Mikä viini?

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Onneksi me kaikki ei paineta 40 kiloa :wink:
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:^ Mulla on sama shottien kanssa, ei oikein tahdo upota ilman olutta, mutta kun kymmenen tuoppia vetää pohjalle, niin sen jälkeen tekee mieli juoda melkein mitä tahansa shottia! On se jännä!

Mun taas pitää juoda aika monta shottia jos haluan pystyä juomaan edes kolme olutta putkeen.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

No harvoin mäkään ainoastaan 10 olutta putkeen juon, varsinkaan ravintelissa... Sinne väliin kun tempoo pari dokauswiskiä ja wirtaset mukaan, niin sen sitkun kymppi on täynnä, niin onkin valmis pelaamaan shottipelejä :twisted:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

http://alko.fi/tuotteet/fi/541337

No tässä on helppo illanistujaisjuoma. Luulisin, lorahti hiukan maustetta safkaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

http://alko.fi/tuotteet/fi/412787

Nyt Bluntly tykkää isosti. On kuin paksua boysenmehua joisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Espíritu de Chile Gewürztraminer Semillon

Aivan kuin maku olisi unohtunut tekovaiheessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bluntly kirjoitti:http://alko.fi/tuotteet/fi/412787

Nyt Bluntly tykkää isosti. On kuin paksua boysenmehua joisi.

Testasin tuota itsekin. Ei hassumpaa, mutta tuohon hintaan jäin kaipaamaan jotain erikoisempaa.

Tämä oli hanakamaksi aika erinomaista, mutta jostain syystä en enää nähnyt sitä viime kerralla alkossa käydessäni.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Johann Topf Grüner Veltliner Strassertal

Blondin suuhun oikein sopiva valkkari Itävallasta. Osaan jo kuvitella itseni grillaamassa nieriää ja nauttimassa kylmää itävaltalaista kuumana kesäpäivänä. Ei valitettavasti Alkon valikoimissa, mutta Heinosta irtoaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:Ei valitettavasti Alkon valikoimissa, mutta Heinosta irtoaa.

Kui helvatas sä sieltä viinejä saat?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ei valitettavasti Alkon valikoimissa, mutta Heinosta irtoaa.

Kui helvatas sä sieltä viinejä saat?

Mulla on suhteita.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Work like a captain, play like a pirate.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »



" Edinburghin tiedefestivaaleilla toteutetussa tutkimuksessa 578 ihmistä maisteli viinejä silmät sidottuina."

Olisi ollut parempi, jos olisi tutkittu viinifestareilla. Tuossahan voi olla mukana ihmisiä, jotka eivät juo viinejä koskaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Dave kirjoitti:


" Edinburghin tiedefestivaaleilla toteutetussa tutkimuksessa 578 ihmistä maisteli viinejä silmät sidottuina."

Olisi ollut parempi, jos olisi tutkittu viinifestareilla. Tuossahan voi olla mukana ihmisiä, jotka eivät juo viinejä koskaan.


Ihan hyvä testi silti. Älä osta helmiä, jos olet sika.

Toisaalta pitää muistaa, että usein parempia viinejä ei ole tarkoitettu lipittelyyn, eli ne voivat harjaantumattomalle olla ilman matchaavaa ruokaa aika hankalia tapauksia. Harrastusviineissä myös maksetaan jostain erityispiirteistä, ei siitä että 'maistuu hyvältä, tätä voi vetää kerralla koko pullon!'.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En tule ostamaan toista kertaa tätä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Laumasieluisuus on hienoa. Kuten varmaan huomasitte, aamun Hesari kehui Alkosta löytyvän alle kympillä erinomaisen esimerkin Bordeaux'n ylistetystä 2009-vuosikerrasta. Kuuliaisena pikku rattaana olin sitten 5 minuuttia Alkon aukeamisen jälkeen Lauttasaaren monopolissa, ja niin vain sain 3 viimeistä pulloa liikkeestä. Kassajono oli täynnä tyyppejä, joilla oli korissaan täsmälleen sama ostos. Hesari määrää, muurahaiset tottelevat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Hesari määrää, muurahaiset tottelevat.


Muisteletkohan tätä unohtumattoman vinkin antanutta viinitoimittajaa lämmöllä vetäessäsi nassuun baskeri vinossa lyijykynän makuista bordeauxia?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Hesari määrää, muurahaiset tottelevat.

Muisteletkohan tätä unohtumattoman vinkin antanutta viinitoimittajaa lämmöllä vetäessäsi nassuun baskeri vinossa lyijykynän makuista bordeauxia?

No siis tätä nimenomaista kirjoittajaahan mä muistelen lämmöllä harvase päivä muutenkin: Mykkänen piti 90-luvun puolivälin tienoilla Helsingin yliopiston estetiikan laitoksella hienoja luentoja gastronomian estetiikasta. Yliopisto tarjosi maisteltavat viinit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:No siis tätä nimenomaista kirjoittajaahan mä muistelen lämmöllä harvase päivä muutenkin: Mykkänen piti 90-luvun puolivälin tienoilla Helsingin yliopiston estetiikan laitoksella hienoja luentoja gastronomian estetiikasta. Yliopisto tarjosi maisteltavat viinit.


Ja sitten vielä kehtaavat valittaa määrärahoista.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:Laumasieluisuus on hienoa.

Ja kuten ostoskanavalla tavataan sanoa: eikä tässä vielä kaikki. Jatkoin tätä teemaani huokeiden herkkujen etsimisestä ostamalla myös muutaman pullon tätä. Kyseessähän on tietysti viini, jonka Suomen kuvalehden edellinen numero julisti erinomaiseksi arki-iltojen pizza-, pasta- ja kanaruokaviiniksi. Ei sitäkään montaa pulloa ollut jäljellä, mutta ei se sentään minunkaan ostokseeni loppunut. Ilmeisesti Kuvalehti-boikottia harrastetaan myös viinipiireissä. Joka tapauksessa, tämä tahdoton auktoriteettiuskoni hämmentää jo minuakin. Taidan juoda nämä pullot jonkinsorttinen univormu päällä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Viikonloppua odottaa nyt Veuve Cliquot Vintage 2002.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti: arki-iltojen pizza-, pasta- ja kanaruokaviiniksi. Ei .


Mä olen niin suomalainen, että mun olisi mahdotonta lipitellä arki-iltana viiniä ruoan kanssa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Taidan juoda nämä pullot jonkinsorttinen univormu päällä.


Nyt alkaa paljastua mielenkiintoisia seikkoja urpiaisen yksityiselämästä!
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: arki-iltojen pizza-, pasta- ja kanaruokaviiniksi. Ei .

Mä olen niin suomalainen, että mun olisi mahdotonta lipitellä arki-iltana viiniä ruoan kanssa.

Viimeksi eilen join illallisen kanssa puolisen pulloa viiniä, mutta muuten ajattelin tässä kyllä pääasiasa tulkita tuon arki-illan tarkoittamaan perjantai- tai lauantai-illan ateriaa, jolloin ei pyritä mihinkään kovin juhlalliseen illalliseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä olen niin suomalainen, että mun olisi mahdotonta lipitellä arki-iltana viiniä ruoan kanssa.


Minusta viikonpäivä ei ole niin relevantti vaan se minkä kaveriksi ja missä tunnelmassa viiniä nautitaan. Lasi tai kaksi viiniä päivässä ei ole pahaksi, vaan päinvastoin.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mä olen niin suomalainen, että mun olisi mahdotonta lipitellä arki-iltana viiniä ruoan kanssa.


Minusta viikonpäivä ei ole niin relevantti vaan se minkä kaveriksi ja missä tunnelmassa viiniä nautitaan. Lasi tai kaksi viiniä päivässä ei ole pahaksi, vaan päinvastoin.


En väittänyt, että se on pahaksi. Lääkärithän väitää, että se olisi ehkä hyväksi (mutta eiväthän ne mitään tiedä). Totesin vain, että ei sovi mun protestanttiseen viideltä saunaan ja kuudelta putkaan eetokseeni.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 01.03.2012 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin