Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:Pienenä sitä kaipaa matalapalkka-alalle. Sitten sitä kokeilee olla insinööri ja haluaa vieläkin enemmän matalapalkka-alalle.


En muista että mulla ois koskaan lapsena ollut semmoista hinkua mihinkään ammattiin. Siis että "musta tulee isona 'sen-ja-sen-ammatin-harjoittaja'". Ne tuli vasta lukiossa ja sekin veikkaus meni pieleen siihen nähen mikä tuli.

Voisin todellakin mennä nyt matalapalkka-alalle, esim metsänhoitaja vois olla kova juttu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Boner kirjoitti:Onon. Ne ei vaan tajua sitä.

http://fishki.net/comment.php?id=12632


:shock: Ihan tolkuttoman siisti laite.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

annepa kirjoitti:En muista että mulla ois koskaan lapsena ollut semmoista hinkua mihinkään ammattiin. Siis että "musta tulee isona 'sen-ja-sen-ammatin-harjoittaja'". Ne tuli vasta lukiossa ja sekin veikkaus meni pieleen siihen nähen mikä tuli.

Musta piti tulla joko leikkuupuimurin kuljettaja tai lakaisukoneen kuljettaja. Kaikki näytti hyvältä siihen saakka kunnes sain teini-iässä heinä- ja siitepölyallergiat, jotka fuckuppasivat mun molemmat urahaaveeni. Menin sitten hätäpäissäni insinöörikouluun, mikä oli aivan täydellisen väärä juttu mulle.

Nykyään olen täysin hukassa, koska haluaisin olla joko leikkuupuimurin kuljettaja tai lakaisukoneen kuljettaja.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti:Nykyään olen täysin hukassa, koska haluaisin olla joko leikkuupuimurin kuljettaja tai lakaisukoneen kuljettaja.


Ala jäädytyskoneenkuljettajaksi. On yleisöä ja kiekkomatsit työsuhde-etuna.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Lilo kirjoitti:Mä kyllä halusin lapsena astronautiksi ja luulen, että ne saa ihan hyvää liksaa. Työmarkkinat vaan on Suomessa pikkasen rajoitetut. :?


Rupee astrologiksi. Melkein sama juttu ja tienestiä tulee just niin paljon kun kehtaa laskuttaa!
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Lilo kirjoitti:
küllküll kirjoitti:^ Mikähän siinä on, että kaikki penskat hinkuaa pienenä matalapalkkaisiin hommiin kuten brankkariksi tai lakaisukoneenkuljettajaksi?



Mä kyllä halusin lapsena astronautiksi


EW?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vagabondo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Nykyään olen täysin hukassa, koska haluaisin olla joko leikkuupuimurin kuljettaja tai lakaisukoneen kuljettaja.

Ala jäädytyskoneenkuljettajaksi. On yleisöä ja kiekkomatsit työsuhde-etuna.

Kiekkomatsit EVVK elleivät ole MM-tasolla, mutta muuten tossa ois kyllä selvästi ajatusta!
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Nykyään olen täysin hukassa, koska haluaisin olla joko leikkuupuimurin kuljettaja tai lakaisukoneen kuljettaja.

Ala jäädytyskoneenkuljettajaksi. On yleisöä ja kiekkomatsit työsuhde-etuna.

Kiekkomatsit EVVK elleivät ole MM-tasolla, mutta muuten tossa ois kyllä selvästi ajatusta!


Jos sä rupeaisit tekemään bikinirajauksia? Eiks se oo vähän sama kuin tuo leikkuupuimurin kuljettaminen?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:Jos sä rupeaisit tekemään bikinirajauksia? Eiks se oo vähän sama kuin tuo leikkuupuimurin kuljettaminen?

En suostu ajamaan mitään ilman polttomoottoria. Asiakkaat saattaa säikähtää kun nykäsen jonseredin käyntiin.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Eilinen ilta meni taas valtataisteluksi pojan kanssa. Saatoin ylireagoida, kolmen tunnin yöunet edellisenä yönä eivät ole omiaan tekemään miehestä joviaalia purukumihermoista pehmoisää...

Taitaa pitää paikkansa vanha sanonta, että kasvattaminen on kaksisuuntainen tie. Pakko tässä on itsekin peiliin katsoa ja yrittää jotenkin tätä temperamenttiään saada kuriin. Ignore taitaisi olla parempi keino ohjata oikean käytöksen suuntaan, kuin flippaaminen, iltasadun polttaminen ja jäähymaraton :oops: Eipä sillä, olen huomannut että vaimo flippailee nykyään ihan samalla tavalla kuin minäkin. Alkaa toista vuotta kestänyt valvominen näemmä vaatia veronsa.

Onneksi tuli aamulla halaamaan että "isi minä olen nyt paremmalla tuulella" ja pitipä tuota itsekin anteeksipyyntö esittää halauksen kera.

Onko muilla palstafaijoilla samaa "raivonhallintaongelmaa?"
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

küllküll kirjoitti:Onko muilla palstafaijoilla samaa "raivonhallintaongelmaa?"


Lyhyinä ohikiitävinä hetkinä.

Tekee muuten pirun hyvää ajatella, että siellä ne isukin itsepäiset geenit jatkavat menoaan seuraavassa sukupolvessa ja yht'äkkiä huomaatkin nauravasi koko jutulle ja sitten se lapsen uhmakin muuttuu ensin hämmästykseksi (yleensä uhman tarkoitus on suututtaa vanhempi) ja sitten tottelevaisuudeksi.

On se ihminen hassu laite.
Came here for school, graduated to the high life
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

küllküll kirjoitti:Onko muilla palstafaijoilla samaa "raivonhallintaongelmaa?"


On on. Eilen viimeksi nappasin jannua housun persuksista kiinni hieman liian kovakouraisesti ja jannu pelästyi itkuun. Oli menossa yläkertaan kun äiti oli siellä hoitamassa erittäin tärkeää puhelua. Ei uskonut kun kielsin moneen kertaan, että sinne ei nyt saaa mennä. Katsoi vain minuun ja otti askeleen kerrallaan ylöspäin. Minulla oli huutava 6 viikkoinen vauva sylissä ja jannu oli juuri kiukutellut huutoitkua kun ei saanut jotain tahtomaansa..

Mikään ei kuitenkaan lyö lujempaa vatsaan kuin kaksi vuotias poika joka katuvin ilmein ja kostein silmin sanoo "anteeksi isi" :cry:
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Vetää kyllä joo miehen aika vaisuksi.

Meillä on tuollaista samanlaista "ähähää, katotaan kauanko äijän pinna venyy"-härnäämistä usein. Tuskin se sitä pahuuttaan tekee, hakee vaan rajojaan. Mutta kun ei vaan pinna kestä sitäkään, että jos kymmenen kertaa sanot "EI!" niin eiku mennään vaan.

Hieman kyllä hirvittää, mitä murrosikä tuo tullessaan. On nähtävästi perinyt molempien vanhempiensa "parhaat" puolet eli erittäin lyhyen pinnan ja pitkävihaisuuden ;)
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

küllküll kirjoitti:Hieman kyllä hirvittää, mitä murrosikä tuo tullessaan. On nähtävästi perinyt molempien vanhempiensa "parhaat" puolet eli erittäin lyhyen pinnan ja pitkävihaisuuden


Meillä ei onneksi ole kuin minulla lyhyt pinna. Vaimo puolestaan on lehmähermoisin ihminen mitä tunnen, paitsi minua kohtaan. Muksujen kanssa se on ihan täydellinen enkeli.

Itse en ole öisin joutunut heräämään vissiin kertaakaan vauvan takia. Jannulle vaihdan vaipan yöllä jos satun heräämään ja vaippa on märkä. Vaimo valvoo vauvan kanssa, hoivaa, hoitaa, lepertelee ja huolehtii. Uskomatonta miten joku jaksaa..
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Valvominen syö itse kutakin.

Itselläni tai miehellää ei toistaiseksi ole tullut esiin taipumusta pinnan katkeamiseen lapsen kanssa mutta uhmaikää odotellessa. *kopkop*

Itsellä kuormitus näkyy sitten heikompana läsnäolona ja innostumisen puutteena. Ei hyvä sekään, mutta minkäs teet kun ei aina vaan jaksa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

No mä en ole isä, mutta aina olen ollut lyhytpinnainen. Nyt siis lyhytpinnainen äiti. Tytsä koettelee, on äitiinsä tullut. Itsepäinen kuin mikä. Tietää juuri mistä naruista vetää saadakseen äidin ärähtämään tai jotain muuta vastaavaa, isäänsä ei koettele. Isä kun ei pinnauttele juuri mistään. Hyvä jos koskaan.

Pinna on toki kasvanut, ei täällä nonstoppina katkeilla. Mutta joskus.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Meillä on raivoäiti, lehmänhermot on isällä. On saanut ihan tosissaan opetella keinoja estää tunteitaan tulvimasta yli pienelle, toistaiseksi parhaiten on toiminut ennakointi ja tukiverkkojen käyttäminen hyväksi aina kun mahdollista kuormituksen estämiseksi.

Sitten kun tilanne on edellämainituista huolimatta päällä, koitan ajatella että itku tai kiukuttelu johtuu asioista joita lapsi ei voi vielä osata -> minun tulisi pystyä auttamaan, tahi kivusta/epämukavuudesta -> minun täytyisi pystyä auttamaan edes olemalla rauhallisesti läsnä.

Kyllä on niin totta että lapsi kasvattaa enemmän vanhempiaan kuin he lasta.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä en ole kyllä keskinyt univajeeseen lääkettä. Lapsen kanssa pärjään joten kuten, mutta vaimon kanssa ei tule mitään. Sama juttu kummallakin vanhemmalla. Totaalinen juttu, johon ainoa respa on nukkuminen.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Hermostumiset aiheuttavat pohdintaa jälkeenpäin. Miksi pitää hermostua, kun siihen ei ole suurempaa syytä. Olen huomaavinani sellaista, että vanhempien välit vaikuttavat lapseen suhtautumiseen valitettavan paljon.

En ihmettele enää joidenkin päätöstä erota, jotta lapset voisivat paremmin. Kun normaalin määritelmä opitaan kotona, ei ole hyvä, että lapsi pitää normaalina jatkuvaa riitelyä ja yleistä inhimillisen lämmön puutetta.
Paras päivä ikinä.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Itsellä se on yhtä paljon hermostumista siihen, että tuntee itsensä riittämättömäksi. "Kyllähän minun pitäisi tämäkin kiukuttelu kestää, mutta kun vaan ei kestä. RAIVO NOUSEE!" Tottakai samassa vaakakupissa painaa, jos töissä on ollut paska päivä, pomo on vittuillut tai ei ole jaksanut tehdä salilla mitään. Tai jotain.

Siitä olen kiitollinen, ettei ole juuri lasten nähden riidelty. Harvoin siihen on ollut aihettakaan, ihme ja kumma. Ehkei sitä vaan enää jaksa pikkujutuista nillittää.

Ja on siinä tietysti sekin, että yhteiset "vastoinkäymiset" hitsaavat me-henkeä lujemmaksi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:No mä en ole isä, mutta aina olen ollut lyhytpinnainen. Nyt siis lyhytpinnainen äiti. Tytsä koettelee, on äitiinsä tullut. Itsepäinen kuin mikä. Tietää juuri mistä naruista vetää saadakseen äidin ärähtämään tai jotain muuta vastaavaa, isäänsä ei koettele. Isä kun ei pinnauttele juuri mistään. Hyvä jos koskaan.

Pinna on toki kasvanut, ei täällä nonstoppina katkeilla. Mutta joskus.


Kuin omasta suustani. Leukalihakset ovat vahvistuneet kun on oppinut puremaan hammasta.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Noiden kiukkutilanteiden onnistuneeseen hoitoon saattaa myös koukuttua helposti. Itse olen melko tulisieluinen, joten meillä kyllä huudetaankin ja pyydetään anteeksi. Mutta mun mielestä ihan hyvä lapsen huomata, että raja tulee kyllä aikuisellakin vastaan.

Kiukkutilanteissa omat aivot ovat jo melko hyvin omaksuneet rutiinin, joissa ensin mietitään minkä takia lapsi käyttäytyy noin ja sen jälkeen päätetään mikä on viisain tapa reagoida ja lopuksi vielä mietitään seuraukset. Sitten toimitaan. Puhutaan kylmän rauhallisesti ja painokkaasti, annetaan varoitukset, jos ei tepsi niin toteutetaan ne.

Eli tavallaan yrittää olla ottamatta asiaa henkilökohtaisesti ja toimii vain sen mukaan, mitä on aiemmin järkeillyt olevan parhaaksi.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Meillä sekä lasteni isä että kuopuksemme (2-vee) ovat äärimmäisen temperamenttisia ja ottavat toisistaan mittaa päivittäin. Se ei ole kaunista.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Esikoinen laattasi sitten eilen illalla sängyn täyteen pari tuntia nukkumaan menon jälkeen. Oli ressu aivan kauhuissaan, ensimmäinen kerta kun hänen elämässään ruoka tulee suusta ulos eikä vaan mene sisään. Yö menikin sitten tunnin välein tuttia etsiessä ja hunajavettä keitellessä louskuttavaa yskää rauhoittamaan... :swirl:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

küllküll kirjoitti:Yö menikin sitten tunnin välein tuttia etsiessä ja hunajavettä keitellessä louskuttavaa yskää rauhoittamaan... :swirl:

Mites teillä tuo yövalvomisvastuu on sovittu. Sinähän olet työssäkäyvä. Sori etukäteen, jos oot jo aiemmin kertonut.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Vastaa Viestiin