Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Vanha kämppis ajoi 80 luvun 1.6d pasaatilla 600 000 ja hyvin rullas.

Varmasti, mutta ohituskaistalle ei tollasella ole mitään asiaa. Kaverin vapaastihengittävä 1.3d polokin oli kuolematon laite, mutta alkoi vituttaa tampereen motarilla riihimäelle mentäessä kun rekat tulivat ylämäessä ohi, vaikkei kaasua ollut päästänyt lattiasta sitten kehä kolmosen.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:Varmasti, mutta ohituskaistalle ei tollasella ole mitään asiaa. Kaverin vapaastihengittävä 1.3d polokin oli kuolematon laite, mutta alkoi vituttaa tampereen motarilla riihimäelle mentäessä kun rekat tulivat ylämäessä ohi, vaikkei kaasua ollut päästänyt lattiasta sitten kehä kolmosen.


Kaveri vaihtoi joskus 200D mersunsa pois kun jakeluautot jätti sen liikennevaloissa kuin seisomaan. Oli kuulemma liian kova nöyrytys :D
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

masa kirjoitti:Kaveri vaihtoi joskus 200D mersunsa pois kun jakeluautot jätti sen liikennevaloissa kuin seisomaan. Oli kuulemma liian kova nöyrytys :D

Mä oon aina luullu, että tollasella autolla ajetaan silleen arvokkaan rauhallisesti, eli nollasta kahdeksaankymppiin kiihdytys kestää noin pari minuuttia. :think:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti:^ Joo. Sitä mäkin koetin sanoa tuossa lainaamassasi viestini viimeisessä virkkeessä.

Muuten olen kyllä sitä mieltä, että just tässä asiassa Gattiksen palstadissaus tuntuu olevan vähän huonosti perusteltua. Kysellään täällä muistakin monille itsestäänselvistä asioista samaan tapaan perusasioita ilman, että se saa aikaan samanlaisen päivittelyn. IMHO tämä muistuttaa vähän tuota Ninnin viestien perässäjuoksua ja dissaavaa räksyttämistä mistä tahansa asiasta - eritoten, kun asialla ovat pitkälti samat nimimerkit.

Kiitos tuosta ja edellisestä.
Siis minähän olen ikäni asunut kaupungeissa tai "kaupungissa", kerrostaloissa. Maalla vain kesäisin. Maalaisautoilu talvella on minulle uutta, koska olen talvisin ollut landelandella vain viimeiset parikolme vuotta, niistäkin viime ja toissa talven enimmäkseen kaupungissa. Joten mistä minulla talikkoväen talviautoilukokemus? Sitten kaupungissa, kuten yllä selitin, ei ole ollut käytössä sitä pistorasiaakaan eikä sisätilanlämmittimen mahdollisuutta. Ja vaikka nyt olisikin, siinähän ei minun autoni ole vaan isäni Mitsu. Minä edelleen ilman sähköä siellä. Tallimahdollisuutta ei ole ikinä ollut kaupunkiasuntoon liittyen.

Joten hämmästelen tuota vittuilua. Asia on minulle ihan syystä uusi ja kun vain kysyn neuvoa, saan taas kuulla kitinävittuilua. Ihan oikeasti ei koko tosimaailma aina mene teidän rinnakkaistodellisuutenne tapaan.

Kysyin myös joskos joku tietäisi autoteltoista tallin korvikkeena, mistäs hyviä. Mutta ei vastausta.

Sen keulin, että tulipa ostettua hyvä auto. Ei olisi kaksvetosella menoa sinne pellolle missä tänäänkin möyrin. TUskin tarttis pihaakaan aurata koko talvena :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gat kirjoitti:Kysyin myös joskos joku tietäisi autoteltoista tallin korvikkeena, mistäs hyviä. Mutta ei vastausta.

http://www.polarkeskus.fi/
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:Kysyin myös joskos joku tietäisi autoteltoista tallin korvikkeena, mistäs hyviä. Mutta ei vastausta.


Unohda nyt se teltta vaan ihan suosiolla.

Lohkolämppäri sisäpistokkeineen maksaa 200-400 euroa ja hakkaa tuon typerän teltan 100-0 mukavuudessa koska tahansa.


Eikö muka siinä sun lantaruikussa ole minkään näköistä sähköpistoketta keulassa tai pistorasiaa vänkärin jalkatilassa?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

masa kirjoitti:Unohda nyt se teltta vaan ihan suosiolla.

Lohkolämppäri sisäpistokkeineen maksaa 200-400 euroa ja hakkaa tuon typerän teltan 100-0 mukavuudessa koska tahansa.


Yhdessä nuo on jo melko mukava yhdistelmä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

masa kirjoitti:Eikö muka siinä sun lantaruikussa ole minkään näköistä sähköpistoketta keulassa tai pistorasiaa vänkärin jalkatilassa?

No varmaan on.
Mutta ilman tallia tai telttaa tai hankalampaa irtopeitettä lunta sataa silti päälle, vaikka ikkunat olisikin sulat noilla värkeillä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:[
Mutta ilman tallia tai telttaa tai hankalampaa irtopeitettä lunta sataa silti päälle, vaikka ikkunat olisikin sulat noilla värkeillä.


Kai tiedät että autosi kestää lunta ja jopa vesisadetta? Vaikka eihän siinä mitään, jos mielummin karsit sitä rimpulaa pressuteltaa kasaan 28 kertaa talvessa kun se tuulen, lumen ja jään takia on mennyt rikki.



IMO sisätilalämppäri on paras autolisävaruste mitä ikinä on keksitty.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.


Sen verran olen pressutalleja selvitellyt että turha kuvitellakkaan saavansa halvalla hyvää. Halvan tallin heikkous on heikko ja liian hempuli rakenne, ohut pressu ja maahan ankkuroitavuus. Ankkurointi on pakollinen, koska kevyt teltta lähtee tuuleessa kuin karkkipaperi lentoon.

Hyvässä pressutallissa sen sijaan on tukeva metallirunko, paksu ja tiukalle kiristetty pressu, painoa sen verrran että tuuli ei vie ja varsin korkea hinta. Silti, muutaman vuoden päästä saattaa senkin pressuista mennä putoavat kävyt läpi.

Jos ostaisin, niin tommonen vois olla kova juttu

http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... de=kaa1000
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.

Tuota. Mitäs jos ajaisit sen rikkinäisen puimurin sinne minne se kuuluu - pellolle?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.

Tuota. Mitäs jos ajaisit sen rikkinäisen puimurin sinne minne se kuuluu - pellolle?

Tuu ajaan.
Nimittäin diesel on niin jumissa, ettei starttimoottori kuin inisee ja lisäksi vaihdekeppi on ruostunut kiinni, onneksi vapaa-asentoon. Ei auta löpö eikä akku enää, pitäis purkaa. Voisihan sen ehkä väkisin repiä traktorilla ulos, mutta sitten hangessa menee se viimeinenkin teoreettinen varaosaarvo, luulemma.

70-luvun mallia sekin puimuri, ja enoni katsoi viisaaksi säilyttää sen kyllä aitantakusen katto päällään mutta ulkoilmassa niin että perä on melkein ulkona. Niin ja renkaatkin on toki tyhjät. Eno ei vuosiin sitä katsonutkaan, mutta arvovallalla vakuutti että se on täysin kunnossa. Eikä siihen muut saaneet koskea. Oikeastaan enoni omisti tämän paikan 50 vuotta, joista 30 viimeistä ei investoinut yhtään mitään, ainakaan näkyvää. Mutta ylpeä huippuviljelijä mielestään.
Viimeksi muokannut Gat, 17.12.2010 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Romurautajobbari hakee kyllä kummatkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti:^ Romurautajobbari hakee kyllä kummatkin.

No ehkä. Olen vaan miettinyt kantsisko yrittää putsata moottori ja vaihteisto ennen myyntiä, mutta taitais maksaa enemmän kuin jälleenmyyntiarvo kasvaisi.

Niin siis yllä tarkoitin vain puimuria. "Uúdempi", siis -75 mallinen traktori toimii vielä. Vanhemmasta -63 -mallisesta taas on ohjaussimpukka rikki ja siinä ei ole jarruja. Talon ostettuani enoni vaati minua korjaamaan sen museokoneen, hokien "Hyvä Perkinsin moottori, hyvä Perkinsin moottori". Enon maailma oli pysähtynyt johonkin vuoteen 1960, mutta jo 1960 asti.

Niin ja arvatkaa onko siinä "uudemmassakaan" traktorissa edes ovia kopissa, sisätilanlämmitintä, stereoita tai ergonomista istuinta :D
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:Enon maailma oli pysähtynyt johonkin vuoteen 1960, mutta jo 1960 asti.


:D No sittenhän te olette kuin kaksi marjaa.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:
Gat kirjoitti:Enon maailma oli pysähtynyt johonkin vuoteen 1960, mutta jo 1960 asti.


:D No sittenhän te olette kuin kaksi marjaa.


Eno oli nykyaikaisempi.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:^ Romurautajobbari hakee kyllä kummatkin.

No ehkä. Olen vaan miettinyt kantsisko yrittää putsata moottori ja vaihteisto ennen myyntiä, mutta taitais maksaa enemmän kuin jälleenmyyntiarvo kasvaisi.


Eiköhän se romuraudan hinta ole sama, oli moottori sitten putsattu tai ei.

Ja ne jobbarit tosiaan tulee hakemaan sen pois.

Helevattu soikoon. Pitääkö mun tulla asia hoitamaan. Puimuri romuraudaksi ja auto tilalle latoon suojaan.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Jotenkin tämä gattiksen meno kuulostaa elämästä otteen päästäneen miehen ajalehtimiselta. Tuokin pitäisi tehdä, mutta... Ja tuo...

Kunnon kersantti karoliina laittaisi kyllä tuon miehen ihan eri ruotuun parissa kuukaudessa.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:
Eiköhän se romuraudan hinta ole sama, oli moottori sitten putsattu tai ei.
.



http://www.nettikone.com/deutz-fahr/m66/895946

Jos noita toimivia saa tohon hintaan niin romuksi vaan koko paska.

Tutulla ois kyl sulle Gattaca tappuri myynnissä. Se myis sen varmaan sulle 5 tonniin. Voisit tehdä tilin!?

http://www.nettikone.com/sampo-rosenlew/sampo-55/892817


edit. tonnitonnit veks
Viimeksi muokannut masa, 17.12.2010 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

masa kirjoitti:Tutulla ois kyl sulle Gattaca tappuri myynnissä. Se myis sen varmaan sulle 5000 tonniin. Voisit tehdä tilin!?

Melko kallista.
Work like a captain, play like a pirate.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

^ RAhamiehiä ei haitaa vaikka vähän ylimääräsiä tonneja sattu mukaan.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:^ RAhamiehiä ei haitaa vaikka vähän ylimääräsiä tonneja sattu mukaan.


Mutta että 5000 000?
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:^ RAhamiehiä ei haitaa vaikka vähän ylimääräsiä tonneja sattu mukaan.


Mutta että 5000 000?


Tonneja ku tonneja. Ei tunnu missään.
Vastaa Viestiin