Kotiväkivalta

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^^Voin allekirjoittaa tuon robottiosuuden.

Omassa tapauksessani kaverinsa eivät olleet tietoisia, eivät olisi hyväksyneet. Teki kaikkensa että näyttäisin huonolta heidän silmissään joten heillä ei sinänsä ollut tahtoa tavata. Olin kaikkea sitä mitä miehet kammoaa, siis tyttöystävänä.

Siinä loppuvaiheessa palikkatalonsa alkoi pahasti sortumaan. Kaverinsa pääsivät jyvällä tiettyjen sattumien kautta. Ja silloin paras ystävänsä nousi tätä vastaan ja ns. pelasti selkäsaunalta sillä kertaa. Oli hyvin, hyvin järkyttynyt eikä voinut uskoa. Toki olin huomannut jo pientä muutosta aikaisemmin, semmosta pientä hanttiin laittamista ja puolustelua tämän ystävänsä puolelta. Kun se vaan on niin että joskus on niin kovin vaikea uskoa vaikka eteen lätättäisiin.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Suvinen kirjoitti:Sitä pelkäsin eniten, jotenkin odotin sen päivän vielä tulevan että jommalta kummalta lähtee henki. Ja jotenkin olin varma että se en ole minä keneltä se henki lähtee.


Tämä.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Voi teitä. Mikähän niissä miehissä ... siis vellihousuissa ... oli se alun huumaava juttu, että niihin jäi kiinni/ihastui/tykästyi/what evö? Lienette tuota ihan itsekin miettineet ja ihmetelleet.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

^Se ei taida olla tässä kovin ratkaiseva asia.
Mikä ihmisissä yleensä on se huumaava juttu, että niihin jää kiinni/ihastuu/tykästyy/what evö? Näissä varmasti ihan sama asia.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

No en tiedä. Ei se aluksi sellainen ollut. Voisi sanoa että hurmaava, hyväkäytöksinen, helvetin hyvännäköinen, menestynyt jo niinkin nuorena ja niin aika lailla unelmapoikaystävä. Mutta se nyt oli osa peliään. Ne osaa sen, aika fiksusti.

Olin tavatessamme 16v. Jätin lopullisesti joskus 21v. Eli kuutisen vuotta sitten.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

annepa kirjoitti:En ole koskaan ottanut pataan eikä mua ole rääkätty henkisesti missään suhteessa. Kaikki miehet mun elämässä on väkivallattomia.

Mukavaa joskus lukea tällaistakin. Yksi eksä sai leivottua mustakin melkoisen väkivaltaisen ihmisen suhteen jälkeisissä tarinoissaan, joita - surullista kyllä - ilmeisesti nykyäänkin vielä silloin tällöin laukoo yhteisien tuttujen keskuudessa. Henkisesti olen hirveä kiduttaja, jos väkivallan täsmennettä erehtyy kysymään. Tosin samaa luokkaa sillä tuntui olevan ne muutkin eksät. Suhteen alkuaikoina ihania ja koko maailmalle kehuttavia, suhteen loppuaikoina pelkiksi ystäviksi maailmalle tituleerattavia, ja suhteen jälkeen vähintään henkisesti väkivaltaisia ja manipuloivia hulluja. Joillekin noita hulluja kumppaneita vaan siunaantuu kerta toisensa jälkeen kuin Tuksulle ikään. Kaikki on hulluja paitsi nyksä, kunnes siitäkin tulee eksä.

Ei oikein kykene käsittämään muuta motiivia kuin että sillä yritetään peitellä jotain omia jälkiä ja tekoja joista tunnetaan alitajuntaisesti huonoa omaatuntoa. Nimittäin ainakin yhdestä jurripolkasusta sain kuulla jälkeenpäin, josta ilmeisesti unohtui vähän hassusti kertoa silloin kun siihen olisi ehkä ollut vähän aihetta. Ei se siis aina ole helppoa olla väkivallaton mies suhteessa. Riippuu siitäkin ketä kuuntelee.

Henkinen väkivalta on vähän vaikea juttu näissä yhteyksissä. Moni ymmärtää ulkoa sanonnan "se voi olla paljon pahempaa kuin fyysinen", mutta harva ymmärtää, että juuri samasta syystä pahansuopa ihminen voi käyttää sitä todella tehokkaana, ilkeänä ja mustamaalaavana aseena toista ihmistä vastaan. Todistavia jälkiä ei vaadita leimoja lyödäkseen, koska koettu asia on täysin immateriaalinen ja äärimmäisen subjektiivinen tasolla jota ulkopuoliset eivät voisi ymmärtää. Ja tarvittaessahan konkreettisena todisteena käy vaikka riitelyn aikainen asiayhteydestä irroitettu yksittäinen lause, josta se oma, kenties julmempikin dialogi on unohdettu.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

...
Viimeksi muokannut Leevi, 02.02.2011 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Suvinen kirjoitti:Musta on aika hoopoa kysellä mikä niissä hakkaavissa miehissä viehättää. Ihan kuin nyt joku ehdoin tahdoin semmoista miestä etsisi.

Joo, muotoilin ehkä vähän väärin. Eihän sitä aluksi oikein mistään varmaan tiedä että toinen sellaiseksi kääntyy.
Ja sen miten sanoit, että siitä on vaikea päästä irti, niin varmaan pitää paikkansa joo. Vaikka se sivustakatsojasta ihmeelliseltä näyttääkin ettei lähde.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

...
Viimeksi muokannut Leevi, 02.02.2011 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

huima kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:...


Tai sitten voit ajatella, että jopa se väkivaltainen hyväksikäyttäjä ja alistaja on parempi kuin Rollo - mikä saattaa näköjään pitää paikkansa.



Sellaiselle naiselle, joka haluaa antaa pillua väkivaltaiselle miehelle, Rollo nimenomaan on huonompi vaihtoehto.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Rollo hei. Sä vaikutat ihan kamalan ällistyttävän hirveän äärettömän katkeralta, kostonhimoiselta ja vahingoniloiselta ihmiseltä koko naissukukuntaa kohtaan. Meinaatko oikeasti että olisit noilla feateilla ihan hirveän hyvää ja korvaamatonta seuraa?
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Joo, ei oo Kuolkee-Kaikki-Gattiskaan mitään Rollon rinnalla.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Manaaja kirjoitti:Rollo hei. Sä vaikutat ihan kamalan ällistyttävän hirveän äärettömän katkeralta, kostonhimoiselta ja vahingoniloiselta ihmiseltä koko naissukukuntaa kohtaan. Meinaatko oikeasti että olisit noilla feateilla ihan hirveän hyvää ja korvaamatonta seuraa?


Ei nykyinen minäni, joka on hyvin pitkälti lipunut pihalle ihmisyydestä, vaan se edellinen tyyppi, jonka korvasin. Se olisi ollut. (Pitäisikö vaihtaa nikkikin?)
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

annepa kirjoitti:Ai niin sellainen juttu vielä että nostan virtuaalihattua ja syvään kumarran teille jotka olette lähteneet rääkkäyssuhteesta! Se ei kuulema ole helppoa. Arvostan!


Tämmöinen raivostuttavan tyhmä kysymys: miksi se ei ole helppoa?
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti:
annepa kirjoitti:Ai niin sellainen juttu vielä että nostan virtuaalihattua ja syvään kumarran teille jotka olette lähteneet rääkkäyssuhteesta! Se ei kuulema ole helppoa. Arvostan!


Tämmöinen raivostuttavan tyhmä kysymys: miksi se ei ole helppoa?




Koska se mies ei oikeasti ole niin väkivaltainen. Uskon itseeni ja tiedän että voin muuttaa sitä. Sitäpaitsi syytä oli mussakin varmasti, joten ansaitsin sen. Se on hyvä mies ja se rakastaa mua, sillä on vaan nyt vähän vaikeaa. Kyllä tämä tästä taas.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Boner kirjoitti:
Dave kirjoitti:
annepa kirjoitti:Ai niin sellainen juttu vielä että nostan virtuaalihattua ja syvään kumarran teille jotka olette lähteneet rääkkäyssuhteesta! Se ei kuulema ole helppoa. Arvostan!


Tämmöinen raivostuttavan tyhmä kysymys: miksi se ei ole helppoa?




Koska se mies ei oikeasti ole niin väkivaltainen. Uskon itseeni ja tiedän että voin muuttaa sitä. Sitäpaitsi syytä oli mussakin varmasti, joten ansaitsin sen. Se on hyvä mies ja se rakastaa mua, sillä on vaan nyt vähän vaikeaa. Kyllä tämä tästä taas.


Niin. Ja koska se tulee perässä. Se vahtaa edelleen siellä työ/opiskelupaikalla, varsinkin työajan päättymisen jälkeen. Se tekee kaikkensa, jotta lähtijällä ei ole elämää - joskus jopa kirjaimellisesti.

Mä mm. jouduin vaihtamaan puhelinnumeroa (salaistakin) neljään tai viiteen kertaan, muuttamaan kerran ja salaamaan osoitetietoni.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

No joo. Kyllä mä ymmärrän, että jos mies on aivan sairas, kuten AB:n tapauksessa, niin se ei ole helppoa.

Mutta jos se on vaan "tavallisen" väkivaltainen?
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Lukiessani siitä Ikaalisten surmasta tuli aika karmea olo. Tekijä oli kai saanut aiemmin tuomion kahdesti sen saman tytön vapaudenriistosta. Ymmärsin suunnilleen niin, että jos joku päättää alkaa stalkkaamaan sinua oikein kunnolla, niin ainoa toimiva keino päästä siitä eroon on pistää se kylmäksi. Yhteiskunta on aika hampaaton.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

^Luultavasti silloin pätee enimmäkseen toi Bonerin kirjoittama.
Tietysti oikeita syitä on yhtä monta kuin niistä suhteista irti yrittäviä.

Mä en tiedä enkä tule hankkimaan kokemuksen kautta tietoa.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Tuosta AB:n tapauksesta. Musta tuntuu, että sä olet edelleen sen miehen alistama. Meinaan kun et hae kostoa.

Osta käteisellä joku autonrämä. Käytät koko ajan hanskoja ja huolehdit muutenkin, että autoon ei jää DNA-jälkiä ja ajat miehen yli. Sen jälkeen hylkäät auton heti.

Et jää kiinni.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Jaa?
Mun mielestä ennemmin silloin olisin alistettuna jos todella yrittäisin kostaa. Mitä hittoa se hyödyttäisi? Ajanhukkaa. Sitäpaitsi viha ja kauna on tavattoman kuluttavia tunteita.

Ihan riittävä kosto on mun mielestä jo se, että mulla menee ihan mukavasti kaikin puolin ja tietojeni mukaan sillä ei nyt niinkään.
Sen verran sen tekemisistä kuitenkin tykätään, että sillä ei ole mitään asia näyttää naamaansa kotipaikkakunnallaan oikein ikinä. Kuulemma.

edit. Sä et Dave voinut olla edes tosissasi tossa jutussa.
Viimeksi muokannut AngryBird, 31.01.2011 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti:Tuosta AB:n tapauksesta. Musta tuntuu, että sä olet edelleen sen miehen alistama. Meinaan kun et hae kostoa.

Osta käteisellä joku autonrämä. Käytät koko ajan hanskoja ja huolehdit muutenkin, että autoon ei jää DNA-jälkiä ja ajat miehen yli. Sen jälkeen hylkäät auton heti.

Et jää kiinni.


Aika reilua.
Came here for school, graduated to the high life
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

exPertti kirjoitti:
Dave kirjoitti:Tuosta AB:n tapauksesta. Musta tuntuu, että sä olet edelleen sen miehen alistama. Meinaan kun et hae kostoa.

Osta käteisellä joku autonrämä. Käytät koko ajan hanskoja ja huolehdit muutenkin, että autoon ei jää DNA-jälkiä ja ajat miehen yli. Sen jälkeen hylkäät auton heti.

Et jää kiinni.


Aika reilua.


Meinaatko, että se olisi epäreilua ko. miestä kohtaan? Tappaminen toki olisi epäreilua, mutta jos nyt jotain 40 km tunnissa pamauttaisi päin.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

AngryBird kirjoitti:Jaa?
.

edit. Sä et Dave voinut olla edes tosissasi tossa jutussa.


:?

Vaikea sanoa. Lakimieheni neuvosta en toki kehota ketään väkivaltaan.

On muakin jonkin verran aikoinaan kiusattu koulussa (ei paljoa eikä pitkään), mutta ehkä se vaikuttaa, että kostonhimoa on.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti: :?

Vaikea sanoa. Lakimieheni neuvosta en toki kehota ketään väkivaltaan.

On muakin jonkin verran aikoinaan kiusattu koulussa (ei paljoa eikä pitkään), mutta ehkä se vaikuttaa, että kostonhimoa on.


Kelläpä ei, mutta tyyliin "kakka postilaatikkoon". Ei kait kukaan murhia suunnittele, eihän?
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin