Sähkönkulutuksenne!

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Pulkannaru kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:toinen preteinix lämmittää saunaa viitenä iltana viikossa

Laita puukiuas, ei kulu sähköä + bonuksena lämpenee talo.

Ihan liian hankalaa eikä oikein istu kuvaan. Mutta sellanen AinaValmis (vaimo) toisi varmasti helpotusta Daven ongelmiin.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

annepa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Jotain ennenkuulumatonta luksusta. Eiks pyyhkeet kuivu ihan OK parissa tunnissa ilman sähköäkin?

Hmph daiju kuivuu tietysti mutta ne ei ole sitten LÄMPIMIÄ!

Miks niiden pitää olla? Mulla on suihkuhanan kahvassa semmonen lämmönsäädin, ettei tarvii palella. Myös kylpyhuoneen lämmitys on tuonut siihen ongelmaan tuntuvaa apua.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

elco kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Toki suht ilmaiset puut on kiva asia..


Siis sullahan kuluu pelkästään moottorisahassa yhtä paljon bensaa kun mulla porschessa.

Ei nyt sentään. :wink:
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Jotain ennenkuulumatonta luksusta. Eiks pyyhkeet kuivu ihan OK parissa tunnissa ilman sähköäkin?

Hmph daiju kuivuu tietysti mutta ne ei ole sitten LÄMPIMIÄ!

Miks niiden pitää olla? Mulla on suihkuhanan kahvassa semmonen lämmönsäädin, ettei tarvii palella. Myös kylpyhuoneen lämmitys on tuonut siihen ongelmaan tuntuvaa apua.


Koska lämmin pyyhe on ylellisyyttä ja tuntuu mukavalta! Ei ollenkaan sama asia mutta mieluummin syön lämmintä korvapuustia kuin kylmää.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Leevi kirjoitti:Ei nyt sentään. :wink:


Eikö toi jäbä tee klapeja yhtä paljon kuin kaikki muut maapallon asukkaat yhteensä?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

annepa kirjoitti:Koska lämmin pyyhe on ylellisyyttä ja tuntuu mukavalta! Ei ollenkaan sama asia mutta mieluummin syön lämmintä korvapuustia kuin kylmää.

Aa! Nyt tajusin. Sulla on siis korvapuustinlämmitin 24/7 päällä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:
annepa kirjoitti:Koska lämmin pyyhe on ylellisyyttä ja tuntuu mukavalta! Ei ollenkaan sama asia mutta mieluummin syön lämmintä korvapuustia kuin kylmää.

Aa! Nyt tajusin. Sulla on siis korvapuustinlämmitin 24/7 päällä.


Ei koska en syö korvapuusteja 24/7. Mut pyyhettä voi tarvita KOSKA VAAN! Mieti nyt tulee joku yllättävä sotkuinen tehtävä ja sit pitää pestä kädet ja sit vasta huomaat että pyyhkeet ei ookaan lämpimiä! Ihan käsittämätöntä ja NIIN epämukavaa!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

No jos Suomi olisi sivistysvaltio, niin hovimestari tietysti lämmittäisi pyyhkeet samalla kun temperoi tohvelitkin, mutta täällä sarvikuonojen maassa joutuu itse lämmittämään pyyhkeet. Sosialidemokraattien syytä, sanois Pertti, ja olisi tietysti oikeassa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Jotenkin, itse käyn tulikuumassa suihkussa, sen jälkeen en halua päälleni vielä normaalia lämpimämpää pyyhettä. En käytä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mun mielestä sun Dave kuitenkin pitäis näyttää vähän parempaa esimerkkiä energian säästämisen suhteen tän ilmastonmuutoskatastrofin kourissa. Alotat vaikka sillä että iltapesulla pyyhit pissavehkeet ihan huoneenlämpöisiin pyyhkeisiin, niin alat ymmärtämään sinäkin kouriintuntuvasti (pun intended) mistä jälkipolvesi joutuvat vuoksesi kärsimään.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

annepa kirjoitti:Oliko nyt hyvin tiivistetty vai vieläkö pitää puristaa?


Puristaa kiitos oikein hyvin ja oikeasta paikasta.
EDIT: eikun tän piti mennä eRotiikka-osastolle.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:Mun mielestä sun Dave kuitenkin pitäis näyttää vähän parempaa esimerkkiä energian säästämisen suhteen tän ilmastonmuutoskatastrofin kourissa. Alotat vaikka sillä että iltapesulla pyyhit pissavehkeet ihan huoneenlämpöisiin pyyhkeisiin, niin alat ymmärtämään sinäkin kouriintuntuvasti (pun intended) mistä jälkipolvesi joutuvat vuoksesi kärsimään.


Nääh. Niitä neekereitä on muutenkin liikaa.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Pulkannaru kirjoitti:
elco kirjoitti:Siis sullahan kuluu pelkästään moottorisahassa yhtä paljon bensaa kun mulla porschessa.

Aika vähän ajelet. Noin 50 ltr per vuosi, jolla hoituu puut kolmeen talouteen ja tarvittavat metsähoidolliset tekemiset (tämä kuluttaa suurimman osan).

Kyllä noilla litroilla saa aikasta monta kuutiota tehtyä. En käytä läheskään noin paljoa, no ehkä sellaisena talvena kun kaataa järeää puuta myytäväksi tai sahattavaksi. 50 litraa moottorisahan läpi ei ole ihan vähäinen määrä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Neljä moottorisahaa, kolme sahaajaa. Kaadot, karsimiset, pätkiminen ja sitten pienemmistä (+pintalaudoista) nippusahauksella polttopuuta Stihl 361 kanssa jossa se 62(?)cm laippa,sen kanssa kuluu bensaa reipasta tahtia jos tulee tulostakin. Parina edellisenä talvena on tullut kaadeltua rakennuspuuta, kuten nyt talvellakin.
Ja sitten pärisyttelen raivaussahaa yksikseni, kun noista kahdesta ei ole kunnon työjäljen tekijöiksi. Tai no, niiden jäljiltä taimikko on aika taiteellisen näköinen ja aikaa kuluu liikaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Pulkannaru kirjoitti:^
Neljä moottorisahaa, kolme sahaajaa. Kaadot, karsimiset, pätkiminen ja sitten pienemmistä (+pintalaudoista) nippusahauksella polttopuuta Stihl 361 kanssa jossa se 62(?)cm laippa,sen kanssa kuluu bensaa reipasta tahtia jos tulee tulostakin. Parina edellisenä talvena on tullut kaadeltua rakennuspuuta, kuten nyt talvellakin.
Ja sitten pärisyttelen raivaussahaa yksikseni, kun noista kahdesta ei ole kunnon työjäljen tekijöiksi. Tai no, niiden jäljiltä taimikko on aika taiteellisen näköinen ja aikaa kuluu liikaa.

Oukei, sitten ihan järkeenkäypää. Itse sahailen yksin, niin olisi melkoinen suoritus saada talvessa 50L sahoista läpi. Saa ihan oikeasti tehdä hommia. Ja tuo 361 on ilmeisesti vähän isompi saha, koska laippaakin riittää.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriD kirjoitti:Sosialidemokraattien syytä, sanois Pertti, ja olisi tietysti oikeassa.


Kukaan ei pidä totuudenpuhujista, on se nähty.
Came here for school, graduated to the high life
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Sosialidemokraattien syytä, sanois Pertti, ja olisi tietysti oikeassa.


Kukaan ei pidä totuudenpuhujista, on se nähty.


Ei niin, siksi kai sinäkin pidät Kepusta.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:Ei niin, siksi kai sinäkin pidät Kepusta.


Ja sinä liikennettä valvovien viranomaisten tekstejä. :)
Came here for school, graduated to the high life
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Niinpä

En kyllä tajua, miten kukaan saa kuukaudessa jauhettua melkein vittu tonnin sähkölaskun. Täytyy olla ihan jumalaton lukaali ja kaikki sähkölaitteet päällä kellon ympäri.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Kävin eilen miljönääerienon luona. Hänellä menee sähköä 60 000 Kwh vuodessa :)
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Dave kirjoitti:Kävin eilen miljönääerienon luona. Hänellä menee sähköä 60 000 Kwh vuodessa :)


Mun vanhemmilla menee kuulemma 50-55 000. :shock:
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

AngryBird kirjoitti:
Dave kirjoitti:Kävin eilen miljönääerienon luona. Hänellä menee sähköä 60 000 Kwh vuodessa :)


Mun vanhemmilla menee kuulemma 50-55 000. :shock:


:jee:
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

^Ei riemun aihetta :D

Onhan niillä nyt tietty viisi kertaa isompi talo kuin mulla ja rakennusta jos jonkunlaista että kyllähän siinä kuluu.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

AngryBird kirjoitti:
Dave kirjoitti:Kävin eilen miljönääerienon luona. Hänellä menee sähköä 60 000 Kwh vuodessa :)


Mun vanhemmilla menee kuulemma 50-55 000. :shock:

Noihin lukemiin kun tulee etäluettava mittari, niin pääsee sähkölaskussakin ihan eri lukemille (ovat peloitelleet mediassa jopa 1€/kWh hinnalla talviaikana).
KK linkkaamassa artikkelissa oli, että 2014 mennessä vaihtuu kaikille tuollainen mittari. (Daven ansiosta palasin tähän ketjuun).
Vastaa Viestiin