkäriksi ja kaiken lisäksi asustaa kesäpaikkakunnallani Orimattilassa, jonne asetun muutenkin loppuiäksi!! :h:


Varaan kirkon, kuka haluaa olla Best Man?
Öh, tuota. Joko kirjoitit jollekin Paulalle vai ajattelitko varata vihkipaikan ensin?
Kikkelis kokkelis.
Storytuuli

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

Gattaca kirjoitti:Ainaskin Joku Paula Puupponen opiskelee eläinlääkäriksi ja kaiken lisäksi asustaa kesäpaikkakunnallani Orimattilassa, jonne asetun muutenkin loppuiäksi!! :h:
:D siistiä :D

Mites se menikään...anovalle annetaan, kolkuttavalle avataan tms. :paavi:

Nyt enää vain the Nainen itse voi uhmata henkivaltoja :wink:
Avatar
gissa
Kitinä paheena
Viestit: 26
Liittynyt: 17.08.2005 20:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja gissa »

Keikaus kirjoitti:
gissa kirjoitti:Mä oon pelannut nuorempana useamminkin, mutta ei se koskaan toiminut.. Siis sillä tavalla mitä oletettiin. Mitään viestiä me ei laudalle saatu. Sen sijaan eräänä kertana kaikki osanottajat näki lattialla jotain käsittämätöntä, jota en kerro tässä etten saa täydellistä hullun leimaa :) Asiasta voi kysellä vaikka chatissa jos kiinnostaa. Kerron jos uskallan. Mutta pelotti. :shock:
Kerro! Oliko Matti ja Mervi?
Ei ollut mitään tuollaista. No voin mä kertoa, mutta teidän tarvii nyt virittäytyä kammotustunnelmaan. :)

Pelailtiin siis spiritismiä, kyseltiin kaikenlaista mikä siihen aikaan kiinnosti, mutta kuten jo mainitsin, mitään ei laudalla tapahtunut. Oltiin kaverin luona, vanhassa omakotitalossa, yläkerran makuuhuoneessa ikkunat peitettynä. Ainoa valo tuli kahden tytön selkien takaa, sellainen pieni seinälamppu. istuin tyttöjä vastapäätä.
Päätettiin keskittyä kunnolla vielä kerran, ja lähteä muiden pariin alakertaan. Oltiin ihan hiljaa ja keskityttiin, kun yhtäkkiä ikkunasta kuului koputus, ja säikähdettiin ihan hurjasti. Naurettiin kun tajuttiin että pojat ne vaan kiipesi tikkaille ja pelotteli. Mutta nauru loppui lyhyeen, kun kaikki alkoi tuijottamaan lattiaa.. En olisi uskonut omia silmiäni, mutta tyttöjen "näittekste ton?" -kysymykset ja tarinan kertominen muille pakotti uskomaan. Nähtiin kaikki sama.

Mun selän takaa, sieltä pimeästä, tuli lattiaan miehen varjo. se näytti hätämerkkejä hitaasti käsillään päänsä yläpuolella.

Näin sen tyypin toistekin, tai enemmän kuulin. Se käveli portaat alas ja mun viereen. Mutta sitten siinä ei ollutkaan ketään. Hetken näkyi tumma hahmo sivusilmällä, mutta se katosi kun kaveri ihmetteli kenelle puhun :) luulin sitä siinä talossa asuvaksi pojaksi.. Se poika kans kuuli sen askelet yläkerrasta ollessaan yksin kotona. Jänniä juttuja.
nuuh.
Vastaa Viestiin