Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
küllküll kirjoitti:Yö menikin sitten tunnin välein tuttia etsiessä ja hunajavettä keitellessä louskuttavaa yskää rauhoittamaan... :swirl:

Mites teillä tuo yövalvomisvastuu on sovittu. Sinähän olet työssäkäyvä. Sori etukäteen, jos oot jo aiemmin kertonut.


No ei sillä tosiaan aina ole merkitystä kumpi käy töissä. Joskus tytsälle ei kelpaa muu kuin isä, joskus ei muu kuin äiti. Turha siinä sitten on louskuttaa että huomenna olisi töitä tai ei olisi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

RP kirjoitti:Turha siinä sitten on louskuttaa että huomenna olisi töitä tai ei olisi.

Tottakai nämä asiat ovat sovittavissa ja jokaisella omanlaisensa kulttuuri. Kysyin, koska minua kiinnostaa muiden kulttuurit. Työelämässä olevan huomioiminen yövalvomisissa kiinnostaa eritoten.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tottakai nämä asiat ovat sovittavissa ja jokaisella omanlaisensa kulttuuri. Kysyin, koska minua kiinnostaa muiden kulttuurit. Työelämässä olevan huomioiminen yövalvomisissa kiinnostaa eritoten.



Eukko hoitaa vauvan ja minä pojan. Pojasta tosin ei pahemmin ole muuta vaivaa, kuin joka aamu noin klo 6.00 herääminen, jolloin minä nostan pojan samaan sänkyyn meidän kanssa. Sit se vetääkin zetaa 8.00-8.30 asti.

Viikonloppuisin nousen pojan kanssa ylös joskus kasin paikkeilla ja eukko nukkuu vauvan kanssa niin pitkään kuin jaksaa. Aika perfect diili IMO.


Ainiin, hoidanhan minä pojan pesut ja nukuttamiset aina..
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Yleensä hoidan nuo yötilanteet, silloin en hoida jos on iskäkelpaa-tilanne. Viikonloppuisin nukutaan vuorotellen pitkään eli mies lauantaisin ja mä sunnuntaisin.

Mies hoitaa pääsääntöisesti nukuttamisen, iltasyötöt ja pesut. Tämä ei sinänsä ole mikään "tehtävänjako" vaan se on heidän tapansa viettää myös sitä keskinäistä aikaa. Kuten viikonloppuisin mies käy tytsän kanssa ulkona. Itse harvemmin menen mukaan vaan hoidan silloin joitakin kotitöitä kun kerrankin on rauhaa niitä tehdä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ :sir: ...ei sitä tiedä, koska toinen pukkaa, jos pukkaa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:^ :sir: ...ei sitä tiedä, koska toinen pukkaa, jos pukkaa.


Jos on toinen tilauksessa niin hanki semmone malli jossa on kaukosäädin ja mute-näppäin. On meinaan pää aika lujilla välillä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

RP kirjoitti:Viikonloppuisin nukutaan vuorotellen pitkään eli mies lauantaisin ja mä sunnuntaisin.
...viikonloppuisin mies käy tytsän kanssa ulkona. Itse harvemmin menen mukaan vaan hoidan silloin joitakin kotitöitä kun kerrankin on rauhaa niitä tehdä.

Ekaan samis eli mulla vapaan osuessa joka toinen on pidemmät unet. Lasken muuten aina hyvissä ajoin etukäteen...oikein odotan tuota aamua kun saa nukkua pitkään.

Ulkojutuissa me pyritään olla koko perhe liikkeellä, kun mulla on vapari. Sama juttu kyläilyissä tai maksullisissa puuhasteluissa. Eihän tuo aina tietenkään onnistu.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mites teillä tuo yövalvomisvastuu on sovittu. Sinähän olet työssäkäyvä. Sori etukäteen, jos oot jo aiemmin kertonut.


Ollaan koetettu vuorotella, mm. tossa joulunalusviikolla nukuin neljä vai oliko viis yötä jr:n kanssa. Nyt vaan on homma valitettavasti kääntynyt niin, että meikäläisen läsnäollessa se ei vaan rauhoitu, ei sitten millään. Ei. Huutaa niin kauan, että äiti tulee.

Käytännössä nyksään siis minä nukun esikoisen kanssa yhdessä huoneessa ja vaimo jr:n kanssa toisessa.

Sitä en tiedä, miten homma pyöritetään kun rva palaa duuniin. Sitten on vaan pakko ottaa välillä huutoyötä, että toinenkin työssäkäyvä saap nukkua.

Esikoisella melkein 39 astetta kuumetta ja molemmilla semmoinen hauska louskuttava yskä. Ehanata.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

küllküll kirjoitti:Esikoisella melkein 39 astetta kuumetta ja molemmilla semmoinen hauska louskuttava yskä. Ehanata.


Laryngiitti. Onneksolkoon.

edit: Linkki
http://www.lastenlaakari.com/11.htm

Tuokin on ollut meillä riesana parikymmentä kertaa alkaen 11-kuisena. *huoh*
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tottakai nämä asiat ovat sovittavissa ja jokaisella omanlaisensa kulttuuri. Kysyin, koska minua kiinnostaa muiden kulttuurit. Työelämässä olevan huomioiminen yövalvomisissa kiinnostaa eritoten.

Koska kysyit; minä nukun lapsen kanssa ja työssäkäyvä mies äänieristetyssä huoneessa toisaalla talossa. Lapsi tupsahtaa kainalooni puolenyön maissa. Käytössä siis perhepeti, tyttö ei suostu pinnasängyssä nukkumaan ja toisekseen heräilee yhä niin monasti yössä (x 6-10) että oma uni katkeaa vähemmän kun saa rauhoiteltua lasta nousematta ylös.

Vähän tiristämällä olen saanut noin joka toinen viikko itselleni tasausyön samaisessa studiokopissa. Nyt on yhtä juhlaa kun mies viettää isäkolmiviikkoistaan, ollaan nukuttu vuoroöin muksun vieressä. Mun keikkatöihin paluuni ei kuviota muuta kuin siltä osin että aion kimakasti vaatia joka viikko lepoyöni.

Kyllä olen vähän kateellinen hyvin nukkuvien vauvojen perheille vaikka parempaan suuntaan meilläkin on menty. Jos toista lasta on tullakseen, isä joutuu ottamaan isomman haltuunsa öisin. Tai sitä toista ei laiteta koskaan alulle.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Minä hoidan yöt silloin kun miehellä on aikainen aamuherätys. Mies hoitaa yöt ja aamut muulloin, jotta saan minäkin nukuttua. En osaa nukkua päivisin ja meillä päiväunet ovat muutenkin niin lyhyitä ja risaisia aina olleet, että pipiksihän sitä tulisi kotonakin ellei saisi missään kohtaa nukkua. Mies taas osaa ottaa velkoja takaisin päikkäreillä. Njoo, tuota, nukkuihan tuo tyttö pienenä tissin vieressä päikkäreitä niin että nukuttiin molemmat. Mutta silloin olivat yöt vielä huomattavasti nykyistä risaisemmat.

Niin, ei mekään toista suunnitella. Suunniteltiin ennen kuin oli tämä ekan allergia tiedossa ja se, että se todennäköisesti olisi toisellakin.

Jos meillä olisi ollut pääosin hyvin nukkuva lapsi niin luulen että miehen osuus yövastuissa olisi ollut vähäisempi, koska ei olisi ollut niin tarvetta jakaa kuormaa vaan sen olisi jaksanut suuremmalta osin yksinkin.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mikä on paras ja pitkäikäisin turvaistuin 10,5 kiloiselle 2-vuotiaalle erittäin temperamenttiselle naisenalulle, joka tähän asti kulkenut autossa istuimessa, jossa semmosilla samanlaisilla "valjailla" kiinni istuimessa kuin yleisimmissä turvakaukaloissa ja kaupan kaukaloostoskärryissä. Nyt tuo vaan on keksinyt alkaa rimpuilla ittensä noista henkseleistään kiemurrellen irti niin, että lopulta vartalon yläosa ja kädet ilman mitään vöitä. Turvavyön kiristäminen ei auta asiaa lainkaan. Varsinaiseen vyöistuimeen tuo on vielä ilmeisesti aivan liian pieni.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Suosittelisin vain sen opettamista, että auto pysähtyy ja käännytään kotiin tai mistä sitten tultiinkin, jos vyöt ovat irti. Joku roti sentään pelleilyssäkin oltava, vaikka olisi vain 2-vuotias.
Paras päivä ikinä.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Riemumieli kirjoitti:Suosittelisin vain sen opettamista, että auto pysähtyy ja käännytään kotiin tai mistä sitten tultiinkin, jos vyöt ovat irti. Joku roti sentään pelleilyssäkin oltava, vaikka olisi vain 2-vuotias.


Meillä käytetään tätä kanssa. Vielä ei o tarvinnut kääntyä. Tosin istuu nykyisin Cybexin Pallas-turvavyöistuimessa, edellisen istuimen nelipistevöistä tuokaan ei onnistunut kiemurtelemaan irti.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Narkolepsiajuttua:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011020 ... 7_uu.shtml


Tuli neidille jostain Tampesterin suunnasta kutsu rokotetesteihin. Saattaa olla aika hiljaista lähtemisen kanssa possupiikkiepisodin jälkeen.. Tai siis me emme olis menneet muutenkaan, mutta veikkaanpa että aika moni perhe harkitsee jo toisen kerran..
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Osa teistä taitaa olla liian nuoria muistamaan 1970-luvun talidomijupakan. Raskaana oleville äideille määrättiin kirkkain otsin lääkettä raskauspahoinvointiin, joka aiheuttikin lapsilla pahoja epämuodostumia.

Ilmeisesti testikriteerejä on tuon jälkeen tiukennettu, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi.

http://www.tiede.fi/artikkeli/506/talid ... itaan_taas

Eniten minua tässä jupakassa henkilökohtaisesti vituttaa tuo THL:n touhu. Toimivat lääketeollisuuden lobbareina ja kun lobattu rokote omaakin yllättäviä epätoivottuja sivuvaikutuksia... "ei me mitään olla suositeltu". Surku tulee narkolepsiaan sairastuneita ja heidän vanhempiaan.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

^ Aika karua juttua:

Tuhansien lasten epäonneksi talidomidin oli myös havaittu helpottavan odottavien äitien raskauspahoinvointia. Jos naiset ottivat lääkettä 3.-8. raskausviikolla, seuraukset olivat kohtalokkaat, sillä talidomidi häiritsi ihmisalkiolle tuolloin kehittyvien elinten muodostumista. Odottavien äitien ei tarvinnut edes kahmia pillereitä roppakaupalla, vaan kaksikin tablettia väärällä viikolla invalidisoi lapsen loppuelämäkseen.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Pikkuoskarina luin tuosta jupakasta Valituista Paloista. Ei tullut kyllä uni silmään seuraavana yönä. Jutun kuvituksena oli mm. räpyläjalkaisia lapsia.

Sitten taas toisaalta: USA:n Vietnamin sodassa viidakkoon kylvämä Agent Orange-kasvituhomyrkky teki paljon suurempaa tuhoa.
Viimeksi muokannut küllküll, 01.02.2011 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

küllküll kirjoitti:Eniten minua tässä jupakassa henkilökohtaisesti vituttaa tuo THL:n touhu. Toimivat lääketeollisuuden lobbareina ja kun lobattu rokote omaakin yllättäviä epätoivottuja sivuvaikutuksia... "ei me mitään olla suositeltu"..


Jaa? Onko THL sanonut, että ei ole suosittanut rokotetta? Pointteria?
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Koetan kaivaa.

THL:n ylilääkäri Terhi Kilpi sanoi viikonloppuna Väli-Suomen medialle, että jos rokotuspäätös pitäisi tehdä nyt, nykyisillä tiedoilla olisi hyvin vaikea antaa suositusta lasten rokottamisesta.

- lähde: AL 1.2.

Toki aika ympäripyöreä lausunto, mutta kyllä tässä minusta selkeästi peruutellaan.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

küllküll kirjoitti:^ Osa teistä taitaa olla liian nuoria muistamaan 1970-luvun talidomijupakan. .


Olen liian nuori, mutta taas: tunnen yhden ihmisen joka on vakavasti vammautunut talidomin ansiosta. Häneltä puuttuu molemmat käsivarret ja sormet sitten vähäniinQ sojottaa suoraan olkapäistä. Kuiteskin sellaiset että niillä vähä jostain kiinni saa, mutta aika hyödyttömiä kun tosin ei ole mitään käsivarsia.

Ja jalat on myös suht vinkkurassa, mutta sinnikäs jäbä kun kyllä se kävelee. Tutuistuin siihen itseasiassa metsäbileissä tanssimassa, ja myöhemin menin heittää läppää kun näin sen jakamassa julisteita kaupungilla.

Hieno mies, uskomattoman hyvä asenne. Aikoinaan atv:llä mainostettiin jotain taideviikkoja joissa pääosissa on just vammautuneina syntyneiden työt yms.. Ukko kävelee siin mainoksessa sillä sen vaikeal tyylil kuvaan sellanen viitta päällä, kääntyy kameraan ja sanoo:

" Kaikki jotka haluu olla terveitä, nostaa käden ilmaan "

Ei voi kun kunnioittaa.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 01.02.2011 10:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

^^Öö? Nyt en kyllä tajua.

Jos Terhi Kilpi sanoo " jos rokotuspäätös pitäisi tehdä nyt, nykyisillä tiedoilla olisi hyvin vaikea antaa suositusta lasten rokottamisesta. ", niin eihän sitä mitenkään voi tulkita niin, että he väittäisivät, että eivät aikanaan olisi suosittaneet rokottamista.

Siinä sanotaan aivan selvällä suomella, että jos päätös tehtäisiin nykytiedoilla, niin silloin ei suositeltaisi. En ymmärrä, miten tämän voi ymmärtää, kuten esität.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Eli lausunnon antaja myöntää, että "alkuperäistä suositusta antaessa tietomme olivat puutteelliset."

Ilmaisin hajatelmani ehkä epäselvästi ensimmäisessä postauksessa.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

küllküll kirjoitti:Ilmaisin hajatelmani ehkä epäselvästi ensimmäisessä postauksessa.


Voihan sen noinkin sanoa :wink:

On täysin eri asia väittää, että ei suositeltu, kuin että ei tiedetty kaikkea.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Dave kirjoitti:On täysin eri asia väittää, että ei suositeltu, kuin että ei tiedetty kaikkea.


Vieläkö olisit valmis rokottamaan omat lapsesi?
Vastaa Viestiin