Edit: Äh, vittu. Googletin asioita eikä hyvältä näytä. Voi perseen suti. Meenpä tästä pyörimään sänkyyn hetkeksi, kohtahan sitä töihin. Pää on täynnä limaa, vittuako mä menin tämänkin keikan ottamaan.
Tuskinpa kyylämuorilla itsellään on vaikutusvaltaa häätä sinut vain koska a) asut vuokralla b) olet nuori. Ei edes vaikka kyylämuori olisi jollain mystisellä tavalla vuokranantajasi. Vuokrasopimuksen irtisanomiselle täytyy olla hyvät perusteet. Eli joko olet bilettänyt liian rankasti liian monta kertaa ja näin ollen jo saanut varoituksen/ia. Tai sitten kohtalosi sinetöitiin jostain syystä yhtiökokouksessa (virallisessa sellaisessa, mummojen pihapenkkimiitti ei riitä)Turbohaltija kirjoitti:taloyhtiön kyylämuori
En uskoisi, että kämpästäsi koskaan kuuluisi kovin voimakasta heavy-musiikkia, että kaikenlaisia heikko hermoisia sitä näkyään on olemassa tai kait hän pelkää, että asiat menevät huonompaan suuntaan... very outoa...Turbohaltija kirjoitti:
No kiitos vitusti tästäkin tiedosta.
Kun vuokranantaja on irtisanojana, hänen on annettava kirjallinen irtisanomisilmoitus, jossa on mainittava sopimuksen päättymisajankohta ja irtisanomisperuste. Irtisanomisaika on 6 kk, kun vuokrasuhde on ennen irtisanomista kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden. Tätä lyhyemmissä vuokrasuhteissa irtisanomisaika on 3 kk. Näitä aikoja ei voi sopimuksin lyhentää.
Jos irtisanomisen perusteena on pyrkimys saada vuokra kohtuuttomalle tasolle, tai jos irtisanomista on pidettävä vuokralaisen kannalta muutoin kohtuuttomana eikä irtisanomiselle ole hyväksyttävää syytä, vuokralainen voi vaatia tuomioistuimelta irtisanomisen julistamista tehottomaksi. Kanne on nostettava kolmen kuukauden kuluessa siitä, kun irtisanominen on saatu tiedoksi. Vaihtoehtoisesti vuokralainen voi tällaisessakin tilanteessa vaatia jäljempänä mainittua vahingonkorvausta sopimuksen päättymisen vuoksi.
lähde: http://www.asukasliitto.fi/oikeus.htmlVuokrasopimus voi päättyä välittömästi, jos toinen osapuoli purkaa sen. Vuokranantaja voi purkaa sopimuksen vain laissa mainituissa tilanteissa kuten, jos vuokralainen laiminlyö vuokranmaksun, huoneistoa hoidetaan huonosti, vuokraoikeus siirretään toiselle luvattomasti tai huoneistossa vietetään häiritsevää elämää.
Vuokranantajan on ilmoitettava kirjallisesti vuokrasopimuksen purkamisesta. Jos sopimuksen purkaminen perustuu esim. häiritsevään elämään, vuokralaiselle on ennen sopimuksen purkamista annettava kirjallinen varoitus. Kirjallista varoitusta ei tarvita, jos esim. vuokra on jätetty maksamatta tai vuokraoikeus on luvatta siirretty toiselle.
lähde: http://www.laki24.fi/vuok-asuinhuoneist ... oitus.htmlUutta varoitusta ei myöskään tarvitse antaa, jos varoitus on aiemmin annettu ja sama menettely myöhemmin toistuu ilman että aikaa olisi kovin kauaa varoituksesta kulunut. Jos varoituksesta on kulunut jo yli vuosi ja vuokranantaja purkaa vuokrasopimuksesi, neuvottele lakimiehesi kanssa, menikö kaikki ihan oikein.
Turbohaltija kirjoitti:Viettämäni tolkuttoman syntisen elämän vuoksi taloyhtiön kyylämuori katsoi parhaaksi tiputtaa häätölapun postiluukustani eilen.
ValitettavanElukka kirjoitti:Mitenkähän tulkinnanvarainen tuo "häiritsevän elämän" määritelmä mahtaa olla?
Selvittelin juuri vaihtoehtojani. Vuokralaisten keskusliitosta sanottiin, että voin joko muuttaa suosiolla pois tai alkaa käräjöidä. Jälkimmäisestä tulisi kuluja myös minulle ja minun pitäisi saada naapureita todistamaan puolestani. Tuskinpa niillä on mitään intressiä puolustaa minua, en ole ollut niihin yhteydessä.McJanne kirjoitti:
Että eläpä vielä hötkyile duudsoni, tästähän sais mahtavan riidan aikaiseksi
Sattumalta mulla ois alivuokrata "pieni" kortteeri, isona miinuksena että bileitä ei saa pitää muuta kuin ennalta sovitusti ja silloinkin hiljaisuus tulee Mannen nukkumaanmenoaikaan.Turbohaltija kirjoitti: Otan vastaan asuntovihjeitä. Olen oikeasti kunnon ihminen, uskokaa tai älkää.
Mene sanomaan sossuun, että sait vääristä syistä häädön ja että sulla ei ole paikkaa mihin mennä. Saat kaupungin vuokra-asunnon luultavasti aika nopeasti. Vuokra on halpa, asunnot enimmäkseen tilavia ja hyvin varusteltuja ja kerrostalokyttääjistä ei ole pelkoa.Turbohaltija kirjoitti: Otan vastaan asuntovihjeitä. Olen oikeasti kunnon ihminen, uskokaa tai älkää.
Kyllä kaapungilta saattais herua, kävelet hakutoimistoon sisälle ja teet ilmoituksen jossa selvästi ilmaiset mikä on tilanne. Tarvittaessa voit tehostaa ilmoitustasi useammalla käynnillä ja puhelinhäiriköinnillä, se taas riippuu sinusta kuinka paljon haluat panostaa asunnon saantiin kaapungilta. Monenmoista huhua ja tarinaa olen kuullut että sitkeys palkitaanTurbohaltija kirjoitti:Susta ei välillä saa selvää, oletko tosissasi. Meinaatko tosiaan näin vai oletko vain humoristisella tuulella?eps kirjoitti:
e.
Turbohaltija kirjoitti:Kyylämuori on taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja
Tai vaihtoehtosesti sossu osoittaa sinut johonkin asunnottomien asuntolaan... (joka ei kyllä ihan todennäköinen kuitenkaan tuon Pursarin asuntolan rempan vuoksi...).Kimmen kirjoitti:Ihan asialliselta tuo kuullostaa ja ihan mahdolliseltakin. Ei maksa mitään yrittää!Turbohaltija kirjoitti:Susta ei välillä saa selvää, oletko tosissasi. Meinaatko tosiaan näin vai oletko vain humoristisella tuulella?eps kirjoitti:
e.