Sivu 1/5

Mitä tankkaat?

Lähetetty: 16.03.2011 11:36
Kirjoittaja Dave

Lähetetty: 16.03.2011 11:36
Kirjoittaja Dave
95E10. Pitäisi ehkä kenties mahdollisesti siirtyä 98:iin, niin ei tarvitsisi tankata niin usein.

Lähetetty: 16.03.2011 11:37
Kirjoittaja CeDell Davis
Alkasin tällä viikolla tankkaamaan 98:a.

Lähetetty: 16.03.2011 11:37
Kirjoittaja exPertti
95E10

Lähetetty: 16.03.2011 11:39
Kirjoittaja AngryBird
98.

95E10-tankkausten jälkeen ilmestynyt auton nykiminen ja yskähtely katosivat kun vaihdoin 98t tankkiin. Bensaa kuluu vähemmän (ts. 98-tankillisella ajoi 104 kilsaa pidemmän matkan kuin 95E10:lla).

Lähetetty: 16.03.2011 11:42
Kirjoittaja Dumis
Omaani en ole 95E10:a tankannut kertaakaan.

Lähetetty: 16.03.2011 11:43
Kirjoittaja CeDell Davis
AngryBird kirjoitti:95E10-tankkausten jälkeen ilmestynyt auton nykiminen ja yskähtely katosivat kun vaihdoin 98t tankkiin.


Näin.

Lähetetty: 16.03.2011 11:44
Kirjoittaja urpiainen
95E10. Kai sitä nyt marginaalisesti enemmän kuluu (turboa varmaan oltu keksittykään, kun mun auto rakennettiin), mutta muuten olen vähän taipuvainen ajattelemaan, että E10-vastaisissa huhuissa saattaa osatekijänä olla myös kahden nykyisin niin suositun irrationalismin lajin onnellinen avioliitto: viherallergia on kohdannut hörhöilevän epäluulon.

Lähetetty: 16.03.2011 11:48
Kirjoittaja Xiberia
Eekymppiä olen tankkaillut, mutta tosiaan, auto ajoittain tuntuu vähän nykivän. En tiedä minkä verran ajotietokoneen kulutuslukemiin on luottaminen (Millä perusteella se arvioi lukemia?), mutta ei ainakaan tunnu siltä, että bensaa menisi merkittävästi enemmän. Oon siltikin toisinaan harkinnut 98:iin siirtymistä juurikin sen nykimisen takia.

Lähetetty: 16.03.2011 11:48
Kirjoittaja Dave
urpiainen kirjoitti:95E10. Kai sitä nyt marginaalisesti enemmän kuluu (turboa varmaan oltu keksittykään, kun mun auto rakennettiin), mutta muuten olen vähän taipuvainen ajattelemaan, että E10-vastaisissa huhuissa saattaa osatekijänä olla myös kahden nykyisin niin suositun irrationalismin lajin onnellinen avioliitto: viherallergia on kohdannut hörhöilevän epäluulon.


Vaikka minulla on paha viherallergia, niin olen kuitenkin tosiaan sitä 95:ttä tankannut.

Tässä on kenties niin, että en myöskään halua samaistua 98:a tankkaavien viiteryhmään.

Pitäisi olla dynaamisten kokkareiden 99, niin tankkaisin sitä.

Lähetetty: 16.03.2011 11:49
Kirjoittaja exPertti
urpiainen kirjoitti:95E10. Kai sitä nyt marginaalisesti enemmän kuluu (turboa varmaan oltu keksittykään, kun mun auto rakennettiin), mutta muuten olen vähän taipuvainen ajattelemaan, että E10-vastaisissa huhuissa saattaa osatekijänä olla myös kahden nykyisin niin suositun irrationalismin lajin onnellinen avioliitto: viherallergia on kohdannut hörhöilevän epäluulon.


Sinusta allergia ylenpalttiseen viherhöpötykseen on irrationaalista? heh

Kai tiedät, että etanoli lisää päästöjä verrattuna bensiiniin kun koko valmistusketju otetaan huomioon.

Etanolin lisäyksessä on enemmänkin kyse riippuvuuden vähentämisestä arabivaltioihin ja tiettyjen lobbausjärjestöjen hommista.

Lähetetty: 16.03.2011 11:50
Kirjoittaja Vagabondo
98 olen vuodenvaihteen jälkeen käyttänyt. Asiaa oli laskeskeltu kauppalehden keskusteluissa viimevuoden puolella ja päädytty vastaaviin tuloksiin kuin nyt TM:n testissä. Näillä reunaehdoilla ei ole mitään järkeä käyttää E10:ä.

St1:n refuelissa on sentään jotain ympäristöideaa, mutta käy aika harvoihin autoihin ja vie tehot.

Lähetetty: 16.03.2011 11:51
Kirjoittaja Dave
Vagabondo kirjoitti:98 olen vuodenvaihteen jälkeen käyttänyt. Asiaa oli laskeskeltu kauppalehden keskusteluissa viimevuoden puolella ja päädytty vastaaviin tuloksiin kuin nyt TM:n testissä. Näillä reunaehdoilla ei ole mitään järkeä käyttää E10:ä.

St1:n refuelissa on sentään jotain ympäristöideaa, mutta käy aika harvoihin autoihin ja vie tehot.


Mua vaivaa noi ST1:n katolla olevat tuulimyllyt. Ne eivät pyöri koskaan. Miksi?

Lähetetty: 16.03.2011 11:52
Kirjoittaja Vagabondo
Dave kirjoitti:Pitäisi olla dynaamisten kokkareiden 99, niin tankkaisin sitä.


Shell V-power. Vielä ehdit vähän aikaa käyttämään ennen kuin poistuu suomesta.

Lähetetty: 16.03.2011 11:53
Kirjoittaja CeDell Davis
urpiainen kirjoitti:viherallergia on kohdannut hörhöilevän epäluulon.


Eli mä vain kuvittelin, että auto pätkii? Vittu että oon tymä.

Lähetetty: 16.03.2011 11:53
Kirjoittaja Vagabondo
Dave kirjoitti:Mua vaivaa noi ST1:n katolla olevat tuulimyllyt. Ne eivät pyöri koskaan. Miksi?


Koska suomessa ei tuule ja ilmastonmuutoksen myötä tuulet ovat vähentyneet entisestään.

Lähetetty: 16.03.2011 11:54
Kirjoittaja Dave
Vagabondo kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mua vaivaa noi ST1:n katolla olevat tuulimyllyt. Ne eivät pyöri koskaan. Miksi?


Koska suomessa ei tuule ja ilmastonmuutoksen myötä tuulet ovat vähentyneet entisestään.


Ei se johdu siitä. Ne eivät pyöri koskaan. Alkuun pyörivät. Mä luulen, että ne on rikki.

Lähetetty: 16.03.2011 11:56
Kirjoittaja CeDell Davis
Dave kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mua vaivaa noi ST1:n katolla olevat tuulimyllyt. Ne eivät pyöri koskaan. Miksi?


Koska suomessa ei tuule ja ilmastonmuutoksen myötä tuulet ovat vähentyneet entisestään.


Ei se johdu siitä. Ne eivät pyöri koskaan. Alkuun pyörivät. Mä luulen, että ne on rikki.


Niiden pyörittäminen kävi liian kalliiksi?

Lähetetty: 16.03.2011 11:56
Kirjoittaja RP
E10 ollaan koitettu muutamaan otteeseen, mutta kulutus nousi sillä aikavälillä. Eli vissiinkin nyt sitten 98.

Lähetetty: 16.03.2011 11:56
Kirjoittaja AngryBird
CeDell Davis kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:viherallergia on kohdannut hörhöilevän epäluulon.


Eli mä vain kuvittelin, että auto pätkii? Vittu että oon tymä.


Sama. Mittarikin valehtelee ja näyttää ajetut kilometrit ihan miten sattuu.

Autossa olis vielä tehdastakuu voimassa. Saakohan sen palauttaa?

Lähetetty: 16.03.2011 12:02
Kirjoittaja Vagabondo
urpiainen kirjoitti:95E10. Kai sitä nyt marginaalisesti enemmän kuluu (turboa varmaan oltu keksittykään, kun mun auto rakennettiin), mutta muuten olen vähän taipuvainen ajattelemaan, että E10-vastaisissa huhuissa saattaa osatekijänä olla myös kahden nykyisin niin suositun irrationalismin lajin onnellinen avioliitto: viherallergia on kohdannut hörhöilevän epäluulon.


Käsittääkseni E10 lisää co2 päästöjä suuremman kulutuksen ja etanolin tuottamisen aiheuttamien päästöjen takia. Lisäksi se valtaa viljelyalaa ruuantuotannolta samaan tapaan kuin palmuöljyn tuotanto tuhoaa sademetsiä.

Kyseessä on enemmän laskennallinen co2 kikkailu, kuin ekologinen vaihtoehto.

Lähetetty: 16.03.2011 12:06
Kirjoittaja urpiainen
AngryBird kirjoitti:
CeDell Davis kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:viherallergia on kohdannut hörhöilevän epäluulon.

Eli mä vain kuvittelin, että auto pätkii? Vittu että oon tymä.

Sama. Mittarikin valehtelee ja näyttää ajetut kilometrit ihan miten sattuu.
Autossa olis vielä tehdastakuu voimassa. Saakohan sen palauttaa?

Ei. Tyhmiä olivat vasta nämä viestinne. Harvoin huhuja syntyy ilman todellista kokemuspohjaa, jota varmasti teidänkin kokemuksenne edustavat. Mutta kuten melkein kaikissa aihetta käsittelevissä lehtijutuissakin todetaan, tämä E10-asia on lietsonut aivan poikkeuksellisen laajan ja erikoisen huhumyllyn (kun mun vanha akkuni hyytyi pakkasella, naapurin ajokortiton mummo totesi, että kyseessä on tyypillinen E10-oire), jonka sisältöä nyt sitten setvitään monilla eri tahoilla. Viestissäni arvelin, että tähän kiinnostavaan sosiaaliseen ilmiöön liittyy *osatekijöinä* myös teknisestä asiasta riippumattomia ideologisia tekijöitä. Olen sillä kannalla edelleen. Olisitte ehkä ymmärtäneet sen suoraan, jos olisitte lukeneet viestini asiasisällön ilman hinkua ottaa (täysin perusteettomasti) yleinen tarkastelu henkilökohtaisena hyökkäyksenä kokemusmaailmaanne kohtaan. Oi aikoja, oi tapoja.

Lähetetty: 16.03.2011 12:09
Kirjoittaja AngryBird
:facepalm:

Lähetetty: 16.03.2011 12:09
Kirjoittaja Lolita
E10. Bensakulut on <50 euroa kuussa, joten ihan kamalan paljoa ei ajella, joten ei kulutuksen eroa ole huomannut. Mies ajaa, joten ainahan se auto nykii ja hyppii.

Lähetetty: 16.03.2011 12:12
Kirjoittaja Pulkannaru
Dieseliä auton tankkiin. Muihin sitä kalliimpaa.