Android-puhelin?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Dave kirjoitti:Eikös WP7:ssa nimenomaan ole moniajo?


"moniajo" puhelimen omille softille, joka taitaa käytännössä olla se, että ohjelma muistaa mihin kohtaan se jäi kun se viimeksi vaihdettiin toiseen.


Mutta oliko se niin, että siihen tulee joku päivitys tuon moniajon suht?


Pitäisi tulla joskus, saisivat nyt ensin edes pelaamaan sen edellisen päivityksen kaikissa puhelimissa.

http://www.tietokone.fi/uutiset/windows ... rosentilla
Came here for school, graduated to the high life
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Jännästi on Desire HD:n akunkesto parantunut koko ajan. Aluksi alkoi tuntua siltä että tämähän on ihan susipaska, kun ei tahdo kestää edes työpäivää.

Ehkä tuo "juicedefender" toimii.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

aasi kirjoitti:Jännästi on Desire HD:n akunkesto parantunut koko ajan. Aluksi alkoi tuntua siltä että tämähän on ihan susipaska, kun ei tahdo kestää edes työpäivää.


Mulla kävi sama mun ei-HD:ssa. Alkuun ei kestänyt mitään, nyt saattaa mennä parikin päivää putkeen jos ei kauheasti puuhastele mitään ylimääräisiä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Jopa pari päivää. Oma S^3 luurini on ladattu maanantaina viimeksi. 34% sanoo "battery monitor" widget. No tietty ei tällä paljoa ole surffattu eikä pelattu eikä puhuttu. Keskiverrosti vaan.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Jopa pari päivää. Oma S^3 luurini on ladattu maanantaina viimeksi. 34% sanoo "battery monitor" widget. No tietty ei tällä paljoa ole surffattu eikä pelattu eikä puhuttu. Keskiverrosti vaan.


Niin. Eihän se akku kauheasti käyttämättömänä kulu.

On munkin työpuhelimen ( E5-00 ) akunkesto hyvä, mutta eipä sillä tulekaan surffattua kuin ihan pakollisissa tilanteissa vain.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

huima kirjoitti:Niin. Eihän se akku kauheasti käyttämättömänä kulu.

On munkin työpuhelimen ( E5-00 ) akunkesto hyvä, mutta eipä sillä tulekaan surffattua kuin ihan pakollisissa tilanteissa vain.


Siis surffailen kyllä, angry birdsiä tulee välillä taottua ja puhuttua jonkin verran. Pääkäyttö mahtaa olla tekstarien naputus.

Widgetit (tai siis niitten kokoaikaisen nettiyhteyden) pidän pois päältä. Se lienee yksi isoin selittävä tekijä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Yllättävää paskuutta Androidin ja OS X:n yhteiselossa. Siinä missä Linuxin kanssa netin jakaminen usbin yli toimii heittämällä, niin OS X:n kanssa pitäisi ilmeisesti sekä koneeseen että puhelimeen asentaa jotain viriviri-softia. En tykkää yhtään.

Edit: ja nyt vasta vituttaakin kun tajusin rikkoneeni haikuviestiputkeni.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Voi perseensuti, arvatkaapa kuka tiputti puhelimen nätisti näyttö edellä asfalttiin. Kyllähän tuo vielä toimii, mutta kivasti on lasi säröillä. Onkin oikeastaan ensimmäinen kerta kun oon jotain tähän malliin hajoittanut.

Nyt sitten arvon korjauttamisen ja kolmenkympin varaosan tilaamisen Kiinasta ja itse korjaamisen välillä.

Paitsi jos voitan lotosta, niin tilaan vain uuden samanlaisen.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

aasi kirjoitti:Nyt sitten arvon korjauttamisen ja kolmenkympin varaosan tilaamisen Kiinasta ja itse korjaamisen välillä.


Hohhoh, hinta-arvio korjaukselle on melkein puolet uuden hinnasta.

Onpa tilanne.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 20.01.2011 0:51

Viesti Kirjoittaja Varis »

aasi kirjoitti:
aasi kirjoitti:Nyt sitten arvon korjauttamisen ja kolmenkympin varaosan tilaamisen Kiinasta ja itse korjaamisen välillä.


Hohhoh, hinta-arvio korjaukselle on melkein puolet uuden hinnasta.

Onpa tilanne.


Kotivakuutus?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Varis kirjoitti:Kotivakuutus?


Omavastuu on aikalailla korkein mahdollinen. Ilmeisesti nyt saisi vieläkin korkeamman, muistelin että olisi ollut jo tapissa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

aasi kirjoitti:Yllättävää paskuutta Androidin ja OS X:n yhteiselossa. Siinä missä Linuxin kanssa netin jakaminen usbin yli toimii heittämällä, niin OS X:n kanssa pitäisi ilmeisesti sekä koneeseen että puhelimeen asentaa jotain viriviri-softia. En tykkää yhtään.


Huomasinpa että jokin aikaa sitten tulleen Android-päivityksen jälkeen tetheröinti toimii kuin junan vessa.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1661
Liittynyt: 17.01.2011 19:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Onko kukaan tutustunut vaihtoehtoisiin karttasoftiin Androidille kuin Google Maps? Huomasin eilen että pyöräilessä ei oikein Maps palkitse, kaikkia pyöräteitä ei ole ollenkaan. Noita erilaisia Openstreetmapsiin perustuvia tuntuu olevan vähän turhankin monta.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Mua kiinnostais kans.


Oon hurahtanut tohon RunKeeperiin, ja mittaan nykyään kaikki kävely- juoksu- ja pyörälenkit jotka muistan.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

^ Vihdoinkin.

Tosin se vähä mitä oon luuria käyttänyt navigaattorina, niin on yleensä ollut käytössä navfree-niminen ohjelma.
Ruokalan kalapuikko Pena
masa

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja masa »

Androidiin aika hyvän tuntuista maastonavia tarjolla:

1. Asenna Oruxmaps Google Playstä
2. http://kartat.hylly.org/
Siirrä img-kartta Oruxmapsin karttahakemistoon muistikortille, tai muuta kartan hakemistopolku oikeaksi jos karttatiedosto muussa lokaatiossa
3. Päivitä Offline-karttalista ja valitse haluamasi kartta.


Tais juur säästää multa 500 - 1000 ecua.
masa

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja masa »


VMP.

Mun puhelin hajosi ton takia. Kolmannen kerran kun navigointi tilttasi puhelin lensi vahingossa auton kojetauluun ja hajosi.

Tarviin uuden puhelimen.
Manaaja

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Heh. Sen pari kertaa mitä oon käyttänyt niin on toiminut ihan ongelmitta ja puheohjauskin toiminut niinkuin pitää. Ainoa miinus tuossa on se, että en oo saanut ko. kikkaretta näyttämään ajonopeuttani, minkä haluaisin nähdä mieluummin GPS-tutkattuna kuin nopeusmittarista mm. peltipoliisien takia.
masa

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja masa »

^ No mullakin pari aiempaa reissua pelannut ihan hyvin, mutta ilmeisesti Turku ja Kärsämäki oli sille liikaa hanskattavaksi.
Manaaja

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Temper, temper.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Onko zten laatuandroideista kokemusta? Uuden 4" näyttöisen bladen hintaluokka 130e.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Android-puhelin?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Entä Sonyn Tipo? Suunnitelmissa korvata siis wlan-tukiasema yhdellä "perusluurien perusluurilla joka ei ihan ketuta käyttää" joka pystyy netin jakoon. Ja siten säästää yksi sim-kortti.
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin