Varmasti, mutta ohituskaistalle ei tollasella ole mitään asiaa. Kaverin vapaastihengittävä 1.3d polokin oli kuolematon laite, mutta alkoi vituttaa tampereen motarilla riihimäelle mentäessä kun rekat tulivat ylämäessä ohi, vaikkei kaasua ollut päästänyt lattiasta sitten kehä kolmosen.masa kirjoitti:Vanha kämppis ajoi 80 luvun 1.6d pasaatilla 600 000 ja hyvin rullas.
Talviautoilun vittumaisuus ja sen torjuminen
Kaveri vaihtoi joskus 200D mersunsa pois kun jakeluautot jätti sen liikennevaloissa kuin seisomaan. Oli kuulemma liian kova nöyrytysManaaja kirjoitti: Varmasti, mutta ohituskaistalle ei tollasella ole mitään asiaa. Kaverin vapaastihengittävä 1.3d polokin oli kuolematon laite, mutta alkoi vituttaa tampereen motarilla riihimäelle mentäessä kun rekat tulivat ylämäessä ohi, vaikkei kaasua ollut päästänyt lattiasta sitten kehä kolmosen.
Mä oon aina luullu, että tollasella autolla ajetaan silleen arvokkaan rauhallisesti, eli nollasta kahdeksaankymppiin kiihdytys kestää noin pari minuuttia.masa kirjoitti:Kaveri vaihtoi joskus 200D mersunsa pois kun jakeluautot jätti sen liikennevaloissa kuin seisomaan. Oli kuulemma liian kova nöyrytys
Kiitos tuosta ja edellisestä.urpiainen kirjoitti:^ Joo. Sitä mäkin koetin sanoa tuossa lainaamassasi viestini viimeisessä virkkeessä.
Muuten olen kyllä sitä mieltä, että just tässä asiassa Gattiksen palstadissaus tuntuu olevan vähän huonosti perusteltua. Kysellään täällä muistakin monille itsestäänselvistä asioista samaan tapaan perusasioita ilman, että se saa aikaan samanlaisen päivittelyn. IMHO tämä muistuttaa vähän tuota Ninnin viestien perässäjuoksua ja dissaavaa räksyttämistä mistä tahansa asiasta - eritoten, kun asialla ovat pitkälti samat nimimerkit.
Siis minähän olen ikäni asunut kaupungeissa tai "kaupungissa", kerrostaloissa. Maalla vain kesäisin. Maalaisautoilu talvella on minulle uutta, koska olen talvisin ollut landelandella vain viimeiset parikolme vuotta, niistäkin viime ja toissa talven enimmäkseen kaupungissa. Joten mistä minulla talikkoväen talviautoilukokemus? Sitten kaupungissa, kuten yllä selitin, ei ole ollut käytössä sitä pistorasiaakaan eikä sisätilanlämmittimen mahdollisuutta. Ja vaikka nyt olisikin, siinähän ei minun autoni ole vaan isäni Mitsu. Minä edelleen ilman sähköä siellä. Tallimahdollisuutta ei ole ikinä ollut kaupunkiasuntoon liittyen.
Joten hämmästelen tuota vittuilua. Asia on minulle ihan syystä uusi ja kun vain kysyn neuvoa, saan taas kuulla kitinävittuilua. Ihan oikeasti ei koko tosimaailma aina mene teidän rinnakkaistodellisuutenne tapaan.
Kysyin myös joskos joku tietäisi autoteltoista tallin korvikkeena, mistäs hyviä. Mutta ei vastausta.
Sen keulin, että tulipa ostettua hyvä auto. Ei olisi kaksvetosella menoa sinne pellolle missä tänäänkin möyrin. TUskin tarttis pihaakaan aurata koko talvena
http://www.polarkeskus.fi/Gat kirjoitti:Kysyin myös joskos joku tietäisi autoteltoista tallin korvikkeena, mistäs hyviä. Mutta ei vastausta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Unohda nyt se teltta vaan ihan suosiolla.Gat kirjoitti:Kysyin myös joskos joku tietäisi autoteltoista tallin korvikkeena, mistäs hyviä. Mutta ei vastausta.
Lohkolämppäri sisäpistokkeineen maksaa 200-400 euroa ja hakkaa tuon typerän teltan 100-0 mukavuudessa koska tahansa.
Eikö muka siinä sun lantaruikussa ole minkään näköistä sähköpistoketta keulassa tai pistorasiaa vänkärin jalkatilassa?
Kai tiedät että autosi kestää lunta ja jopa vesisadetta? Vaikka eihän siinä mitään, jos mielummin karsit sitä rimpulaa pressuteltaa kasaan 28 kertaa talvessa kun se tuulen, lumen ja jään takia on mennyt rikki.Gat kirjoitti:[
Mutta ilman tallia tai telttaa tai hankalampaa irtopeitettä lunta sataa silti päälle, vaikka ikkunat olisikin sulat noilla värkeillä.
IMO sisätilalämppäri on paras autolisävaruste mitä ikinä on keksitty.
Sen verran olen pressutalleja selvitellyt että turha kuvitellakkaan saavansa halvalla hyvää. Halvan tallin heikkous on heikko ja liian hempuli rakenne, ohut pressu ja maahan ankkuroitavuus. Ankkurointi on pakollinen, koska kevyt teltta lähtee tuuleessa kuin karkkipaperi lentoon.Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.
Hyvässä pressutallissa sen sijaan on tukeva metallirunko, paksu ja tiukalle kiristetty pressu, painoa sen verrran että tuuli ei vie ja varsin korkea hinta. Silti, muutaman vuoden päästä saattaa senkin pressuista mennä putoavat kävyt läpi.
Jos ostaisin, niin tommonen vois olla kova juttu
http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... de=kaa1000
Tuota. Mitäs jos ajaisit sen rikkinäisen puimurin sinne minne se kuuluu - pellolle?Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.
Tuu ajaan.Manaaja kirjoitti:Tuota. Mitäs jos ajaisit sen rikkinäisen puimurin sinne minne se kuuluu - pellolle?Gat kirjoitti:Masa: Kiitos telttavaroituksesta, tuotakaan en tiennyt. Varsinaista konehalliakaan täällä ei ole. Aitan takaosan laajennuksen täyttää rikkinäinen puimuri, kuivaamon lattian traktori. Autotalliin taas ei siis sovi¨oikea Auto.
Nimittäin diesel on niin jumissa, ettei starttimoottori kuin inisee ja lisäksi vaihdekeppi on ruostunut kiinni, onneksi vapaa-asentoon. Ei auta löpö eikä akku enää, pitäis purkaa. Voisihan sen ehkä väkisin repiä traktorilla ulos, mutta sitten hangessa menee se viimeinenkin teoreettinen varaosaarvo, luulemma.
70-luvun mallia sekin puimuri, ja enoni katsoi viisaaksi säilyttää sen kyllä aitantakusen katto päällään mutta ulkoilmassa niin että perä on melkein ulkona. Niin ja renkaatkin on toki tyhjät. Eno ei vuosiin sitä katsonutkaan, mutta arvovallalla vakuutti että se on täysin kunnossa. Eikä siihen muut saaneet koskea. Oikeastaan enoni omisti tämän paikan 50 vuotta, joista 30 viimeistä ei investoinut yhtään mitään, ainakaan näkyvää. Mutta ylpeä huippuviljelijä mielestään.
Viimeksi muokannut Gat, 17.12.2010 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No ehkä. Olen vaan miettinyt kantsisko yrittää putsata moottori ja vaihteisto ennen myyntiä, mutta taitais maksaa enemmän kuin jälleenmyyntiarvo kasvaisi.Bluntly kirjoitti:^ Romurautajobbari hakee kyllä kummatkin.
Niin siis yllä tarkoitin vain puimuria. "Uúdempi", siis -75 mallinen traktori toimii vielä. Vanhemmasta -63 -mallisesta taas on ohjaussimpukka rikki ja siinä ei ole jarruja. Talon ostettuani enoni vaati minua korjaamaan sen museokoneen, hokien "Hyvä Perkinsin moottori, hyvä Perkinsin moottori". Enon maailma oli pysähtynyt johonkin vuoteen 1960, mutta jo 1960 asti.
Niin ja arvatkaa onko siinä "uudemmassakaan" traktorissa edes ovia kopissa, sisätilanlämmitintä, stereoita tai ergonomista istuinta
Eiköhän se romuraudan hinta ole sama, oli moottori sitten putsattu tai ei.Gat kirjoitti:No ehkä. Olen vaan miettinyt kantsisko yrittää putsata moottori ja vaihteisto ennen myyntiä, mutta taitais maksaa enemmän kuin jälleenmyyntiarvo kasvaisi.Bluntly kirjoitti:^ Romurautajobbari hakee kyllä kummatkin.
Ja ne jobbarit tosiaan tulee hakemaan sen pois.
Helevattu soikoon. Pitääkö mun tulla asia hoitamaan. Puimuri romuraudaksi ja auto tilalle latoon suojaan.
NuoriD kirjoitti:
Eiköhän se romuraudan hinta ole sama, oli moottori sitten putsattu tai ei.
.
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/m66/895946
Jos noita toimivia saa tohon hintaan niin romuksi vaan koko paska.
Tutulla ois kyl sulle Gattaca tappuri myynnissä. Se myis sen varmaan sulle 5 tonniin. Voisit tehdä tilin!?
http://www.nettikone.com/sampo-rosenlew/sampo-55/892817
edit. tonnitonnit veks
Viimeksi muokannut masa, 17.12.2010 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.