Aukot sivistyksessä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:- En ole koskaan lentänyt
Ennen lisäkommentteja varmistan, että tarkoitat, että et ole koskaan istunut ilma-aluksen kyydissä?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: - En ole ikinä pettänyt puoliso(j)ani
Monikko on hyvä, ei ole pettämistä jos kaikki on puolisoja. Vaan kuuluuko pettämiskokemus sivistykseen?
Tarkoitan koko elämäni aikana olleita. Ei samaan aikaan.

Ei se tietääkseni kuulu, mutta näkemys on että sen tyylistä kokemusta olisi yllättävän monella. Lienenkö väärässä?
Sivistys ja muut tekemättä jääneet jutut kuuluvat eri ketjuun. Toikin on kyllä hyvä ketjun aihe!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:- En ole koskaan lentänyt
Ennen lisäkommentteja varmistan, että tarkoitat, että et ole koskaan istunut ilma-aluksen kyydissä?
En käsittääkseni, ellei linnanmäen vuoristorataa lasketa?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:- En ole koskaan lentänyt
Ennen lisäkommentteja varmistan, että tarkoitat, että et ole koskaan istunut ilma-aluksen kyydissä?
En käsittääkseni, ellei linnanmäen vuoristorataa lasketa?
Miten tämä on mahdollista? Asutko Orimattilassa?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Eikös pertillä ollut joku hullu irrationaalinen pelko lentämistä ja lentämisen kuviteltua vaarallisuutta koskien?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^No toi olisi helpottava selitys.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^^, ^^^ Ei kumpaakaan. Se on vaan jäänyt tekemättä. Etelä-Saksaan asti olen kumipyörillä päässyt, Ruåtsiin laivalla ja opiskeluaikoina menin junalla kotimaassa. Työreissuilla ollaan menty kimppakyydillä.

Olen vähän katsellut jotakin kaupunkireissua niin tulisi sekin tehtyä. Kait nuo irkut lentäisivät kohtuuhintaan useampaankin paikkaan.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tuon kummastelu kuvaa minusta nykyaikaa. Minun aikaperspektiivistäni sama kuin jos kummeksuttaisiin ettei ole koskaan ollut huvijahdilla Karibianmerellä. No, olette te varmaan sitäkin.

Minä olin kouluni sankarimatkailija vain, koska kävimme kerran Mallorcalla ja kerran Marokossa. Ei matkailu tai lentäminen ollut yleistä. Sitten olen kerran pentuna lentänyt Rovaniemeltä Jyväskylään, kerran opiskeluaikana Varkaudesta Helsinkiin ja ollut kolmesti yleisölennätyksessä, joista yksi oli helikopteri. Siinä kaikki, vaikka olen kovin kiinnostunut lentokoneista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Gat kirjoitti:Minä olin kouluni sankarimatkailija vain, koska kävimme kerran Mallorcalla ja kerran Marokossa..
waaaaat?

Et sä ole muistaakseni aiemmin kertonut kuin vuoden -78 telttareissusta. Tai no ehkä lisäksi yhdestä etelänlomasta, mutta kahdesta et kyllä!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minä olin kouluni sankarimatkailija vain, koska kävimme kerran Mallorcalla ja kerran Marokossa..
waaaaat?

Et sä ole muistaakseni aiemmin kertonut kuin vuoden -78 telttareissusta. Tai no ehkä lisäksi yhdestä etelänlomasta, mutta kahdesta et kyllä!
Kohta paljastuu, että gattis "sai seksiä" kuten se vitsin koulupoika jonkun mandariinpoimijan kanssa ja siitä koko soppa johtuukin. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Manaaja kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:En oikein tunne Mickey Rourken leffoja viime vuosituhannen puolelta. Oisko suosittaa jotain?
- White Sands - verta hiekalla
- Johnny Handsome - kasvoton
- Baarikärpänen
- 9 1/2 viikkoa
- Taistelukala
- Harley Davidson ja Marlboro-mies (vaatii (rajun) nousuhumalan)
Jos nyt vaikka kaksi noista niin mitkä?
Kaikkea en ole nähnyt, mutta kyllä Rourken karisma puree silleen 130-prosenttisesti, että mun vaihtoehtoni Bluntlyn listalle olisi kai:
- Body Heat
- Diner
- Rumble Fish
- The Pope of Greenwich Village
- Barfly
- Angel Heart
Kahden valinta noista olisi hankala, koska kolme on selkeästi omassa luokassaan:
- Diner
- Rumble Fish
- Barfly

Itse ketjun asiaan, niin multa on kanssa Tuulen viemää lukematta/näkemättä, venäläisiä klassikoita tunnen huonosti, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy on jäänyt tylsänä kesken niin kirjana kuin leffana, tanssitaidetta en ymmärrä, tietokone/konsolipelit eivät ole koskaan kiinnostaneet pätkääkään, ja kuvataiteesta tietoni ovat niin rajalliset, että en osaa siitä nauttia kovin syvästi. Lisäksi matematiikka on unohtunut ja luonnontieteet jäivät lukiotasolle (tämä lienee vakavin aukkoni yleissivistyksessä).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

urpiainen kirjoitti: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy on jäänyt tylsänä kesken niin kirjana kuin leffana, tietokone/konsolipelit eivät ole koskaan kiinnostaneet pätkääkään
Halitaan!!!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

AngryBird kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy on jäänyt tylsänä kesken niin kirjana kuin leffana, tietokone/konsolipelit eivät ole koskaan kiinnostaneet pätkääkään
Halitaan!!!
:leuhka:
Kirjallisuuden klassikot ovat pääsääntöisesti vavahduttavia kokemuksia, Taru sormusten herrasta on vaikuttanut minuun ala-asteikäisenä syvästi, ja Tarantino on, jossei jumala niin ainakin jonkin sortin arkkienkeli.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Tarantino on, jossei jumala niin ainakin jonkin sortin arkkienkeli.
Kulta!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

urpiainen kirjoitti: Taru sormusten herrasta
Jäi nuorna kesken, leffojakaan en oo kattonu kokonaan.
Prepare for the worstest.
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

urpiainen kirjoitti:Tarantino on, jossei jumala niin ainakin jonkin sortin arkkienkeli.
Tarantinohan on kopioinut 95% kaikista jutuistaan muualta, ja vielä häpeilemättömän suoraan. Ihan hyviä leffoja on tehnyt juu, mutta miksikään visionääriksi miestä on turha hehkuttaa.
Pröötprööt
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

pierupylly kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Tarantino on, jossei jumala niin ainakin jonkin sortin arkkienkeli.
Tarantinohan on kopioinut 95% kaikista jutuistaan muualta. Ihan hyviä leffoja on tehnyt juu, mutta miksikään visionääriksi miestä on turha hehkuttaa.
"Good artists borrow, great artists steal."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy on jäänyt tylsänä kesken
Taru sormusten herrasta on vaikuttanut minuun ala-asteikäisenä syvästi
:shock:

Toki olen LotR:in parikertaa lukenut, mutta vaikka Tolkienilla on suuri vaikutus fantasiakirjallisuuteen, niin teoksena se on huonosti kirjoitettu ja paikoin erittäin pitkäveteinen. Sitten pidät Douglas Adamsia tylsänä? Seuraavaksi varmaan parjaat Neil Gaimania.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Se on vaan jäänyt tekemättä
ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ....
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Se on vaan jäänyt tekemättä
ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ....
Anna mennä vaan, mielesi tekee kumminkin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:fantasiakirjallisuuteen
Mun epäkattavan kokemukseni pohjalta fantasiakirjallisuus on minun subjektiivisesta näkökulmastani mielenkiinnotonta sontaa, kun taas TSH on oivaa nuortenkirjallisuutta. Neil G:stä en ole koskaan kuullutkaan, enkä jaksa googlata.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Vagabondo kirjoitti:teoksena se on huonosti kirjoitettu
En tajua tätä yhtään: siis sehän on aivan mielettömän hyvin kirjoitettu.

Mutta makunsa kullakin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Se on vaan jäänyt tekemättä
ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ....
Tää varmaan liittyy jotenkin kepulaisuuteen?
Prepare for the worstest.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

nowaysis kirjoitti:
Tää varmaan liittyy jotenkin kepulaisuuteen?
Ja päinvastoin!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

nowaysis kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Se on vaan jäänyt tekemättä
ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ei saa keittiöpsykologisoida, ....
Tää varmaan liittyy jotenkin kepulaisuuteen?
Höh, eikös meidän kepuloijien pitäisi juuri aina mennä kalleimmalla ja luontoa tuhlaavammalla vehkeellä?

Vai oliko se virheellinen mielikuva.

Myönnän, että pidän junamatkailusta.
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin