Mylwin kirjoitti:..
Amelieta en ole nähnyt,..
.. Sitten tuli katsottua The Grudge, joka pelotti minuu ainakin kovin - eli täytti tehtävänsä. Eihän se nyt mikään elokuvahistorian merkkiteos ollut, mutta ihan jeezpoks.
Et ole nähnyt Amelieta? Kannattaa katsoa jossain vaiheessa, etenkin leffan alku-ja keskipuoli ihastuttavia, hauskoja. Loppua kohden jotenkin plörähtää vähän. Suloinen filmi.
Grudge oli mulle tod.pettymys, odotin kauhuväristyksiä ja ties mitä takykardiaa.. mutta sitten.. Ei mitään.
Olen katsonut tässä jonkin ajan sisällä aasialaisia kauhuleffoja, mutta tähän mennessä mikään niistäkään ei ole onnistunut sävähdyttämään iiksejä liikkeelle. :
Muistaakseni Etelä-Korean tämän hetken "kauhistuttavimmaksi" tituleerattu kauhuleffa Wishing Stairs oli aivan satuelokuvan tasoista. Jotenkin söpöä. No sitten näin pätkän nimeltä Pahan yhteys ja se oli jo parempi, mutta pikkupurtavan ja pikkupelottavan lisäksi siinä ei ollut enempiä aineksia. Ja sitten Dark Water (tästä jo pitemmän aikaa), joka taas osoittautui jokseenkin pitkästyttäväksi, sai kyllä toimivuuspisteen vesielementistä kauhuefektinä (vanha juttu, mutta toteutuspuoli kysyy aina kykyä tms). Ja sitten katsoin jossain vaiheessa Visitorin (ei sama kuin Visitor Q, en muista leffan nimeä nyt kunnolla ja googletus ei tuota tulosta.. Damn) - ei tehnyt vaikutusta, odotin elokuvan loppumista lähinnä. No, sitten muistuu mieleen vielä Into the Mirror, joka oli jossain määrin kiehtova todellisuusmyytti-ideoineen. Loppuspiikki muistutti Darkmanin vastaavaa - legendaariset loppulauseet voivat vielä jättää leffasta tempoa päälle.
Aasialaiskauhuleffahäsäyksen välivaiheissa katsoin ystävän kanssa Dario Argenton ohjaaman italialaispätkän Phenomena, josta olin aiemmin kuullut ylistäviä lausuntoja. Ei ollut pelottava, mutta jotenkin hauskan mielikuvituksekas ja tietyllä tapaa psykedeelinen, kuten Argenton parit muutkin filmit.
Voi olla että mulle on innokkaana kauhuleffojen ystävänä kehittynyt semmoinen korkea kauhuväpäyskynnys - tuntuu kuin mikään ei enää vaikuttaisi kunnon takykardisesti. Oon niin kovis.