Typerimmät riidat

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

EveryWoman kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:Mä oon pitänyt sitä jonkinlaisena kilpailuvietin puutteena. Mä pyrin aina kehittymään kaikessa mitä mä teen ja tuntuu että monet miehet tekee samoin. Ainakin harrastuksissa. Naisissa näkee paljon enemmän, että ollaan tyytyväisiä, kun suoriudutaan jollain tasolla, eikä yritetäkään olla parempia. Ovat tyytyväisiä saavuttamaansa tasoon, eikä näe tarvetta kehittyä.

Oman tuttavapiirini osalta allekirjoittaisin tuon, että naisilla on heikompi kilpailuvietti, mutta en kylläkään tuota haluttomuutta kehittyä. Mun tuntemani naiset kehittyvät kilpailemalla itsensä kanssa siinä missä miehet kehittyvät kilpailemalla muita vastaan. Toisaalta tuo on kyllä niin holtiton kärjistys, että se pitäisi ehkä jättää tekemättä - käytännössä kumpaakin löytyy molemmista sukupuolista. Samoin kuin sitäkin, ettei nähdä tarpeelliseksi kehittyä.

Mut no, ainakin täällä Kitinässä mun henk. koht. kehittymispyrkimyksiä disauttelevat yleensä nimenomaan miespuoliset kirjoittajat.


Meinasin laittaa disclaimerin, ettei ole yleistys koskemaan kaikkia tai edes enemmistöä, mutta hetkellisesti kuvittelin ettei se olisi tarpeen. Tarpeen olisi sen sijaan ollut liittää kommentti vain tekniikkalajien tyyppisiin harrastuksiin, jollaista auton käsittelytaitokin on.

Esimerkiksi äitini on kuvaamani kaltainen ihminen. On harrastanut laskettelua yli 20 vuotta yli kaksi viikkoa vuodessa. Opetteli luisuvan käännöksen aloittaessaan. On täysin tyytyväinen nykyiseen taitotasoonsa, nauttii laskemisesta ja on systemaattisesti kieltäytynyt opettelemasta uutta. Suhtautuminen autolla ajamiseen on täysin vastaava.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
pierupylly
Kitinän uhri
Viestit: 741
Liittynyt: 05.10.2010 12:07

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

NuoriD kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
Dave: Miksi aina puoliksi? Oletko huolissasi vaimon ajotaidon säilymisestä vai joku tasa-arvokysymys?


Molempia.

Vaimolla oli yhdessä vaiheessa ajaminen vähissä ja pelkäsi ajamista ja piti pakottaa rattiin.

Musta on paha virhe, että jossain perheissä mies yhteisestä sopimuksesta ajaa kaikki reissut ja vaimon ajotaito rapistuu.


Mulla on sellanen periaate, että kuski saa päättää musiikit. Siksi ajan mielelläni.
Pröötprööt
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

pierupylly kirjoitti:
Mulla on sellanen periaate, että kuski saa päättää musiikit. Siksi ajan mielelläni.


Mulla taas semmonen et vaimo hoitaa siivoamiset ja minä ajamiset.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Typerimmät riidat

Viesti Kirjoittaja Leevi »

NuoriD kirjoitti:... Muistaakseni yli tunti oltiin jossain pellon reunalla, ennenkuin hän suostui ajamaan.

Toinenkin tapaus sattui autoillessa. Piti tankata ja mielestäni oli vaimon vuoro tankata. Hän kieltäytyi, koska tankkaaminen oli hänen mielestään mun hommaani. Tällä kertaa oltiin matkalle kotipuoleeni vanhempien luokse, joten hänellä oli vahvempi asema ja jouduin tankkaamaan noin kymmenen minuutin huoltoasemalla istuskelun jälkeen.

Lyhyesti ... :rofl:
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:
Mulla on sellanen periaate, että kuski saa päättää musiikit. Siksi ajan mielelläni.


Mulla taas semmonen et vaimo hoitaa siivoamiset ja minä ajamiset.


Aika loistava diili. Jos tohon saisi vielä että vaimo hoittaa kokkaamiset ja sinä juomat niin ei paljon helpommalla voisi enää päästä.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:
Mulla on sellanen periaate, että kuski saa päättää musiikit. Siksi ajan mielelläni.


Mulla taas semmonen et vaimo hoitaa siivoamiset ja minä ajamiset.


Aika loistava diili. Jos tohon saisi vielä että vaimo hoittaa kokkaamiset ja sinä juomat niin ei paljon helpommalla voisi enää päästä.

Ostan tämän heti!
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Viesti Kirjoittaja scarface »

Ei fiksuja riitoja meillä. Typeriä ja jälkeenpäin hyvinkin huvittavia.. Kun nyt muistais eritellysti jonkunkaan.
Vastaa Viestiin