Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Sen perusteella mitä olen palstalla lukenut pidän erittäin todennäköisenä, että ylle saa aivan ylettömän pikkutarkkoja ohjeita asioista joita hänen pitää tehdä.

Ei se saa. Luulisin, että aika keskiarvotarkkoja laadullisesti ja määrällisesti myös keskiarvopaljon. Näppituntumalla siis. Meillä on kuitenkin varsin moderni ja tasapuolinen suhde kodinhoidon ja lastenhoidon suhteen. Luottoa löytyy molemmin puolin.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti:Hankkikaa huone!1 (ellei teillä jo ole).

:p: Juoni tiivistyy.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:Hankkikaa huone!1 (ellei teillä jo ole).


Eikös patzilla ollut vielä fritsukin kaulassa!?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Hankkikaa huone!1 (ellei teillä jo ole).


Eikös patzilla ollut vielä fritsukin kaulassa!?


Urpsu prkele!11
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Busted! Tai no siis jos Urpsu on se keneksi häntä nyt luulen...
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

^^^Joo, ja Vespa viittasi siihen liittyen johonkin nuorten kotkotuksiin, ja samaan aikaan toisaalla Urpsu yrittää kovasti selittää, ettei hän ymmärrä nuorten kotkotuksia kuten sanaa "koodata". Sattumaa? :kele:
Prepare for the worstest.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Mullakin on ohjeet mm. miten pidetään jalkoja istuessa ja miten ajetaan pihaan!

Työpaikalla nuorena kapinallisena pidän jalkoja kielletyllä tavalla!1


Pihaankin ajat kännissa bussikaistaa pitkin luuri korvalla.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mullakin on ohjeet mm. miten pidetään jalkoja istuessa ja miten ajetaan pihaan!

Työpaikalla nuorena kapinallisena pidän jalkoja kielletyllä tavalla!1


Pihaankin ajat kännissa bussikaistaa pitkin luuri korvalla.


Unohdit sen kyyneleen poskella siitä pienestä maailmantuskasta.
Came here for school, graduated to the high life
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

On ollut opettavaista huomata, miten ihmismieli toimii tilanteessa, jossa perheen äiti jää jalkaleikkauksen johdosta kotiin 8 viikoksi kepeillä ja terve isä jatkaa töissä. Äidin lastenhoito rajoittuu iltaiseen yhdessäoloon perheen kanssa sekä satunnaiseen ja lyhytkestoiseen oloon 4,5-vuotiaan kanssa - siis ilman isän tukea. Kotityöt tekee luonnollisesti pitkälti isi.

Kaikki ovat huolissaan äidin jaksamisesta ja puolestaan kukaan ei ole kysynyt miten isä jaksaa. Voi kuulostaa katkeralta, mutta yritän silti ymmärtää äidistä huolestujien ajatusmaailmaa, vaikka vähän toispuoleiselta se välillä tuntuukin.

Asia tuli ajankohtaisesti, kun taas yksi naispuoleinen työkaveri voivotteli minulle, että miten se vaimo oikein siellä kotona jakselee.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:On ollut opettavaista huomata, miten ihmismieli toimii tilanteessa, jossa perheen äiti jää jalkaleikkauksen johdosta kotiin 8 viikoksi kepeillä ja terve isä jatkaa töissä. Äidin lastenhoito rajoittuu iltaiseen yhdessäoloon perheen kanssa sekä satunnaiseen ja lyhytkestoiseen oloon 4,5-vuotiaan kanssa - siis ilman isän tukea. Kotityöt tekee luonnollisesti pitkälti isi.

Kaikki ovat huolissaan äidin jaksamisesta ja puolestaan kukaan ei ole kysynyt miten isä jaksaa. Voi kuulostaa katkeralta, mutta yritän silti ymmärtää äidistä huolestujien ajatusmaailmaa, vaikka vähän toispuoleiselta se välillä tuntuukin.

Asia tuli ajankohtaisesti, kun taas yksi naispuoleinen työkaveri voivotteli minulle, että miten se vaimo oikein siellä kotona jakselee.


Juuri näin asia on. Kun olin koko vuoden kotona lasten kanssa ja hoidin koko talon yms kukaan ei kertaakaan kysynyt miten jaksat. Hyvä etteivät kettuilleet, että sinä se siellä vaan lomailet. Mutta auta armias jos äiti jää kotiin lasten kanssa niin jopa kansanedustajat pohtivat, että miten ne oikein siellä jaksavat (ja syyllistävät miehiä, että auttakaa nyt hitto niitä naisia). Näitä avauksia oli kiva lukea kotona ollessa, samoin tarinoita siitä että isät pitäisi saada kotiin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^^ Kai sanoit tälle työkaverille, että "hyvinhän sillä menee kun makaa sohvalla ja minä teen kaiken". Jäänmurtaja. :)
Came here for school, graduated to the high life
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:^^ Kai sanoit tälle työkaverille, että "hyvinhän sillä menee kun makaa sohvalla ja minä teen kaiken". Jäänmurtaja. :)

Kyllähän tässä haluais juurikin todeta asian niinkuin sen itse näkee, mutta siitä saa palkinnoksi kusipään maineen, joten annan olla.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kyllähän tässä haluais juurikin todeta asian niinkuin sen itse näkee, mutta siitä saa palkinnoksi kusipään maineen, joten annan olla.


Kerrot saman vaikka näin "vaimo on ollut huonona niin olen saanut käyttää tämän ainutlaatuisen tilaisuuden kokeilla hoitaa koko talon ja lapset ihan yksinäni". :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Joulu tuo taas realiteetit tuulilasiin niin kuin hyttyset kesällä. Kaikille on varmaan selvä, että en ole pikku-ukon biologinen isä. Olen jo hetken viestitellyt pojan äidille, että asia pitäisi kertoa pojalle nyt, eikä joskus myöhemmin. Olen saanut kieltäviä vastauksia. Mitä Kitinän asiantunteva raati on mieltä; ennemmin vai myöhemmin?
Who says you need to buy a guitar?
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Asiantuntemuksesta niin tiedä, mutta mun mielestä nyt, viimeistään.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Olen tavallaan yllättynyt, että tieto ei ole ollut jo aiemmin selvä.
Work like a captain, play like a pirate.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 15:05

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Diddley Bow kirjoitti:Joulu tuo taas realiteetit tuulilasiin niin kuin hyttyset kesällä. Kaikille on varmaan selvä, että en ole pikku-ukon biologinen isä. Olen jo hetken viestitellyt pojan äidille, että asia pitäisi kertoa pojalle nyt, eikä joskus myöhemmin. Olen saanut kieltäviä vastauksia. Mitä Kitinän asiantunteva raati on mieltä; ennemmin vai myöhemmin?


Koska elämme yhteiskunnassa joka ylikorostaa geenien merkitystä, niin nyt.

Tosin pitäisin tärkeänä selittää myös sen, että oikeasti geenit ovat paljon pienemmässä roolissa myös biologian tasolla, kuin mitä biologian koulukirjat ja vanhemmuuteen liittyvät lait antavat ymmärtää: http://discovermagazine.com/2013/may/13-grandmas-experiences-leave-epigenetic-mark-on-your-genes#.UoEVe-Jstln. Viitattu teksti reippaalla kädellä yksinkertaistettuna: Se joka viettää paljon aikaansa lapsen seurassa muokkaa joka päivä tämän geenejä niin voimakkaasti, että muokkausjäljet näkyvät vielä sukupolvia myöhemmin. Eli vaikka geenit alunperin ovat olleet tietynnäköiset, niiden sisältöä aktivoidaan ja passivoidaan joka ikinen päivä, eli tänä päivänä ne geenit eivät toiminnallisesti enää ole samat kuin syntymän hetkellä, ja lapsen kanssa paljon aikaansa viettävä muokkaa niitä väkisinkin jatkuvasti enemmän omien geeniensä kaltaisiksi, halusipa sitä tai ei.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Enpä tiedä miksi, mutta mä aattelen että mitäpä sillä kertomisella kiirusta. Isompana pikku-ukko osaa kypsemmin käsitellä asiaa, ja tajuaa sen paremmin kuin nykysellä seiskavuotiaan(?)käsityskyvyllä. Mulla tuli mieleen, että hyvin vois kertoa vasta teininä. Ihan vaan mutulla näin.
Ja voihan se joskus tulla puheeksi lapsen taholta, että miten ette oo saman näköisiä (tai ehkä oottekin). Saattaisin siis odottaa jotain ns. luonnollista tilannetta tuoda asia puheeksi.
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mielenkiintoista, että äiti vastustaa. Ilmeisesti tarkoitus on vältellä bioisään kohdistuvaa kiinnostusta? Mä uskon, että sä pystyt itse arvioimaan, koska poika pystyy tälläisiä käsittelemään.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exsu »

Niin ja näen kiirettä siinä, että lapseen ei ollut mitään virallista suhdetta ja tää tilanne pomppaa esiin, jos sitä teemaa joutuu vielä joskus puimaan. Ja koska Se tilanne on todennäköisesti kriisi kaikille kolmelle, ei molempia kannata kriisiyttää samaan saumaan, jos ei ole pakko.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 15:05

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tarkemmin mietittyäni ajoittaisin ehkä siihen vaiheeseen, kun koulussa käsitellään ihmisten lisääntymistä. Mukelohan tietää tosiasiat omasta taustastaan, ja nyt kuusivuotiaana kysymykset alkavat olla sellaisia, ettei niihin oikein käytännössä pysty vastaamaan perehdyttämättä myös tuohon aiheeseen, eikä se perehdytys miltään muilta osin tunnu vielä ajankohtaiselta. Etenkin kun mukelo on sen sortin lapsi, joka kysyy tarkentavia kysymyksiä jopa suhteellisuusteoriasta tai autojen sähköjärjestelmistä niin pitkään, kunnes ymmärtää aiheesta omasta mielestään riittävästi, ja saattaa käsitellä yhtä aihetta päivätolkulla erilaisilla kysymyksillä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Mitäs puoskarointia geenien muistilla täällä harrastetaan? Se, että tietyissä ihmissuhteissa sitä käyttää tiettyjä osia geeneistään ei varmasti tarkoita sitä että geenit muistaisivat vaan muisti tulee siitä kun samaiseen ihmisyhteisöön tulee uusi ihminen ja hän myös todennäköisesti rupeaa käyttämään niitä osia kyvyistään kuin muutkin.
Came here for school, graduated to the high life
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 15:05

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:Mitäs puoskarointia geenien muistilla täällä harrastetaan? Se, että tietyissä ihmissuhteissa sitä käyttää tiettyjä osia geeneistään ei varmasti tarkoita sitä että geenit muistaisivat vaan muisti tulee siitä kun samaiseen ihmisyhteisöön tulee uusi ihminen ja hän myös todennäköisesti rupeaa käyttämään niitä osia kyvyistään kuin muutkin.


Mielenkiintoista väittää tieteellisten julkaisujen artikkelien sisällöistä tehtyä koosteartikkelia "puoskaroinniksi" ja korvata niiden tieto omalla höpinälläsi... Tärkein linkkaamani artikkelin tutkimuksista löytyy täältä.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Kiitos mielipiteistä. Itse olen edelleen sillä kannalla, että mitä aikaisemmin, niin sen parempi. Nyt jo on tullut kysymyksiä, kuten "miksi sä et voi sitä allekirjoittaa?". Työstän asiaa pojan äidin kanssa ja yritän käännyttää päätä. Ja vaikka mitään perhettä ei ole, niin olen siinä käsityksessä, että "perheen sisäinen adoptio" on edelleen mahdollinen. Vaatii vain multa panostusta isolla kädellä. Siihenkin tartun kyllä, lupaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Pappailu 2.0

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tsemiä! Tuo nyt tosiaan vihjaa, että jäbä alkaa jotenkin päästä selville siitä, että jotain spessua tilanteessa on.

Haluatko äidin luvan kertomisellesi, että välit pysyis mahdollisimman kunnossa?
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin